A Forma-1 70. évfordulós Nagydíjának második szabadedzésére megérkeztek a felhők a silverstone-i pálya fölé, így a várt gumiolvasztó hőséget megúszták a csapatok, de ezzel együtt 30 fokban, 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdték meg a munkát.
A délelőtti gyakorlással ellentétben ezúttal már rögtön a közepes és a kemény keveréket részesítették előnyben a legtöbben, így nem csoda, hogy 13 perc elteltével Lance Stroll könnyedén állt az élre, az addig mért kört futó hét pilóta közül ugyanis ő volt az első, aki a piros oldalfalú Pirellikre szavazott.
Úgy tűnt, hogy a Sergio Pérez koronavírus-fertőzése miatt az erre a hétvégére is maradó Nico Hülkenberg jól folytatja a visszarázódást, és elkezdi felvenni a kesztyűt Stroll-lal. Ezt mutatja a német első mért köre is, amellyel 49 ezredet adott csapattársának és átvette a vezetést.
A Mercedes ezúttal kevesebbet várt, mint az első gyakorláson, és 20 perc elteltével jelentkezett be a "partigyilkos" címére:
Valtteri Bottas közepes gumin 1,2 másodperccel javította meg Hülkenberg lágy gumis körét és megmutatta, mindegy, hogy ki, milyen abroncsokon megy, a Mercedesnek nincs ellenszere.
Nemsokára jött Hamilton is, ő viszont a lágyakon kezdett. Ennek fényében némileg meglepő lehetett, hogy csak 6 ezreddel volt gyorsabb Bottasnál, a leglágyabb keveréknek azonban minden bizonnyal már túl meleg volt az időjárás, ezért nem csak hosszabb etapon, de egy körön sem működött úgy, mint kellene.
A Mercedes kezdeti tempóját Verstappen köre árazta be, a holland 577 ezredet kapott Bottastól közepes gumin, de a lágy gumin levő Racing Pointokat és McLareneket így is kényelmesen megelőzte. Albon és a két Ferrari-pilóta volt az, akik nagyon haloványan teljesítettek az edzés elején, a thai-brit pilóta csapattársától 7 tizeddel elmaradva csak a hetedik helyen állt, miközben a közepes gumikat használó Ferrarik a 13. és a 18. helyet foglalták el, Leclerc volt előrébb.
A 60 perces időhatár alá kúszva szép lassan készülhettünk az időmérő-szimulációs körökre. Bottas ki is jött friss lágyakon és 1:25.782-re javított.
Őt követte a két Racing Point, akiknek közepes gumis időmérős köre sokat elárult arról, hogy valószínűleg ezúttal is a sárga Pirelliken akarnak majd továbbjutni a Q2-ből, és már most inkább ezeken az abroncsokon készülnek.
Hogy a közepeseken való továbbjutás ezúttal meglehet-e Leclerc-nek, arról a monacói lágy gumis köre ébresztett kétségeket, 1 másodperccel maradt el ugyanis Bottastól, és egyik Racing Pontot sem előzte meg. Ennél is rosszabb volt Vettel próbálkozása, a négyszeres világbajnok hátránya már 1,4 másodpercre rúgott, amivel az első tízbe sem került be.
Amennyiben első körével nem bizonyította eléggé, hogy melyik lehet a jobb időmérős és versenygumi, Hamilton a második nekifutásával mindenképpen megtette ezt: 1:25.606-ra javított a közepeseken és 176 ezreddel megjavította Bottas lágy gumis körét.
Ekkor úgy tűnt, hogy az élmezőny sorrendjét már csak a lágy gumis időmérős körükkel még adós Red Bullok befolyásolhatják, ám jött Daniel Ricciardo, és a semmiből előhúzott egy harmadik helyre elegendő 1:26.421-es időt, ami olyan jó lett, hogy az ezután lágyakon érkező Verstappen sem tudott gyorsabbat, 16 ezreddel kikapott Ricciardótól. Albon teljesítménye továbbra is csalódástkeltő: csak a 11. helyet szerezte meg.
A délután további részében aztán mindenki elkezdett a versenyszimulációkkal foglalkozni. Az időeredményeken már nem javítottak a pilóták, így is szolgálattak azonban beszédtémát,
a lágy és a közepes gumi ugyanis olyan mértékben hólyagosodott a hosszú etapok során, amilyet már jó ideje nem láthattunk.
Mindezt bizonyították az elfékezések, kisebb pályaelhagyások és a folyamatosan vibrációra panaszkodó versenyzők, akiknek úgy tűnik, hogy igazán nehéz dolga lesz az abroncsok menedzselésével a versenyen.
Amikor pedig már azt hittük, hogy békésen lecsordogálnak a hátralevő percek, a Ferrari szolgáltatott még egy kis látványossággal:
Vettel autója a régi célegyenesben kilehelte a lelkét és telefolyatta olajjal a pályát.
Miután a négyszeres világbajnok leparkolta a Stowe-kanyar után az SF1000-est, annak aljából csak úgy dőlt az olaj. Még kérdéses, hogy mi ment tönkre az autóban, de ha a váltó megúszta az esetet, akkor nem kell büntetésre számítania a németnek.
Hogy mindezt megfejelje, Antonio Giovinazzi is leparkolta az Alfa Romeót a Becketts bukóterében, úgyhogy a tréninget két perccel a vége előtt piros zászlóval félbeszakították és már nem is indították újra.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |