Vágólapra másolva!
Baumgartner Zsolt számára az elsődleges cél, hogy bekerüljön a Forma-1-be, így nem lenne kifogása az ellen, ha a Minardihoz kerülne. A tárgyalások folynak, az év végére minden eldőlhet. Jos Verstappen visszatérne Paul Stoddart alakulatához, a jerezi teszt harmadik napján Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb.

Baumgartner Zsolt készül. Sajnos, egyelőre nem a Forma-1-be, hanem vizsgáira, tanulmányait ugyanis ezekben a zavaros időkben (úgymint lesz-e szerződése avagy sem, a Jordan vagy a Minardi jelenti-e a jövőt) sem kívánja elhanyagolni.

- Lehet normálisan tanulni ilyen lelkiállapotban? - kérdeztük hazánk legismertebb autóversenyzőjétől, utalva a körülötte lévő bizonytalanságra.
- Természetesen. Az autóversenyzés és a főiskola két, egymástól teljesen független dolog, a jövőmet meghatározó tárgyalásokkal elsősorban menedzserem, Frank Tamás foglalkozik. Nekem így marad a tanulás, s mivel más dolgom nincs, maximálisan tudok összpontosítani rá.

- Mikor októberben beszéltünk, azt nyilatkoztad, a Minardival semmilyen szinten nem tárgyaltok, s nem kezelitek alternatívaként. Ezzel szemben itt ez a hír, miszerint elképzelhető, hogy Paul Stoddart alakulata jelenti a jövőt.
- Akkor még majdhogynem biztosnak látszott, hogy sikerül a Jordanhez szerződnöm, de most már más a helyzet. Eddie Jordan ugye előszerződést kötött Nick Heidfelddel, a gárda főszponzora pedig ragaszkodik ahhoz, hogy a másik pilóta brit legyen, így új lehetőségek után kellett néznünk. Tamás így került kapcsolatba a Minardival (amelynek vezetőségével a jövő héten tárgyal), ahol ezek szerint szintén van esélyem egy esetleges szerződésre.

- Tudjuk, a jordanes álláshoz olyan két és fél milliárd forint kellene. Mi a helyzet a Minardival?
- Gondolom, nagyjából ugyanennyi pénzre tartana igényt Paul Stoddart is, elvégre a két csapat hasonló cipőben jár. A költségvetésük is többé-kevésbé ugyanakkora, nem lehet nagy differencia az igények között.

- A Minardi az esetek túlnyomó többségében a mezőny legvégén szerénykedik. Ennek tudatában milyen érzésekkel igazolnál oda?
- Pillanatnyilag az a legfontosabb számomra, hogy bekerüljek a Forma-1-be. Ha ez a Minardinál jön össze, akkor ott, nem vagyok válogatós. Különben is, annyira tán nem lesz rossz a csapat jövőre, mint idén volt, ugyanis hallottam olyan pletykákat, hogy a Ford összes együttesének (azaz a Minardinak, a Jordannek és a Jaguarnak) ugyanazt a motort szállítja majd, vagyis némiképp kiegyenlítődhetnek az erőviszonyok. No meg az is tény, hogy Paul Stoddart megvette a 2002-es Arrowsokat, s mivel azok akkoriban nem voltak olyan rosszak, hasznára lehetnek a gárdának. Persze, hiú ábránd lenne azt hinni, hogy ezzel a kocsival az élmezőnybe lehet kerülni, de egy Minardi volánja mögött elsődleges célom lehetne, mondjuk, hogy megelőzzem a Jordaneket.

- Fernando Alonso, Mark Webber. Csak két név azok közül, akik szintén a Minardinál kezdték pályafutásukat, s mostanra a sportág ünnepelt sztárjai lettek. Utolérheted őket?
- Egyelőre még szerződésem sincs, szóval felesleges lenne ezen fantaziálni. Az biztos, valahol el kell kezdeni, az én problémám talán éppen az, hogy túl jó volt a debütálásom.

- A Jordan-vonal?
- Természetesen az sem merül feledésbe, amíg van lehetőség, tárgyalunk.

- Legutóbb a szerződéshez szükséges összeg harminc százaléka hiányzott. Történt valami előrelépés azóta?
- Sajnos, amennyire én tudom, nem, pedig folyamatosan tárgyalunk a szponzorokkal.

- Ha netán nem jön össze a Forma-1, hogy alakulhat a jövőd?
- Tamás nagyon pozitívan áll ehhez a kérdéshez, szerinte nem történhet meg, hogy nem jutok szerződéshez. Ha mégis megesik, lehetek esetleg tesztpilóta (akár a Jordannél), vagy visszamehetek a Forma-3000-be is. Igazából még nem gondolkoztunk ezen.

- Mikor dől el a sorsod?
- Nagyon remélem, hogy az év végéig minden kiderül.

kd

[origo]