Vágólapra másolva!
A brazil Rubens Barrichello volt a leggyorsabb csütörtökön, a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztjének harmadik napján. A Ferrari pilótája 1:17.830 perc alatt teljesítette legjobb körét. Az új McLarenben ülő David Coulthard és Alexander Wurz a mezőny legvégén végeztek.

Sorminta van kialakulóban a Forma-1-es csapatok kollektív barcelonai tesztjén: az első napon a Ferrariban ülő Luca Badoer, a másodikon a williamses Ralf Schumacher volt a leggyorsabb, míg a harmadik nap ismét a maranellóiakról szólt: ezúttal Rubens Barrichello érte el a legjobb időt.

A brazil pilóta összesen 101 kört tett meg a Circuit de Catalunyán, legjobb ideje 1:17.830 volt. Két tizedet vert a második Marc Genére (Williams), s több mint fél másodpercet az ezúttal harmadik Ralf Schumacherre. (Apropó, Schumacher: összetört az üvegtrófea, amit a német a Francia Nagydíj megnyeréséért kapott. "Sajnos nem vészelte át épségben a repülőutat Barcelonába, de remélem, kapok helyette egy másikat. Végül is az üvegcserepek is szerencsét hoznak, nem?" - igyekezett az eset jó oldalát látni a 28 éves versenyző.) Barrichello elsősorban a Bridgestone abroncsokat tesztelte, de első helye ellenére sem zárt tökéletes napot: egyszer megpördült, miután keresztülhajtott egy, Allan McNish Renault-jából kifolyt olajfolton.

A nap negatív szenzációját ismét a McLaren szolgáltatta, egyre inkább úgy tűnik, a wokingiak feleslegesen költöttek dollármilliókat az MP4-18-asra. Ezúttal David Coulthard és Alexander Wurz ülhetett be az idei esztendőre tervezett négykerekűbe, de szokás szerint technikai gondok sokasága nehezítette munkájukat. Wurz például mindösszesen hét kört tudott megtenni az állandó szervizelések miatt, de Coulthard sem jutott tovább 45-nél: mindennek nem is lehetett más a vége, mint hogy a 14 fős mezőnyből utolsók lettek... Pedig Ron Dennisék ezzel az autóval akarták megnyerni az idei világbajnokságot, a nap végén Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke némi keserűséggel a hangjában ki is jelentette: "Az MP4-18-as jó alap lesz a 2004-es autóhoz, legalább nem a nulláról kell majd kezdenünk a munkát."

A tavalyi autóval sem volt ám minden rendben, Kimi Räikkönen egy órát vesztegett el, miután az MP4-17-es motorja kigyulladt. Ennek ellenére összesen 108 kört tudott megtenni, s hatodik lett Olivier Panis mögött.

Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher mindeközben Mugellóban rótta a köröket, összesen 85 fordulót (ebből kilencet a pálya rövidített változatán) tett meg. Főképp az elektronikát és a gumikat tesztelte, legjobb ideje 1:21.942 volt.

Barcelona, harmadik nap:
1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:17.830 (101 megtett kör)
2. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:18.022 (125)
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:18.414 (95)
4. Firman (angol, Jordan-Ford) 1:18.426 (61)
5. Panis (francia, Toyota) 1:18.672 (83)
6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes MP4-17D) 1:18.726 (108)
7. Webber (ausztrál, Jaguar) 1:18.788 (104)
8. Szato (japán, BAR-Honda) 1:19.340 (47)
9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas) 1:19.489 (101)
10. Button (angol, BAR-Honda) 1:19.528 (90)
11. McNish (skót, Renault) 1:19.867 (98)
12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 1:20.028 (100)
13. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes MP4-18) 1:20.078 (45)
14. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes MP4-18) 1:28.486 (7)