Társoldalunk:

Reklámkörrel Kubica az élen, az éllovasok rejtőzködtek szerdán

2020.02.26., 08:56
rendezés

Kissé alábbhagyott a csapatok lendülete a megtett kilométerek terén, de továbbra is folytatódik a rejtőzkődés: Kubica lágy gumikkal állított mércét, de fontosabb, hogy mi történt a Red Bull háza táján és beválnak-e a Ferrari új fejlesztései. 

Történelmi tesztnapot tartott a Forma-1 Barcelonában, napjainkban példátlan módon a Haas kivételével az összes csapat két embert ültetett autóba. Évekkel ezelőtt csak néhány istálló vállalta be a versenyzőcserével járó macerát, időnként kényszerből (például amikor aránytalanságok alakultak ki a megtett távban), de a megbízhatóság fantasztikus javulásával egyre elterjedtebbé vált ez a gyakorlat, amivel a pilótákat is megkímélik az extrém kizsigereléstől. Szerdán a 2020-as mezőnyből csak Kevin Magnussen és Antonio Giovinazzi nem lépett pályára, utóbbit Robert Kubica helyettesítette az Alfa Romeónál.

Kubica lágy gumikkal lett listavezető - GalériaForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Aki az első bő órában csak az eredményeket figyelte, nosztalgikus érzése támadhatott egy jó kis Lewis Hamilton-Sebastian Vettel adok-kapok révén, tíz világbajnoki cím együttes birtokosa folyamatosan váltogatta egymást a táblázat élén. Ennek hátterében az állt, hogy a Pirelli kísérleti gumijaival feszegették a határokat, amit a gyártó adott esetben a Holland Nagydíjon vethet be – a zandvoorti döntött kanyar durva terhelése egy különleges szerkezetű abroncsot igényelhet, a brit és a német pilóta ezt tesztelte.

Az első szekciót és végül a teljes napot mégis Kubica zárta az élen a gumikínálat legpuhább elemével, egy időmérő szimuláció során. A legnagyobb látványosságot Vettel megpördülése okozta az egyik gyors kanyarnál, a felhordott kavicsok miatt kis időre meg kellett szakítani a gyakorlást, ahogy kevéssel utána Nicholas Latifi (Williams) lerobbanása miatt is.

Vettel megúszta, hogy tréleren végezze az autója, Latifi nem - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Charles Coates

A nap vesztesének eleinte a bikás csapatok tűntek, a Red Bull és az Alpha Tauri. Bár a hírek szerint nem a Honda térfelén volt gond, a két istálló érdemi munkája csak a déli harangszóra indult be, addig jóformán végig a garázsban várakoztak. Pierre Gasly 25, Alexander Albon 29 körig jutott a félidőig, miközben a Ferrari és a Mercedes nem adta alább 80-nál, jóllehet, láthatóan megint nem a tempóra gyúrtak: Hamilton a 7., Valtteri Bottas a 9., Vettel a 10., Charles Leclerc a 13. pozícióban zárt.

Nem meglepő, de ez a két csapat volt a legszorgosabb a nap folyamán. A Ferrari átszabta az autóját az előző héthez képest, többek között új légterelőket tesztelt, de Leclerc délután visszatért a hátsó szárny első változatához. 

A délelőtti etap után Vettel elmondta, „előrelépésként” értékeli az idei Ferrarit, miután érzi, hogy javult az autó kanyartempója. Mattia Binotto hozzátette, a csomag optimalizálásán dolgoztak, és csak a hét vége felé várható, hogy igazán erős köröket futnak majd, de nyomatékosította, hogy Ausztráliába üldözőként utaznak majd.  

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kijelentette, jelentős gyorsulást vár a Ferraritól a további napok során. 

„Az autó stabilnak és jónak tűnik, még a szeles időjárás közepette is – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak. – Úgy tűnik, erős alapokra építkezhetünk a szezon elején. Talán nem ez a leggyorsabb autó, de van egy kiindulási alapunk, amit fejleszthetünk és folyamatosan javíthatjuk a teljesítményt. Az a hozzáállásunk, hogy nem vagyunk elég jók és ennek így is kell lennie.”

A Mercedes ma sem a leggyorsabb körre hajtott - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Látható, hogy mire képes a Ferrari erőforrása az Alfában és a Haasban, a [Scuderia] Ferrari csúcssebessége viszont messze elmarad ettől, úgyhogy nagyjából 1 másodperc várható még pusztán a motorerőtől, az üzemanyagszinteket pedig nem is tudjuk. Most mindenki csak találgat, hogy ki, hol tart, nem hiszem, hogy sokat ki lehet olvasni a köridőkből.” 

Hamilton azt mondta, "az autót nem éreztem olyan jónak, mint a múlt héten", a szél miatt többet is csúszkált vele. Ugyanakkor biztos benne, hogy ez változni fog, például az aszfalt javulásának köszönhetően. Bottas elégedettebbnek tűnt. "Hasznos teszteket végeztünk el a beállításokkal, főleg a hosszú etapokra koncentráltunk. Azt hiszem, sokat tanultunk" – közölte a finn.

A Red Bull tartja magát a tervhez

A program borulása nem változtatott a Red Bull-kvartett tervein, ugyanúgy végrehajtották a pilótacserét, ahogy eredetileg tervezték. A délutáni etapjaik Max Verstappen megpörgését leszámítva már simábban alakultak, a többnyire keményebb gumikon hosszú etapokat futó holland az utolsó órában jegyzett idejével 2. lett.

Az biztos, hogy nem volt tervezett a megállás, de még nem tudom, hogy mi történt. Az időmérőn és a versenyen is jó autóra lesz szükség 

– nyilatkozta Verstappen. – Tavaly olykor jó volt a versenyen, máskor az időmérő volt rendben. Összességében kell előre lépnünk, ezen dolgozunk. Az idei autó egyértelmű előrelépés, de annak is kell lennie, ha a világbajnoki címért akarunk harcolni. Magunkra koncentrálunk, aztán majd Melbourne-ben meglátjuk, hogy hol állunk."

Albon sok időt vesztett műszaki hiba miatt - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Elégedettek vagyunk a múlt héttel, ma reggel veszítettünk egy kis időt, volt egy kisebb gondunk a felfüggesztéssel, amit helyre kellett hozni – tette hozzá Christian Horner a Sky Sports műsorában. – A délután rendben volt, noha elég trükkösnek bizonyult a szél és az egyéb körülmények miatt.”

A versenyzők jelentik a legjobb mércét, amikor a tavalyi autóval kell összehasonlítani az ideit, és ők úgy érzik, hogy az RB15 néhány gyengeségét sikerült kijavítani az RB16-tal.” „A tesztelésnél még nem osztanak trófeákat, ahogyan azt tavaly a Ferrari is megtapasztalta, úgyhogy szerintem majd csak Melbourne után derülnek ki a valós erőviszonyok, mivel az egy egyedi pálya. Kell két-három verseny, hogy tisztuljon a kép. Persze a Mercedes a mérce, ők a világbajnokok, jó autójuk és erős csapatuk van. A következő napban elkezdjük meglátni, hogy mivel készülnek a csapatok az első versenyre. Az is nagyon izgalmas lesz.”

Stroll és Ricciardo a délelőttös műszakot erősítette - GalériaForrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A különböző problémák miatt a csapatok lendülete némileg alábbhagyott. Baleset megint nem volt, Vettelen és Verstappenen kívül Kubicának volt megforgása, ő a hűvös aszfalton pördült meg az utolsó kanyarból kigyorsításnál, valamint többen elfékezték magukat a célegyenes végén.

A középmezőny egy darabig igen szoros volt, aztán Sergio Pérez a 3. helyre hozta be a Racing Pointot, megelőzve az Alpha Taurikat és Albont. A Williams nem utolsóként végzett, pilótáik mögött egy-egy Haas, McLaren, Alfa Romeo és Renault is végzett, bár ennek jelenleg még nincs komolyabb jelentősége. Latifi autójában az olajrendszer romlott el az Auto Motor und Sport értesülései szerint.

A Racing Point délelőttjét szenzorhibák akadályozták, Lance Stroll azt mondta, emiatt nem tudták elvégezni a kiírt programot.

Sainz kezdett a McLarenben, aztán átadta a helyét Norrisnak - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyon boldog és elégedett vagyok azzal, amit a csapat az első naptól kezdve csinál – összegzett Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Nagy lépést tettünk előre tavaly óta a megbízhatóság terén, ami lehetővé teszi, hogy nagyon fegyelmezetten és koncentráltan kövessük a programunkat. Nagyon boldog vagyok, ugyanakkor még korán van."

A cél erre a hétre, hogy még többet hozzunk ki az autóból, minden nap kerülnek rá új fejlesztések."„Fontos, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjtsünk róluk, hogy megbizonyosodjunk, a szélcsatorna helyes adatokat szolgáltat. Abból, amit láttam, a korreláció megvan a között, amit otthon és amit itt, a pályán láttunk. Van még tennivalónk a teljesítményt előtérbe helyező munkával a következő két napon, hogy a lehető legfelkészültebben utazzunk Melbourne-be."

Az idei negyedik tesztnap eredményeiForrás: Pirelli
GPHírek
08:52

Indul a második félidő

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az előszezoni F1-es tesztelés második etapjának első napján! A megszokottak szerint ma is egész nap tudósítunk az eseményekről, utána pedig összefoglaljuk a történéseket. Lássunk neki!

GPHírek
08:53

A múlt hét a Mercedes látványos innovációjáról szólt

A köridőkből egyelőre nehéz kiindulni (bár nem lehetetlen), ezért az első teszthét után a Mercedes innovációját, a DAS-t és a mezőny összerázódásával kapcsolatos tendenciákat elemeztük ki.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
08:56

Jön ismét Kubica, íme a szerdai legénység

Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Renault: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon
AlphaTauri: Pierre Gasly, Danyiil Kvyat
Racing Point: Sergio Pérez, Lance Stroll
Alfa Romeo: Robert Kubica, Kimi Räikkonen
Haas: Romain Grosjean
Williams: George Russell, Nicholas Latifi

GPHírek
09:01

Zöld zászló: Sainz az első a pályán

Sorban jönnek ki a pilóták a pályára, Sainz az első aero rake-ekkel felszerelkezve, de a Mercedes és a Ferrari is megjelent. A Scuderia autóján egyelőre nincs messziről is láthatóan új karosszériaelem. 

GPHírek
09:03

A Renault nem aprózza el az aerodinamikai méréseket

Hatalmas rake-eket szereltek fel az autóra, amit délelőtt Daniel Ricciardo vezet majd. 

GPHírek
09:07

Hamilton és Vettel futotta a nap első mért köreit

A brit pilóta a Mercedestől megszokottnál lágyabb, C4-es gumikkal van kint, 1:20.572-vel kezdett, Vettel C3-asokkal 1:21.859-et futott. Hamilton most nem használja a DAS-t.

GPHírek
09:09

Vettel és Binotto közös sajtótájékoztatót hívott össze

Szerdán 15 órakor közös sajtótájékoztatót tart Sebastian Vettel és Mattia Binotto. Korainak tűnik, de valószínűleg a szerződéshosszabbítás lesz a téma, miután Binotto az SF1000 bemutatója apropóján egyértelművé tette, hogy megtartanák Vettelt a továbbiakban is.

GPHírek
09:12

Egyelőre nincs nagy tolongás a pályán

Hamilton is visszatért a bokszba, így jelenleg csak Kubica van kint. A lengyel pilótának ez a második félnapos küldetése az Alfa Romeo színeiben. 

GPHírek
09:19

A Mercedesen is megjelent egy kisebb mérőkeret

Pontosabban, valószínűleg már el is tűnt, mert a kép akkor készülhetett, amikor a brit pilóta visszatért a bokszba a 10 körös etapjáról.

GPHírek
09:26

Megérkezett a lengyel keménymag is

Noha Kubica az idén elvesztette a versenyzői ülését a Williamsnél, az Alfa Romeónál tesztpilótaként a tágabb mezőny tagja maradt és ez is elég ahhoz, hogy a lengyel szurkolók elkísérjék még a távoli Barcelonába is.

GPHírek
09:28

Norris már szeretne gyorsabb köröket futni az új McLarennel

Lando Norris, a McLaren délutános pilótája elárulta, eddig a keményebb keverékeket használták, de ő már szeretné kipróbálni a C5-ös keveréket is, amikkel gyorsabb köröket lehet futni. 

GPHírek
09:29

Vettel az élre állt C2-es gumikkal

1:19.146-ot futott a négyszeres világbajnok a kemény, C2-es abroncsokkal. A 7. körénél jár a Ferrarival.

GPHírek
09:36

Vettel tovább javított, Stroll is mért körön van

A Ferrari pilótája 1:18.775-nél jár, a felirat szerint C5-ös gumikkal, Stroll is mért kört kezdett szintén C5-ösökkel, de nem fejezte be, inkább a bokszba hajtott.

GPHírek
09:44

Vettel speciális gumikat tesztelt Zandvoortra

Most ért véget Sebastian Vettel etapja, a bokszban jól kivehető volt, hogy jelöletlen gumikkal futott. Ennek oka, hogy a Pirelli megerősített oldalfalú abroncsokat készített a Holland Nagydíjra, a német pilóta ezek prototípusát használta.

GPHírek
09:46

Grosjeannak is van már mért köre, igaz, csak jelképes

A Haas pilótája is feliratkozott a köridő-táblázatra, 1:29.571 az eredménye, ez természetesen nem reprezentatív. C3-as gumikkal majd, nemrég rajtgyakorlatot is végzett.

GPHírek
09:48

Hamilton három lila szektorral visszaszerezte a vezetést

Hamilton szintén a zandvoorti C2-es gumikkal futott három lila szektort, 1:18.292 az eredménye, ez majd' fél másodperccel jobb Vettel körénél. 

GPHírek
09:51

Hamilton tovább hajszolja a Mercedest, de a javítás elmarad

A Mercedes pilótája tovább igyekszik, legutóbb javítani nem tudott, de mindössze 0,1 másodperccel volt lassabb a korábbi legjobbjánál.

GPHírek
09:59

Vettel visszaváltott a sima C2-esre és közelít Hamiltonhoz

A német pilóta valószínűleg a zandvoorti és a jelenlegi C2-es gumi összehasonlításán dolgozik, 1:18.476-tal feljött Hamilton mögé, miközben a brit pilóta továbbra is a jelöletlen gumikkal megy.

GPHírek
10:01

Vettel egy hajszállal újra vezet

A Ferrari pilótája tovább rója a köröket, 0,008 másodperccel javított Hamilton korábbi eredményén, majd úgy tűnik, visszavett a tempóból. A referencia idő egyelőre 1:18.284.

GPHírek
10:04

Az állás az első 64 perc után

Egy kissé elcsúsztunk az első óra végén, de íme a sorrend 64 perc után.

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.284, 22 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.292, 25 kör
3. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.836, 11 kör
4. Romain Grosjean (Haas), 1:29.371, 7 kör
5. Nicholas Latifi (Williams), idő nélkül, 17 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), idő nélkül, 7 kör
7. Lance Stroll (Racing Point), idő nélkül, 4 kör
8. Pierre Gasly (Toro Rosso), idő nélkül, 3 kör
9. Robert Kubica (Alfa Romeo), idő nélkül, 3 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), idő nélkül, 1 kör

GPHírek
10:07

Megvan a nap első megpördülése, nincs piros zászló

Nagyon alacsony tempó is elég ahhoz, hogy valaki megforogjon, hideg még az aszfalt, ez vicelte meg Robert Kubicát is, aki a 3-as szektorban, az utolsó kanyar előtti kigyorsításnál pördült meg az új szárnnyal felszerelt Alfa Romeóval.

GPHírek
10:10

Albon nagy késéssel, de megjelent a pályán

Nem indult jól a Red Bull napja, bő egy órás csúszással lépett pályára először az autójuk, Alexander Albonnal a volán mögött. Egyelőre csak egy installációs körre futotta.

GPHírek
10:15

Stroll is futott mért kört, már a mezőny harmada így tett

Több próbálkozás után a Racing Point pilótája is feliratkozott a köridő-táblázatra, eddig összesen 6 pilóta futott mért kört. A McLaren még mindig aero rake-ekkel dolgozik, valamit nagyon vizsgálnak az autó körüli légáramlatok kapcsán.

GPHírek
10:18

Szárnyállítás a McLarennél, Sainz folytatja a méréseket

Apró etűd arról, hogy milyen idegőrlő lehet egy pilóta napja a teszteken: Carlos Sainz már 10 körnél jár, de mért eredménye még nincs, most behívták a bokszba, állítottak az első szárnyán, és gyaníthatóan újabb kört megy azért, hogy a mérnökök lemérjék a változtatás hatását. 

GPHírek
10:24

Hamilton rákapcsolt az utolsó szektorban, vezet

A brit pilóta az első két szektorban még lassabb volt Vettelnél, a lassú, 3-as harmadban viszont remekül ment és 1:18.064-re módosította a mai legjobb eredményt. Ő is visszatért a jelölt C2-es abroncsokhoz. 

GPHírek
10:26

Hamilton tovább javít, de még mindig 1:18 fölött jár

A Mercedes mérnökei most számolgathatják, hogy mennyit romlott az autó teljesítménye a gumikopás miatt és mennyit gyorsult az üzemanyag fogyásával. Az 1:18.064 után Hamilton 1:18.044-et futott.

GPHírek
10:28

Vettel igyekszik Hamilton után, de csak közelíteni tud

A köridők és a pályán elfoglalt pozíció terén is közel van egymáshoz a Mercedes és a Ferrari, Vettel 1:18.175-re gyorsult és a pályán is közel volt Hamiltonhoz, ezért inkább visszavett, mielőtt újabb mért kört kezd. Latifi feljött a 3. helyre 1:18.682-vel.

GPHírek
10:31

Videón Kubica megpördülése az Alfa Romeóval

A lengyel pilóta a második óra elején forgott meg az Alfa Romeóval.

GPHírek
10:34

Paravánokkal barikádozták el a Red Bull garázsát

Az idei szabályok szerint ez csak akkor engedélyezett, ha leszerelik az autó padlólemezét, úgy tűnik, a Red Bullnál ma valami nagyon félrement, mert másfél óra alatt egy installációs körre futotta Albontól.

GPHírek
10:40

Már csak a Honda csapatai váratnak magukra

Az első 2 óra végéhez közeledve Grosjean is futott egy 1:19.271-et, Sainz pedig nem sokkal előtte 1:19.153-at ért el. Ez azt jelenti, hogy már csak Gasly és Albon áll mért kör nélkül, sőt, ketten együtt összesen 3 kört mentek eddig. Valami gond lehet a Hondánál.

GPHírek
10:44

Hamilton ma egyelőre nem használja a DAS-t

Természetesen nem látjuk folyamatosan Hamilton fedélzeti kamera-képét, de a bemutatott részletek alapján úgy tűnik, Hamilton ma délelőtt nem használja a DAS-t. 

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:45

Stroll átvette a vezetést, C3-as gumikkal

A pink Mercedes az élre állt közepes keverékű, C3-as gumikkal. Stroll 1:17.787-et futott, 2 tizeddel lassabb csak, mint a múltheti legjobb köridő C3-assal, azt a Red Bull érte el.

GPHírek
10:51

A pálya szélén figyelnek a Ferrari tartalékos pilótái

Délelőtt Sebastian Vettel van szolgálatban a Scuderiánál, délután Charles Leclerc ül autóba, de előtte Marc Genével kiment a pálya szélére, figyelni az ellenfeleket.

GPHírek
10:56

Megint sorfalat állnak a Ferrari szerelői

Vettel eddig 40 körnél jár a délelőtt során, most betolták a garázsba az autóját és a Ferrari szerelői ismét sorfalat állnak, hogy útját állják a kíváncsi szemeknek.

GPHírek
11:03

Már csak a Honda-motoros autóknak nincs mért köre

Íme az állás 2 óra után:

1. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 25 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.044, 44 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.175, 40 kör
4. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.655, 33 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.699, 22 kör
6. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.891, 22 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:19.271, 18 kör
8. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.425, 31 kör
9. Pierre Gasly (Toro Rosso), idő nélkül, 3 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), idő nélkül, 1 kör

GPHírek
11:05

Lerobbant a McLaren, még Norris sem tudja, hogy miért

A McLarennél is paravánokkal vették körre a garázst, egyelőre Lando Norris sem tudja, hogy mi történt az autóval, amit délután vezetnie kellene, mivel a brit pilóta épp a kommentátorállásban vendégeskedik. 

GPHírek
11:07

Megpördült a piros autó, jön a piros zászló

Vettel kicsúszott a kavicságyba, majd meg is pördült, ezzel rengeteg kavicsot hordott fel a pályára. A német pilóta visszatért a bokszba, de az aszfaltot le kell takarítani. 

GPHírek
11:12

Videón Vettel idei első megpördülése

A német pilóta az elmúlt évek során sok feltűnő vezetői hibát követett el, ez az idei első megpördülése, bár lehetséges, hogy ezúttal kiszúrt vele egy hirtelen széllökés.

GPHírek
11:16

Újraindult az edzés a takarítás után, 105 perc maradt a délelőttből

Letakarították az aszfaltot, Latifi rögtön pályára is lépett, közben csapattársa, Russell méltatja őt a pálya szélén állva. 

GPHírek
11:17

Változhat a Red Bull programja a problémák miatt

Egyelőre nem tudni, hogy mi fektette két vállra a Red Bull csapatait a mai délelőtt során, de a GPToday.net kérdésére a Red Bull Racing szóvivője elismerte, az volt az eredeti terv, hogy Max Verstappen vezet délután, de lehet, hogy ezen változtatni kell Alexander Albon érdekében.

GPHírek
11:21

Képek is érkeztek Vettel megpördüléséről

Sebastian Vettel megpördülését is lencsevégre kapták a fotósok, ez jó alkalom, hogy megmutassuk a mai képgalériánkat!

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli
GPHírek
11:23

Nem a Hondával van gond a Red Bull csapatainál

A Red Bullnál azt mondták a Sky Sportsnak, hogy a futóművel van probléma, az Alpha Taurinál nem részletezték, hogy mivel küzdenek, de azt állítják, hogy nem a Hondával akadt gond.

GPHírek
11:24

Hamilton is megcsípte a kavicságyat, de átvette a vezetést

A Mercedes pilótája C2-es gumikkal van kint, a 12-es kanyarból kifelé kiszélesítette a pályát, de így is 1:17.753-ra javította a legjobb kört. Vettel is visszatért a pályára C3-as gumikkal, úgy tűnik, a Ferrari nem sérült meg a kavicságyba tett kitérő alatt.

GPHírek
11:29

Félszáz körön túl az éllovasok a délelőtt során

Hamilton 53, Vettel eddig 51 kört tett meg a délelőtt során, várhatóan egy versenytáv körül állnak majd meg ebédelni. Ma a csapatok szerényebb futásteljesítménnyel is beérik.

GPHírek
11:32

Az Alpha Tauri nemsokára előkerülhet

A Sky Sports értesülése szerint a következő fél órán belül pályára léphet az Alpha Tauri, a Red Bullról egyelőre nincs információ, de nemrég felbőgött a Honda-motor, így lehetséges, hogy Albon várakozásának is vége szakad.

GPHírek
11:40

Lerobbant a Williams, Latifi félreállt a pályán

Ez a második alkalom, hogy műszaki probléma merül fel a Williamsnél, ezúttal 4-es fokozatban ragadt az autója. Piros zászló van érvényben.

A kanadai pilóta fél körrel korábban átugratott a bokszbejárat melletti hurkákon, de nem tűnt olyan súlyosnak az ütés, hogy kárt tett volna a sebességváltóban vagy a hajtáslánc más elemeiben. 

GPHírek
11:49

Hamilton kiegyensúlyozott köröket ment a piros zászló előtt

Az Auto Motor und Sport lejegyezte Hamilton legutóbbi, 14 körös etapját C2-es gumikon:

1:17.7 - 1:18.0 - 1:25.1 - 1:19.2 - 1:19.0 - 1:19.3 - 1:19.1 - 1:19.0 - 1:19.2 - 1:19.1 - 1:20.8 - 1:19.1 - 1:19.8 - 1:19.6

GPHírek
11:53

Nem csak a pilótákért rajonganak az F1-es szurkolók

Lucy álma az volt, hogy találkozzon Toto Wolff-fal, a Mercedes csapatfőnökével és ez ma valóra vált!

GPHírek
11:55

Zöld zászló, végre pályán a hondás autók!

Három elvesztegetett óra után ismét pályára lépett az Alpha Tauri és a Red Bull autója, 65 percük maradt a délelőttből, hogy behozzanak valamit a lemaradásból. 

GPHírek
11:59

Kubica abszolút legjobb 1-es szektorral javít

A lengyel pilóta a 4. helyre ugrott a harmadik óra végén, Albonnak és Gaslynak is van már mért köre. A thai pilóta C2-es, a francia C3-as gumival ment.

GPHírek
12:03

Az állás egy órával az ebédszünet előtt

1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.753, 61 kör
2. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 29 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 59 kör
4. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.230, 42 kör
5. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.539, 29 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:18.804, 28 kör
8. Alexander Albon (Red Bull), 1:18.822, 6 kör
9. Pierre Gasly (Toro Rosso), 1:18.974, 7 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.149, 42 kör

GPHírek
12:05

Ricciardo nagyot ugrott előre a Renault-val

Az ausztrál pilóta a mezőny végén töltötte a délelőttöt, a Renault viszont a 1:18.214-re gyorsult, és beugrott a 4. helyre Vettel és Kubica közé. Igen sűrű a középmezőny, ami figyelemre méltó még akkor is, ha ez csak egy tesztelés részeredménye.

GPHírek
12:14

Hamilton már egy versenytáv fölött jár

A brit pilóta a 71. körét taposta, a táblája szerint még 5 forduló van hátra az etapjából, ennek ellenére idő előtt bejött a bokszba és betolják a garázsba. Hamilton azonban így is a legszorgosabb versenyző a délelőtt során, a 2. helyezett e téren Vettel 66 körrel, ami pont egy versenytáv.

GPHírek
12:16

Nagy kicsúszás miatt szakadhatott meg Hamilton versenyszimulációja

A brit pilóta a 3-as szektor lassú részén, kicsúszott a bukótérbe, szerencséjére ott aszfaltozott a felület, de így is átugratott néhány lassító hurkán. Ment még egy kört, de lehetséges, hogy sérültek a gumik, ezért inkább behívták a bokszba. 

GPHírek
12:21

Kezdődik a tűzijáték: Kubica vezet C5-ös gumikkal

Időmérő szimulációra váltott az Alfa Romeo, C5-ös gumikkal küldték ki Robert Kubicát, aki az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt és 1:16.942-vel átvette a vezetést. 

GPHírek
12:26

Ricciardo szurkolói is olyan lelkesek, mint a versenyző maga

Egy nyomdafestéket kevésbé tűrő idézetből készült transzparenssel szurkolnak az ausztrál pilótának.

GPHírek
12:35

Nem követik Kubica példáját az ellenfelek

Az Alfa Romeo C5-ös köre után a többiek egyelőre nem igyekeznek minél lágyabb abroncsokra váltani, ez azzal is magyarázható, hogy a C5-ös lágyabb, mint a tavalyi Spanyol Nagydíjon bevetett C3-as.

GPHírek
12:37

Új fényképek érkeztek a szerdai galériába

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
GPHírek
12:40

Kubica kiszállt, Hamilton gyorsult, Vettel is hajt még

Bő 20 perccel a délelőtti etap vége előtt Kubica kiszállt az autóból, neki valószínűleg befejeződik a tesztelés, délután átadja a helyét Kimi Räikkönennek. Hamilton közben már 75 kört futott, 1:17.562-re gyorsult és jelenleg csak Vettellel osztozik a pályán, de egy szektornyi távolságban haladnak egymástól.

GPHírek
12:44

Albon a 2. helyre ugrott a megjavított Red Bull-lal

Egyelőre nem tudni, hogy miért veszegelt a Red Bull majdnem egész délelőtt, de Albon 1:17.550-nel feljött a 2. helyre, C2-es gumikkal. Hamilton ugyanilyen abroncsokkal futott, 0,012 másodperccel lassabb egyelőre az ellenfélnél.

GPHírek
12:48

Gasly PR körrel közelít az élmezőnyhöz

Az Alpha Tauri pilótája C4-es gumikat kapott, így feljött a 4. helyre Hamilton és Stroll közé 1:17.773-mal. Nehéz ezt az eredményt a helyén kezelni, mert a gumik miatt előnyösebb helyzetben van az ellenfeleknél, de nem olyan gyors, mint azt várni lehetne, így lehetséges, hogy magasabb üzemanyagszinttel megy.

Gasly újabb időmérős kört kezdett, ezért nem engedte el Hamiltont a célegyenes végén.

GPHírek
12:52

A Honda technikai igazgatója nagyon jó szelfizésben

Tanabe Tojoharu arcára rá van írva, hogy mekkora szüksége volt erre a közös fényképre.

GPHírek
12:53

Albon és Gasly nagy léptekkel dolgozza le a lemaradást

Legalábbis a körszámok terén: A francia pilóta eddig 22, thai ellenfele 25 kört tett meg, miután műszaki hibák miatt 3 órán keresztül várakoztak arra, hogy ismét pályára léphessenek. 

GPHírek
12:59

A Mercedes a leggyorsabb az egyenesben

Lehetséges, hogy Hamilton eredménye pont Gasly szélárnyékában, DRS-sel jött össze.

GPHírek
13:05

Hátsó sor, előre fuss! - Vége a délelőtti etapnak

Az utolsó óra utolsó perceiben Gasly és Albon is befurakodott az élcsoportba, a francia pilóta C5-ös, a thai C2-es gumikkal, gy utóbbi eredménye már érdekesebb Hamilton vagy Vettel körével összehasonlítva. Most 13 óráig szünet következik, délután a Haas kivételével mindenhol versenyzőcsere jön.

1. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:16.942, 53 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.540, 25 kör
3. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.550, 29 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.562, 89 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 43 kör
6. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 84 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.214, 53 kör
8. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.221, 46 kör
9. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:18.670, 42 kör

GPHírek
13:15

Alonso talált magának csapatot az Indy 500-ra

Meglepő módon a McLaren pilótájaként vág neki ismét az Indianapolis 500-nak Fernando Alonso, miután az Andretti Autosports csapatával nem tudott megállapodni, a pletykák szerint azért, mert a Honda megakadályozta az együttműködést.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
13:25

Megérdemelt ebéd a Mercedesnél

Enni kell, tartja az ősi közmondás. Tudják ezt a Mercedesnél is, ahol az alábbi menüvel várják a csapattagokat a kimerítő délelőtti etap után.

GPHírek
13:28

Csak ketten villogtak a lágy gumin

Csalódnia kellet azoknak, akik azt várták a második teszthét első napjától, hogy a csapatok most majd elkezdik felfedni a lapjaikat és időmérő-szimulációkat teljesítenek, a negyedik tesztnap délelőttjén ugyanis csak hárman pakoltak fel C3-asnál lágyabb keveréket, rendes időmérős kört pedig csak Kubica és Gasly teljesített, Latifi egyszerűen csak a C4-es gumi körözött. A leglágyabb keveréken pedig csak a lengyel futott, az élen is zárta a délelőttöt.

GPHírek
13:36

Többen is újításokat teszteltek

A csapatok szépen lassan elkezdik kipróbálni a legújabb fejlesztéseiket, a Ferrari módosított első szárnyat, új hátsó szárnyat és motorborítást, a Williams új első szárnyat hozott az eheti tesztre, de szinte mindenki kísérletezik apróbb újításokkal.

Több fejlesztés is felkerült az SF1000-reForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson
GPHírek
13:42

Csak egyetlen versenyző marad délelőttről

A délutáni 4 órás etapra a Haas kivételével minden csapat versenyzőt cserél, ami azt jelenti, hogy Kevin Magnussen és Antonio Giovinazzi kivételével a teljes mezőny autóba ülhet ma. Nézzük, kik vezetnek délután!

Mercedes: Valtteri Bottas
Ferrari: Charles Leclerc
Red Bull: Max Verstappen
McLaren: Lando Norris
Renault: Esteban Ocon
Alpha Tauri: Danyiil Kvjat
Alfa Romeo: Kimi Räikkönen
Racing Point: Sergio Pérez
Haas: Romain Grosjean
Williams: George Russell

GPHírek
13:46

Így állt az élre Kubica

Íme Robert Kubica délelőtti első helyet eredményező 1:16.942-es köre a C5-ös gumin, amibe a harmadik kanyar után kapcsolódhatunk be.

GPHírek
13:49

Hatalmas a tömeg a bokszutcában

Miután az idei évtől a legtöbbb esetben a teszten is tilos a garázsok takargatása, már bokszutcalátogatást is megéri szervezni a katalán pályán, hiszen akárcsak a versenyhétvégéken, a rajongók itt is közelről csodálhatják meg az autókat. Jó sokan élnek is a lehetőséggel.

GPHírek
13:57

Nagy munkában az Alpha Tauri

Úgy néz ki, hogy a perceken belül kezdődő délutáni szakasznak sem fog tudni időben nekivágni az Alpha Tauri, az autó ugyanis még bakokon áll és szerelők dolgoznak rajta. Délelőtt mindössze 25 kört tettek meg, míg a legszorgalmasabbnak bizonyuló Mercedes 89-et, lenne tehát mit behozniuk.

GPHírek
13:59

Igazi legendákkal is lehet fotózkodni

Aki a barcelonai pályán jár, mindenképpen keresse meg azt a tribünt, amelyik feljáratánál Ayrton Senna és Michael Schumacher egészen lenyűgöző portréja látható egymás mellett.

GPHírek
14:00

Zöld jelzés, szabad a pálya!

Elkezdődött a délutáni 4 órás etap, miután zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Egyelőre senki nem jött ki.

GPHírek
14:04

Bajban a Mercedes?

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az olajrendszer romlott el Latifi Williamsében délelőtt, ami így a harmadik Mercedes-erőforrást érintő probléma lehet a tesztelésen, miután a múlt héten szintén a Williams állt meg egyszer a pályán, egyszer pedig Bottas autójában kellett motort cserélni a hibrid rendszer hibája miatt. Biztonsági okokból a Racing Point és a Williams a múlt heti utolsó tesztnapra vissza is kellett álljon egy korábbi motorspecifikációra.

GPHírek
14:07

Egyelőre sehol senki

Több mint 7 perc eltelt már, de egyelőre csendes a Circuit de Barcelona-Catalunya. Úgy tűnik, a csapatoknál elhúzódott az ebédszünet.

GPHírek
14:13

Nagy bejelentésre készül a Ferrari?

15 órára sajtótájékoztatót hívtak össze Mattia Binotto és Sebastian Vettel részvételével, amiből arra lehet következtetni, hogy a négyszeres világbajnok jövőjéről tudhatunk meg többet. Addig is Daniel Ricciardót megkérdezték az ebédszünetben rendezett sajtótájékoztatón, hogy mit szólna, ha egy napon a Ferrari pilótája lehetne, mire az ausztrál ezt felelte: „Erre nem válaszolhatok. Azt szeretném, ha a Renault-val sikeres lenne a projektünk. Nem az volt a tervem, hogy elhagyom a Red Bullt, majd lecsapok a következő lehetőségre, amilyen gyorsan csak lehet. A csúcsra akarom vezetni a Renault-t.”

GPHírek
14:14

Norris az első fecske a pályán

A McLarent a délutánra átvevő Norris törte meg a csendet, de kivezető köre végén rögtön vissza is hajtott a bokszba, így ismét elcsendesült a pálya.

GPHírek
14:18

Megvan a bája élőben nézni a tesztet

Jelentkezzen, aki tud jobb vasárnap délutáni programot, mint egy virágos domboldalon ülve, 20 fokos katalán napsütésben száguldó Forma-1-es autókat nézni! 

GPHírek
14:20

Ismét autó a pályán!

Most Sergio Pérez jött ki, ő azonban már nem ment egyből vissza a bokszba, helyette megkezdett egy mért kört a C3-as keveréken.

GPHírek
14:21

Pérez egyelőre az utolsó

1:19.953-mal iratkozott fel a mai tabellára a mexikói, amivel egyelőre a 11., azaz az utolsó helyen áll. Közben Grosjean és Verstappen is kimerészkedett.

GPHírek
14:23

A Mercedes is többet vár a Ferraritól

Toto Wolff csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, hogy pusztán a motor feltekerésétől 1 másodperces javulást vár a vörösöktől, de emellett ott van még az üzemanyagmennyiség is, mint ismeretlen tényező. 

