Óriási csatában Hamiltoné a pole pozíció a Stájer Nagydíjon
2020. július 11. 14:50
Azok után, hogy az F1-es Stájer Nagydíj harmadik szabadedzését törölték a mostoha időjárási körülmények miatt, sokáig fennállt annak a veszélye, hogy az időmérőt vasárnap délelőttre halasztják. Az eső viszont egy időre elállt, de negyed órával a tervezett kezdés előtt ismét eleredt, ezért a Q1-et elhalasztották, de 15:46-kor végül zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén.
Néhány autó már jóval a kezdés előtt felsorakozott, mivel az előrejelzések azt jósolták, hogy az eső újra rá fog kezdeni. A mezőnyt a két Ferrari vezette, a Mercedesek és a Red Bullok azonban nem voltak elég gyorsak, így csak a sor végére tudtak felsorakozni.
Természetesen mindenki extrém esőgumival gördült pályára, és a kivezető körök után megkezdődtek a gyorskörök.
Romain Grosjeannál rögtön akadtak problémák, még a mért köre előtt kicsúszott a kavicságyba. A francia pilóta vissza tudott jönni a pályára, de a kör végén bement a bokszba.
Az első kör után George Russell került az élre, de a pilóták rögtön futottak még egyet, és mindenki javítani tudott. Második nekifutásra Charles Leclerc vette át a vezetést, és ugyan Sebastian Vettel pár másodpercre megelőzte, harmadik körében visszaszerezte az első helyet.
Ezután megérkezett a Mercedes, és Lewis Hamilton került az élre, de Leclerc nem hagyta magát. Utána jött Valtteri Bottas, majd Max Verstappen, és 10 perccel a Q1 vége előtt az elején még a látási körülményekre panaszkodó holland pilóta 1:20.621 másodperces idővel vezette a mezőnyt.
Ezek után várható volt, hogy a köridők még tovább javulnak, ami így is történt, és Verstappent Bottas, majd Hamilton is megelőzte. Közéjük Esteban Oconnak sikerült befészkelnie magát a Renault-val, de ekkor még hátravolt a Q1 utolsó harmada.
6 perccel a vége előtt Bottas visszavette a vezetést, de csak addig, amíg Lando Norris, majd Hamilton megelőzte őt. 4 perccel a vége előtt Verstappen a 7., Vettel a 8., Leclerc a 9. helyet foglalta el. A kieső pozíciókban Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi, Sergio Pérez, Pierre Gasly és az idő nélküli Grosjean állt.
Két perccel a vége előtt az olasz pilóta az utolsó kanyarban kicsúszott a pályáról, és az autója eltalálta a falat. Az Alfa Romeo versenyzője vissza tudott jönni a pályára, így nem volt szükség a piros zászlóra, legalábbis ezt hittük. Giovinazzi azonban megállt, így 13 másodperccel a vége előtt leintették a Q1-et.
Ez azt jelentette, hogy Kimi Räikkönen, Pérez, Latifi, Giovinazzi és Grosjean esett ki, akik vasárnap ebben a sorrendben foglalhatják el a rajtrács utolsó helyeit.
Az időmérő első szakaszát Hamilton 1:18.188 másodperccel zárta az élen Verstappen előtt. Bottas az 5., Vettel a 11., Leclerc a 13., Alexander Albon a 14. helyen végzett. Utóbbi három közé az a Russell ékelődött be, aki pályafutása során először jutott be a Q2-be. A Williamsnek a 2018-as Brazil Nagydíj óta nem jött össze ez az eredmény.
A Q2-ben az első szakaszhoz hasonlóan Vettel ment ki először a pályára, még mindig esőgumival. A nyitókörök után Bottas 1:19.006-os idővel került az élre, megelőzve Verstappent. Hamilton csupán a 11. pozíciót szerezte meg, de a következő körben már átvette a vezetést. Azonban csak pár másodpercig, mielőtt Verstappené lett volna a leggyorsabb kör.
Félidőnél Vettel és Leclerc csupán a 9. és a 10. helyen tartózkodott, tehát az Osztrák Nagydíj időmérőjéhez hasonlóan ismét veszélyben voltak. Sőt, Gasly miatt eggyel hátrébb csúsztak, így ugyanaz volt a felállás, mint egy héttel ezelőtt, csak fordított sorrendben.
Leclerc számára ráadásul rossz hír volt, hogy az eső ismét intenzívebbé vált, így esélyei tovább csökkentek a továbbjutásra. Ez ugyan csak pár percig tarthatott, mert a végén a mezőny egy része tudott javítani, de a Ferrari pilótájának nem volt esélye. A rádión arra panaszkodott, hogy az autó nehezen vezethető. Leclerc-t ráadásul büntetéssel is sújthatják, miután feltartotta Danyiil Kvjatot.
Rajta kívül Russell, Lance Stroll, Kvjat és Kevin Magnussen esett ki. A Q2-ben megint Hamilton futotta a legjobb kört, a brit pilóta 1:17.825-ös idővel 113 ezreddel előzte meg Verstappent.
A Q3-ban még mindig az extrém esőgumikat használták a pilóták. Az első körök után Verstappen futotta a legjobb időt, 2 tizeddel megelőzve Hamiltont, és 4-gyel Bottast. A holland pilóta aztán javított, így már közel fél másodperc volt az előnye. Egészen addig, amíg Hamilton nem tette meg ugyanezt, és át nem vette a vezetést, majdnem 3 tizeddel.
Verstappen és Bottas közé bejött Gasly és a 3 rajthelyes büntetéssel sújtott Norris is, de pár máodperccel később a finn pilóta olyannyira javított, hogy még Hamiltont is 2 tizeddel megelőzte. 4 és fél perccel a vége előtt viszont Hamilton visszavette a vezetést, Albon pedig bejött Verstappen elé a 3. helyre.
2 perccel a vége előtt aztán Verstappen került az élre, de ennek nem örülhetett sokáig, mert Hamilton három lila szektorral közel 8 tizeddel visszavette a vezetést. Fél perccel a vége előtt Ocon bejött a 3. helyre, de a figyelem a két éllovasra összpontosult. Verstappen próbálkozott, és a második szektor után csak 78 ezred volt a hátránya, de az utolsó kanyar előtt megcsúszott, és kis híján a falban kötött ki.
A végére Hamilton még tovább javított, és újra három lila szektort ment, amivel több mint 1 másodperccel végzett a mezőny előtt. A nap pozitív meglepetését (Russell mellett) Sainz szolgáltatta, aki a 3. legjobb időt futotta. Mögötte Bottas, Ocon, Norris, Albon, Gasly és Ricciardo a sorrend. Vettel csupán a 10. pozícióban fejezte be az időmérőt.
Trükkös nap volt, az időjárási körülmények nyilvánvalóan megnehezítették a dolgunkat
– nyilatkozta Hamilton a leintés után. – Sokszor azt sem látja az ember, hogy merre megy. Volt egy necces pillanatom az utolsó előtti körömben, akkor a szívem a torkomban dobogott, de az utolsó köröm tiszta volt, és sikerült javítanom. Szeretem az ilyen napokat!”
„A Q3-ban sokkal jobban esett, emiatt nem volt könnyű dolgunk – magyarázta Verstappen. – Jobb is lehetett volna, de szerintem Lewis ellen az sem lett volna elég. Az ember semmit nem lát, még a fékezési pontokat sem, de ez mindenkire ugyanúgy érvényes. Úgy vélem, száraz körülmények között jó eredményt érhetünk el.”
Nagyon boldog vagyok, hogy pályafutásom során először megszereztem a 3. helyet
– értékelt Sainz. – Nagyszerű érzés, már csak ezért is, mert az egyik legkeményebb időmérőn vagyok túl. Az autó rengetegszer úszott meg, őrület volt. A versenyszimulációkon a kocsi jobb volt, mint gondoltuk, így magabiztosan várjuk a holnapot. Alex és Valtteri lesz mögöttem, úgyhogy az első néhány kör nehéz lesz, de remélem, hogy meglesz a tempóm.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.03.22. - 01:30Australian Grand Prix - 1st Practice |
2024.03.22. - 05:00Australian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.03.23. - 01:30Australian Grand Prix - Last Practice |
2024.03.23. - 05:00Australian Grand Prix - Qualification |
2024.03.24. - 04:00Australian Grand Prix - Race |
2024.04.05. - 04.07.Japanese Grand Prix |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |