Vágólapra másolva!
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke azt szeretné, ha csak egy gumigyártó lenne jelen a Forma-1-ben: szerinte így radikálisan lehetne csökkenteni a költségeket.

Az Autosport magazin legfrissebb száma szerint Max Mosley, az FIA elnöke azzal a radikális ötlettel rukkolt elő, mely szerint a Forma-1-nek jót tenne, ha a gumik feletti ellenőrzést a testület venné át. A prezident szerint ez két dolog miatt is hasznos lenne: egyfelől a legnagyobb "pénzpocsékolást" jelentő tesztnapok számát minimálisra lehetne csökkenteni (mert ugye a sportág hatalmas anyagi gondokkal küszködik, így mindenkinek érdeke, hogy ésszerűbben gazdálkodjon), másfelől megakadályozható lenne, hogy egy bizonyos gumigyártó vezető szerepre tegyen szert.

Mosley úgy véli, a legnagyobb tételt a rendszeres tesztelés jelenti a csapatok költségvetésében, holott a gyakorlások túlnyomó részére csupán a gumiszállító partnerek külön kérésére kerül sor, azok egymással való ádáz versengése miatt. Így ha az FIA évente csak egy gumigyártót engedne az F1 közelébe, dollármilliókat spórolhatnának meg az együttesek, elvégre nem kellene annyit tesztelniük.

"A legnagyobb (amúgy kontrollálható) tételt a tesztelés jelenti a Forma-1-ben" - mondta Mosley az Autosportnak. "Ha csupán egy gumigyártó lenne jelen, könnyen szabályozható lenne ez a dolog: a csapatok egyszerűen nem kapnának gumit tesztelési célra." Itt jegyezzük meg: ezzel a lépéssel valamelyest sérülnének az istállók jogai, no meg per pillanat sem a Bridgestone, sem a Michelin nem szeretne kiszállni a száguldó cirkuszból.

Sir Frank Williams egyébként nemrég megjegyezte: csupán a Ferrari érdekelt abban, "hogy ilyen nevetségesen sok tesztnap legyen egy évben." "Az olaszok saját tesztpályát építettek gyáruk mellé, így természetesen azért harcolnak, hogy minél többet tesztelhessenek" - nyilatkozta Williams. "Ezt a magam részéről megértem, de a többieknek (így nekünk is) létfontosságú lenne, hogy lefaragják a költségeket."