Társoldalunk:

Két gyári és egy ál-Mercedes diktálja a tempót Ausztriában

2020.07.03., 14:43
rendezés

Lewis Hamilton jobb kört futott a tavalyi leggyorsabbnál az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén, amit ismét a Mercedesek uraltak. Mögöttük a Racing Point tündökölt, és elkezdett felzárkózni a Ferrari is, de hatalmas csatára számíthatnak a sűrű középmezőnyben.

A pénteki második szabadedzésen is a két Mercedes diktálta a tempót az idénynyitó Osztrák Nagydíj hétvégéjén. Az idei szezonra feketére festett autók pilótái közül Lewis Hamilton volt a gyorsabb, a piros jelzésű lágy gumikkal 1:04.304-et ért el, ami bő 7 tizedmásodperccel jobb eredmény Charles Leclerc tavalyi második szabadedzésen futott körénél.

A különbség ezúttal csekélyebb volt a két Mercedes között, de Valtteri Bottas majd’ 0,2 másodperces hátránya egy ilyen rövid pályán még mindig számottevő. Bottas az edzés derekánál ráijesztett Lance Strollra azzal, hogy lassan haladt a bokszutca bejárata felé, miközben ellenfele versenytempóban száguldott, de egyelőre nem indult vizsgálat a finn pilóta ellen.

Hamilton továbbra is a leggyorsabb - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

Bottas nem lehet teljesen nyugodt, pár perccel a leintés előtt hibát jelzett a sebességváltások terén, valószínűleg az autó hidraulikus rendszerével merült fel probléma, de szerencséjére vissza tudott térni a garázsba, ahol kivizsgálhatják a problémát. 

Nem hagyta abba a füstölgést a Mercedes-motor, amit Sergio Pérez autójába építettek, de ez nem fogta vissza a Racing Point pilótáját, és az egykörös tempó terén a 3. helyen zárt a sok vitát kiváltó pink versenyautóval. A mexikói pilóta hátránya már tetemes, bő 0,6 másodperc, ráadásul a Racing Point és a gyári Mercedes hajtáslánca egyforma.

A délelőtti, feltűnően gyenge edzéseredmény után Sebastian Vettel a 4. helyre hozta a Ferrarit, de csapattársa, Charles Leclerc ezúttal is csak a 9. helyre ért oda. Küszködtek a Red Bullok is, Max Verstappen csak a 8. leggyorsabb kört autózta, Alexander Albon pedig mindössze a 13. helyezett lett, ráadásul

a két Red Bull többször is megpördült, a pilóták a bukóteret is megjárták.  

Vezetői hibából nem volt hiány, annak ellenére is többen hagyták el a pályát, hogy az első szabadedzéssel ellentétben száraz pályán lehetett gyakorolni. Megpördült Danyiil Kvjat és Nicholas Latifi is, de mindketten megúszták az autótörést, bár ehhez szerencse is kellett. Carlos Sainz első szárnya viszont megsérült, miután túl agresszívan támadta a kerékvetőt.

A Racing Point nem tud felnőni a gyári istálló tempójához, de az üldözőket megizzaszthatja - GalériaForrás: Motorsport Images/Mark Sutton

A Mercedesek mögött igen szoros volt a középmezőny sorrendje, a 3. helyezett Pérezt és a 16. helyezett Romain Grosjeant mindössze 1 másodperc választotta el, ami nagy csatát ígér az időmérő Q2-es szakaszában, de egyelőre az sem egyértelmű, hogy a Q1-ben ki fog búcsúzni. A francia pilóta közvetlenül csapattársa, Kevin Magnussen mögött zárt, de az első teljes szabadedzésén arra panaszkodott, hogy következetlen az autója viselkedése. 

A Williams továbbra sem remekel, különösen az újonc Latifi lemaradása számottevő, de a kanadai pilóta szándékosan nagyon óvatos volt annak érdekében, hogy ne kerüljön bajba első hivatalos edzésnapján. A Williams egyébként is csak tesztelésre használta a pénteki szabadedzéseket, elsősorban hűtést próbálták beállítani. 

A verseny szempontjából az eredmények nem feltétlenül mérvadók,  

hiszen a megszokottak szerint a pilóták az edzés második felében versenyszimulációkat futottak. Ezek eredményeit és tanulságait a szombaton reggel megjelenő esélylatolgató elemzésünkben olvashatja.   

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:43

Jön a 2. edzés

Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, 15 órától folytatódik az Osztrák Nagydíj a második edzéssel. Az első Mercedes-fölényt hozott, de Verstappen a legjobbnak ígérkező körében megpördült a friss lágy gumin, a Ferrari pedig hozzá sem nyúlt ehhez a típushoz.

GPHírek
14:44

Képeket is mutatunk

Jó rég volt, hogy utoljára nagydíjon köröztek az autók, mutatjuk is a galériánkat (a képre kattintva nyílik):

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Darko Bandic
GPHírek
14:45

Máris volt egy elemcsere

Nem tudjuk, gond volt-e, de az Alfa Romeo kicserélte Giovinazzi autójában a vezérlőelektronikát és beszerelt neki egy újat.

