Társoldalunk:

Maradt a Mercedes-fölény Silverstone-ban, Vettel alatt megállt a Ferrari

2020.08.07., 15:51
rendezés

Lewis Hamilton zárt az élen a Forma-1 70. Évforduló Nagydíjának második szabadedzésén. A hatszoros világbajnokot a délelőtti első Valtteri Bottas követte, a harmadik helyre meglepetésre Daniel Ricciardo ért oda. Sebastian Vettel Ferrarija az edzés végén megállt a pályán.

A Forma-1 70. évfordulós Nagydíjának második szabadedzésére megérkeztek a felhők a silverstone-i pálya fölé, így a várt gumiolvasztó hőséget megúszták a csapatok, de ezzel együtt 30 fokban, 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdték meg a munkát.

A délelőtti gyakorlással ellentétben ezúttal már rögtön a közepes és a kemény keveréket részesítették előnyben a legtöbben, így nem csoda, hogy 13 perc elteltével Lance Stroll könnyedén állt az élre, az addig mért kört futó hét pilóta közül ugyanis ő volt az első, aki a piros oldalfalú Pirellikre szavazott.

Hülknberg egyre inkább felveszi a ritmust - Galéria!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Will Oliver

Úgy tűnt, hogy a Sergio Pérez koronavírus-fertőzése miatt az erre a hétvégére is maradó Nico Hülkenberg jól folytatja a visszarázódást, és elkezdi felvenni a kesztyűt Stroll-lal. Ezt mutatja a német első mért köre is, amellyel 49 ezredet adott csapattársának és átvette a vezetést.

A Mercedes ezúttal kevesebbet várt, mint az első gyakorláson, és 20 perc elteltével jelentkezett be a "partigyilkos" címére:

Valtteri Bottas közepes gumin 1,2 másodperccel javította meg Hülkenberg lágy gumis körét és megmutatta, mindegy, hogy ki, milyen abroncsokon megy, a Mercedesnek nincs ellenszere.  

Nemsokára jött Hamilton is, ő viszont a lágyakon kezdett. Ennek fényében némileg meglepő lehetett, hogy csak 6 ezreddel volt gyorsabb Bottasnál, a leglágyabb keveréknek azonban minden bizonnyal már túl meleg volt az időjárás, ezért nem csak hosszabb etapon, de egy körön sem működött úgy, mint kellene.

A lágy gumi egy körön is lassabb, mint a közepes - Galéria!Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

A Mercedes kezdeti tempóját Verstappen köre árazta be, a holland 577 ezredet kapott Bottastól közepes gumin, de a lágy gumin levő Racing Pointokat és McLareneket így is kényelmesen megelőzte. Albon és a két Ferrari-pilóta volt az, akik nagyon haloványan teljesítettek az edzés elején, a thai-brit pilóta csapattársától 7 tizeddel elmaradva csak a hetedik helyen állt, miközben a közepes gumikat használó Ferrarik a 13. és a 18. helyet foglalták el, Leclerc volt előrébb.

A 60 perces időhatár alá kúszva szép lassan készülhettünk az időmérő-szimulációs körökre. Bottas ki is jött friss lágyakon és 1:25.782-re javított.

Őt követte a két Racing Point, akiknek közepes gumis időmérős köre sokat elárult arról, hogy valószínűleg ezúttal is a sárga Pirelliken akarnak majd továbbjutni a Q2-ből, és már most inkább ezeken az abroncsokon készülnek.  

Hogy a közepeseken való továbbjutás ezúttal meglehet-e Leclerc-nek, arról a monacói lágy gumis köre ébresztett kétségeket, 1 másodperccel maradt el ugyanis Bottastól, és egyik Racing Pontot sem előzte meg. Ennél is rosszabb volt Vettel próbálkozása, a négyszeres világbajnok hátránya már 1,4 másodpercre rúgott, amivel az első tízbe sem került be.

A Ferrarik nem remekeltek - Galéria!Forrás: Getty Images,/2020 Getty Images/Mark Thompson

Amennyiben első körével nem bizonyította eléggé, hogy melyik lehet a jobb időmérős és versenygumi, Hamilton a második nekifutásával mindenképpen megtette ezt: 1:25.606-ra javított a közepeseken és 176 ezreddel megjavította Bottas lágy gumis körét.

Ekkor úgy tűnt, hogy az élmezőny sorrendjét már csak a lágy gumis időmérős körükkel még adós Red Bullok befolyásolhatják, ám jött Daniel Ricciardo, és a semmiből előhúzott egy harmadik helyre elegendő 1:26.421-es időt, ami olyan jó lett, hogy az ezután lágyakon érkező Verstappen sem tudott gyorsabbat, 16 ezreddel kikapott Ricciardótól. Albon teljesítménye továbbra is csalódástkeltő: csak a 11. helyet szerezte meg.

A délután további részében aztán mindenki elkezdett a versenyszimulációkkal foglalkozni. Az időeredményeken már nem javítottak a pilóták, így is szolgálattak azonban beszédtémát,

a lágy és a közepes gumi ugyanis olyan mértékben hólyagosodott a hosszú etapok során, amilyet már jó ideje nem láthattunk.

Mindezt bizonyították az elfékezések, kisebb pályaelhagyások és a folyamatosan vibrációra panaszkodó versenyzők, akiknek úgy tűnik, hogy igazán nehéz dolga lesz az abroncsok menedzselésével a versenyen.

Dőlt az olaj Vettel autójából

Amikor pedig már azt hittük, hogy békésen lecsordogálnak a hátralevő percek, a Ferrari szolgáltatott még egy kis látványossággal: Vettel autója a régi célegyenesben kilehelte a lelkét és telefolyatta olajjal a pályát. Miután a négyszeres világbajnok leparkolta a Stowe-kanyar után az SF1000-est, annak aljából csak úgy dőlt az olaj. Még kérdéses, hogy mi ment tönkre az autóban, de ha a váltó megúszta az esetet, akkor nem kell büntetésre számítania a németnek.

Hogy mindezt megfejelje, Antonio Giovinazzi is leparkolta az Alfa Romeót a Becketts bukóterében, úgyhogy a tréninget két perccel a vége előtt piros zászlóval félbeszakították és már nem is indították újra.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
15:45

Indul a második szabadedzés

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik A 70. Évforduló Nagydíjának második szabadedzése. Az első gyakorláson a két Mercedes hatalmas fölényt mutatott, az alábbi linken annak összefoglalóját olvashatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
15:48

Jönnek a közepes és a lágy gumik

Délelőtt a csapatok kizárólag a lágy gumit használták, mivel az előző hétvégén ez nem volt benne a kínálatban. Azonban jól látszott, hogy nem ez lesz a versenygumi, így vélhetően a csapatok nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a közepes és a kemény abroncsokra.

GPHírek
15:50

Megbüntették a Racing Pointot

A hétvége legfontosabb híre, hogy a Racing Pointot 15 pont levonásával, illetve 400 ezer eurós büntetéssel sújtották. Az ügyről az alábbi linkeken olvashat bővebben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
15:56

Giovinazzi is bemutatkozik

Az első szabadedzésen Robert Kubica vezette Antonio Giovinazzi Alfa Romeóját, de ezúttal természetesen már az olasz pilóta kap lehetőséget. Az egyszeres futamgyőztes a 19. helyen végzett délelőtt, meglátjuk, hogy Giovinazzi tud-e javítani hozzá képest.

GPHírek
15:59

Van esély az esőre

A délelőtti napsütés után megjelentek a felhők, így a levegő hőmérséklete 30, míg a pályáé 42 fokra csökkent. Az előrejelzések 40 százalékos eséllyel jósolnak csapadékot a gyakorlás idejére.

GPHírek
16:02

Zöld zászló

Elindult a második szabadedzés, de egyelőre még senki nincs a pályán, mindenki a garázsban tartózkodik

GPHírek
16:05

Hülkenberg meglepően jól szerepelt délelőtt

Az első gyakorláson az ezúttal is a koronavírusos Pérez helyett beugró Nico Hülkenberg némi meglepetésre a 4. helyen végzett. Csapattársának, Lance Strollnak majdnem 6 tizedmásodpercet adott. Könnyen lehet, hogy a múlt heti nehézségek után valamelyest sikerült akklimatizálódnia.

GPHírek
16:07

Magnussen töri meg a csendet

A dán pilóta az első, aki pályára gurul, de pár pillanattal később csapattársa, Romain Grosjean, valamint Kvjat, Ricciardo és a két Alfa Romeo is követi őt. A kemény abroncsokon autózó ausztrál pilótát leszámítva mindenki közepes gumikon van.

GPHírek
16:12

Kvjat az élen

Megjöttek az első köridők, az orosz pilóta 1:27.468-cal került a tabella élére. Őt Ricciardo, majd a Haasok és az Alfa Romeók követik.

GPHírek
16:14

Stroll átvette a vezetést

A kanadai versenyző az első, aki lágy keverékeken próbálkozik, aminek meg is látszott az eredménye, bár csak 3 tizeddel előzte meg Kvjatot. Eközben pályán Hülkenberg, valamint a két Ferrari is, utóbbiak közepes abroncsokon.

GPHírek
16:18

Hülkenberg az első

A beugró pilóta ezúttal is gyorsabb volt csapattársánál, bár most csak fél tizeddel. A két Ferrari egyelőre nem mutatott meg mindent, hiszen Leclerc a 8., míg Vettel csupán a 10. pozíciót foglalja el. Már Bottas és Albon is a pályán van.

GPHírek
16:21

Megérkezett a Mercedes

Legalábbis Bottas személyében, aki közepes gumikon több mint 1 másodpercet adott Hülkenbergnek. Ocon szintén jó időt autózott, hiszen a kemény gumikon az 5. helyen áll, mivel nem sokkal ezelőtt Albon bejött elé a sárga oldalfalú abroncsokon.

GPHírek
16:22

Hamilton lágyakon

A Racing Pointok és a McLarenek mellett Hamilton az egyetlen, aki a piros oldalfalú abroncsokkal gördült pályára. Ennek tudatában nem lenne meglepő, ha nemsokára átvenné a vezetést.

GPHírek
16:24

A McLarenek is az élmezőnyben

Persze hozzá kell tenni, hogy lágy abroncsokat használnak, így a helyén kell kezelni Norris 3., illetve Sainz 5. helyét.

GPHírek
16:26

Hamilton csak ezredekkel az élen

A hatszoros világbajnok csupán 6 ezreddel előzte meg csapattársát úgy, hogy eggyel lágyabb keverékeken autózott. A Mercedesk már most túlszárnyalták az első szabadedzésen futott legjobbjukat.

GPHírek
16:29

Verstappen ezúttal is harmadik

Ahogyan délelőtt, úgy most is a két Mercedes mögé jött be első gyorskörével, ezúttal közepes gumikon. A holland pilóta több mint 4 tizeddel előzi meg az egy hellyel mögötte álló Hülkenberget.

GPHírek
16:31

Kiürült a pálya

Az edzés harmadához közeledve mindössze négyen köröznek az aszfaltcsíkon. Mért körrel már mindenki rendelkezik, a pillanatnyi állást elnézve talán Vettel 18. helye a legnagyobb meglepetés.

GPHírek
16:33

Ferrari-motoros autók az utolsó öt helyen

Vettel a két Haas mögött és a két Alfa Romeo előtt áll, ami azt jelenti, hogy az utolsó öt pozíciót Ferrari-motorral hajtott autó foglalja el. Mondanánk, hogy az erőforrás becsületét Leclerc menti meg, de a 14. helye ezt nem igazán indokolja.

GPHírek
16:38

Bottas megelőzi Hamiltont

A finn pilóta is feltette a lágyakat, és két lila, valamint egy sárga szektorral 129 ezreddel autózott jobb időt, mint csapattársa. Kérdés, hogy Hamilton megpróbál-e válaszolni, vagy innentől kezdve már a versenyszimulációval foglalkozik.

GPHírek
16:41

Leclerc a hatodik, Vettel a tizenegyedik

Ez még mindig nem néz ki jól, főleg a lágy guikkal, de legalább már nem a mezőny végén tartózkodnak. A monacói pilóta lemaradása 1, míg csapattársáé 1,4 másodperc Bottasszal szemben.

GPHírek
16:43

Hamilton visszavette a vezetést

Megkaptuk a választ a pár perccel ezelőtt feltett kérdésünkre, hiszen a brit pilóta javított, és ismét ő áll az eredményjelző első helyén. A 35 éves versenyző 176 ezreddel előzi meg csapattársát, ráadásul mindezt közepes abroncsokon tette.

GPHírek
16:47

A Mercedes vezérei rollerrel közlekednek

A közvetítésben is megmutatták, hogy Toto Wolff csapatfőnök és James Allison technikai igazgató rollerrel közlekednek a pálya mellett.

GPHírek
16:49

Leclerc-t pénzbüntetéssel sújtották

Ha a Ferrari rossz teljesítménye nem lenne elég, Charles Leclerc-t még 200 euró befizetésére is kötelezték, miután a bokszutcában túllépte a maximálisan megengedett sebességet.

GPHírek
16:52

A Ferrari helyzete nem sokat javult

Legalábbis ami a motort illeti, hiszen a korábbi állás csak annyit változott, hogy a Williamsekkel együtt az utolsó hét helyet foglalják el. A Scuderia számára Leclerc 6. helye jelenthet némi reményt.

GPHírek
16:54

Ricciardo feljött a harmadik helyre

Az ausztrál pilóta megelőzte Verstappent a lágy gumikon, aki ugyan javított, de 16 ezredmásodpercre van a Renault-tól.

GPHírek
16:56

Norris integetett Verstappennek

A két pilóta köztudottan jóban van egymással, hiszen rengeteget szimulátoroznak együtt. Norris integetett is a holland versenyzőnek, miközben elhaladt mellette.

GPHírek
17:01

Egyelőre senki nincs hosszú ideje a pályán

A második szabadedzés ezen szakaszában általában már a versenyszimulációnál tartanak, de egyelőre Hülkenberg van pályán a leghosszabb ideje, aki csupán az 5. körénél tart a közepeseken.

GPHírek
17:05

Sokan vannak a lágyakon

A köridők alapján most már egyértelmű, hogy elkezdődtek a hosszú etapok. Ahhoz képest, hogy a futamon várhatóan mindenki kerülni fogja a piros oldalfalú gumikat, többen is ezeken az abroncsokon autóznak.

GPHírek
17:07

Hülkenberg ülése kilazult

A német pilóta rádión jelentette, hogy ülésével valami nincs rendben, úgy érzi, hogy lazább a kelleténél. Ez távolról sem ideális egy Forma-1-es versenyző számára.

GPHírek
17:09

Bottas kicsúszott

A finn versenyző apró hibát vétett a Village-kanyarban, aminek következtében kiszélesítette a pályát. Természetesen semmi baja nem lett az autónak, de ez az időmérőn és a versenyen már nem biztos, hogy belefér.

GPHírek
17:13

Hülkenberg már tíz körön is túl

Egyelőre a német pilóta a legkitartóbb, hiszen már a 13. körénél tart a közepes gumikon, legutóbb 1:33.604-et autózott. Leclerc szintén átlépte már a 10-es határt, ugyancsak a sárga oldalfalú abroncsokon.

GPHírek
17:17

Leclerc-nél vibráció lépett fel

A monacói pilótával rádión közölték, hogy az adatok vibrációt mutatnak, és annak ellenére, hogy ez még nem jelent veszélyt, kihívták a bokszba. Egy gyors kerékcsere után azonnal folytatta a körözést, de már lágy abroncsokon. 

GPHírek
17:20

Hülkenbergek eddig tartott az etapja

A Racing Point versenyzője 15 kört tett meg a közepeseken, ami az eddigi legtöbb a mai napon. Leclerc-rel ellentétben viszont betolták a garázsba, vélhetően megnézik a meglazult ülését. Eközben csapattársa, Stroll meglátogatja a pálya szélét.

GPHírek
17:23

Ocon a fékekre panaszkodik

A Renault pilótája rádión jelentette, hogy a fékek nem elég kemények. Eközben Hülkenberg visszaül az autóba, vélhetően sikerült megoldaniuk a problémát.

GPHírek
17:26

Vettel autója megáll

A német pilóta motorhibát jelent a rádióban. A Ferrari a régi célegyenesben lassult le, Vettel pedig az ottani bokszutca kijáratánál állt meg vele. A sárga zászló mellett virtuális biztonsági autó is érvényben van ezen a szakaszon.

GPHírek
17:28

Ismét zöld zászló

Szerencsére gyorsan kitolták az autót a megnyitáson, így a mezőny ismét szabadon körözhet. 

GPHírek
17:29

Piros zászló

Vége az edzésnek, mivel 55 másodperccel a vége előtt Giovinazzi megállt a Becketts melletti bukótérben. 

GPHírek
17:33

A Mercedes az élen

Hamilton végzett az élen a második szabadedzésen, 176 ezreddel megelőzve Bottast és 815-tel Ricciardót. Mögöttük Verstappen, Stroll, Hülkenberg, Leclerc, Norris, Sainz és Ocon alkotja az első tíz sorrendjét. Mára köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a pilóták nyilatkozataival.

Még több bejegyzés