Vágólapra másolva!
Vízválasztó lehet a Forma-1-es autós világbajnokság második, sepangi futama, legalábbis a gumiháború tekintetében, vélik a Michelin szakemberei. A melbourne-i kudarc után a francia cég felülmúlná a Bridgestone-t, ezért sokkal jobb eredményeket vár a forró, malajziai pályán. Szerdán hivatalosan is átadták a bahraini versenypályát, ahová április 4-én látogat a száguldó cirkusz mezőnye.

Őfelsége Shaikh Hamad bin Isa Al Khalifa március 17-én hivatalosan is megnyitotta az új Forma-1-es versenypályát, amelyen április negyedikén rendeznek futamot. A gálaműsort mintegy 350 díszvendég, köztük a bahraini kormánytagok, Hermann Tilke pályatervező vagy a világbajnok Sir Jackie Stewart nézhették végig. A pályán végiggördültek a sportág ötvenéves történelmének legendás autói, Juan Manuel Fangio Mercedesét például Jean Alesi vezette

A hét végi, maláj nagydíjra készülő hatszoros világbajnok, Michael Schumacher túlzottan nem volt boldog, a német pilóta ugyanis még mindig a közel-keleti terrorveszélytől tart.

"Azt várom, hogy Bahrain biztonságos lesz, hiszen az előírások és a készültség a lehető legnagyobb. De ha megnézzük a történelmet, gyakorlatilag mindenkor, mindenhol történtek már támadások" - vélte a Ferrari versenyzője.

A sepangi viadal azonban egyelőre jobban foglalkoztat mindenkit, főleg a Michelin szakembereit, akik úgy vélik, vízválasztó lehet a verseny a gumiháború tekintetében. "Ha Malajziában is a Bridgestone-dominancia érvényesül, akkor elmondhatjuk, mély válságban vagyunk" - nyilatkozta Pierre Dupasquier, a francia cég motorsport-igazgatója. Dupasquier szerint a futam tiszta képet adhat arról, hogy az évadban milyen hierarchia alakul ki a gumis cégek között. A Michelin főleg a tavalyi eredményekben bízik, amikor is a forró viadalon Fernando Alonso érte el a legjobb edzésidőt Renault-jával, míg Kimi Räikkönen végső diadalra vezette a McLarent.

Nagy kérdés, mit kezd majd a Michelin az esetleges vizes aszfalttal, az időjárásjósok ugyanis felhőszakadást és heves zivatart jósolnak péntekre.