Társoldalunk:

Hamilton beállította Schumacher rekordját a Magyar Nagydíjon

2020.07.19., 14:05
rendezés

Lewis Hamilton nyerte a jubileumi 35. Magyar Nagydíjat, nyolcadik hungaroringi sikerével pedig újabb rekordot állított be. Az esőben induló futamon a hetedik helyrő rajtoló Max Verstappen jött be a második, a rajtot csúnyán elrontó Valtteri Bottas a harmadik helyre. A két Ferrari kört kapott.

Ha már nézők nem látogathattak ki rá, az időjárás gondoskodott róla, hogy ne legyen unalmas a jubileumi 35. Magyar Nagydíj. A reggeli F3-as futamot még esőben rendezték, az F2-esek és a Porsche Supercup mezőnye azonban már száraz pályán körözhetett. Emiatt úgy tűnt, hogy a Forma-1-es pilóták is megússzák az égi áldást,

13 óra után nem sokkal azonban ismét rákezdett az eső, biztossá téve, hogy ha a teljes verseny nem is, de annak az eleje biztosan vizes pályán zajlik majd.

A drámára azonban nem kellett a rajtig várni, a bokszutca kijáratának megnyitásakor a versenyzők intermediate, azaz köztes gumikon mentek ki a pályára, hogy felálljanak a rajtrácsra, Max Verstappennek pedig már ekkor sikerült összetörnie az autóját, a holland pilóta a 12-es kanyar falának csúszott neki. Az RB16-osról letört az első szárny, valamint eltört az egyik felfüggesztés-elem, amit a szerelők lázas munkával kezdtek el megjavítani a rajtrácson, és csodával határos módon el is készültek vele időben, így Verstappen nem kapott büntetést, és ami a legfontosabb, el tudott indulni a versenyen. Előbbi nagyjából 20 másodpercen múlt.

Verstappen a sérült Red Bull-lal - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon

A 16. helyről rajtoló Kevin Magnussent leszámítva mindenki intermediate gumikkal vágott neki a felvezető körnek, a pálya ugyanis erősen száradt. A Haasnál ezzel szemben úgy sakkoztak, hogy hamarosan eleredhet az eső, a felvezető kör során azonban gyorsan belátták, hogy ez nem így lesz, így mindkét autót kihívták slick gumikért.

A rajtot Hamilton tökéletesen kapta el, Bottas viszont borzasztóan indult a második helyről, már az egyenesben többen elmentek mellette. Ennek oka, hogy már a lámpák kialvása előtt bemozdult (később mégsem büntették meg kiugrásért), majd pont akkor torpant meg, amikor el kellett volna indulnia. Egészen a hatodik pozícióig csúszott vissza, miközben a poklok poklát megjáró Verstappen feljött a harmadik helyre a két Ferrari elé, és azon nyomban ostrom alá vette a második helyen haladó Lance Strollt. Sergio Péreznek sem jött össze az első kör, ő visszaesett a hetedik helyre.

A pálya olyan mértékben száradt, hogy Leclerc és Bottas már a második kör végén kijött slick gumiért, egy körrel később pedig Verstappent leszámítva a teljes élmezőny követte őket. Ekkor az élen Verstappen, Ricciardo, Ocon volt a sorrend. A kiállások nagy vesztese Vettel volt, aki nagyjából 7 másodpercet bukott azzal, hogy folyamatosan jöttek be az autók a bokszba, ezért a Ferrarinak várnia kellett a kiengedésével.

Hamiltonnak nem volt ellenfele a rajtnál - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Egy körrel a többiek után Verstappen is meglátogatta a szerelőit, és megkapta a közepes gumikat, amelyeken 5 másodperccel Hamilton mögé, a második helyre tért vissza. A két Haas óriásit nyert azzal, hogy közvetlen a rajt előtt felrakatta a slickeket, Miután mindenki letudta a kiállását, Magnussen haladt a harmadik, Grosjean a negyedik helyen.

Miután egy kicsit rendeződött a helyzet, elkezdtek kialakulni a csaták a mezőnyben. Hamilton 7 másodperccel vezetett Verstappen előtt, mögöttük a két Haas azonban elkezdett visszaesni, Stroll rövidesen megelőzte Grosjeant, Bottas pedig az első tízből egyedüliként lágy gumit kapó Leclerc-rel bonyolódott nagy csatába. Az első kanyarban meg is előzte a monacóit, a Ferrari azonban visszatámadt, a finn pedig a kettes kanyarban majdnem nekiment, miközben a vizes íven a Mercedes pályán tartásával küzdött. Leclerc egyelőre megőrizte a pozícióját, a 10. körben azonban már nem volt menekvés, Bottas simán kifékezte őt a célegyenesben. „Ezek a gumik semmit sem érnek" – panaszkodott a lágy keverékre a monacói. Bottas nem állt meg az előretöréssel, hamarosan ő is elment Grosjean mellett, miközben hátrébb a Leclerc-t támadó Vettel hibázott, így Albon megelőzte őt a Red Bull-lal.

15 kör elteltével a sorrend Hamilton, Verstappen, Magnussen, Stroll, Bottas, Grosjean, Leclerc, Albon, Vettel, Pérez volt az első tízben, de Albon eltökélt szándéka volt, hogy ne maradjon így, a thai-brit pilóta rendületlenül támadta Leclerc-t, de annak ellenére nem tudott túljutni a Ferrarin, hogy sokkal jobb volt a tempója, helyette valódi vonat alakult ki mögöttük Vettel vezetésével. Gasly egész hétvégén át tartó szenvedése eközben véget ért, az autója megadta magát.

Leclerc és Bottas csatája - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

A két Haas eközben meglepően jól tartotta magát, legalábbis egy ideig, a 17. körben ugyanis Stroll elvette a harmadik helyet Magnussentől, akit rögtön ezután Bottas is átlépett. Albon végül a 18. kör végén tudta megelőzni Leclerc-t, miután kért egy kis motorerőt a mérnökétől. A monacói gumijai ekkorra kezdték teljesen megadni magukat, a 19. körben Vettel is előzött és feljött a 8. helyre. Leclerc-t a 21. körben hívta ki a Ferrari, miután komplett dugó alakult ki mögötte, annyira visszaesett a tempója. Kemény gumikon a 15. helyre tért vissza, körhátrányban Hamiltonhoz képest...

Ha már Hamilton, a hatszoros világbajnok nem sokat zavartatta magát, 25 kör elteltével 12 másodperccel vezetett Verstappen előtt,

akit 3 másodpercre követett Stroll a harmadik helyen.

A futam első negyedében csak kapkodtuk a fejünket, ekkorra azonban kicsit lenyugodtak a kedélyek, az egyre közelgő eső azonban újabb izgalmakkal kecsegtetett. Többen, köztük az élen autózó Hamilton és a nyolcadik helyen haladó Vettel is elkezdtek panaszkodni az egyre jobban kopó gumikra, nagy kérdés volt tehát, hogy melyik lesz előbb: elfogynak a gumik, vagy megérkezik az eső. Ha valaki közvetlenül utóbbi megtörténte előtt áll ki újabb slick garnitúráért, az nagyot veszíthet ezzel.

Vettelnél a gumik elfogyása jött hamarabb, a 30. körben ő is megkapta a kemény keveréket, majd visszaállt a 12. helyre. Leclerc eközben továbbra a 15. helyen haladt és Norrisszal vívott kemény csatát, amelyet végül a 33. körben nyert meg, és feljött a 14. helyre.

Hamilton mondhatni unatkozott, akkora előnye volt a többiekkel szemben - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Féltávnál a sorrend Hamilton, Verstappen, Stroll, Bottas, Magnussen, Albon, Pérez, Ricciardo, Sainz, Grosjean volt az első tízben, a Haas francia pilótája egyre hátrébb csúszott tehát.

Gyakorlatilag azzal egy időben, ahogy megkezdte a 35. Magyar Nagydíj második felét, Hamilton esőcseppeket jelentett, azok mennyisége azonban még nem befolyásolta számottevően a tapadási viszonyokat. A kiállások második hulláma viszont elkerülhetetlenül zajlott, Bottas elévágással megelőzte Strollt, és feljött a harmadik helyre, Albon pedig pozíciót vesztett Vettellel szemben.

Miután mindketten letudták a második kerékcserét, Hamilton előnye 19 másodpercre nőtt az élen Verstappennel szemben, a hatszoros világbajnok azonban közepes, míg a holland kemény gumit kapott, kérdés volt tehát, hogy a Mercedes abroncsai mennyire fogynak el a végére.

Eközben Verstappennek hátrafelé is tekintgetnie kellett, mivel Bottas zsinórban szórta a leggyorsabb köröket a harmadik helyen, és vészesen közeledett rá. Az eső végül elkerülte a pályát, az utolsó 30 körre így az időjárást ki lehetett iktatni az egyenletből, Bottas zavartalanul koncentrálhatott Verstappen levadászására.

Verstappen, mögötte a gyorsan közeledő Bottasszal - Galéria!Forrás: AFP/Darko Bandic

A finn 47. körre ért DRS-távolságon belülre, de nem tudott valódi támadást indítani, helyette elsőre meglepő módon az 50. körben kijött egy új szett kemény gumikért a bokszba.

A Mercedesnél arra játszottak, hogy Bottas a hátralevő 20 körben mindenképpen utoléri a hollandot, a gumielőnye viszont nagyobb lesz, mint korábban.

Az 53. kör végén egyébként a negyedik helyen haladó Stroll is beiktatott egy harmadik, "ingyen" cserét, mivel nem vesztett vele pozíciót és visszajött az ötödik helyen érkező Vettel elé.

A folytatásban Bottas hajrája mellet a Leclerc és Sainz között a tizedik, valamint Albon és Vettel között az ötödik helyért zajló csata köthette le a nézőket. Az utolsó pontszerző helyért folyó csörte dőlt el hamarabb, kevesebb mint tíz körrel a vége előtt a McLaren spanyolja kifékezte jövő évi csapattársát a célegyenes végén.

Vettel valamivel később, a 67. kör elején kapituáltl Albonnal szemben ugyanott, pont akkor, amikor a Mercedes kihívta az ekkora a negyedik helyig mindenkit leköröző Hamilton az élről, hogy az ingyen kerékcsrének köszönhetően a leggyorsabb körért járó extra pont is az övé legyen. 1:17.497-tel ez össze is jött a hatszoros világbajnoknak.

Hátrébb Bottas az utolsó kör kezdetére érte utol Verstappent, egy lehetősége volt tehát a támadásra, de DRS-sel sem tudott elég közel kerülni a Red Bullhoz, aki előtt Hamilton komótosan bekocogott a 70. kör végén a célba, hogy megszerezze nyolcadik győzelmét a Hungaroringen, ezzel pedig beállítsa Michael Schumacher rekordját az ugyanazon a pályán aratott győzelmek tekintetében.

Hamilton zsinórban harmadszor nyert Mogyoródon - Galéria!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Leonhard Foeger

Hamilton, Verstappen és Bottas mögött Stroll lett a negyedik, Albon az ötödik, Vettel a hatodik. A további pontszerző helyeken Pérez, Ricciardo, Magnussen és Sainz volt a sorrend, Charles Leclerc a Ferrarival a 11. pozícióban futott be. Mindkét vörös autó körhátrányban fejezte be a versenyt.

Hiszik vagy sem, így is nyomnom kellett, különösen a végén a leggyorsabb kör megszerzésekor – értékelt a pályafutása 68. futamgyőzelmét szerző Hamilton, aki ezzel a vezetést is átvette a pontversenyben. – Hatalmas gratuláció az egész csapatnak, külünösen a motorrészlegnek, akik hihetetlen munkát végeztek az idei évre. Ez az egyik kedvenc futamom, noha a verseny nagy részében egyedül autóztam, ami másfajta kihívás. Remek volt a tempónk, ami az említett srácok nélkül nem lenne lehetséges. Remek bokszkiállásokat és stratégiát hoztak össze.”

„Az első futamon kaptam pár ütést, amire nem voltam felkészülve, de összeszedtem magam, és az utóbbi két hétvége fantasztikus volt, különösen ez a mostani. Próbálom ezt folytatni a jövőben.”

Verstappennek győzelemmel ért fel a második hely - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon

„Az elejét nem így terveztem – utalt a rajt előtti kicsúszásra Verstappen. – A srácok hihetetlen munkát végeztek az autó megjavításával, nem tudom, hogyan csinálták, elképesztő volt. Örülük, hogy a második hellyel hálálhattam meg. Az első kör kulcsfontosságú volt, utána jó döntéseket hoztunk, megvolt a tempónk, jó, hogy elválasztottuk a Mercedeseket. Láttam, hogy Bottas gyorsabb, de itt nehéz követni a másikat. Az utolsó körben forgalomba is kerültünk, ami nem könnyítette meg a dolgom. Azt hittem, hogy a versenyen sem indulhatok el, úgyhogy a második hely győzelemmel ér fel.”

„Elég rossz futam volt, a második helyről rajtolva a célom a futamgyőzelem volt” – kezdte az értékelést Bottas.A rajtnál buktam el az esélyt, egy kormányon felvillanó fényre reagáltam, nem tudom pontosan mi volt az, de arra indultam el a rajtlámpa helyett, bekapcsolt a lefulladásgátló, úgyhogy újra el kellett rajtolnom. 

Nem volt belőle probléma büntetési szempontból, de ezen ment el a versenyem. A végéig harcoltam, elég szoros volt Max-szal, és így is szereztünk sok pontot. Megérte a kockázatot a harmadik kerékcsere, de nem fizetődött ki.”

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:01

Jubileumi, de furcsa Magyar Nagydíj következik

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj élő közvetítésében! Nagy nap a mai a sportág szerelmeseinek, hiszen ünnepi pillanat lesz a jubileumi verseny rajtja, még akkor is, ha remélhetőleg rendhagyó módon ezúttal zárt kapuk mögött rendezik a hétvégét.

GPHírek
14:04

Éljen sokáig a Magyar Nagydíj!

Öt évvel ezelőtt, a 30. Magyar Nagydíj alkalmából részletes összeállítást közöltünk a verseny történetéről, ezt ma is örömmel ajánljuk figyelmébe.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: AFP/Patrick Hertzog

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:05

1986: Így kezdődött a verseny története

Az első Magyar Nagydíj igazi kuriózum volt, az első futam a vasfüggöny mögött. A Fortepan archívuma jóvoltából szenzációs képeket láthat a galériánkban.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
GPHírek
14:09

Legendák övezik a Hungaroring létrejöttét

Az évek során számos legenda született a Hungaroring építésének körülményeiről. Ezekről a pálya tervezésében közreműködő Gulácsi Ferenc és Papp István is érdekes történeteket osztott meg velünk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:12

Két magyar pilótáért szurkolhattunk a magyar F1-történetben

A Hungaroring létrehozása az egész magyar autósport számára lökést adott, ez már a ’80-as években is megmutatkozott. Első magyarként Kesjár Csaba az 1987-es Magyar Nagydíj után F1-es autót tesztelhetett, de egy F3-as versenyen elszenvedett tragikus balesete elvette tőle a lehetőséget, hogy a magyar sporttörténelem hőse lehessen.

Másfél évtizeddel később Baumgartner Zsolt révén ismét magyar versenyzőért szurkolhattunk: először a Jordan színeiben szerepelt 2002-ben, majd 2003-ban a nagydíjon is indult első magyarként, 2004-ben pedig már az első magyar pontszerzőként tért vissza a Hungaroringre a Minardi versenyzőjeként.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:14

Bravúrok, első bálozók és elfeledett hősök a Magyar Nagydíjról

Sokszor bántják a Hungaroringet azért, mert nehéz előzni, ezért előfordulnak monoton versenyek is, de bőven akadnak váratlan eredmények és hihetetlen egyéni teljesítmények is. Cikksorozatunkban ezeket elevenítettük fel.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:15

A legnagyobb bajban is helytálltak a magyar mentők és orvosok

A Magyar Nagydíjak történetében szerencsére ritkán fordult elő, hogy baleset után kórházi ellátásra volt szükség. 2009-ben viszont több országban is elállt a lélegzet, miután Felipe Massa sisakját eltalálta egy rugó, de a magyar mentők és orvosok megmentették a brazil pilóta életét, aki később visszatért a versenypályákra és azóta is teljes életet él.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:17

Az idei versenyhétvége is bekerül a történelemkönyvbe

Alapvetően szomorú, hogy a 35. Magyar Nagydíjat különleges egészségügyi óvintézkedések közepette, zárt kapuk mögött rendezik meg, de kétségtelenül érdekes, hogy ilyen is előfordul. A háttérben nagy erőfeszítések történtek, hogy ilyen körülmények között is megérkezzen a mezőny a Hungaroringre. A körülményekről és Jean Todt FIA-elnök látogatásáról munkatársunk, az egyedüli magyar újságíróként akkreditált Mészáros Sándor készített exkluzív riportokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:18

Világsztárokat csalogatott Magyarországra a Hungaroring

Sylvester Stallone, Roberto Carlos és Naomi Campbell is szerepel a listán, ami a Magyar Nagydíj miatt Magyarországra látogató világsztárokat tartalmazza. Képgalériában gyűjtöttük őket albumba.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: AFP/Eric Cabanis
GPHírek
14:22

Zárt kapus a verseny, de így is akadnak szurkolók

Elhivatott rajongók még Lengyelországból is elutaztak Mogyoródra, hogy legalább a Magyar Nagydíj közelébe juthassanak. A Reuters néhányukat meg is szólaltatta.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:23

Érik a Hungaroring átépítése, a mezőny is várja már

A kormány jóváhagyta, hogy megkezdődhet a Hungaroring átépítésének tervezése, ennek apropóján pilótákat és csapatfőnököket kérdeztünk arról, hogy milyen változásokat szeretnének.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:26

Hamilton rekordbeállításra hajt

Lewis Hamilton eddig hétszer nyerte meg a Magyar Nagydíjat, ezzel minden idők legsikeresebb pilótája a Hungaroringen. Michael Schumacher nyolc alkalommal győzött a Francia Nagydíjon, de a brit versenyző ezt a rekordot is beérheti. Szombaton pályafutása 90. pole pozícióját ünnepelte, új pályacsúccsal.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:27

Esik az eső a Hungaroringen

Péntek délutánhoz hasonlóan ismét eső áztatja a Hungaroring aszfaltját. Az előrejelzések szerint a rajtra elállhat, majd 16 óra körül ismét rákezdhet az égi áldás, így változatos verseny várható.

GPHírek
14:30

Mehet a kukába a száraz pályás stratégia

A két Mercedes és a két Racing Point az élmezőny többi tagjától eltérően közepes keverékű gumikkal kvalifikált a Q2-ben, vagyis egykiállásos taktikára készülve a sárga jelzésű abroncsokkal kezdenék a versenyt, ha az száraz pályán zajlana. Esőben viszont borulnak a tervek.

GPHírek
14:31

Az élmezőnyben nem maradt lágy gumi

A verseny vége felé érdekes lehet, hogy ha esetleg felszárad a pálya, ki, milyen gumit kap majd. Az élmezőnyben nem maradt új lágy szett a pilótáknak, mindössze Alexander Albonnak, aki meglepetésre kiesett a Q2-ben.

GPHírek
14:35

Mi lesz a Racing Pointtal az esőben?

A szombati időmérő edzés egyik meglepetése a pink Mercedesnek csúfolt Racing Pointok szereplése volt. A gyári Mercedesek mögött Lance Stroll és a rosszulléttel küzdő Sergio Pérez szerezte meg a 3-4. rajthelyet, de a Red Bull Ringen egyáltalán nem szerepeltek jól az esőben. Ennek okait a pénteki esős szabadedzésen is kutatták.

Lance Stroll, Racing Point RP20Forrás: Glenn Dunbar
GPHírek
14:37

Az aggasztó időmérő után őrületes verseny lehet

A pénteki helyzetkép alapján fordulatos versenyre számítottunk, a száraz pályán megtartott időmérőn viszont elég világos sorminta alakult ki: két Mercedes, két Racing Point, két Ferrari, egy Red Bull és két McLaren követte egymást, mindössze Alexander Albon Q2-es kiesése okozott hibát a rendszerben. Mivel a Hungaroringen nehéz előzni, ez nem sok jót sejtetett, de nedves pályán óhatatlanul is változnak az erőviszonyok, így a 2006-os, 2011-es és 2014-es káoszhoz hasonló izgalmak jöhetnek.

„Az ilyen körülmények mindig őrületes versenyt hoznak, szerintem most is ezt fogják látni” – nyilatkozta Daniel Ricciardo a futam előtt.

GPHírek
14:40

Vihar előtti csend van a Hungaroringen?

Jelenleg alábbhagyott az eső, de a futam során újabb viharzóna érkezhet a pálya fölé. 

GPHírek
14:41

Gasly az 50. nagydíjára készül

Pályafutása során az 50. alkalommal áll rajthoz az F1-ben Pierre Gasly. Az Alpha Tauri pilótája a 10. rajthelyet szerezte meg, ez szép eredmény annak tekintetében, hogy pénteken és szombaton is motorhibával küzdött, ezért ki is cserélték az erőforrást az autójában. Most még megúszta büntetés nélkül.

GPHírek
14:44

Hamilton intermediate-ekkel megy a rajtrácsra

Megnyílt a bokszutca, a pilóták tapogatóznak a pályán. A verseny szempontjából jó hír, hogy nem extrém esőgumikon, hanem intermediate-eken mentek ki a pilóták, így remélhetőleg nem a biztonsági autó mögött rajtolnak majd.

„Nagyon trükkösek a körülmények, ezeket az autókat soha nem könnyű esőben vezetni, végig nagyon intenzíven kell majd koncentrálnunk, hogy eljussunk a célig" - mondta nemrég a brit pilóta.

GPHírek
14:46

Bottas szerint esőben is fontos lesz a rajt

„Az állórajt ilyen körülmények között elég fontos mozzanata lesz a versenynek, teljes mértékben arra koncentrálok. Utána valószínűleg elég hosszú és mozgalmas futam vár ránk az időjárás miatt" - nyilatkozta a 2. helyről rajtoló Mercedes-pilóta.

GPHírek
14:49

Óriási hiba: Verstappen összetörte a Red Bullt!

A holland pilóta intermediate gumikkal tartott a rajtrács felé, amikor kicsúszott és a védősávnak ütközött az autójával. Megsérült a bal első futómű és ki kell cserélni az első szárnyat. A szerelők a rajtrácson vizsgálják az autót, ami tud a saját lábán gurulni, de láthatóan sérült. 

GPHírek
14:51

Verstappen már a baleset előtt káoszt várt

„Egyetlen éjszaka alatt lehetetlen rájönni, hogy mi volt a probléma az autóval, ennél sokkal több dologról van szó. Szerencsére a mai verseny után lesz egy hetünk az elemzésre. Szerettük volna jobban kezdeni az évet, de nem tudunk mit tenni, most ebből kell kihoznunk a legtöbbet. Most esik, ez általában káoszhoz vezet, majd meglátjuk. Remélem, hogy nem kell hátrafelé tekintgetnem, normális esetben azokkal csatázunk, akik most előttünk vannak a rajtrácson" - mondta még mielőtt beült az autójába.

GPHírek
14:55

Leclerc a hibák elkerülését hangsúlyozta

„Ez egyike lesz azoknak a versenyeknek, ahol a lehető legkevesebb hibával kell végigmenni. Mindent bele fogok adni, de azért megpróbálok egy kicsit óvatosabb lenni a rajtnál, mint a múlt héten. A rajt nagyon-nagyon trükkös lesz, a teljesítményünk jó volt pénteken, elég sokat dolgoztam azon, hogy esőben is meglegyen a tempóm, remélhetőleg ez ki fog fizetődni. Remélem, hogy ha vizes marad a pálya, akkor felvehetjük a versenyt az előlünk rajtolókkal - mondta a 6. helyről induló Ferrari-pilóta.

GPHírek
14:58

Vettel: Remélem, nem a biztonsági autó mögött rajtolunk

„Izgalmas versenyünk lehet, remélem, hogy nem kell a Safety Car mögül rajtolni. Bízom abban, hogy felvehetjük a versenyt a Racing Pointokkal, de nem csak egy körön jó a tempójuk, a múlt héten Ausztriában is gyorsak voltak. Más pálya, más körülmények, de ha valaki gyors, akkor gyors. Nem lesz könnyű, de meg fogjuk próbálni" - nyilatkozta a négyszeres világbajnok, aki 2008 óta minden alkalommal az első 5 hely egyikéről rajtolt a Hungaroringen.

GPHírek
14:59

Stroll biztonságra játszik, Pérez jobban érzi magát

„A mai nap teljesen más történet, mint a tegnap. Minden a tapadás kereséséről fog szólni ma, nem hiszem, hogy a rajtig felszárad a pálya. Meg kell próbálni nem ütközni, megtalálni a legjobb íveket és onnantól a versenyre koncentrálni. Talán később felszárad, úgyhogy sok minden történhet" - nyilatkozta az 5. helyről kezdő Stroll.

Csapattársa, Pérez az időmérőn rosszul érezte magát, de kezeléseket kapott, így készen áll a 70 körös Magyar Nagydíjra.

GPHírek
15:01

Nagy munkában a Red Bull szerelői a rajtrácson

Megfeszített munka folyik a Red Bullnál, hogy Max Verstappen elrajtolhasson. 5 perccel a rajt előtt be kell fejezniük, különben a holland pilóta minimum büntetést kap.

GPHírek
15:06

A Red Bull változatlan rajtprocedúrára számít

Azt mondták Verstappennek a rádión, hogy a megszokottak szerint készülnek a rajtprocedúrára. Ezek szerint sikerült megjavítani az autót?

GPHírek
15:08

Sikerült megjavítani Verstappen autóját

Szenzációs teljesítmény a Red Bull szerelőitől, Verstappen a rádión mondott köszönetet nekik. Teljes lesz a mezőny a 35. Magyar Nagydíj rajtjánál.

GPHírek
15:10

Magnussen kivételével mindenki intermediate-ekkel kezd

A teljes mezőny intermediate gumikkal kezdi a versenyt, a pályán látni száraz foltokat, de alapvetően nedves az aszfalt. Kevin Magnussen egyedüliként esőgumikkal indul, ő újabb esőre bazírozhat.

GPHírek
15:11

Körülbelül 20 másodpercen múlt Verstappen versenye

A holland pilóta autójára körülbelül 20 másodperccel a határidő előtt kerültek fel a gumik, mondta Martin Brundle, a Sky Sports szakértője. A felvezető körön úgy tűnik, a Red Bull rendben van.

GPHírek
15:13

A két Haas a bokszból rajtol

Slick gumikra váltanak a rajt előtt.

GPHírek
15:14

Rajt: Hamilton nagyon vezet, Bottas visszaesett

Tisztán eljött a mezőny, Hamilton nagy előnnyel vezet Stroll és Verstappen előtt, Vettel és Leclerc is megelőzte Bottast, aki lehet, hogy kiugrott a rajtnál.

GPHírek
15:15

1. kör: Hamilton utcahosszal vezet Stroll előtt

A Mercedes pilótája 3 másodperces előnyt épített ki az első körben, Verstappen szorosan a Racing Point mögött halad. A pilóták máris keresik a nedves íveket a pályán.

GPHírek
15:16

Visszajátszás: Bottas bemozdult a rajtnál

Idő kérdése lehet, hogy a finn pilótát vizsgálni kezdjék, a rossz rajtjában az is közrejátszott, hogy bemozdult a piros lámpák kialvása előtt.

GPHírek
15:17

2. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör, Leclerc kereket cserél

Az élen álló Mercedes-pilóta a leggyorsabb kört futotta, Verstappen utolérte Strollt és támadni kezdte, Leclerc és Bottas kereket cserélt. A Ferrari lágyat, a Mercedes közepest kapott.

GPHírek
15:18

3. kör: Hamilton, Stroll és Vettel is a bokszban, Verstappen vezet

Folytatódnak a kerékcserék az élmezőnyben, ezzel Verstappen és Ricciardo állt az élre, de Hamilton visszajött a 4. helyre Ocon mögé. 

GPHírek
15:20

4. kör: Mesteri húzás volt a Haasok rajt előtti kerékcseréje

A két Haas már a rajt előtt kereket cserélt, ezzel feljöttek a 7-9. helyre a mezőny végéről. A visszajátszás szerint Vettelnek nagyon rosszul jött ki a bokszkiállás, mert a forgalom miatt nem tudta időben elhagyni a szerelőállást. Jelenleg csupán a 9. helyezett. 

GPHírek
15:21

5. kör: Hamilton, Verstappen, Magnussen, Grosjean

A kerékcserék következtében még nagyobbat nyertek a Haasok, már a 3-4. helyen haladnak Hamilton és Verstappen mögött. Stroll, Leclerc, Bottas, Vettel, Albon, Pérez a pontszerzők további sorrendje, az élmezőnyben csak Leclerc megy lággyal, a többiek közepessel.

GPHírek
15:22

6. kör: Hamilton megduplázta az előnyét

A Mercedes pilótája sorra futja a leggyorsabb köröket, 7,6 másodperccel vezet Verstappen előtt. A 7. körben a versenyirányítás engedélyezte a DRS használatát.

GPHírek
15:24

7. kör: Stroll rögtön megelőzi Grosjeant

A kanadai pilóta nem sokat várt, amint engedélyezték a DRS használatát, rögtön megelőzte a célegyenes végén Grosjeant, ezzel feljött a 4. helyre. Vettel megkérdezte, hogy Bottas kiugrott-e a rajtnál, mérnöke szerint jelentik a sportfelügyelőknek. Räikkönen 5 másodperces büntetést kapott (15. helyezett), Sainzot és Latifit vizsgálják veszélyes kiengedésért. 

GPHírek
15:25

8. kör: Bottas keményen támadta Leclerc-t, majdnem baleset lett

A finn pilóta a 2-es kanyar felé belső ívre került, de Leclerc jobb kanyarsebességet ért el a külső íven, és megtarthatta a helyét, miközben Bottas majdnem kicsúszott. Visszaesett Leclerc és Vettel közé félútra.

GPHírek
15:27

9. kör: Hamilton kényelmesen vezet, Stroll támadhat a dobogóért

A Mercedes pilótája 8 másodperces előnnyel az élen áll, Magnussen tartja a 3. helyet 17 másodperces hátránnyal, de Stroll DRS-en belül van, és hamarosan támadni kezdheti a Haast.

Hamilton 1:22.130-cal a leggyorsabb kört futotta. 

GPHírek
15:28

10. kör: Bottas ezúttal nem kegyelmezett

A finn pilóta a DRS segítségével most simán elment Leclerc mellett, feljött a 6. helyre, de jelentős a hátránya még Magnussenhez képest is. Hamilton 1:21.522-re gyorsult, 9 másodpercre növelte az előnyét.

Latifi 5 másodperces büntetést kapott veszélyes bokszutcai kiengedés miatt. Az FIA szerint a következő eső 15:45 után érkezhet.

GPHírek
15:30

11. kör: A Haasok sokkal gyorsabbak a Ferrariknál

Mindkét Haas 1:23-as körökre képes, Leclerc és Vettel csak 1:25-re és 1:24-re. Magnussennek szóltak, hogy a verseny összideje a fontos számukra, ezzel arra utaltak, hogy ne csatázzanak olyan ellenfelekkel, akik nem igazi versenytársaik. 

GPHírek
15:31

12. kör: Bottas előzött, Vettel hibázott

A finn pilóta megelőzte Grosjeant és megy Stroll után az 5. helyen. Vettel közben elfékezte magát a 12-es kanyarban, ez lehetővé tette Albonnak, hogy megelőzze, és feljöjjön a 8. helyre. 

GPHírek
15:33

13. kör: Albon már Leclerc-t üldözi

Albon gyorsan Leclerc nyomába eredt, miután megszabadult Vetteltől, de így is csak a 7. helyért kezdődik a csata. Hamiltonnak és Bottasnak szóltak, hogy 15:45 körül enyhe eső jöhet. 

GPHírek
15:35

15. kör: Valamit találtak mára a Haasnál

Az év egyik legjobb húzása lehet, hogy a Haas pilótáinak autóin már a rajt előtt kereket cseréltek, de az autójuk versenyképességéhez képest azóta is jól tartják magukat. Magnussen továbbra is a 3. helyezett Stroll előtt, Grosjean pedig a 6., megelőzve mindkét Ferrarit, Albont és Pérezt is.

GPHírek
15:36

16. kör: A McLaren egyelőre mintha a pályán sem lenne

Ausztriában remekül szerepeltek a McLarenek, főleg Lando Norris, egyelőre viszont csak a 12-17. helyen szerénykednek. Norrisra mondjuk érdemes figyelni, az első két versenyen is a táv vége felé robbantott.

GPHírek
15:37

15. kör: Véget ért Gasly kálváriája a Honda-motorral

Az Alpha Tauri pilótája füstölő motorral feladta a versenyt a bokszban, az egész hétvégén küszködött az autójával. Ez volt Gasly 50. nagydíja az F1-ben. 

GPHírek
15:38

16. kör: Magnussen egy kör alatt két helyet veszít

Elkezdett visszaesni Magnussen tempója az 1:24-es tartományba, ez már nem volt elég Stroll és Bottas ellen, de a dán pilóta továbbra is az 5. helyen halad. Albon közben nem bír Leclerc-rel, aki mögött Vettel és lassan Stroll is feltorlódik. Azt kérdezte a rádión, hogy miért nem kap nagyobb motorteljesítményt.

GPHírek
15:39

18. kör: Albon nagy nehezen megelőzte Leclerc-t

A célegyenes végén a DRS és a szélárnyék segítségével Albon végre megelőzte Leclerc-t, aki egyre lassabb a lágy gumikon, miközben a teljes élmezőny közepesekkel megy. A monacói pilóta most Vettelt tartja maga mögött, de lehet, hogy nem sokáig.

GPHírek
15:41

19. kör: Vettel is megelőzte Leclerc-t

Nem tűnt elengedésnek a két Ferrari helycseréje, de Leclerc nem nehezítette meg csapattársa dolgát. A monacói versenyző most Pérez ellen védekezhet, de már csak a 9. helyezett.

GPHírek
15:43

20. kör: Leclerc hősiesen védekezett, majd kereket cserélt

Jarno Trulli legjobb napjait idézte Charles Leclerc, aki az egyre lassabb lágy gumikkal Pérezt, Ricciardót és Sainzot is akadályozta. Az ellenfelek végül fellélegezhettek, Leclerc-t kihívták kemény keverékű gumikért, ami egyelőre jó döntés, de ha elkezd esni, akkor Leclerc versenyének annyi lehet.

GPHírek
15:44

21. kör: A dobogósok pozíciói egyelőre stabilak

Hamilton 11,9 másodperccel vezet Verstappen előtt, aki további 15-tel halad Stroll előtt. Bottas 2 másodpercre van a dobogótól. 

GPHírek
15:46

23. kör: Enyhe esőt vár a Ferrari

Vettel mérnöke azt mondta, 10 perc múlva enyhe eső várható. Hamiltont arra kérték, hogy állítson az erőforrása üzemmódján. 

GPHírek
15:48

25. kör: Szemerkélni kezdett az eső, de Hamilton a leggyorsabb

A Sky Sports szerint az 5-6-os kanyarnál szemerkélni kezdett az eső, de Hamilton így is a leggyorsabb kört futotta. A brit pilóta és Vettel is a bal első gumik kopását jelezte.

GPHírek
15:51

27. kör: Bottas kezd támadási közelségbe kerülni Stroll mögött

A különbség 1 másodperc, a DRS-távolság határa, de Stroll kezd küszködni az abroncsokkal. Leclerc közben a 15. helyen Norrist támadja. 

GPHírek
15:54

29. kör: Leclerc nem bír Norrisszal, jön az eső

A McLaren pilótája továbbra is feltartja a Ferrarit, ami igen káros Leclerc esélyeire nézve. Albon közben megelőzte Grosjeant, akit kezdi utolérni Vettel is. Hammilton 1:21.265-tel továbbra is a leggyorsabb.

4-5 kör múlva pár perces eső jöhet.

GPHírek
15:56

29. kör: Vettel is kereket cserél slick gumikat kap

Leclerc után a Ferrari másik pilótája is kereket cserélt, Vettel fél célegyenessel csapattársa elé ért vissza a 12. helyre. Ő is kemény keveréket kapott, eső nélkül elmehet a verseny végéig.

GPHírek
15:58

32. kör: Pérez levadászta Grosjeant, Leclerc majdnem ütközött

A Racing Point pilótája simán megelőzte Grosjeant és átvette a 7. helyet, de így is alaposan le van maradva a 3. helyen haladó Stroll mögött. Leclerc továbbra is támadja a 13. helyezett Norrist, egy pillanatra már előtte is volt, de megcsúszott, és kénytelen volt ismét besorolni ellenfele mögé.

GPHírek
16:00

33. kör: Leclerc kívülről megkerülte Norrist

Nagyon szép csatát mutattak be a fiatalok, Leclerc belülről nem tudott elmenni Norris mellett a 2-es kanyarban, ezért a következő körben kívülről próbálkozott, és a 3-as kanyarban így már belülre került. Remek manőver volt. Vettel az utóbbi két körben a leggyorsabb kört futotta. 

GPHírek
16:01

33. kör: Bottas sem vár az esőre, kereket cserélt

A finn pilóta közepes keverékű gumikat kapott, megpróbál a bokszban Stroll elé vágni. Hamilton közben továbbra is nagy előnnyel vezet Verstappen és Stroll előtt. 

GPHírek
16:02

35. kör: Esőcseppek jelentek meg Hamilton kameráján

Hamilton beragadt Grosjean mögé, aki a kör végén kiállt kereket cserélni, így tett Albon is, aki kemény keverékkel folytatja a 10. helyen, Leclerc előtt. 

A Mercedes pilótájának kameráján esőcseppek jelentek meg. 

GPHírek
16:04

36. kör: Stroll is kereket cserélt, Bottas megelőzte

Bottas már üzemmeleg gumikkal a leggyorsabb kört futotta és simán megelőzte Strollt, aki szintén közepes keverékű gumikat kapott a bokszban. Verstappennel is reagáltak, a kör végén keményre váltottak, miközben esni kezdett az eső, de a holland pilóta mérnöke szerint ez csak pár percig tart majd. 

GPHírek
16:06

38. kör: Még nem kizárt, hogy Mercedes 1-2 lesz

Bottas eddig egyáltalán nem volt versenyben, de a kerékcsere óta megtáltosodott, sorra futja a leggyorsabb köröket és feljött 6,7 másodpercre Verstappen mögé. Még majdnem a táv fele hátravan, úgyhogy a 2. helyért simán csatázhat.

GPHírek
16:08

39. kör: Bottas tovább közelít Verstappenhez

A különbség már csak 5,4 másodperc, Bottas újabb leggyorsabb kört futott. Az AWS becslése szerint 5 kör múlva kezdődhet a csata a 2. helyért. A 40. kör elején Pérez megelőzte Magnussent, ezzel feljött a 9. helyre. 

GPHírek
16:10

41. kör: Hamiltont figyelmeztetik a gumikezelésre

Mérnöke finoman rászólt, hogy figyeljen a bal első gumik kopására, ezek szerint nem számolnak további kerékcserével. Bottas 3,7 másodpercre van Verstappentől.

GPHírek
16:12

43. kör: Latifi kicsúszott, Russellnek esőt jósolnak

Mozgalmas a kör a Williams számára, Latifi az 5-ös kanyarnál elhagyta a pályát, miután az autó bal oldalát rátette a nedves fűre Russellnek közben azt mondták, 9 kör múlva eshet az eső.

GPHírek
16:14

44. kör: Hamilton lekörözte Leclerc-t

A kerékcserék után fontos megjegyezni, hogy Leclerc körhátrányban autózik a versenyt vezető Hamiltonhoz képest. Vettel egyelőre tartja magát, de a verseny végére lehet, hogy ő is csak 69 kört teljesít majd.

GPHírek
16:15

45. kör: Bottas lassan támadhatja Verstappent

A Red Bull és a Mercedes között 1,2 másodpercre csökkent a különbség, 1-nél már Bottas nyithatja a DRS-t, ami komoly fegyver lesz Verstappen ellen.

GPHírek
16:18

47. kör: Verstappen idegesen üzent mérnökének

Nem igazán lehetett érteni, hogy Verstappen mit szeretne, de feltehetőleg nagyobb teljesítményt, mert azzal zárta a mondandóját, hogy a 2. helyért küzd. Bottas már DRS-en belül volt, aztán 1,3 másodpercre lemaradt a Red Bull mögött.

GPHírek
16:20

48. kör: Bottasnak rosszul jött ki a lekörözés

Magnussen simán elengedte Verstappent a sikán előtt, Bottas viszont csak a 12-es előtt tudta lekörözni ellenfelét, így 1,9 másodpercre nőtt a különbség. 

GPHírek
16:21

Nagy hiba miatt büntethetik Albont

A rajt előtt a szerelők szárították a thai pilóta rajthelyét, ezt jelenleg vizsgálják a sportfelügyelők. Albon egyelőre a 6. helyen halad, de ebből büntetés lehet.

GPHírek
16:22

49. kör: Bottas újra a bokszban!

Valtteri Bottas váratlanul a bokszba hajtott, kemény gumikon folytatja a versenyt. Lehetséges, hogy megpróbál így Verstappen elé vágni?

