Vágólapra másolva!
Martin Brundle, David Coulthard menedzsere a hatszoros világbajnok Michael Schumachernél jobb példaképet is el tudna képzelni a gyerekeknek. Január 26-án mutatják be az új Ferrarit, Jerezben körrekordot repesztett az új McLaren. Még mindig bizonytalan Heidfeld jordanes jövője, egy biztos, fizetni nem fog. Kishírek a Forma-1-ből.

Nem teljesen biztos, hogy Michael Schumacher minden idők legjobb Forma-1-es pilótája, az azonban kétségtelen, hogy eredményességben senki nem veheti fel vele a versenyt. Hat világbajnoki címet nyert, s alig van olyan rekord, amelyet ne ő tartana. Emellett két gyermek édesapja, példás családi életet él, joggal lehetne hát a fiatalok példaképe. Akadnak is jó néhányan, akik olyanok szeretnének lenni, mint a német, ám Martin Brundle szerint másra is felnézhetnének. "Véleményem szerint Michael rossz példakép, ugyanis kegyetlen vezetési stílust képvisel: az első adandó alkalommal kilöki a pályáról azt, aki útjába kerül" - mondta David Coulthard menedzsere, Schumi 1993-as csapattársa. "Megcsinálta a Forma-3-ban Makaón (Mika Häkkinen volt a szenvedő fél), 1994-ben Damon Hillt öklelte fel az utolsó futamon, de nem kímélt engem sem, sőt, volt olyan, hogy saját öccsét kente fel a falra."

Hosszas huzavona után a Ferrari kitalálta végre, mikor mutassa be új négykerekűjét, az F2004-est. Az istálló szombat esti közleménye szerint a prezentációra január 26-án, 11 órai kezdettel kerül sor Maranellóban, a Vecchia Meccanica-épületben. A Ferrari tavaly február 7-én bemutatózott, ám az F2003-GA csak az ötödik futamon mutatkozott be: idén más elképzeléseket fogalmaztak meg a csapatvezetők, már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon szeretnék bevetni az új autót.

Jerezben sokáig parádézott a Williams, ám az utolsó napon a McLaren vitte el a pálmát. Mégpedig nem is akárhogy, Kimi Räikkönen körrekordot repesztett az MP4-19-es volánja mögött. A csúcsot Pedro de la Rosa 1:16.210-zel tartotta eddig, a repülő finn 1:16.074-et autózott. A Williams azért nem maradt le nagyon, Ralf Schumacher csak kicsivel csúszott le az első helyről. A wokingiakhoz kapcsolódó hír még egyébként, hogy Adrian Newey kissé szűkösre tervezte az új autó pilótafülkéjét: egészen minimális mozgástere van a pilótáknak, Alexander Wurzot például bele sem lehet passzírozni. Az osztráknak semmi gondja nem volt az MP4-18-assal, most viszont képtelen ellátni tesztpilótai feladatait. Egyedül a már említett de la Rosa pöffeszkedhet kényelmesen, szinte az ő 174 centijére szabták a cockpitet.

Még bizonytalan Nick Heidfeld jordanes jövője: hiába az előszerződés, Eddie Jordan még mindig nem tudta stabilizálni csapata anyagi helyzetét. "Eddie nagyon szeretné Heinzet az együttesben látni, ám pénztárcája egyelőre szűkös" - nyilatkozta Werner Heinz, a pilóta menedzsere. "Úgy számolok, január 25-ig minden eldől, a hónap végén ugyanis a Jordan be szeretné mutatni pilótáit. Amennyiben két fizetős versenyzőre lenne szükség, kiestünk: elképzelhetetlen, hogy pénzt adjunk az egyik állásért."

Jerez, ötödik nap:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:16.074 (87 megtett kör)
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:16.110 (82)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:16.245 (24)
4. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:17.237 (104)
5. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:18.422 (103)
6. Button (angol, BAR-Honda) 1:18.563 (95)
7. Szato (japán, BAR-Honda) 1:19.837 (103)