Vágólapra másolva!
Jean Todt, a Forma-1-es Ferrari-istálló csapatfőnöke a múlt vasárnapi Európa Nagydíjat követően kijelentette, a tűzpiros alakulatnak az idény során először nem volt esélye az első hely megszerzésére.

Vége a Ferrari egyeduralmának a Forma-1-ben, legalábbis a nürburgringi Európa Nagydíj után ez a sajtó egyöntetű véleménye. Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher a második pozícióból vághatott neki a futamnak, ám rögtön a start után visszaesett a harmadik helyre, miután Williams-BMW-vel versenyző öccse megelőzte. Végül ötödikként ért célba, miután ütközött a kék-fehér istálló másik pilótájával, Juan Pablo Montoyával, csapattársa, Rubens Barrichello harmadik lett. A Ferrari 17 versenyből 15-öt nyert tavaly, ám ennek a dominanciának vége: a csapatfőnök Jean Todt is elismerte, hogy együttese ezúttal alulmaradt a vetélytársakkal szemben vívott harcban.

"A Nürburgringen nem mi voltunk a leggyorsabbak" - mondta Todt. "Az idény során először fordult elő, hogy még csak esélyünk sem volt a győzelemre, az eddigi legpocsékabb teljesítményünket nyújtottuk." Pedig a Ferrari eleve nem kezdte jól az évet, az első három futamon az első hely közelébe sem tudtak férkőzni. Ausztráliában a mclarenes Coulthard, Malajziában csapattársa, Räikkönen nyert, míg Brazíliában Giancarlo Fisichella diadalmaskodott. San Marinóban tört meg a jég, s az olasz közönség előtt Michael Schumacher győzelemre vezette a tavalyi Ferrarit, hogy aztán a következő, Spanyol Nagydíjon az új négykerekűvel is révbe érjen.

Schumacher az Európa Nagydíjat megelőző öt futam mindegyikén dobogós volt, így ötödik helye feltétlenül csalódás a Ferrari-híveknek. "Idén minden egyes versenyen (ideértve a szezon első három, számunkra igen rosszul sikerült futamát is) a Ferrarik voltak a leggyorsabbak, ám a Nürburgringen ennek a sorozatnak vége szakadt. Persze pánik azért nincs, már kitaláltuk, hogy foglalhatjuk vissza a 'trónt': ennek megfelelően a vasárnapi Francia Nagydíjon ismét ott leszünk a végső győzelemre esélyesek között."

A Ferrari hiába rendelkezik remek karosszériával, bivalyerős motorral, Michael Schumacher személyében ötszörös világbajnokkal, egyvalamivel nem számol(hatot)t: gumiszállítóját, a Bridgestone-t gyakorlatilag tönkreverte az elmúlt hónapokban a Michelin, a japánok képtelenek lépést tartani a franciák tempójával. Márpedig a jó gumik körönként másodperceket (de minimum tizedeket) jelenthetnek, s ez a különbség a Forma-1-ben bizony dönthet. Nem véletlen, hogy sokan jelenleg a Williams-Michelin párosítást tartják a legjobbnak a száguldó cirkuszban.

[origo]