A szombatihoz hasonlóan kellemes, de kissé hűvös időjárás fogadta a mezőnyt az idei negyedik verseny rajtjánál Silverstone-ban, ami az első sorból induló Mercedeseknek kedvezett, a címvédő istálló ugyanis bevallottan szenved a kánikulában. A Hungaroring után – ahol Max Verstappen autóját kellett rekordidő alatt megszerelni a rajtrácson – a Brit Nagydíjon sem maradtunk utolsó pillanatos dráma nélkül, a koronavírussal fertőzött Sergio Pérez helyére beugró Nico Hülkenberg ugyanis nem tudott felállni a rajtrácsra, Racing Pointjában valamilyen műszaki hiba ütötte fel a fejét, a csapat pedig 10 perccel a rajt előtt közölte, hogy nem tudják azt megjavítani a rajtig, a német pilóta így el sem indulhatott a versenyen.
19 autó azonban így is felsorakozott a rajtrácsra, ebből öten indultak lágy gumin, mindenki más a közepes keveréket részesítette előnyben. Nem meglepő módon piros oldalfalú Pirelliken csak azok voltak, akik ilyen abroncson jutottak be a Q3-ba, ezért kénytelenek voltak ezen a keveréken rajtolni.
A piros lámpák kialvását az élmezőnyből Max Verstappen kapta el a legjobban, a két Mercedes közül azonban egyiket sem tudta megelőzni, helyette a negyedik helyről induló Leclerc-rel bonyolódott nagy csatába, de végül sikerült megtartania a harmadik pozíciót. Az első kör végén Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Norris, Stroll, Ocon és Vettel volt az első tíz sorrendje.
Sokáig nem autózhatott versenytempóban a mezőny, a 13. helyen autózó Alex Albon ugyanis az első kör végén kipöckölte Kevin Magnussent az utolsó kanyarban, a védőfalnak csapódó Haas miatt pedig pályára lépett a biztonsági autó.
Magnussen hibázott, aminek köszönhetően a Red Bull pilótája megpróbált bebújni mellé, a dán azonban becsukta a kaput, amin rajta vesztett, így ő lett a nap első kiesője. Albon később 5 másodperces büntetést kapott ütközés okozásáért.
A biztonsági autó az ötödik kör végén hajtott ki a bokszba, a Mercedesek pedig azonnal begyújtották a rakétákat, és faképnél hagyták Verstappent. Hátrébb a lágy gumin levő McLarenek és Renault-k kezdték el szorongatni az előttük levőket, Leclerc a negyedik, valamint Stroll a nyolcadik helyen is kényelmetlen perceknek nézett elébe, utóbbit Ocon majdnem meg is előzte a Stowe kanyarban. Az első kerékcserére sem kellett sokat várni, Alex Albont már a hetedik körben behívta a Red Bull, és feltette neki a kemény gumikat.
A következő körökben megmerevedtek az erőviszonyok, Hamilton hamarosan 5 másodpercnyire szakította le Verstappent, Bottas azonban árnyékként követte a hatszoros világbajnokot 1,5 másodperces távolságból. Előzési kísérletre egyedül az előrelépni lágy gumijai ellenére sem tudó Vettelnek volt sansza, DRS-távolságból szorongatta Ocont a 9. helyért.
Amikor úgy tűnt, hogy az első kiállásig unalmas vonatozásba torkollik a verseny, Danyiil Kvjat gondoskodott róla, hogy ne így legyen, és
a 12. körben hatalmasat esett a gyors Maggotts kanyarban, ripityára törve az Apha Taurit.
Azonnal pályára küldték a biztonsági autót, a mezőny pedig fejvesztve rohant kereket cserélni. Mindenki a kemény gumit tette fel, a sorrend pedig csak kis mértékben változott, az első négy helyen maradt a Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc állás, a negyedik pozícióba azonban feljött Grosjean, aki egyedüliként nem hajtott ki a szerelőihez.
A 18. körben bekövetkezett újraindulás pillanatában a francia mögött Sainz, Ricciardo, Norris, Stroll és Vettel sorjázott, de nem sokáig Ocon ugyanis azonnal visszavette a kerékcserénél elveszített helyét Vetteltől, Norris pedig Ricciardót ugrotta át, hogy aztán kis híján csapattársát is megelőzze. Sainz ellenben nem hagyta magát, néhány körrel később pedig már Grosjeant támadta, majd a 22. körben meg is előzte. Nem sokkal később Norris is követte a példáját.
Eközben az élen Hamilton és Bottas felváltva szórta a leggyorsabb köröket, aminek eredményeként ismét leszakították magukról Verstappent, aki pedig Leclerc-től lépett el, a 30. körre már 12 másodperccel volt a monacói előtt.
Úgy tűnt, hogy izgalmak legfeljebb a negyedik helyért várhatóak, a két McLaren ugyanis még lőtávolon belül volt a jobbik Ferrarihoz képest, valamint némi bizonytalanságot még az szült, hogy kinek mennyire bírják végig az autóján a kemény gumik.
A 30. és a 40. kör között Grosjean finoman szólva is érdekes védekezési manőverei (a Sainz elleni rálegyezésért fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kapott), Vettel Gasly elleni csatája, valamint Verstappen rádióüzenete szolgáltatott némi érdekességet. A holland pilóta annyira unatkozott a harmadik helyen, hogy még arra is volt ideje, hogy figyelmeztesse versenymérnökét, ne felejtsen el inni a bokszfalon.
A várva várt katarzis úgy tűnt, hogyl nem következik be, Bottas az utolsó tíz körben vibrációt jelentett, majd szépen fokozatosan leszakadt Hamiltontól, akinek így egyáltalán nem kellett izgulnia azért, hogy meglesz-e hetedik győzelme a Brit Nagydíjon. Verstappen nyugodtan kocsikázott a harmadik helyen, Leclerc-t nem tudták utolérni a McLarenek, egyedül az utolsó pontszerző helyekért zajlott csata: Ocon megelőzte Strollt a nyolcadik helyért, majd hamarosan Gasly is megtette ugyanezt a kilencedikért.
És amikor már mindenkit azt hitte, hogy a két Mercedes jön be az első két helyen, Valtteri Bottas az utolsó előtti körben bal első defektet kapott és elbukta a második helyet, miután egy teljes kört kellett megtennie foszladozó gumikkal.
Az igazi drámának azonban ezzel nem volt vége, az utolsó körben az ötödik helyen haladó Sainz, majd a vezető Lewis Hamilton is bal első defektet kapott.
A hatszoros világbajnoknak fél kört kellett megtennie három keréken, az előnye azonban akkora volt Verstappenhez képest, hogy a Red Bull versenyzője így sem tudta utolérni.
A bikások verhetik a fejüket a falba, mivel Bottas defektjével egyidőben kihozták kerékcserére Verstappent, hogy megszerezhesse a leggyorsabb körért járó extra pontot, amit meg is tett.
Ám ha ezt nem lépik meg, Verstappen nyerte volna a versenyt.
Bottas a pontszerző helyektől is elbúcsúzhatott a defekt miatt, és bár a célvonal előtt még támadhatta Vettelt, végül csak a 11. lett. A dobogó harmadik fokára így Leclerc ért oda a Ferrarival. A további sorrend a pontszerző helyeken Ricciardo, Norris, Ocon, Gasly, Albon, Stroll és Vettel volt.
„Az utolsó körig minden viszonylag simán ment, a gumik nagyszerűnek érződtek. Valtteri elképesztően keményen nyomta, én valamennyire vigyáztam a gumikra, de úgy tűnt, hogy ő nem – értékelt Hamilton. – Amikor szóltak, hogy defektet kapott, ránéztem a gumijaimra és úgy tűnt, hogy nincs bajuk, az autó jól fordult, úgyhogy azt gondoltam, minden rendben lesz. Elkezdtem visszavenni a tempóból, az utolsó körben azonban egyszer csak defektes lett, észrevettem, hogy kicsit megváltozott az alakja.
Ekkor a szívem a torkomban dobogott, mert nem tudtam, hogy mi lesz, amikor rálépek a fékre, mert a gumi elkezdett lejönni a felniről.
Ezután csak imádkoztam, próbáltam gyorsan menni, de olykor a gumi mindent leszakít az első szárnytól kezdve, úgyhogy majdnem nem jutottam túl az utolsó két kanyaron.”
„Szerencsések voltunk meg nem is – nyilatkozta a szemlátomást kicsit sem csalódott Verstappen. – A versenyen a két Mercedes túl gyors volt, aztán az utolsó tíz körre már nem néztek ki jól a gumik. Amikor Valtteri defektet kapott, kicsit visszavettem, aztán kihívtak a bokszba, majd jött Lewis defektje. Ennek ellenére nagyon boldog vagyok a második hellyel, nagyon jó eredmény ez nekünk.”
„Nagyon-nagyon trükkös futam volt – kezdte a dobogó harmadik fokát megöröklő Leclerc. – Amint szóltak, hogy Valtteri defektet kapott, nagyon lelassítottam. Szerencsénk volt, hogy mi nem kaptunk defektet, ettől eltekintve azonban kihoztuk a legjobbat a mai napból, nagyon jó volt az egyensúly és a gumikezelés. A teljesítmény továbbra sem olyan, mint szeretnénk, de ma minden lehetőséget kihasználtunk, úgyhogy boldog vagyok.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |