Nem tiszta körökkel, de az élmezőnyben szerepeltek a Mercedesek a Toszkán Nagydíj harmadik szabadedzésén, viszont a tisztább kört futó Max Verstappen be tudott férkőzni közéjük.
Az első negyedóra során ezúttal sem történtek lényeges események, mindössze a Haas, a McLaren és az Alpha Tauri pilótái mutatták meg magukat közepes keverékű gumikkal, az első mért kört pedig Valtteri Bottas teljesítette lágy gumikkal, 1:17.437 alatt. Ez sem fokozta automatikusan a forgalmat, és
a pilóták jellemzően később is inkább a közepes keverékű abroncsokat preferálták.
Ezek közül kivételnek bizonyult Lewis Hamilton, aki 1:17.415-tel az első mért körében átvette a vezetést Bottastól, ez azonban csak átmeneti állapot volt, mert a finn pilóta 1:17.239-re gyorsult, majd jött Max Verstappen, és 1:17.116-tal az élre állt, ráadásul közepes keverékű abroncsokat használva.
Ez sejttette, hogy a Mercedesekben bőven van még tartalék, ezt Bottas a tréning utolsó harmadában kezdte kihozni az autóból. Lágy gumikkal 1:16.530-ra gyorsult, de még ebben a körében is maradt elvesztegetett idő, elsősorban a hármas szektorban, az utolsó kanyarban. Érdekesség, hogy Hamilton nem tudott élni a lehetőséggel, 0,083 másodperccel gyengébb kört futott Bottasnál.
Péntekhez hasonlóan Verstappen ismét ígéretesen szerepelt.
Közepes keverékű gumikkal is fél másodpercre volt a Mercedesektől, lággyal pedig 0,017 másodpercre felzárkózott Bottas mögé, elsősorban annak köszönhetően, hogy a hármas szektorban hozott az utolsó kanyarban hibázó mercedeses duóhoz képest.
A három élpilóta mögött változatosan alakult a sorrend, Lance Stroll bő fél másodperces hátránnyal a 4. helyezett lett, az Olasz Nagydíjat megnyerő Pierre Gasly az 5. helyre ért oda annak ellenére, hogy egyszer áthajtott a kavicságyon is, a rajtbüntetéssel számoló Sergio Pérez pedig a 6. lett, de a hátránya már 0,8 másodperc fölé rúgott.
Még nagyobb a Ferrari lemaradása, bár Charles Leclerc befért legalább 1 másodpercen belülre a 7. helyen. Sebastian Vettelnek továbbra sem megy az idei Ferrarival, lágy gumikon 0,6 másodperccel lassabb volt Charles Leclerc-nél, és a szoros sorrend miatt ez csak a 18. helyre volt elegendő.
Mögötte csak Lando Norris és George Russell zárt, de utóbbi nem futott mért kört.
A délutáni időmérő szempontjából fontos információ, hogy Vettel és mérnöke is egyetértett abban, hogy a lágy gumikkal két hűtőkörre is szükség van, ezért egy elhibázott kör után aligha lesz lehetőség azonnali ismétlésre.
Felemásan alakult a szabadedzés a Williamsnek: az új tulajdonosok szeme láttára Russell a tréning nagy részét a bokszban töltötte a brake-by-wire rendszer hibája miatt, Nicholas Latifi viszont megelőzte Vettelt és Daniel Ricciardót is, aki ezúttal jóval elmaradt Esteban Ocontól.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |