Vágólapra másolva!
Az olasz Giancarlo Fisichellának elege van abból, hogy rendre csak a középmezőny környékén tudja a futamokat befejezni, emiatt az év végén új csapatot keres magának. A jerezi tesztelésen Cristiano da Matta volt a leggyorsabb, Patrick Head, a Williams főmérnöke unalmasnak nevezte az új kvalifikációs szisztémát.

A hozzáértők régóta hajtogatják már, hogy az olasz Giancarlo Fisichella pocsékolja tehetségét, s rendre olyan csapatokhoz igazol, ahol a pontszerzés is csodának számít. A jelenleg a Jordan-Fordot erősítő versenyző is ráébredt erre, s miután az előző szezonban egészen a középmezőny mélyére zuhant, váltásra szánta el magát. Kijelentette, hogy az idény végén mindenképpen új csapatot keres magának, elege van az állandó kínlódásból.

Giancarlo Fisichella 2003/sport/f-1/20030211giancarlo.htmlFisico Fan Clubhttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=29353

"Az elmúlt két évben Forma-1-es pályafutásom legmélyebb bugyrait jártam meg, ebből elegem van" - mondta Fisichella. "Ez az állapot sehogy sem jó nekem, úgy érzem, ennél én többre vagyok hivatott. Az idény végén emiatt mindenképpen új lehetőségek után nézek." Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon egyik Jordan sem ment végig, Fisichella hat körrel a leintés előtt volt kénytelen kiállni a boxba. A számítógép ennek ellenére behozta a 12. helyre, de ez természetesen nem nyugtatta meg az olaszt. "Arról korai lenne még beszélni, melyik csapathoz igazolok majd, de biztos vagyok benne, hogy sokan látnak még bennem fantáziát." Egy biztos, Fisichella menedzsert már váltott, Giampaolo Matteucci helyett a jövőben Eddie Irvine exmenedzsere, Enrico Zanarini foglalkozik ügyeivel.

Jerezben mindeközben négy csapat részvételével már a Malajziai Nagydíjra készülődve tovább folytak a tesztelések, a legjobb időt a világbajnoki címre áhítozó Cristiano da Matta érte el a Toyotával. A brazil pilóta 69 kört tett meg, s közel hat tizeddel autózott jobbat, mint a második helyre befutó Alexander Wurz. Harmadik Marc Gené lett Williamsszel, a negyedik pedig a McLaren színeiben először autózó Pedro de la Rosa. Az egyelőre még nem dőlt el, hogy a spanyol teszpilóta lesz, vagy csak időnként ugrik be segíteni a wokingi együttesnek. "A maximumot hoztuk ki a mai napból, mindent munkát elvégeztünk, amit kellett" - mondta da Matta. "Legutóbb eső nehezítette a dolgunkat Jerezben, most azonban minden tökéletes volt, jónéhány beállítást próbáltunk ki."

Baleset miatt leállítják az új Ferrari tesztelését/sport/f-1/20030312ferrari.html

A Ferrarinál Badoer balesete miatt ugyan felfüggesztették a 2003-as modell tesztelését, az F2002-es volánja mögött viszont Felipe Massa 143 kört tett meg Fioranóban. A brazil tökéletes időjárási körülmények között a Bridgestone abroncsok tesztelésébe fogott bele, s mindösszesen két kört tett meg a pálya rövidített verzióján. Legjobb ideje 57.782 volt, csütörtökön folytatja a munkát.

Jerez, első nap:
1. da Matta (brazil, Toyota) 1:19.647 (67 megtett kör)
2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:20.285 (32)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:20.385 (64)
4. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:20.561 (61)
5. Szato (japán, BAR-Honda) 1:21.708 (74)