Ha már nézők nem látogathattak ki rá, az időjárás gondoskodott róla, hogy ne legyen unalmas a jubileumi 35. Magyar Nagydíj. A reggeli F3-as futamot még esőben rendezték, az F2-esek és a Porsche Supercup mezőnye azonban már száraz pályán körözhetett. Emiatt úgy tűnt, hogy a Forma-1-es pilóták is megússzák az égi áldást,
13 óra után nem sokkal azonban ismét rákezdett az eső, biztossá téve, hogy ha a teljes verseny nem is, de annak az eleje biztosan vizes pályán zajlik majd.
A drámára azonban nem kellett a rajtig várni, a bokszutca kijáratának megnyitásakor a versenyzők intermediate, azaz köztes gumikon mentek ki a pályára, hogy felálljanak a rajtrácsra, Max Verstappennek pedig már ekkor sikerült összetörnie az autóját, a holland pilóta a 12-es kanyar falának csúszott neki. Az RB16-osról letört az első szárny, valamint eltört az egyik felfüggesztés-elem, amit a szerelők lázas munkával kezdtek el megjavítani a rajtrácson, és csodával határos módon el is készültek vele időben, így Verstappen nem kapott büntetést, és ami a legfontosabb, el tudott indulni a versenyen. Előbbi nagyjából 20 másodpercen múlt.
A 16. helyről rajtoló Kevin Magnussent leszámítva mindenki intermediate gumikkal vágott neki a felvezető körnek, a pálya ugyanis erősen száradt. A Haasnál ezzel szemben úgy sakkoztak, hogy hamarosan eleredhet az eső, a felvezető kör során azonban gyorsan belátták, hogy ez nem így lesz, így mindkét autót kihívták slick gumikért.
A rajtot Hamilton tökéletesen kapta el, Bottas viszont borzasztóan indult a második helyről, már az egyenesben többen elmentek mellette. Ennek oka, hogy már a lámpák kialvása előtt bemozdult (később mégsem büntették meg kiugrásért), majd pont akkor torpant meg, amikor el kellett volna indulnia. Egészen a hatodik pozícióig csúszott vissza, miközben a poklok poklát megjáró Verstappen feljött a harmadik helyre a két Ferrari elé, és azon nyomban ostrom alá vette a második helyen haladó Lance Strollt. Sergio Péreznek sem jött össze az első kör, ő visszaesett a hetedik helyre.
A pálya olyan mértékben száradt, hogy Leclerc és Bottas már a második kör végén kijött slick gumiért, egy körrel később pedig Verstappent leszámítva a teljes élmezőny követte őket.
Ekkor az élen Verstappen, Ricciardo, Ocon volt a sorrend. A kiállások nagy vesztese Vettel volt, aki nagyjából 7 másodpercet bukott azzal, hogy folyamatosan jöttek be az autók a bokszba, ezért a Ferrarinak várnia kellett a kiengedésével.
Egy körrel a többiek után Verstappen is meglátogatta a szerelőit, és megkapta a közepes gumikat, amelyeken 5 másodperccel Hamilton mögé, a második helyre tért vissza. A két Haas óriásit nyert azzal, hogy közvetlen a rajt előtt felrakatta a slickeket, Miután mindenki letudta a kiállását, Magnussen haladt a harmadik, Grosjean a negyedik helyen.
Miután egy kicsit rendeződött a helyzet, elkezdtek kialakulni a csaták a mezőnyben. Hamilton 7 másodperccel vezetett Verstappen előtt, mögöttük a két Haas azonban elkezdett visszaesni, Stroll rövidesen megelőzte Grosjeant, Bottas pedig az első tízből egyedüliként lágy gumit kapó Leclerc-rel bonyolódott nagy csatába. Az első kanyarban meg is előzte a monacóit, a Ferrari azonban visszatámadt, a finn pedig a kettes kanyarban majdnem nekiment, miközben a vizes íven a Mercedes pályán tartásával küzdött. Leclerc egyelőre megőrizte a pozícióját, a 10. körben azonban már nem volt menekvés, Bottas simán kifékezte őt a célegyenesben. „Ezek a gumik semmit sem érnek" – panaszkodott a lágy keverékre a monacói. Bottas nem állt meg az előretöréssel, hamarosan ő is elment Grosjean mellett, miközben hátrébb a Leclerc-t támadó Vettel hibázott, így Albon megelőzte őt a Red Bull-lal.