GPHírek
14:26

Továbbra is konzervatív a Red Bull

Albon a kevéske délelőtti körében C2-es gumikat használt, Verstappen pedig jelenleg a legkeményebb, C1-es keveréken köröz, ami azt mutatja, hogy a Red Bull továbbra sem foglalkozik a teljesítménnyel, csak minél több kört akar pakolni az RB16-ba. A holland első köre 1:19.681 volt, amivel 1 tizeddel áll Pérez mögött az utolsó helyen.

GPHírek
14:27

Bottas készül kijönni a Mercedesszel

Kicsit elhúzódott az autó átállítása Hamiltonról Bottasra a világbajnok istállónál, a finn azonban hamarosan elfoglalhatja helyét a W11-esben.

GPHírek
14:30

A Ferrari is megkezdte a munkát

Charles Leclerc néhány pillanattal ezelőtt, C2-es gumin hajtott ki a bokszutcából. Eközben a Renault ismét hozza, amit már megszokhattunk tőle, zárt garázsajtók mögött igyekszik elhárítani az éppen aktuális problémát. Vagy az is lehet, hogy ismét plusz egy órán át fogja átállítani az autót egyik versenyzőjéről a másikra.

GPHírek
14:33

Leclerc elsőre 4 tizedre Vetteltől

A C2-es gumi futott 1:18.508-as körével máris megközelítette a legjobb idejét C3-ason elérő csapattársát a monacói, aki ezzel jelenleg a tizedik, Grosjeant, Verstappent és Pérezt előzi meg.

GPHírek
14:36

Verstappen megtankolt etapot kezdett

Nem túl jó 1:19.3-as körétől is jócskán elmaradva köröz a pályára az imént visszatérő holland a C1-esen, 1:20 feletti időket autózik, ez vélhetően egy hosszú etap kezdete lehet. Leclerc eközben 1:18.481-re javított, majd eltűnt a bokszban, ahonnan Valtteri Bottas mai először hajtott ki, tette mindezt C3-as gumin.

GPHírek
14:40

Bottas hibázott az első mért körén

Az ötös kanyar előtt füstölőset fékezett és eléggé lecsúszott az ideális ívről, de így is jó volt egy 1:18.448-as körre, amivel átvette Leclerc-től a tizedik helyet. A kör során két kisebb fütpamacs is előtört a W11-esből, de egyelőre semmilyen jel nem utal műszaki hibára.

GPHírek
14:42

Hárman adósak még mért körrel

George Russellt, Kimi Räikkönent és Esteban Ocont nem láthattuk még ma. A Williamsnél vélhetően a délelőtt lerobbanó FW43-ason dolgoznak, a Renault-nál is valamilyen technikai hiba ütötte fel a fejét, az Alfa Romeóról egyelőre nincs hír.

Bottas eközben 1:18.100-ra javított, és feljött a hatodik helyre.

GPHírek
14:45

Ketten továbbra is méréseket végeznek

Általában a nap elején, vagy még legfeljebb a végén szoktak a csapatok aerodinamikai méréseket végezni, az Alpha Taurival Kvjat azonban jelenleg is mérőkerettel köröz, míg a McLaren a diffúzor alját kente be áramlásjelző folyadékkal.

GPHírek
14:50

Verstappen befejezte kemény gumis etapját

Verstappen a következetesség mintaképe volt C1-es gumin teljesített etapján, íme a körei:

Kivezető kör - 1:19.681 - 1: 39.992 - 1: 19.344 - áthajtás a bokszutcán - 1:58.991 - 1:20.969 - 1:20.807 - 1:20.744 - 1:20.839 - 1:20.503 - 1:20.926 - 1:20.789 - Bevezető kör

GPHírek
14:53

Pérez már a hatodik

Egyelőre még jócskán elmarad Stroll C3-ason futott 1:17.7-es idejétől, 1:18.213-as körével azonban így is feljött a nyolcadik helyre a C2-es keveréket használó mexiói.

GPHírek
14:56

A Forma-1-et sem kíméli a koronavírus

A mezőny tagjait is komolyan foglalkoztatja a világszerte egyre komolyabb méreteket öltő járvány, olaszországi bázisa miatt a Ferrarinak és az Alpha Taurinak pedig különösen nagy gondokat okozhat. A vörösök már be is jelentettek néhány óvintézkedést, miközben a bahreini és a vietnámi futam is veszélybe kerülhet.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:57

Räikkönen is megérkezett

A 2007-es világbajnok C3-as gumin kezdte meg a munkát, első körével csupán Danyiil Kvjatot előzte meg, 1:23.172 alatt ért körbe.

GPHírek
15:04

Továbbra is Kubica vezet

Meglehetősen eseménytelenül pörgött le a délutáni szakasz első órája, a legjobb időket nem fenyegette veszély, így még mindig a lengyel pilóta C5-ös gumin teljesített 1:16.9-es ideje a nap legjobbja.

Az állás 3 órával a mai tesztnap vége előtt:

1. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:16.942, 53 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.540, 25 kör
3. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.550, 29 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.562, 89 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 43 kör
6. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.100, 11 kör
7. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 84 kör
8. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.213, 22 kör
9. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.214, 53 kör
10. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.221, 46 kör
11. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
12. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.481, 14 kör
13. Romain Grosjean (Haas), 1:18.670, 42 kör
14. Max Verstappen (Red Bull), 1:19.344, 15 kör
15. Lando Norris (McLaren), 1:20.310, 14 kör
16. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:23.172, 3 kör
17. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:25.082, 9 kör
18. Esteban Ocon (Renault), idő nélkül
19. George Russell (Williams), idő nélkül

GPHírek
15:07

Verstappen javított, már a hatodik

Vagy a C2-es, vagy a C1-es gumin érte el 1:18.054-es idejét a holland, amivel Bottast tolta eggyel hátrébb. Jelenleg ő, Bottas, Pérez és Leclerc köröznek.

GPHírek
15:11

Leclerc tempója elmaradt Verstappenétől

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy sem az üzemanyagmennyiséget, sem a használt motorüzemmódot nem ismerjük, ennek tükrében csak azt tudjuk megállapítani, hogy Leclerc C2-es gumi futott etapja nem volt olyan jó, mint Verstappen C1 gumin teljesített körei. Íme:

Kivezető kör - 1:18.508 - 1:51.586 - 1: 18.481 - áthajtás a bokszutcán - 1:45.086 - 1:20.151 - 1:20.958 - 1:20.694 - 1:21.021 - 1 :21.430 - 1:21.101 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör

GPHírek
15:18

Vettel jövője továbbra is kérdéses

Egyelőre nem tudunk meg semmit arról, hogy Vettel 2020 után is marad-e a Ferrarinál, a most zajló sajtótájékoztatón ugyanis nem jelentenek be semmit. Vettel meg is jegyezte a sokadik erre vonatkozó kérdésre, hogy értékelné, ha többet nem faggatnák ebben a témában.

„Majd az idő megmondja, hogy mi lesz a jövőmmel. Tudjuk, hogy hol tartunk és hova akarunk eljutni. Még mindig imádok vezetni, nyerni vagyok itt. Azért csatlakoztam a Ferrarihoz, hogy világbajnokok legyünk, ez még nem jött össze, de elszántak vagyunk” – mondta a német.

Mattia Binotto leszögezte, hogy Vettel az első számú választásuk Leclerc mellé a 2020-as szezon utánra.

GPHírek
15:22

Leclerc a kísérleti gumikat nyúzza

Délelőtt Vettel is megtett rajtuk jónéhány kört, most pedig Leclerc is kipróbálja a Pirelli által a Holland Nagydíjra készített jelöletlen abroncsokat. Kicsit most megélénkült a forgalom, Verstappen, Bottas, Leclerc, Kvjat, Räikkönen és Russell is a pályánb van, utóbbi több mint 1 órás késlekedés után első köreit teljesíti a délután folyamán.

GPHírek
15:26

Újabb meggyőző etapot futott Verstappen

A C2-es gumikon az alábbiak szerint alakultak a körei:

kivezető kör - 1:18.054 - 1:38.173 - 1:18.121 - áthajtás a bokszutcán - 1:59.061 - 1:20.485 - 1:20.514 - 1:20.333 - 1:20.573 - 1:20.629 - 1:20.444 - 1:20.480 - 1: 20.226 - bevezető kör

GPHírek
15:32

Motort cserélt a Williams

A csapat megerősítette, hogy a délelőtti hiba után új Mercedes-erőforrást szereltek az FW43-asba, ezért tudták csak több mint egy óra elteltével pályára küldeni George Russellt. A brit pilóta jelzés nélküli Pirelliken 1:23.886-os időnél tart, 10 kört tett már meg, jelenleg az utolsó azok közül, akiknek van mért köre. A Renault-ról továbbra sincs semmi hír.

GPHírek
15:34

Verstappen szusszan egyet

Azok után, hogy a délelőtt nagy részét a garázsban töltötték, nem kezdett rosszul a Red Bull délután, Verstappen 30 kört tett meg eddig, most azonban kiszállt az autóból.

GPHírek
15:41

Vettel szerint a kanyarokban fejlődtek

A négyszeres világbajnok a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a kanyarokban, különösen a gyors kanyarokban érzi jobbnak az idei autót a tavalyinál. Arra a felvetésre, hogy nem gyorsak az egyenesben azt mondta, hogy ez tesztelés, nem is az a céljuk, hogy az egyenesben gyorsak legyenek, hanem hogy megnézzék az autó viselkedését a kanyarokban.

GPHírek
15:47

Eddig csak két csapat 100 kör felett

A Mercedes és a Ferrari lépte át eddig a 100 körös határt, a címvédő 124, a Ferrari 118 körnél tart. Mindketten a pályán vannak jelenleg is, Leclerc C3-as, Bottas C2-es gumin fut hosszabb etapot. 

GPHírek
15:50

Verstappen gyors körön volt, de nem javított

C2-es gumin az első két szektorban egyéni legjobbat ment, az utolsó szektorba viszont több hiba is csúszott a holland részéről. 1:18.097-nél állította meg végül a stoppert, ami csak néhány századdal rosszabb eddigi legjobbjánál.

GPHírek
15:54

Pályán a Renault!

1 óra és 53 perc. Ennyi időt buktak el a franciák a ma délutáni tesztelésből, de még van 2 órájuk megtenni pár kört, Esteban Ocon ugyanis kihajtott a pályára C2-es gumin.

A csapat azt közölte, hogy semmi ok az aggodalomra, újjá kellett építeniük a kocsit, semmi különös. Értjük...

GPHírek
15:57

Russell elmozdult az utolsó helyről

Räikkönent és Norrist is megelőzte azok közül, akiknek van mért köre, miután C3-as gumi 1:19.116-ot autózott. Latifi délelőtti, C4-essel futott 1:18.3-as körétől azonban még messze van.

GPHírek
16:00

Bottas meglátogatta a bukóteret

Semmi komoly, a 10-es kanyart fékezte el a finn, majd szaladt ki az aszfaltozott bukótérbe, hogy aztán a pályára visszatérve folytassa a körözést a C2-es gumin. 45 körnél jár jelenleg.

GPHírek
16:05

A Racing Pointnál azért gyorsabb a Ferrari

Jóllehet, nem ismerjük az üzemanyagmennyiséget és a motorüzzemmódot sem, C3-assal azért Leclerc jobb tempót diktált a Mercedes-klónban ülő, C2-esen köröző Péreznél. Íme kettejük legutóbbi etapja:

Leclerc: kivezető kör - 1:18.881 - 1:46.890 - 1:19.008 - áthajtás a bokszutcán - 1:45.141 - 1:20.168 - 1:20.919 - 1:20.977 -  1:21.120 - 1:21.190 - 1:21.100 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör

Pérez: kivezető kör - 1:28.566 - 1:18.429 - 1:29.429 - 1:19.059 - áthajtás a bokszutcán - 2:04.627 - 1:20.927 - 1:20.994 - 1:21.474 - 1:21.828 - 1:21.252 - 1:21.423 - 1:21.574 - 1:21.562 - 1:21.799 - 1:22.221 - bevezető kör

GPHírek
16:10

Norris új sisakot villantott

Igen menő lett a 20 esztendős pilóta tesztelésre készített dizájnja, ma ezzel köröz.

GPHírek
16:12

Változtatnak a Ferrarin

Leclerc kiszállt az autóból és jelenleg Marc Genével beszélget a garázs előtt, miközben a szerelők a hátsó szárnyon dolgoznak valamit.

GPHírek
16:14

Norris több mint 1 másodpercet javított

Noha soknak tűnik ez elsőre, volt miből, 1:18.846-tal így is csak a 16. a McLaren pilótája C2-esen. A wokingiak sem foglalkoznak a teljesítménnyel egyelőre, James Key technikai igazgató azonban így is nagyon elégedett azzal, amit eddig az MCL35-ös mutatott.

GPHírek
16:20

Leclerc újra a pályán

Bő húsz percet töltött a garázsban a monacói, aki most C3-as gumin jött ki. Grosjean, Russell, Verstappen, Bottas és Pérez van kint rajta kívül jelenleg.

GPHírek
16:23

Verstappen 3 ezredre a legjobbjától

C2-es gumin majdnem sikerült javítania a hollandnak, 1:18.057-et ment, ami csak 3 ezreddel marad el 1:18.054-es eddigi legjobb körétől. Grosjean és Russell köröz még nem messze egyéni legjobb idejétől, de ők sem tudtak javítani.

GPHírek
16:27

Verstappen megforgott

Látványos megpördülést mutatott be a holland a 13-as kanyarban, nagyon hasonlót ahhoz, amilyet a múlt héten is sikerült összehoznia. Az autóban nem tett kárt, tovább tudott menni.

Majer Dániel
16:33

Ocon lassan gyűjtögeti a köröket

A délutáni munkát 2 órás késéssel kezdő francia 1 óra alatt csak 15 kört tett meg, mindezt ráadásul nem is gyorsan, 1:23.522-es körével a csontutolsó, valószínűleg megtankolt autóval megy.

GPHírek
16:38

Norris minimálisan gyorsult

Csak a középső szektorban autózott egyéni legjobbat, de ez is elég volt a McLaren pilótájának ahhoz, hogy 1:18.826-ra javítsa eddigi 1:18.846-os idejét a C2-es gumin. Minimális javulás, nem is lépett fele feljebb a 16. helyről.

GPHírek
16:44

Verstappen keményebb gumin is tartotta Leclerc-t

A C2-es keveréken is nagyjából olyan tempót diktált a holland, mint a Ferrari a C3-ason. Íme kettejük legutóbbi etapja.

Verstappen: kivezető kör - 1:18.057 - 1:36.527 - megpördült, majd áthajtott a bokszutcán - 2:03.767 - 1:20.099 - 1:21.105 - 1:21.225 - 1:20.879 - 1:21.046 - 1:21.385 - 1:21.304 - 1:20.948 - bevezető kör

Leclerc: kivezető kör - 1:19.871 - 1:48.812 - 1:19.319 - áthajtott a bokszutcán - 1:48.427 - 1:20.954 - 1:20.890 - 1:21.244 - 1:21.433 - 1:21.343 - 1:21.365 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör

GPHírek
16:49

A kerékcserét is gyakorolni kell

A csapatok természetesen a gyárban és a tesztek előtt is gyakoroltatják a szerelőkkel a kerékcserét, de ilyenkor csak valaki betolja az autót az állásba, vagy a Red Bull esetében egy elektromotorral hajtott showcart használnak. De nem árt élesben is megcsinálni egy pár bokszkiállást, mint ahogy tette azt a Racing Point, akik Pérez autóján cseréltek úgy kereket, mintha versenyen lennének.

GPHírek
16:55

Bottas nagyon erős etapot teljesített

Talán leírni is felesleges, de azért továbbra is hangsúlyozzuk, hogy sem a motorüzemmódot, sem az üzemanyagmennyiséget nem ismerjük, így csak a gumit és a köridőt tudjuk összehasonlítani. Ezek alapján Valtteri Bottas igen erős etapon van túl C2-es gumin összehasonlítva Verstappen korábbi C2-es, és Leclerc korábbi C3-as menetével.

kivezető kör - 1:18.386 - 1:51.496 - 1:18.707 - áthajtott a bokkszutcán - 2:38.139 - 1:20.398 - 1:20.300 - 1:20.503 - 1:20.655 - 1:20.390 - 1:20.626 - 1:20.588 - 1:21.351 - 1:19.865 - 1:20.845 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör

GPHírek
17:02

Már csak egy óra van hátra

A mai tesztnap utolsó órájára fordultunk, továbbra is Robert Kubica vezet a még a delelőtt során C5-ös gumin teljesített körével. Vajon valaki megpróbálja megdönteni ezt az időt a hajrában?

A sorrend 7 órányi tesztelés után:

1. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:16.942, 53 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.540, 25 kör
3. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.550, 29 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.562, 89 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 43 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:18.054, 59 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.100, 65 kör
8. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 84 kör
9. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.213, 64 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.214, 53 kör
11. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.221, 46 kör
12. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
13. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.481, 58 kör
14. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:18.593, 35 kör
15. Romain Grosjean (Haas), 1:18.670, 86 kör
16. Lando Norris (McLaren), 1:18.826, 44 kör
17. George Russell (Williams), 1:19.116, 40 kör
18. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.820, 22 kör
18. Esteban Ocon (Renault), 1:23.522, 34 kör

GPHírek
17:04

Új képek a galériában

Folyamatosan frissülő mai képválogatásunk újabb fotókkal bővült.

Kattintásra galéria nyílikForrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
GPHírek
17:06

Räikkönen és Ocon is javított

Egyikük sem az egykörös tempóra ment, hanem egy több körös etap elején ért el javulást. Räikkönen 1:19.515-re, Ocon 1:22.866-ra tornázta le az idejét. Mindketten C3-as gumin vannak, a finn maradt az utolsó előtti, a francia pedig az utolsó.

GPHírek
17:14

A Ferrari visszacserélte a hátsó szárnyat

Vettellel új hátsó szárnyat teszteltek, Ted Kravitz, a Sky Sports riporterének jelentése szerint Leclerc-nél azonban visszatették a régi változatot. Ez még nem jelenti, hogy az új ne működne, valószínűleg csak összehasonlítják a kettőt.

GPHírek
17:21

Lemossák a Red Bullt

Na nem egy autómosóba állt be Verstappen, csak a szerelők törölgetik bőszen az áramlásjelző folyadékot az RB16-ról, miután a legutóbbi etapjára azzal kenték be.

GPHírek
17:22

Norris hibázott a célegyenes végén

C3-as gumin túl nagy tempót akart bevinni az első kanyarba, alulkormányzottá vált a kocsi, Norris pedig úgy döntött, hogy inkább kiengedi a bukótérbe, és a futamon az FIA által árgus szemekkel figyelt bója megkerülésével jön vissza a pályára.

GPHírek
17:27

Verstappen feljött a második helyre!

Vadonat új C3-as gumin jött ki a holland, első körével pedig hatalmasat javított, 1:17.347-tel felugrott Kubica mögé a második pozícióba. A legjobb C3-as kör eddig Lance Strollé volt még délelőttről 1:17.787-tel.

GPHírek
17:31

Russell és Räikkönen versenyzett kicsit

A Williams nyitott DRS-sel elszáguldott az Alfa mellett a célegyenesben, majd a hármas kanyarban visszaengedte maga elé Räikkönent, a finnek a porosabb külső íven egyensúlyozva kellett bemutatnia az előzést. Nemrég Kvjat és Bottas is bemutatott hasonlót, akkor a Mercedes pilótája előzött DRS-sel, de ő nem engedte utána el az Alpha Taurit.

GPHírek
17:37

Pérez is javít, már ő a harmadik

Verstappenhez hasonlóan C3-as gumin van kint a mexikói, aki mindössze 8 századdal ment lassabb kört a Red Bullnál, 1:17.428-as idővel előrejött a harmadik helyre. A fedélzeti kamerából nézve ez egy valódi időmérős próbálkozás lehetett, Pérez alatt igencsak a határon mozgott az autó.

GPHírek
17:39

Kvjat is benézett 1:18 alá

A 15. helyről a 7. helyre jött fel az orosz C3-as gumin, miután autózott egy 1:17.706-os kört. Másodjára már nem tudott javítani, bár egyéni legjobb első szektort futott, 1:17.780-as ideje hajszállal elmaradt a legjobbjától.

GPHírek
17:48

Grosjean az első 100 kör fölött

Már ami a versenyzőket illeti, ez viszont csak érdekességként állja meg a helyét, hiszen ő az egyedüli, aki egész nap körözhetett. A csapatok közül a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Renault, a McLaren, a Williams, a Racing Point és az Alfa Romeo is elérte már ezt a számot, egyedül az Alpha Taurinak hiányzik hozzá még jónéhány kör.

GPHírek
17:50

Bottas is elrontotta az első kanyart

Norris után ő is kiszaladt a bukótérbe a célegyenes végén, egy kis fekvőrendőr kerülgetés után azonban már vissza is tért a pályára.

GPHírek
17:53

Kvjat ismét javított

Már 1:17.491-nél jár az orosz a C3-as keveréken, Pérez kevesebb mint 7 századdal van előtt a harmadik helyen. Rövid időre kétszer is sárga zászlós jelzés lépett életbe, de vélhetően csak valamilyen szennyeződést távolítottak el az aszfaltcsíkról.

GPHírek
17:56

Piros zászló!

Egyszerre állt meg a Red Bull és az Alpha Tauri, Verstappen a 10-es kanyar bukóterében, Kvjat meg a 9-es kanyar belső oldalán. Vajon mi történt?

GPHírek
17:58

Verstappen meg is pördült

Műszaki hiba történhetett, már a 10-es kanyar előtti egyenesben sem volt egészséges hangja az autónak, majd kanyar közben hirtelen megállt, mint a szög, ez okozta Verstappen megpördülését.

GPHírek
18:03

Ennyi volt a mai nap!

A piros zászlós megszakítás után már nem indították újra a tesztelést, Robert Kubica zárt az élen Max Verstappen és Sergio Pérez előtt. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire, hamarosan jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!

Még több bejegyzés