GPHírek
16:25

52. kör: Bottas szárnyal az új gumikkal

A finn pilóta a kerékcsere után azonnal 1:18.435-re gyorsult, Versttappen legutóbb 1:19.827-et tudott. A különbség 19 másodperc és 17 kör van hátra.

GPHírek
16:27

53. kör: Ugyanazzal a trükkel verik meg Verstappent?

A Mercedes lehet, hogy ugyanazt játssza Verstappen ellen, ami tavaly Hamiltonnal bevált. Bottas 1:17.913-ra gyorsult, 2 másodpercet hozott ellenfelén. A Red Bull már nem tud kijönni kereket cserélni, és egyre jobb az esély, hogy Bottas utoléri Verstappent a leintés előtt. 

GPHírek
16:29

55. kör: Bottas tovább száguld, Hamilton küszködik

Hamilton a rádión azt jelentette, hogy nem jók az abroncsai, de így is gyorsabb Verstappennél. 22 másodperc az előnye, éppen visszaérne elé, ha nála is kereket cserélnének. Bottas 15 másodpercen belülre került a Red Bullhoz képest.

GPHírek
16:31

57. kör: Hamilton lekörözte Albont, Vettel a következő

A brit pilóta rendületlenül halad a győzelem felé, 23 másodperc az előnye Verstappenhez képest, Bottas 11,9-re van a holland pilóta mögött. 

Hamilton lekörözte Albont, a következő Vettel lesz az 5. helyen.

GPHírek
16:34

58. kör: A Mercedesnek nem kell aggódnia a Racing Point miatt

Toto Wolff szombaton azt mondta, a Racing Point autója néhány kanyarban gyorsabb a gyári Mercedesnél. Ezt egyelőre nem tudtuk kielemezni, de ha így is van, ugyanazzal a hajtáslánccal Stroll egyelőre 73,7 másodperccel halad Hamilton mögött.

GPHírek
16:35

60. kör: Bottas 10 másodpercen belül Verstappen mögött

Az utolsó körökig izgalmas maradhat a 2. helyért zajló csata, Bottas 9,7 másodpercre van a Red Bull mögött, de legutóbb csak 0,4 másodpercet hozott ellenfelén. Közben az utolsó pontszerző helyért is küzdenek, Leclerc próbálja maga mögött tartani Sainz-ot.

GPHírek
16:38

61. kör: Sainz szellemes manőverrel megelőzte Leclerc-t

Az utolsó pillanatban a spanyol pilóta bevetődött monacói ellenfele mellé a célegyenes végén, ezzel átvette az utolsó pontszerző helyet jövő évi csapattársától. Leclerc nagyon küszködik a gumijaival, de ilyenkor már nincs mit tenni, maximum egy biztonsági autós fázis segíthetne rajta.

GPHírek
16:40

63. kör: Kezd a helyzet Verstappennek kedvezni

A holland pilóta még mindig 8,1 másodperccel Bottas előtt van, most kezd úgy tűnni, hogy ismét ő az esélyesebb a 2. hely megszerzésére. Közben a Mercedesnél felkészültek Hamilton kerékcseréjére lágy gumikkal, de a brit pilóta nem ment ki. 

GPHírek
16:42

65. kör: Albon DRS-sel igyekszik Vettel mögött

Nem lefutott az 5. hely sorsa, Albon 1 másodpercen belül halad Vettelhez képest, de nem biztos, hogy lesz elegendő tempóelőnye az előzéshez. Leclerc közben nagyon küszködik, 6,6 másodperces lemaradást szedett össze Sainz mögött.

GPHírek
16:44

66. kör: Hamilton újra kereket cserél

A brit pilóta lágy abroncsokat kap az utolsó körökre, ezzel egyértelműen a leggyorsabb kör megszerzése a cél, ezt hátráltathatja, hogy lekörözöttek mögé ér vissza a pályára. Ez egyben azt is jelenti, hogy az előnye a verseny végére nem lesz olyan hatalmas, a kerékcsere előtt már 26 másodperccel ment Verstappen előtt.

GPHírek
16:46

67. kör: Albon elkapta Vettelt, Bottas rohamoz

Albon felőrölte a gumikkal küszködő Vettelt és átvette az 5. helyet, Bottas leggyorsabb kört futott, és hirtelen 1,5 másodpercre termett Verstappen mögött.

GPHírek
16:47

68. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör

1:17.497-tel Hamilton a forgalomban autózva is leggyorsabb kört futott, megállíthatatlanul megy a Magyar Nagydíj megnyerése felé.

GPHírek
16:48

69. kör: Bottas már Verstappen mögött, de lehet, hogy késő

Egy támadási esélye lesz, az utolsó kör kezdetén, ha Verstappen azt kivédi, a 2. helyen érhet célba Hamilton mögött.

GPHírek
16:49

70. kör: Hamilton nyolcadszor is megnyerte a Magyar Nagydíjat!

A Mercedes pilótája a verseny elején végrehajtott kerékcserék időszakától eltekintve végig vezetett, hatalmas fölénnyel, a leggyorsabb kört megfutva győzött a Magyar Nagydíjon. A brit pilóta ráadásul 1:16.627-et ért el az utolsó körben, ami új pályacsúcs.

GPHírek
16:51

Verstappen megvédte a 2. helyet Bottastól

A Red Bull pilótája a rajt előtti balesetéből felállva a bravúros 2. helyen zárta a versenyt, visszaverve a rajtot elrontó Bottas támadásait. 

GPHírek
16:53

Lekörözték a Ferrarit, ünnepelhet a Haas

Mindössze az első 5 helyezett pilóta zárta a versenyt a győztessel azonos körben, Hamilton, Verstappen, Bottas, Stroll és Albon, vagyis a két Mercedes, a két Red Bull és az egyik Racing Point nem kapott kört. 

A pontszerzők további sorrendje: Vettel, Pérez, Ricciardo, Magnussen és Sainz.

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, ez volt a 35. Magyar Nagydíj, de nemsokára jövünk további hírekkel!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: