Kék ég és közel 50 fokos pályahőmérséklet fogadta a csapatokat az általában tavasszal megtartott Spanyol Nagydíj időmérő edzésén. A barcelonai pályát minden istálló és pilóta betéve ismeri, ezért túl nagy meglepetésekre egyiküknek sem kellett számítania, az ilyen meleg időjárás azonban mindenképpen olyan tényező, amelyhez nem szokhattak hozzá a téli teszteken.
Hogy mindez mennyire befolyásolja az erőviszonyokat (nagyjából semennyire), arról a három szabadedzésen már kaphattunk némi képet, így ahhoz igen optimistának kellett lenni, hogy valaki ne a két Mercedest vizionálja az első két helyre.
A Q1-et a két Williams kezdte meg, az ezen a hétvégén eddig csapattársához a szokottnál közelebb levő Nicholas Latifi vezetett is egy ideig, de hamarosan jöttek a nagyágyúk, és ellopták a show-t a grove-i kiscsapattól. Kivétel nélkül mindenki a lágy gumikon kezdett, a két Mercedes pedig gyorsan elfogalta az első két helyet Hamilton-Bottas sorrendben, a finnt azonban hamarosan mindkét Racing Point elválasztotta a hatszoros világbajnoktól. Bottas mögött tőle 2 ezreddel elmaradva Verstappen következett, aki „egy kicsit furcsának" érezte az autóját.
A továbbjutás kérdése természetesen nem az imént említettek között dőlt el, nem lehetett azonban minden toppilóta nyugodt, hiszen
mondhatni szokás szerint Vettelt és Albont már az első szakaszban a kiesés réme fenyegette. A négyszeres világbajnok az első körök után csupán a 12. helyen állt (Leclerc közel 4 tizeddel jobb körrel a hetedik volt),
kevesebb mint 3 tizedre a már kiesést jelentő 16. helytől, de a 10. helyezett Albonnak is volt miért aggódnia. Lando Norris sem remekelt a McLarennel: csak a 11. időt autózta, miközben Sainz csupán 4 tizedes hátrányban Hamiltontól a hatodik volt.
A pálya rohamos javulásától tartva a két Racing Pointot kivéve mindenki kijött elkoptatni mégy egy szett lágy gumit a Q1-ben, amelyből végül a két Haas, a két Williams, és a korábban a kerékvetőn átugrató, autóját vélhetően megrongáló Antonio Giovinazzi esett ki. Szinte biztos, hogy a szezon előtt nem gondolta volna, hogy így lesz, de
Kimi Räikkönen a hatodik versenyen először tudta kiverekedni magát a Q1-ből az idén.
Az élen Hamilton zárta az első szakaszt, miután 1:16.872-re javított, mögötte Pérez (úgy, hogy nem jött ki a végén) végzett Verstappen, Bottas, Leclerc, Stroll, Gasly, Albon, Sainz és Vettel előtt. Az első tízen kívül végző Renault-knak, valamint Lando Norrisnak és Danyiil Kvjatnak mindenképpen fel kellett kötnie a nadrágját a Q2-re.
A második szakasz rögtön egy kisebb meglepetéssel indult: senki nem kísérelte meg a közepes gumin a továbbjutást, minden pilóta a lágy abroncsokon jött ki.
Ennek oka, hogy a kemény gumit pénteken mindenki nagyon rossznak találta, így az egy kerékcserét a legtöbben elvetették a versenyre.
Az első komolyabb ütésváltást Hamilton nyerte Bottasszal szemben, de csak hajszállal, 139 ezreddel előzte meg a finnt 1:16.013-as körével. A címvédő istálló mögötti űrben szokás szerint Verstappen lebegett (5 tizedet kapott Hamiltontól), míg a Red Bull mögé Sainz, a rádiózása alapján „borzasztó" kört autózó Leclerc és a két Racing Point ért oda. Vettel több mint 4 tizedre csapattárástól csak a 11. volt.
Az utolsó rohamban az élen álló hármas már nem vett részt, ahogyan Sebastian Vettel sem a Q3-ban, miután hiába javított az idején,
végül csak a 11. helyen zárta a Q2-t. Csupán 2 ezreddel maradt le Lando Norris már továbbjutást érő idejétől.
Mögötte Kvjat, Ricciardo, Räikkönen és Ocon esett még ki, a Renault tehát igencsak várakozáson alul szerepelt. A két Mercedest és Verstappent úgy sem tudta senki legyűrni, hogy ők a garázsból figyelték az eseményeket, a holland mögött Stroll, Gasly, Sainz, Pérez, Leclerc, Albon és Norris végzett.
A Q3 elején jött a mondhatni már szokássá váló veszélyes kiengedés, ezúttal a Red Bull küldte be Albont Hamilton útjába, de szerencsére nem lett baj a dologból.
A maximumra tekert Mercedes-motorok ezután pedig tették a dolgukat, Hamilton 1:15.584-es időt repesztett velük, Bottas azonban ott loholt a sarkában és csak 59 ezreddel maradt le.
Mögéjük 7 tizedes hátrányban Verstappen tudhatta magáénak az ideiglenes harmadik helyett, míg tőle 3 tizedre a két Racing Point következett Pérez-Stroll sorrendben. A rózsaszín autók mögött újabb szakadék tátongott, a hatodik helytől lefelé Norris, Leclerc, Albon, Sainz és Gasly volt az állás.
Az utolsó körökben Hamilton aztán nem volt képes javítani az idején, de szerencséjére a középső szektor után még vezető Bottas sem, így a hatszoros világbajnok örülhetett. Mögöttük Verstappen sem ment jobb időt, de megtartotta a harmadik helyét Pérez és Stroll előtt. Albon a végén feljött a hatodik helyre Sainzot és Norrist megelőzve, miközben Leclerc csak a 9. helyen zárt a Ferrarival. A 10. pozícióban Pierre Gasly végzett.
„Először vagyok itt ilyen melegben Barcelonában. Fizikálisan kemény, még soha nem voltunk itt ilyen gyorsak, nagy erők hatnak a testünkre” – értékelt a hatszoros világbajnok.
Próbáltuk menedzselni a gumikat, de még a lassú felvezető körrel is nagyon felmelegedtek.
Az első köröm jó volt, szerencsére az is elég volt. Tegnap este tíz óráig itt voltam a srácokkal, hogy átnézzük az adatokat és megtaláljuk, hogy hol javulhatunk a versenyre, mert a Red Bullok nagyon gyorsak lesznek."
„Tudtam, hogy szoros lesz a csata Lewisszal, mert mindig az. Ma egész nap szenvedtem a harmadik szektorban. Egyre jobb és jobb lett, de nem eléggé.
Szerintem a rajt lesz a legjobb esélyem, megpróbálok elsőként érni az első kanyarba”
– fogadkozott Bottas.
„Jelenleg ez a maximum. Remélem, hogy a versenyen közelebb kerülhetünk a Mercedesekhez, a pénteki hosszú etapok nem tűntek rossznak. Tudom, hogy nagyon nehéz itt előzni, de mindent meg fogunk tenni, hogy megnehezítsük a dolgukat” – összegzett a harmadik helyről induló Verstappen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |