Társoldalunk:

Kényelmes előnnyel a Mercedes várja az élről a silverstone-i időmérőt

2020.08.08., 11:49
rendezés

A múltheti eseményekhez hasonlóan a Mercedesek diktálták a tempót a harmadik szabadedzésen Silverstone-ban, de lassabb körökkel. Verstappent feltartották, Norris volt a mezőny kakukktojása.

Bő egy héten belül a hatodik szabadedzést teljesítette az F1-es mezőny Silverstone-ban, és ez szombaton már meglátszott a tréning menetén is. Noha a 70. évforduló Nagydíjára megbolygatott gumikészletek új feladatot adtak a csapatoknak az autók viselkedésének kiismerése terén, szombatra ismét beállt az élmezőny sorrendje.

Hamilton zárta az élen a szabadedzést - GalériaForrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

A csapatok aktivitása is mérsékelt volt, a két Mercedes és Max Verstappen csak az első félóra végén futottak először mért köröket, de ezekkel rögtön az élre álltak, bár a későbbiek során Lando Norris átmenetileg átvette a vezetést közepes keverékű gumikkal. Ezzel a brit pilóta a mezőny kakukktojása lett, az egyetlen pilóta, aki nem lágyakkal futotta a leggyorsabb körét.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ugyan később fél másodpercet vert a McLarenre, a tempójuk jelentősen elmaradt a múltheti eredményektől, elsősorban a hétvégi gumikészlet miatt. Érdemes megjegyezni azt is, hogy Max Verstappen abszolút leggyorsabb első szektort futott, amikor Lance Stroll feltartotta, a holland versenyző ezt ismét káromkodva vette tudomásul.  

A hétvégi további alakulása szempontjából a sorrendnél érdekesebb, hogy a csapatok miként készülnek az időmérős etapokra. A Red Bull azzal próbálkozott, hogy két hűtőkört megtesznek az autóikkal, így próbálják kihozni a legtöbbet a lágy abroncsokból, amelyekből a szükségesnél több van a hétvégén, a közepesekkel viszont spórolni kell.

A múltheti kiábrándító szereplés és a pénteki motorcsere után is folytatódott Sebastian Vettel küszködése Silverstone-ban. A német pilóta ismét rendszeresen a kerékvetőkre ugratott és a tempója továbbra is elmaradt Charles Leclerc-étől, így újabb nehéz időmérőre számíthat a Ferrarival, csak a 13. helyezett lett.

Verstappen nem tudott tiszta kört futni - GalériaForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Remekeltek a pénteken elmarasztalt Racing Point autói, a Sergio Pérez helyére beugró Nico Hülkenberg ezúttal gyorsabbnak bizonyult Strollnál, és a 4. helyre ért oda Leclerc, Verstappen és Albon megelőzése révén. A képzeletbeli pontszerzők listáját Esteban Ocon és Carlos Sainz zárta, de a sorrend ismét nagyon szoros volt, nagy csata várható a Q3-ba kerülésért.

GPHírek
11:32

Jön az utolsó gyakorlás!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 70. Évforduló Nagydíja harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, 10 perc és zöldre vált a lámpa a bokszutca végén. A tegnapi naphoz hasonlóan nagy meleg fogadta a csapatokat Silverstone-ban, mindez pedig gondokat okozhat a gumikkal, mivel a lágy gumit nemhogy a versenyre, de még az időmérőre sem tartják elég jónak. Ezzel kapcsolatban alább olvashatják szokásos elemzésünket.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:44

Támadás indul a Racing Point ellen

A mai nap sztorija eddig kétségkívül az, hogy a Ferrari, a Renault, a Williams és a McLaren benyújtotta óvási szándékát az FIA-nak a sportfelügyelők Racing Point ellen hozott ítélete kapcsán. A négy istálló szigorúbb büntetést szeretne a Mercedest másoló csapatnak, az óvás benyújtására ma reggeltől számítva 96 órájuk van.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:49

Nézők nélküli jubileum

Akárcsak az eddigi összes idei verseny, a 70. Évforduló Nagydíja is üres lelátók előtt zajlik a történelmi Silverstone-ban. Az alábbi képre kattintva megnézheti galériánkat a pénteki edzésnapról.

A képre kattintva GALÉRIA nyílikForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli
GPHírek
11:56

Hőség még nincs, de szépen süt a nap

A levegő hőmérséklete 23,8, a pályáé 33,5 fokos. Ez a nap folyamán még feljebb fog kúszni, minél közelebb kerülünk az időmérőhöz, annál nehezebb lesz a csapatoknak óvni a gumikat.

GPHírek
11:58

Fontos a fertőtlenítés autóba ülés előtt

A Haas-csapat videójából kiderül, hogy a pilóták is nagyon odafigyelnek a higiéniára, Romain Grosjean gondosan lefertőtlenítette a kezét, mielőtt besétált a garázsba, hogy elfoglalja a helyét az autóban. Egyúttal a mérlegre is ráállt.

