Vágólapra másolva!
Négy hónapos, kőkemény munka után gyakorlatilag befejeződött a Hungaroring átépítése, s hétfőn, sajtótájékoztató keretében megtörtént a pálya "újramegnyitása": a nemzetiszínű szalagot Gyurcsány Ferenc sportminiszter vágta át. A jegyek viszont nem fogynak, sokkal kevesebb néző várható, mint tavaly.

Nézegessen képeket az építkezésről!

A Hungaroringet üzemeltető részvénytársaság március 17-i sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy a pálya történetének legnagyobb mértékű átalakítását kezdi meg, amelynek várható befejezése július végére tehető. A módosítások egy részét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön javasolta Magyarországnak, a ring 1986-os építése óta ugyanis jelentősebb változás nem történt. A technika viszont fejlődött, emellett szabálymódosítások is történtek, így nem lehetett tovább halogatni az építkezést.

A módosítások igazából a Hungaroring két részét, a célegyenest (illetve a célegyenes kijárati kanyarját), valamint a pálya túlsó részén lévő, 12-es kanyart és környékét érintették. A célegyenest 202 méterrel hosszabbították meg (így lett teljes hosszúsága 788 méter), a végén pedig olyan kanyart alakítottak ki, amely a pilóták számára nagyban megkönnyíti az előzést. A 12-es kanyar a változtatások után 170 méterrel délebbre került, külső ívén pedig aszfaltozott bukóteret alakítottak ki. Az előtte lévő egyenes lényegesen hosszabb lett, ez pedig szintén új előzési pontot jelent.

Forrás: [origo]
A sportminiszter megnyitotta a Hungaroringet Fotó: [origo]

A célegyenes átépítése miatt a főbejáratot át kellett helyezni, az eddigieknél jóval kijjebbre került: innen, az új kanyar kijárati íve alatti alagúton keresztül egy újonnan létesült út vezet egyenesen a boxutcába, illetve a régi kanyar helyén épült új, valamint régebbi depóterületekre. A beruházás keretében zárt láncú kamerarendszert is létesítettek, felújították az ütközőfalakat és elektromos hálózatot, továbbá új parkolókat építettek.


A sajtó munkatársai hétfőn pályabejáráson vehettek részt, amelyen sor került a Hungaroring "újramegnyitására": a nemzetiszínű szalagot Gyurcsány Ferenc sportminiszter vágta át, majd beszédében elmondta, az új pályán rendezett futam méltán népszerűsíti majd Magyarországot világszerte. "Az építkezés nem volt olcsó mulatság, több mint egymilliárd forintba kerültek a munkálatok, de legalább egy nagyszerű pályával gazdagodott az ország, amelyre remélhetőleg szívesen jönnek majd a nézők" - mondta a sportminiszter, de nem sokkal később kiderült, hogy ezzel kicsit mellélőtt.

Forrás: [origo]
Mostantól Knézy Jenő nevét viseli az interjúszoba Fotó: [origo]

A szervezőbizottság elnöke ugyanis elárulta, a tavalyi év ugyanezen időszakához képest (a gazdasági helyzet, valamint a gyenge turizmus miatt) eddig 35 százalékkal kevesebb jegy talált gazdára. A szomorú adatot úgy kommentálták, hogy "a többi futamhoz képest a Hungaroring vesztesége kisebb". A pályán egyébként múlt héten tiszteletét tette a Charlie Whiting vezette versenyigazgatói testület, s egy kivételtől eltekintve mindenki elégedettségének adott hangot: ez az egy kivétel a kettes kanyart érintette, az augusztus 24-i Magyar Nagydíjig le kell aszfaltozni a bukóteret. Ez már a hét végéig megtörténik, ekkor ugyanis versenyt rendeznek a Hungaroringen: ezen az autós gyorsasági futamon tesztelik majd élesben a módosításokat.

A sajtótájékoztató megható pillanatokkal is szolgált, megemlékeztek ugyanis a közelmúltban elhunyt két nagyszerű sportriporterről, Molnár Dánielről és Knézy Jenőről. Utóbbi kommentálta az első Magyarországon sugárzott Forma-1-es futamot, valamint az első Magyar Nagydíjat is, érdemei elismeréseképpen mostantól az ő nevét viseli az interjúszoba. Molnár Dánielről az írott sajtó munkatársainak fenntartott termet keresztelték el.