Vágólapra másolva!
Flavio Briatore, a Renault-istálló csapatfőnöke azonnali, radikális költségcsökkentést követel a Forma-1-ben. A The Independent című brit lap szerint a csapatok többsége Max Mosley mellé állt, így az FIA-elnök új szabályai már 2006-ban életbe léphetnek.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley múlt héten állt elő radikális szabálymódosítási tervével, amelynek értelmében 2008-tól - többek között - nem lehetne tartalék autót használni, a kipörgésgátlót végleg betiltanák, a motorok méretét csökkentenék, a nagycsapatok pedig szabadon értékesíthetnék karosszériáikat (esetleg komplett autóikat is) a kicsiknek. Mindezt a költségcsökkentés jegyében, Mosley szerint ugyanis elfogadhatatlan összegeket költenek el az istállók évente.

A The Independent című brit lapban megjelent írás szerint hat Forma-1-es csapat támogatását már elnyerte Mosley, a BAR-Honda, a Williams-BMW, a Sauber, a Toyota, a Jordan és a Minardi állítólag elkötelezte magát az új regulák mellett. (Az Independent cikkének némileg ellentmond, hogy a BMW nemrég jelentette be, a tervezet miatt kész elhagyni a száguldó cirkuszt. Meglehet, véleménykülönbség alakult ki Frank Williams és a német gyár között.)

A Mosley-javaslatot az FIA jövő keddi, monte-carlói konferenciáján tárgyalják meg a csapatvezetők, s az Independent szerint elképzelhető, hogy az új szabályok 2006-os bevezetéséről döntenek. A Bernie Ecclestone és Luca di Montezemolo Ferrari-elnök részvételével tartott csúcstalálkozó során ugyanis - állítólag - a maranellóiakat is sikerült meggyőzni a változtatás szükségességéről, így már az olaszok sem lázadoznak.

A támogatók között nem szerepel ugyan a Renault, de Flavio Briatore csapatfőnök egy üzleti magazinban a változtatás mellett érvelt. "Túl messzire mentünk, az elmúlt években az összes csapat szórta a pénzt" - nyilatkozta a Capitalban. "Üzletileg tarthatatlan, hogy négy-ötször több teszt-, mint versenykilométert teszünk meg, sürgősen változtatnunk kell a dolgokon."

A fentiekkel ellentétben a Wirtschaftswoche című gazdasági magazin arról írt, koránt sincs nyugalom a száguldó cirkuszban: a lap "illetékes körökből" szerzett értesülései szerint a konkurens, GPWC-sorozat megalapításával fenyegetőző gyártók (BMW, Ferrari, Renault, Ford és DaimlerChrysler) megszakították a tárgyalásokat a Forma-1-es jogokat birtokló SLEC-vállalattal, s megtették az első lépést a(z elméletileg 2008-ban rajtoló) konkurens bajnokság létrehozására.