GPHírek
12:02

Vettel az első a pályán

Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, a Ferrari pedig nem vesztegeti az időt, máris kiküldte Sebastian Vettelt a kemény gumikon, majd Leclerc is ment utána nem sokkal később, szintén a fehér oldalfalú Pirelliken.

A német autójában a tegnapi hiba után új motor van, de büntetést nem kap, mivel ez a második erőforrása, a szezon során ennyit használhat fel büntetlenül.

GPHírek
12:05

Kvjatnak nem egyenes a kormánya

Öten jártak egyelőre a pályán, de mindenki egy kör után visszajött a bokszba. Az Alpha Tauri orosz pilótája közben azt jelentette, hogy a kormánya jobbra húz.

GPHírek
12:06

Mindenki kivár

Sok versenyző még be sem ült az autójába, helyette baseball sapkában figyeli, hogy nem történik semmi. A csapatok vélhetően a gumikkal spórolnak, valamint várják, hogy minél melegebb legyen az időjárás, és közelebb kerüljenek az időmérőn várható körülményekhez.

GPHírek
12:11

A McLaren megtörte a csendet

Norris és Sainz is kint van a pályán, előbbi lágy, utóbbi közepes gumin, ráadásul mért kört is megkezdtek.

GPHírek
12:13

Norris óvatosan kezd

1:29.236 a mai nap első körideje, ami jóval lassabb Hamilton tegnapi 1:25.6-os idejénél, de Norris pénteki 1:26.8-ától is jócskán elmarad.

GPHírek
12:14

Leclerc is új motort kap

A Ferrari megerősítette a motorcserét Vettel autójában, egyúttal közölte, hogy új MGU-H-t és új turbót is beszereltek a négyszeres világbajnoknak. Ami ennél érdekesebb, hogy elővigyázatosságból ugyanezt megtették Charles Leclerc autójánál is.

GPHírek
12:15

Vettel lassabb a McLarennél

Másfél tizeddel elmaradt Norris lágy gumis körétől, Sainzot viszont megelőzte. A spanyolhoz hasonlóan Vettel is közepes gumikon van kint. Leclerc-rel közben közölte a mérnöke, hogy a pálya egyelőre lassabb, mint tegnap.

GPHírek
12:17

Leclerc gyorsabb Vettelnél

A monacói is közepese keveréken köröz, amivel elsőre négy és fél tizedet adott csapattársának. Rövid ideig az élre is került, de aztán jött Norris, és 31 ezreddel letaszította onnan.

GPHírek
12:19

A szél is bekavarhat

Sainznak azt mondta a mérnöke, hogy a hármas és hatos kanyarban azért olyan ideges az autó, mert a szél oldalba kapja. A spanyol jelenleg a negyedik a négy mért körrel rendelkező pilóta közül, Vettel közben javított és ezredre megegyező időt ért el Leclerc-rel.

GPHírek
12:21

Leclerc az élen

33 ezreddel ment jobbat Norrisnál, de vélhetően nem sokáig lesz első, mivel jön Hülkenberg a Racing Pointtal.

GPHírek
12:23

Hülkenberg nem tudta megelőzni Leclerc-t

315 ezreddel lassabb kört ment a monacóinál lágy gumin, ami nem biztos, hogy jó előjel a Racing Pointnak, de persze nem ismerjük az üzemanyagmennyiséget és a használt motorfokozatot sem.

GPHírek
12:24

Stroll átvette a vezetést

A kanadai köre már sokkal inkább olyan, mint amit a Racing Pointtól várhatna az ember, 1:28.202-t ment lágy keveréken, amivel másfél tizedet adott Leclerc-nek.

GPHírek
12:25

Már Gasly vezet

Az Alpha Tauri franciája 1:28.040-nel 162 ezredet adott Strollnak a lágy gumin. 

GPHírek
12:26

Megjött a Mercedes

Bottas és Hamilton is lágy gumin kezd, előbbi futott mért kört hamarabb és 1:27.509-cel bejött az első helyre. Nem is vártunk mást tőle.

GPHírek
12:30

Hamilton hajszálra Bottastól

Az első szektorban több mint két tizedet kapott a finntől, a kör további részében ezt azonban apránként ledolgozta, de így is maradt belőle 17 ezred. A hatszoros világbajnok így jelenleg a második.

Közben Verstappen a lágyakon besorolt a harmadik helyre, csupán 2 tizedre Bottastól, ráadásul az első szektort is elrontotta a mérnökének címzett üzenet szerint. Mögötte Gasly, Stroll, Ocon, Leclerc, Norris, Sainz, Hülkenberg az első tíz sorrendje,

GPHírek
12:32

Bottas javított

Nem sokat, de miután egyéni legjobb középső és lila utolsó szektort futott, sikerült 1:27.462-re levinnie a köridejét, így most 64 ezreddel van Hamilton előtt.

GPHírek
12:36

Albon továbbra is mérföldekre Verstappentől

Javított ugyan második lágy gumis gyorskörével, de így is csak a hetedik, hátránya pedig 6 tized a csapattársához képest.

GPHírek
12:37

Hamilton átvette a vezetést

Második próbálkozásával már sikerült legyűrnie Bottast, 1:27.280-nal 182 ezredet adott a finnek. Versteppen is javított, de 1:27.615-tel továbbra is a harmadik. Mögé Hülkenberg zárkózott fel a negyedik helyre.

GPHírek
12:39

Jön Vettel lágy gumin

Egyelőre csak a 16. helyen áll a négyszeres világbajnok, amivel nem jutna be a Q2-be sem. Nagyon lassú kivezető kör után hamarosan megkezdi a gyorskörét a friss abroncsokon.

GPHírek
12:42

Mindkét Ferrari javított

Vettel 6 tizedre került az időközben a vezetést közepes gumin átvevő Norris 1:27.202-es körétől, Leclerc pedig mindössze 126 ezredet kapott a McLarentől. Vettel jelenleg a nyolcadik, csapattársa a harmadik helyen áll.

GPHírek
12:44

Vettel nem kímélte az autót

Több kerékvetőn is átugratott az SF1000-rel, akkora volt az alulkormányzottság a kanyarokban. Leclerc eközben szemmel láthatóan jobban boldogul az autóval, ami az időeredményekben is meglátszik.

GPHírek
12:46

Bottas jött, látott és megint első

Friss lágyakon érkezett a Mercedes finnje, hogy 4 tizedet adjon Norris közepes gumin elért idejének, és 1:26.784-gyel átvegye a vezetést. Ez még mindig sehol nincs Hamilton tegnapi második szabadedzésen elért 1:25.606-os köréhez képest.

GPHírek
12:48

Leclerc megpróbált javítani

Lila első szektorral kezdett használt lágyakon, de a kör további részében már nagyon csúszkált, így nem sikerült lejjebb faragnia az idején. Ocon közben feljött mögé az ötödik helyre.

GPHírek
12:49

Hamilton átvette a vezetést

A hatszoros világbajnok is megejtette friss lágy gumis körét, ami 163 ezreddel volt gyorsabb Bottas idejénél, 1:26.621-gyel így már a címvédő vezet.

GPHírek
12:51

Verstappent feltartották

Lila első szektor után utolérte Strollt a gyors Maggotts-Becketts kombinációban és rá kellett lépnie a fékre, így nem tudjuk meg, hogy mire lett volna képes. Albon közben javított és felzárkózott Leclerc mögé az ötödik helyre, 853 ezredre Hamiltontól.

Verstappen a felvezető körben azt tudakolta, hogy miért kell ismét szinkronizálnia a sebességfokozatokat, mire mérnöke csak annyit mondott, hogy majd később elmagyarázza.

GPHírek
12:54

A két Racing Point is előrébb jött

Mindketten friss lágyakon voltak, Hülkenberg 635 ezredes lemaradással a negyedik, Stroll 7 ezredre tőle az ötödik helyre sorolt be. A sorrend az első tízben: Hamilton, Bottas, Norris, Hülkenberg, Stroll, Leclerc, Albon, Ocon, Verstappen, Sainz.

GPHírek
12:57

Verstappen Leclerc-t sem tudta megelőzni

Elment egy második körre a feltartás után a holland, de 1:27.455-ös köre aligha az, amire számított. Csapattársát ugyan megelőzte, de Leclerc Ferrariját már nem sikerült, így csak a hetedik.

Ricciardo közben Norrisra panaszkodott, amiért megelőzte őt, majd amikor a Renault pilótája gyorskört futott, utolérte a hosszú etapon levő McLarent.

GPHírek
13:00

Ricciardo második köre szintén nem jó

Úgy tűnik, hogy a lágyakkal lehetetlenség egynél több mért kört megtenni, Ricciardo Verstappenhez hasonlóan hiába próbálkozott újra, csak a 14. helyre volt elég a köre, amivel 4 tizedet kapott a csapattársától.

GPHírek
13:04

A két Mercedes maradt az élen

Időközben leintették az edzést, Hamilton elsőségét és Bottas második helyét senki nem veszélyeztette. Mögöttük a leggyorsabb körét egyedüliként közepes gumin elérő Norris lett a harmadik. A két Red Bull nem szerepelt jól, ahogyan a két Ferrari sem, Sebastian Vettel a jelek szerint a Q3-ba kerülésért is nagyon meg kell majd izzadjon.

Ezzel mostanra megköszönjük a figyelmüket, tartsanak velünk a 14 óra 50 perckor kezdődő következő élő közvetítésünkben is, amelyben az időmérő edzésről tudósítunk majd! A viszontlátásra!

Még több bejegyzés