GPHírek
14:48

Egy pilóta lépéshátrányban

Grosjean csupán 6 kört tett meg délelőtt, mert szivárgott a fékfolyadéka, aminek kijavítása sok időt vett igénybe az új feltételek mellett. Lesz mit pótolnia a másfél órás második tréningen. A legtöbb kört egyébként Hamilton és Norris tette meg (42).

GPHírek
14:51

Sötét felhők jönnek

Borult az ég a Red Bull Ringen, és lehet, hogy megint megakasztja a felkészülést a csapadék. Délelőtt csak egy futó zápor volt.

GPHírek
14:56

Használják a DAS-t

A Mercedes felszerelte az autóra, de a megfigyelők egyelőre csak felvezető körökön látták működtetve. Könnyen lehet, hogy nélküle is a leggyorsabb a fekete színbe öltözött csapat.

Lewis HamiltonForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon
GPHírek
15:00

Mindjárt indul az edzés

A levegő 20, az aszfalt 29 fokos, az ég továbbra is borús.

GPHírek
15:02

Természetesen Grosjean hajt először pályára

A Haas pilótája a kemény gumin jött ki, megkezdte az elvesztett idő pótlását. Nem is hajt be a depóba az első kör végén, mért körnek vág neki.

GPHírek
15:04

Sainz és Giovinazzi is kijött

Abból a szempontból furcsa a lagymatag kezdés, hogy az időjárás bekavarhat a programba. Grosjean elfékezte magát a 4-es kanyarnál.

GPHírek
15:08

Többen közepes gumin

Stroll és Norris is, nem csoda, hogy ők foglalják el az első két helyet. Az élmezőny tagjai még mindig a bokszban várakoznak.

GPHírek
15:12

Csak Verstappen használta az egyik újítást

A Red Bull tesztelt nemrég egy új kialakítást a padlólemezen, de a képek alapján csak Verstappen használta ezt a változtatot az első edzésen. Ettől persze lehet, hogy Albon is megkapta délutánra, ahogy az is, hogy a hétvége további részében egyáltalán nem veti be a csapat.

GPHírek
15:15

Kvjat megpördült

Az első kanyarnál állt rossz irányba, a falat épphogy elkerülte az orrával. Ez már a második megforgása volt a mai nap. Egy visszajátszásból kiderült, hogy Magnussen is kicsúszott ugyanitt, miután a kerékvetőn fékezett a bekanyarodásnál.

GPHírek
15:16

Újabb hiba az első kanyarnál

Az újonc Latifi pördült meg a Williamsszel a kanyar kijáratánál. Egyelőre egyben van minden autó, de így marad-e a nap végéig?

GPHírek
15:17

Bottas lassabb a Merci-klónoknál

Strollt és Pérezt sem tudja egyelőre megelőzni, pedig mindannyian a sárga közepes gumit használják. Vettel a kemény keveréken érkezik.

GPHírek
15:19

Újabb hiba Latifitől

Ezúttal a második féktávon nem számolt jól az emelkedő tetején, füstölő kerékkel ment ki a bukótérbe. Verstappen feljött a 3. helyre Bottas elé, a hátránya 214 ezred Strolltól.

GPHírek
15:21

Hamilton a garázsban

Csak ő és a Renault versenyzői nem jöttek még ki. Verstappen közben átvette a vezetést, 1:05.3-as idővel. Bottas javított kicsit és beférkőzött a Racing Point párosa közé.

GPHírek
15:25

Hamilton egyedül

Megjelent a címvédő, de közben mindenki más visszatért a garázsba. Ez az időmérő szimulációk közeledtét jelezheti.

GPHírek
15:27

Bottasnak is volt megingása

Pár perce történt, hogy a második kanyarnál már fordulni kezdett, amikor megcsúszott a Mercedes, ezért a bukótérbe került néhány másodpercre.

GPHírek
15:30

Hamilton az élen

A közepes gumival az élre repült, közel 3 tizedet adott Verstappennek. Ocon a keménnyel gyakorol.

GPHírek
15:33

Már lágy gumin is érkeznek

A Racing Point versenyzői és Bottas megkapták a legpuhább gumit. Ne feledjük, az eggyel keményebb típuson a finnek nem sikerült megelőznie Strollt, érdekes lesz figyelni a különbségek alakulását.

GPHírek
15:35

Bottas az élen

Stroll nem rakta össze jól a kört, közel 4 tizedet kapott csapattársától, pedig a középső szektorban a leggyorsabb volt. Bottas 4,5 tizedet vert Pérezre és átvette az 1. helyet.

GPHírek
15:37

Vettelnél meglepetésre nem csak Bottas gyorsabb

A német egy hajszállal lassabbnak bizonyult Péreznél is, csak 3. Stroll a 6-os számú balosnál csúszott meg és ezért vesztett időt.

GPHírek
15:38

Räikkönen a kavicságyban

Az 5-ös kanyarnál siklott ki, továbbmegy. Leclerc köre nem sikerült jól, Vettelnél is jóval lassabb.

GPHírek
15:40

Verstappen: Valami fura

Az autó elejének viselkedésére panaszkodik. Neki sem ment jól a sprint, csak a 6. hely az övé.

GPHírek
15:42

Nem javít, de remekel a Racing Point

Pérez és Stroll is csak a kör első harmadában javított a részidején a második kísérletével, ettől függetlenül nagyszerűen állnak: Pérez 2., Stroll a komoly megcsúszással is 5., mindketten megelőzik Verstappent és Leclerc-t is.

GPHírek
15:43

Hamilton hozza a kötelezőt

197 ezreddel gyorsabb Bottasnál, helyreáll a Mercedes 1-2, méghozzá tetemes előnnyel: a 3. Pérez lemaradása 6 tized fölötti. Egy igen rövid pályán.

GPHírek
15:46

Bottas akadályozott

A bokszba kocogott, amikor Stroll utolérte és időt vesztett miatta a köre végén. A kanadai fiatal mérgesen reklamált ellenfele figyelmetlensége miatt.

GPHírek
15:49

Bravúros kör Ricciardótól is

A Renault sem gyenge, az ausztrál versenyző az 5. helyet foglalta el, alig lassabb Vettelnél. A Mercedes mögött szép csata alakulhat ki, bár nem tudjuk, Leclerc és Verstappen miért futott lassú kört. Albon nem remekel, a másik Red Bull-lal csak 11.

GPHírek
15:54

Megsérült Sainz szárnya

Az első légterelő jobb oldala látványosan lifegett, bizonyára az egyik kerékvetőn ment át túl durván a 10. helyen álló mclarenes.

GPHírek
15:55

Más gumit tesztel a két ferraris

Bottashoz hasonlóan Leclerc a lágy gumin jött ki újra, hosszú etapra, míg Vettelt a kemény keveréken küldték ki.

GPHírek
15:59

Csökkent a Williams lemaradása

A 18. Russell hátránya 1,8 mp Hamiltontól és csupán 1 tized az előtte álló Gaslytól. Räikkönent azért előzi meg, mert a finn elrontotta az első körét a lágy gumin.

GPHírek
16:00

Vettel hibázott

Megcsúszott a második kanyarnál az emelkedő tetején, megjárta a bukóteret. Rajta kívül mindenki a lágy gumit nyűvi az élmezőnyben.

GPHírek
16:02

Szóval nagyon színes a kép

A Mercedes más dimenzióban autózik, de a 3.-tól a 6. helyig négy különböző csapat versenyzője áll. Verstappen csak 8., Leclerc 9., Albon 13. Már a Q2-ben meglepetések jöhetnek holnap.

GPHírek
16:06

Verstappen megcsúszott

Megingott a féktávon az 5-ös kanyar bejáratánál, a kavicságyba csúszott és onnan folytatta a gyakorlást. A Red Bullnak eddig kellemetlen meglepetés a pénteki nap, még a Ferrarinál sem tűnnek egyértelműen jobbnak.

GPHírek
16:08

Elvettek egy köridőt Hamiltontól

Az utolsó kanyarnál túl szélesen fordult, az összes kerekével a piros-fehér rázókövön túl fordult el, a versenyszimulációjából ezt törlik a hivatalos eredmények közül.

GPHírek
16:10

Albon is megforgott

Ugyanúgy, ahogy az első edzésen Verstappen: az első kanyarnál volt túl a nagy lendülete. Instabil a Red Bull.

GPHírek
16:16

Még 15 perc

Ennyi van hátra a második edzésből. A Nap egyébként egyre jobban süt, eltávolodtak a sötét felhők.

GPHírek
16:18

Újabb időtörlés

Ezúttal Stroll lépte át a határt az utolsó kanyarnál. Az eredményelvételnek az időmérőn lehet súlya, illetve a futamon is csak legfeljebb három ilyen kihágást tolerálnak a pilótáktól.

GPHírek
16:21

Leclerc kemény gumira váltott

A kerékcsere után Leclerc a kemény gumin folytatja, miközben a mezőny többsége inkább közepes keveréket kapott az újabb hosszú etapra. Grosjean megpördült.

GPHírek
16:25

Bővült a galériánk

Kattintson a képre a bővített galériánk megtekintéséhez!

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Motorsport Images/Mark Sutton
GPHírek
16:28

Érdekes eredmény az új infografikában

Fenntartásokkal kezelendő, de a közvetítés új információs elemében azt mutatták, a gyors kanyarokban Hamilton, Vettel és Bottas között 0,1 másodperc sem volt, míg a Red Bull párosának hátránya legalább 230 ezred.

GPHírek
16:30

Vége az edzésnek

Hamilton maradt az élen Bottas előtt, de mögöttük igen változatos volt a kép, a Mercedest egy Racing Point (Pérez), egy Ferrari (Vettel), egy Renault (Ricciardo) és egy McLaren (Norris) követte. Köszönjük a figyelmet, az este folyamán jelentkezünk szokásos cikkeinkkel a versenyzők reakcióival, szombaton megjelenő esélylatolgatásunkban pedig látványos újítást is bevetve alaposabban megvizsgáljuk a versenyszimulációk eredményét.

Még több bejegyzés