Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Renault-istálló a 2004-es idénytől kezdve már nem a forradalmi, 110 fokban döntött erőforrását építi be autóiba.

A Forma-1-es Renault-istálló a tervek szerint kedd délután jelenti be a motorokra vonatkozó új koncepcióját, annyi azonban már most bizonyosnak tűnik, hogy váltani fog a francia csapat. Mégpedig vélhetően az annak idején forradalmiként beharangozott erőforrás használatáról mond le, mert nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A Renault 2001-ben rukkolt elő teljesen új fejlesztésű, 110 fokos szöget bezáró V alakú motorjával, amely akkor teljesen egyedülálló volt a Forma-1-ben. Egyetlen más erőforrás sem volt hozzá hasonlítható, a vetélytársak mind a hagyományos, 90 fokban döntött motorok mellett tették le a garast.

Az új erőforrás előnyei közé tartozik, hogy használatával javult az autó súlyelosztása, emellett a súlypont is mélyebbre került. Mindemellett azonban lóerőben nem képes felvenni a versenyt a többiekkel, egyes szóbeszédek szerint a franciáké a leggyengébb motor az egész Forma-1-ben. Más kérdés, hogy így is ott vannak a konstruktőri világbajnokság harmadik helyén, ám ez elsősorban a pilótáknak és a kasztni konstrukciójának köszönhető.

A Renault tehát vált, s erre már csak azért is szükség van, mert jövőre változnak a száguldó cirkusz szabályai. A motoroknak az egész versenyhétvégét ki kell bírniuk, cserére nem lesz lehetőség. Jean-Jacques His, az eddigi motorszakértő korábban már távozott is a csapattól, mert állítólag nézeteltérése támadt Flavio Briatore csapatfőnökkel.