Társoldalunk:

Hamilton az élen a balesettel véget érő harmadik szabadedzésen

2020.08.15., 11:48
rendezés

Lewis Hamilton végzett az élen a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzésén, másfél tizeddel megelőzve Valtteri Bottast. Max Verstappen lemaradása már több mint fél másodperc a 3. helyen, Charles Leclerc pedig ismét sokkal jobban teljesít, mint Sebastian Vettel. A gyakorlás végén Esteban Ocon összetörte a Renault-t.

A harmadik szabadedzéssel lezajlott az időmérő főpróbája. A csapatokat hasonló időjárási körülmények fogadták, mint a pénteki napon, és ami még fontosabb, a hétvége további részében is magas hőmérséklet várható. 

A Merccedeseket továbbra sem lehetett megállítani - Galéria!Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

Az első mért kört Lando Norris teljesítette, a brit pilóta 1:19.620-at autózott a közepes keverékű gumikon. Negyed óra elteltével még mindig ő volt az egyedüli, aki mért idővel rendelkezett, mivel a többiek legfeljebb egy installációs körre mentek ki a pályára.

Ezután egyre inkább benépesült a pálya, a két Ferrari például szűk húsz perc után gördült ki a közepes abroncsokon.

Charles Leclerc 1:18.950-es idejével rögtön az élre is ugrott, Sebastian Vettel azonban több mint 1 másodperccel elmaradt tőle.

A monacói pilóta egészen a Mercedesek érkezéséig őrizte meg vezető pozícióját. Ekkor azonban előbb Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton is túlszárnyalta idejét. A finn pilóta közel 1 másodperccel előzte meg a Ferrarit, miközben a hatszoros világbajnok 3 és fél tizeddel gyengébb volt csapattársánál. Mindkét Mercedes-pilóta a lágy keverékeken autózott, és mindketten hibáztak gyorskörük során.

A két Red Bull nem sokkal féltáv előtt látogatta meg a pályát. Max Verstappen a 3. helyre jött be a lágy gumikkal, de lemaradása még mindig fél másodperc volt Bottashoz képest. Alexander Albon a 6. pozícióban kötött ki, de csapattársához képesti 7 tizedes hátránya részben a közepes gumiknak volt betudható.

Hamilton később javított, de előzni nem tudott, hátránya 1 tized maradt Bottasszal szemben. Verstappennek szintén sikerült gyorsabb kört autóznia, és csupán 189 ezreddel maradt el a finn pilótától, ami már sokkal biztatóbb képet festett a Red Bull számára. Az első három mögé Norris zárkózott fel, de az ő hátránya már közel 9 tized volt. Carlos Sainz viszont még nála is sokkal jobban teljesített, és bejött a Mercedesek közé.

Ocon balesete az edzés végén

Ezután viszont ismét jött a két Mercedes, és előbb Bottas, majd Hamilton robbantott. A brit pilóta 1:17.222-es idejétől csapattársa 151 ezreddel maradt el, a szintén javító Verstappennek pedig már ismét fél másodpercnél több volt a hátránya. Sergio Pérez feljött Sainz mögé az 5. helyre, míg Leclerc a 6. pozíciót foglalta el. A monacói versenyző fél másodperccel és hat hellyel állt csapattársa előtt.

Az élmezőnyben innentől kezdve nem változott a sorrend, így Hamilton maradt az élen, Bottas és Verstappen előtt.

Az edzés végén Esteban Ocon falnak ütközött, ami miatt piros zászlóval megszakították a gyakorlást. A francia pilóta Kevin Magnussen előtte lassító Haas-Ferrariját már csak késői fékezéssel tudta elkerülni, ennek következtében azonban elveszítette az uralmat az autója felett, és a falnak ment. A felügyelők vizsgálják az esetet, miközben a Renault szerlői lázas munkába kezdtek, hogy az időmérőre helyre tudják-e hozni a károkat.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

GPHírek
11:42

Fontos 60 perc következik

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj 3. szabadedzésének élő közvetítésében! A csapatok 10 perc múlva megkezdik az időmérő edzés főpróbáját Barcelonában. Akárcsak tegnap, ma is a Mercedes diktálhatja a tempót, a címvédő fölénye azonban ha ma még nagy is lesz, van rá esély, hogy vasárnap Max Verstappen ismét megszorongassa őket. Erről szóló elemzésünket alább olvashatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:45

Sainz autójában motort cseréltek

A spanyol pilóta már Silverstone óta rejtélyes túlmelegedéssel küzd, ami miatt a McLaren kénytelen volt némi aerodinamikai teljesítményt is beáldozni, hogy növeljen a hűtésen. A pénteki edzésnap után azonban úgy döntöttek, hogy motorcserével próbálják meg megoldnai a problémát, így Sainz új V6-ost kapott, eddigi motorját pedig ezentúl csak pénteken vetik be. Mivel az új erőforrása az idei második, a szabályok pedig ennyit engedélyeznek, Sainz nem kap büntetést a vasármapi versenyre.

GPHírek
11:47

A Haas szerelői éjszakáztak

A csapat megszegte a kötelezően előírt takarodót, azaz olyan személyzete is a pályán tartózkodott éjjel egy óra és reggel kilenc között, amely részt vesz az autó üzemeltetésében. Mindezt az idén először tették meg, úgyhogy nem jár érte büntetés.

GPHírek
11:57

Lesz még melegebb is

Most sincs rossz idő Barcelonában, de az időmérő edzésre a tegnapi délutánhoz hasonló, 50 fok feletti pályahőmérsékletet várnak a csapatok. Jelenleg a levegő hőmérséklete valamivel több, mint 29, az aszfalté 42,4 fokos.

GPHírek
11:59

Grosjean is új motorral megy

A korábbi hírek arról szóltak, hogy a Haas csak valamilyen problémát kijavítandó szegte meg az éjszakai takarodót, mostanra azonban kiderült, hogy végül motort cseréltek Grosjean autójában. A francia pilóta Sainzhoz hasonlóan megússza büntetés nélkül ezt a hétvégét.

GPHírek
12:01

Elkezdődött a szabadedzés!

Az imént emlegetett Grosjean az első a pályán, ami érthető, hiszen a csapat gyorsan le szeretné ellenőrizni, hogy megfelelően sikerült-e összerakni a Haast. A franciát Magnussen és Sainz követte, utóbbi esetében a McLarennek van szüksége gyors ellenőrzésre.

GPHírek
12:04

Már itt van a Mercedes tartalékja

Formula E-s elfoglaltságai miatt Silverstone-ban nem lehetett jelen, így a Racing Pointba történő beugrásnál is azonnal kikerült a neve a kalapból, de mivel a Formula E-szezonnak vége, Stoffel Vandoorne mostantól a Mercedes és a Racing Point rendelkezésére áll, amennyiben szükség van rá.

GPHírek
12:07

Érthető, hogy senki nem siet

A két Haas és Sainz egy ellenőrző kör után visszatért a garázsba, jelenleg pedig senki nincs a pályán, a legtöbb pilóta még csak most öltözik be. Mivel a téli teszteket rendszerint ezen a pályán rendezik, a csapatok úgy ismerik a barcelonai aszfaltcsíkot, mint a tenyerüket, emellett rengeteg adatuk is van innen, így a szokottnál jobban ráérnek kivárni, hogy egyre közelebb kerüljenek a körülmények a majd az időmérőn tapasztalhatókhoz.

GPHírek
12:10

Sainz nem csak motorból kapott újat

A turbót, az MGU-K-t és az MGU-H-t is is cserélték az autójában. Könnyen lehet, hogy Grosjean esetében is ez a helyzet.

GPHírek
12:12

Norrisé az első mért kört

A közepes gumikon kezdett a McLaren britje, aki 1:19.6 alatt ért körbe. Ez 1,1 másodperccel marad el a tegnapi legjobb körétől, amit a második szabadedzésen ért el. Jelenleg ő az egyedüli pilóta a pályán.

GPHírek
12:14

Grosjeannál is több az új elem

Az FIA megerősítette, hogy a francia nem kapott új MGU-K-t, de turbót és MGU-H-t igen, valamint a McLarennel ellentétben vezérlő-elektronikát is cseréltek a Haasban.

GPHírek
12:18

A két Alfa is kimerészkedett

Räikkönen és Giovinazzi csatlakozott Norrishoz, aki már 6 körnél tart, de továbbra is 1:19.6 a legjobb ideje. Az olasz lágyakon ennél 6 tizeddel lassabban kezdett, Räikkönen azonban 1:19.521-gyel átvette a vezetést. A finn szintén a lágy abroncsokat nyúzza.

GPHírek
12:19

Kezd élénkülni a forgalom

A két Ferrari is megkezdte az edzést, velük együtt kilencen vannak jelenleg kint. A Red Bullok és a Merecdesek továbbra is várakozó állásponton.

GPHírek
12:21

Sainz rögtön az élen kezd

Első gyorskörével letaszította Räikkönent az első helyről, de csak 75 ezreddel ment jobb kört a finnél. Jóllehet, vele ellentétben a közepes gumikon köröz.

GPHírek
12:23

Vettel egy másodpercre Leclerc-től

Időközben már egy Ferrari az élen, mégpedig az, amelyiket Leclerc vezeti. A monacói pilóta közepeseken 1:18.950-nél állította meg a stoppert, amivel kerek 1 másodperccel volt gyorsabb Vettelnél, aki 1:19.967-tel jelenleg csak a hetedik.

GPHírek
12:26

A Mercedes bekezdett

Az utolsó sikánból farolva kigyorsító Bottas 1:17.971-gyel letaszította Leclerc-t az élről, a hiba ellenére pedig Hamilton sem tudta őt megelőzni, 353 ezreddel besorolt mögé. Mindkét fekete autó a lágy Pirelliken van.

A visszajátszából kiderült, hogy Hamilton is elrontotta az utolsó sikánt.

GPHírek
12:30

Kvjat a gumikra panaszkodik

Úgy tűnik, hogy a lágy Pirellik csak egyetlen gyorskörre jók. Ez jel azoknak, akik az időmérőn belehibáznak az első gyorskörükbe, hogy vagy ne tegyenek ilyet, vagy ha mégis megtették, inkább álljanak ki a bokszba új abroncsokért.

GPHírek
12:31

Verstappen tetemes hátrányban

Az történik, ami tegnap: a Red Bull a közelébe sem tud érni a Mercedesnek, de így is jó a harmadik helyre. Verstappen lágy gumin 5 tizeddel volt lassabb Bottas 1:17.9-es idejénél, de a negyedik helyen álló Leclerc-t így is 4 tizeddel veri. Ne felejtsük el, hogy a monacói közepes keveréken volt kint.

GPHírek
12:33

Hamilton közelebb jött Bottashoz

Lila első és egyéni legjobb utolsó szektorral 1 tizedre faragta a hátrányát a hatszoros világbajnok, de megelőzni nem tudta a csapattársat.

Albon időközben lágy gumin a hatodik helyre jött be, 7 tizedre Verstappentől...

GPHírek
12:35

Grosjean alatt ma is jó a Haas

A francia tegnap mindkét szabadedzésen befért az első hatba a gyengécske Haasszal, és egyelőre ma sem megy rosszul, 1,5 másodperces hátrányban jelenleg a 10. helyen áll, miközben csapattársa csak a 17. pozíciót foglalja el. Grosjean mindehhez ráadásul a közepes gumikat használta.

GPHírek
12:37

Verstappen a Mercedest szorongatja

Legutóbbi körével 2 tizeden belülre került Bottashoz képest, az első három helyezettet jelenleg tehát csupán 189 ezred választja el. A Red Bullnak nem meglepő módon az utolsó szektor az erőssége, Verstappen abszolút legjobbat autózott ott.

GPHírek
12:41

A két McLaren begyújtotta a rakétákat

Előbb Norris jött fel a negyedik helyre úgy, hogy hatalmasat hibázott a harmadik szektorban, majd ezt Sainz fejelte meg egy második pozícióval, miközben az ő köre sem volt tökéletes. A brit 8 tizeddel, a spanyol pedig mindössze 75 ezreddel maradt el Bottastól. Természetesen mindketten friss lágy gumikon futották a körüket.

GPHírek
12:44

Leclerc nagyon veri Vettelt

A két Ferrari is megjött lágy gumis időmérős körén, de míg a négyszeres világbajnok 7 tizeddel maradt el Bottas körétől, addig Leclerc mindössze 2 tizeddel volt lassabb a finnél. A monacói az ötödik, a német a hatodik jelenleg.

GPHírek
12:45

Bottas javított

A Mercedes finnje is felpakolta a friss lágy gumikat, amelyeken 1:17.373-ra szorította le a lécet. Már Hamilton is kint van új lágy abroncsokon.

GPHírek
12:46

Latifi kiosztotta Verstappent

A kanadai azt mondta a rádióban, hogy miközben Verstappen mindig arra panaszkodik, hogy feltartják, ő sem jobb a többieknél. Mindezt természetesen azután közölte, hogy a holland feltartotta őt.

GPHírek
12:49

Hamilton átvette a vezetést

Csak a középső szektorban volt az övé az abszolút legjobb idő, de ez is elég volt ahhoz, hogy 1:17.222-vel az élre áljon, miközben 151 ezreddel volt gyorsabb a csapattársánál. A Red Bullok következnek az időmérős körrel.

GPHírek
12:51

Verstappen visszaszerezte szokásos helyét

Saját lágy gumis időmérős köre után ismét a holland a harmadik, lemaradása azonban 5 tized Hamilton mögött. Eközben Albon csak Leclerc Ferrarija mögé sorolt be, mostanra pedig már csak a 9. pozícióban van. Hátránya 6 tized Verstappenhez képest.

GPHírek
12:55

A Racing Pointok is beleszólhatnak a buliba

Pérez Sainz mögé jött fel az ötödik helyre, közel 9 tizedre Hamiltontól, Stroll pedig a nyolcadik helyen tanyázik a kiemelkedően teljesítő Gasly mögött. A két Renault ezzel szemben nem remekel, Ricciardo a tizedik, Ocon pedig a tizenegyedik.

GPHírek
12:58

Piros zászló!

Esteban Ocon összetörte a Renault-t a gyors hármas kanyarban.

GPHírek
13:00

Nagyon furcsa baleset volt

A lelassító Kevin Magnussennel való ütközést akarta elkerülni Ocon és taposott a fékbe, ami miatt keresztbe állt az autója és orral a belső falba csapódott.

GPHírek
13:02

Természetesen vizsgálják az esetet

Elsőre úgy tűnik, hogy Ocon volt egy kicsit figyelmetlen. Magnussen valóban hirtelen döntött úgy, hogy lelassít, de a Renault pilótájának így is volt ideje észlelni a Haast, de egy kicsit a jelek szerint bealudt. A felügyelők talán már az időmérő edzés előtt döntenek arról, hogy büntetnek-e valakit.

GPHírek
13:04

Korábban is nagy volt a forgalom

Feltűnő volt, hogy többen is a poroszkáló autók között kellett teljesítsék a mért körüket, és mint kiderült, ez végül gondot okozott. Mivel csak az autó eleje sérült, a Renault-nak minden esélye megvan,, hogy az időmérőre rendbehozza Ocon autóját.

GPHírek
13:07

A Mercedes elsőségéhez nem férhetett kétség

Lewis Hamilton zárta tehát az élen a harmadik szabadedzést Valtteri Bottas előtt. Őket mondhatni szokás szerint Max Verstappen követte. A további sorrend a következőképp alakult: Sainz, Pérez, Leclerc, Gasly, Stroll, Albon, Ricciardo, Ocon, Vettel, Grosjean, Räikkönen, Norris, Kvjat, Magnussen, Giovinazzi, Russell, Latifi.

Mostanra megköszönjük a figyelmüket, 14 óra 50 perckor jelentkezünk az időmérő edzés szöveges tudósításával. A viszontlátásra!

Még több bejegyzés