15 kör elteltével a sorrend Hamilton, Verstappen, Magnussen, Stroll, Bottas, Grosjean, Leclerc, Albon, Vettel, Pérez volt az első tízben, de Albon eltökélt szándéka volt, hogy ne maradjon így, a thai-brit pilóta rendületlenül támadta Leclerc-t, de annak ellenére nem tudott túljutni a Ferrarin, hogy sokkal jobb volt a tempója, helyette valódi vonat alakult ki mögöttük Vettel vezetésével. Gasly egész hétvégén át tartó szenvedése eközben véget ért, az autója megadta magát.
A két Haas eközben meglepően jól tartotta magát, legalábbis egy ideig, a 17. körben ugyanis Stroll elvette a harmadik helyet Magnussentől, akit rögtön ezután Bottas is átlépett. Albon végül a 18. kör végén tudta megelőzni Leclerc-t, miután kért egy kis motorerőt a mérnökétől. A monacói gumijai ekkorra kezdték teljesen megadni magukat, a 19. körben Vettel is előzött és feljött a 8. helyre. Leclerc-t a 21. körben hívta ki a Ferrari, miután komplett dugó alakult ki mögötte, annyira visszaesett a tempója. Kemény gumikon a 15. helyre tért vissza, körhátrányban Hamiltonhoz képest...
Ha már Hamilton, a hatszoros világbajnok nem sokat zavartatta magát, 25 kör elteltével 12 másodperccel vezetett Verstappen előtt,
akit 3 másodpercre követett Stroll a harmadik helyen.
A futam első negyedében csak kapkodtuk a fejünket, ekkorra azonban kicsit lenyugodtak a kedélyek, az egyre közelgő eső azonban újabb izgalmakkal kecsegtetett. Többen, köztük az élen autózó Hamilton és a nyolcadik helyen haladó Vettel is elkezdtek panaszkodni az egyre jobban kopó gumikra, nagy kérdés volt tehát, hogy melyik lesz előbb: elfogynak a gumik, vagy megérkezik az eső. Ha valaki közvetlenül utóbbi megtörténte előtt áll ki újabb slick garnitúráért, az nagyot veszíthet ezzel.
Vettelnél a gumik elfogyása jött hamarabb, a 30. körben ő is megkapta a kemény keveréket, majd visszaállt a 12. helyre. Leclerc eközben továbbra a 15. helyen haladt és Norrisszal vívott kemény csatát, amelyet végül a 33. körben nyert meg, és feljött a 14. helyre.
Féltávnál a sorrend Hamilton, Verstappen, Stroll, Bottas, Magnussen, Albon, Pérez, Ricciardo, Sainz, Grosjean volt az első tízben, a Haas francia pilótája egyre hátrébb csúszott tehát.
Gyakorlatilag azzal egy időben, ahogy megkezdte a 35. Magyar Nagydíj második felét, Hamilton esőcseppeket jelentett, azok mennyisége azonban még nem befolyásolta számottevően a tapadási viszonyokat. A kiállások második hulláma viszont elkerülhetetlenül zajlott, Bottas elévágással megelőzte Strollt, és feljött a harmadik helyre, Albon pedig pozíciót vesztett Vettellel szemben.
Miután mindketten letudták a második kerékcserét, Hamilton előnye 19 másodpercre nőtt az élen Verstappennel szemben, a hatszoros világbajnok azonban közepes, míg a holland kemény gumit kapott, kérdés volt tehát, hogy a Mercedes abroncsai mennyire fogynak el a végére.
Eközben Verstappennek hátrafelé is tekintgetnie kellett, mivel Bottas zsinórban szórta a leggyorsabb köröket a harmadik helyen, és vészesen közeledett rá.
Az eső végül elkerülte a pályát, az utolsó 30 körre így az időjárást ki lehetett iktatni az egyenletből, Bottas zavartalanul koncentrálhatott Verstappen levadászására.
A finn 47. körre ért DRS-távolságon belülre, de nem tudott valódi támadást indítani, helyette elsőre meglepő módon az 50. körben kijött egy új szett kemény gumikért a bokszba.
A Mercedesnél arra játszottak, hogy Bottas a hátralevő 20 körben mindenképpen utoléri a hollandot, a gumielőnye viszont nagyobb lesz, mint korábban.
Az 53. kör végén egyébként a negyedik helyen haladó Stroll is beiktatott egy harmadik, "ingyen" cserét, mivel nem vesztett vele pozíciót és visszajött az ötödik helyen érkező Vettel elé.
A folytatásban Bottas hajrája mellet a Leclerc és Sainz között a tizedik, valamint Albon és Vettel között az ötödik helyért zajló csata köthette le a nézőket. Az utolsó pontszerző helyért folyó csörte dőlt el hamarabb, kevesebb mint tíz körrel a vége előtt a McLaren spanyolja kifékezte jövő évi csapattársát a célegyenes végén.
Vettel valamivel később, a 67. kör elején kapituáltl Albonnal szemben ugyanott, pont akkor, amikor a Mercedes kihívta az ekkora a negyedik helyig mindenkit leköröző Hamilton az élről, hogy az ingyen kerékcsrének köszönhetően a leggyorsabb körért járó extra pont is az övé legyen. 1:17.497-tel ez össze is jött a hatszoros világbajnoknak.
Hátrébb Bottas az utolsó kör kezdetére érte utol Verstappent, egy lehetősége volt tehát a támadásra, de DRS-sel sem tudott elég közel kerülni a Red Bullhoz,
aki előtt Hamilton komótosan bekocogott a 70. kör végén a célba, hogy megszerezze nyolcadik győzelmét a Hungaroringen, ezzel pedig beállítsa Michael Schumacher rekordját az ugyanazon a pályán aratott győzelmek tekintetében.
Hamilton, Verstappen és Bottas mögött Stroll lett a negyedik, Albon az ötödik, Vettel a hatodik. A további pontszerző helyeken Pérez, Ricciardo, Magnussen és Sainz volt a sorrend, Charles Leclerc a Ferrarival a 11. pozícióban futott be. Mindkét vörös autó körhátrányban fejezte be a versenyt.
Hiszik vagy sem, így is nyomnom kellett, különösen a végén a leggyorsabb kör megszerzésekor
– értékelt a pályafutása 68. futamgyőzelmét szerző Hamilton, aki ezzel a vezetést is átvette a pontversenyben. – Hatalmas gratuláció az egész csapatnak, külünösen a motorrészlegnek, akik hihetetlen munkát végeztek az idei évre. Ez az egyik kedvenc futamom, noha a verseny nagy részében egyedül autóztam, ami másfajta kihívás. Remek volt a tempónk, ami az említett srácok nélkül nem lenne lehetséges. Remek bokszkiállásokat és stratégiát hoztak össze.”
„Az első futamon kaptam pár ütést, amire nem voltam felkészülve, de összeszedtem magam, és az utóbbi két hétvége fantasztikus volt, különösen ez a mostani. Próbálom ezt folytatni a jövőben.”
„Az elejét nem így terveztem – utalt a rajt előtti kicsúszásra Verstappen. – A srácok hihetetlen munkát végeztek az autó megjavításával, nem tudom, hogyan csinálták, elképesztő volt. Örülük, hogy a második hellyel hálálhattam meg. Az első kör kulcsfontosságú volt, utána jó döntéseket hoztunk, megvolt a tempónk, jó, hogy elválasztottuk a Mercedeseket. Láttam, hogy Bottas gyorsabb, de itt nehéz követni a másikat. Az utolsó körben forgalomba is kerültünk, ami nem könnyítette meg a dolgom. Azt hittem, hogy a versenyen sem indulhatok el, úgyhogy a második hely győzelemmel ér fel.”
„Elég rossz futam volt, a második helyről rajtolva a célom a futamgyőzelem volt” – kezdte az értékelést Bottas.
A rajtnál buktam el az esélyt, egy kormányon felvillanó fényre reagáltam, nem tudom pontosan mi volt az, de arra indultam el a rajtlámpa helyett, bekapcsolt a lefulladásgátló, úgyhogy újra el kellett rajtolnom.
Nem volt belőle probléma büntetési szempontból, de ezen ment el a versenyem. A végéig harcoltam, elég szoros volt Max-szal, és így is szereztünk sok pontot. Megérte a kockázatot a harmadik kerékcsere, de nem fizetődött ki.”
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |