Az első két tesztnapnál kalandosabban alakultak a pénteki események Barcelonában, ahol a csapatok lezárták az F1-es előszezoni felkészülés első felét. A délelőtt legnagyobb eseménye kétségkívül Sebastian Vettel motorhibája volt, az addig 40 kört teljesítő négyszeres világbajnok alatt fél 11 után pár perccel mondta be az unalmast a Ferrari, a csapat hivatalos tájékoztatása szerint motorhiba miatt.
A hibás erőforrást visszaküldték Maranellóba vizsgálatra, és egy újat szereltek a kocsiba, Vettel ezért délelőtt 2 és fél óráig nem is körözött. Komoly időkiesés ez a maranellóiaknak, akik a teszten elsőként csalogatták elő valódi hiba miatt a piros zászlót, hiszen az Alfa Romeo csütörtöki leállása az üzemanyag szándékos kifogyasztása miatt történt.
Ami az élmezőny másik két tagját illeti, a Mercedes ezúttal nem a körök számában, hanem a köridőben tűnt ki, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a C5, azaz a leglágyabb keveréken érte el legjobb eredményét. Az ebédszünet előtti utolsó órában a finn 1:15.732-es időt repesztett, amivel toronymagasan megelőzött mindenkit, a délelőttöt a 2. helyen záró Esteban Ocon már 1,4 másodpercet kapott, de a körébe délután belehibázó Hamilton sem tudott 7 tizeden belül kerülni csapattársához képest.
Bottas köre nagyjából fél másodperccel gyorsabb a tavalyi tesztelés legjobb idejénél, amelyet Vettel autózott az utolsó napon, és csak 3 tizeddel marad el a tavalyi Spanyol Nagydíj pole pozíciós idejétől, amelyet szintén Bottas ért el.
„Jó teszt volt, háromszor fél napot töltöttem az autóban, nyilván ez még nem sok. Félúton vagyunk a tesztelésben, de eddig jó érzéseim vannak, nincsenek nagy egyensúlygondok az autóval vagy problémák a viselkedésével” – értékelt a finn.
Úgy érzem, hogy minden nap előreléptünk, hiszen bár nem voltak komoly gondjaink, mindig van mit javítani, finomhangolni kell az egyensúlyt különböző sebességek és kanyartípusok mellett.
Ebben egyre jobbak és jobbak lettünk, a mai délelőtt végére már meglehetősen jó érzés volt vezetni. Az olyan kisebb gondok, mint a tegnapi, a tesztelés része, összességében azonban minden elég jól ment."
A Red Bullnál nem a köridőre mentek, Max Verstappen 1:17.6-os ideje a délelőtti 5. helyre volt elég, helyette versenyszimulációt teljesített a holland, így az ebédszünet előtt ő tette meg a legtöbb, szám szerint 86 kört. Rövid időre a garázsba is kényszerült, amikor a reggel folyamán túl agresszívan vette be a 7-es kanyart és a kerékvető utáni lassító borda megrongálta a kocsit.
„Egyelőre nem hajszoltuk az autót, csak arról szóltak a napok, hogy gyűjtsük a kilométereket és megbizonyosodjunk a megbízhatóságról – mondta Verstappen. – Eddig elégedett vagyok, nyilván sok részletre rájövünk még az autóval kapcsolatban, erre alapozva folytathatjuk a munkát a jövő héten. Sok újdonságot át kell majd még nézni."
A délelőtt másik piros zászlós megszakítását Nicholas Latifi hozta össze, aki reggel hosszasan várakozott, a Williamsnél ugyanis rendbe kellett hozni egy meghibásodott szenzort, amihez a padlólemezt is levették. Később 44 körig jutott a kanadai, 12 óra után pár perccel azonban lerobbant a célegyenesben.
A középmezőny csapatai közül a Renault volt a leggyorsabb és a legszorgalmasabb is, Ocon 76 kört ment.
„Nagyon rendben volt a mai nap, igencsak örülök ennek. Tegnap küszködtünk egy kissé az autóval, az aerodinamikán is dolgoztunk, és nem tudtuk pontosan, hol is tartunk, de ma az autó ismét magára talált és jó érzetet adott.
Jó tudni, hogy milyen irányba induljunk a további etapokra, úgyhogy javulás várható
– nyilatkozta Ocon. – A mai nap világosan megmutatta, hogy melyek a fejlesztendő területek. Ez még csak tesztelés, úgyhogy nem sokat jelent, de jó érzés a 2. helyen lenni, és remélhetőleg a jövőben is megtartjuk majd ezt a pozíciót. Az autó nagyon gyors, egyszerűen repül a pályán, a legtöbb kanyar padlógázas, ami szenzációs érzés. A legtöbb körrekordot meg fogjuk dönteni. Ez a legjobb autó, amit valaha vezettem."
A délutáni 4 órás etapra, ami egyben az eheti teszt utolsó felvonása is volt, több csapat is versenyzőt váltott, a Mercedesbe Lewis Hamilton, a Red Bullba Alex Albon, a McLarenbe Lando Norris, a Renault-ba Daniel Ricciardo, a Haasba Kevin Magnussen, az Alpha Tauriba pedig Pierre Gasly ült be.
A dán pilóta pályafutása nem volt hosszú, mindössze 4 kör után a 2-es szektorban megpördült és a védősávnak ütközött, ezzel újabb piros zászlós időszakot provokált. Ráadásul, a Haas úgy döntött, ma meg sem javítják az autót, így idejekorán, nem sokkal 15 óra után be is fejezték az eheti tesztelést.
Vettel délután is időt vesztett műszaki probléma miatt, de végül így is megtett 100 kört. Ez volt az első teljes napja az SF1000-ben, amelytől mindenki azt várja, hogy jobban fog idomulni a négyszeres világbajnok vezetési stílusához. Mattia Binotto megerősítette, hogy figyelembe vették a tervezésnél ezt is, de nem koncentráltak kizárólag Vettelre. „Egyértelműen ez volt a cél, meg is próbáltuk, szerintem viszont majd csak a jövő héten vagy a szezon későbbi részében ítéljük meg, hogy milyen lett az autó – nyilatkozta Binotto. – A cél az volt, hogy mindkét versenyzőnek nagyobb magabiztosságot adjunk az autóban, beleértve Sebet is."
A Renault ezúttal 169 körig jutott, ennél egyik csapat sem tett meg többet.
Ricciardo délután ugyan megállt a pályán, előcsalva a piros zászlókat, de csak egy elővigyázatosságból történt megállásról volt szó, hamarosan visszatérhetett, hogy bemutasson egy szép piruettet a 13-as kanyarban.
A Mercedes közben látványos füstfelhőt eresztett el, de az Ezüstnyíl megbízhatóságát ez nem befolyásolta, Hamilton simán feljött Bottas mögé az összesítésben, a körszám tekintetében pedig felül is múlta délelőttös csapattársát.
Szorgosak voltak a Racing Point és a McLaren szerelői is, Pérez etapja után Stroll kénytelen volt javításra várni, de a mexikói pilóta ettől függetlenül elégedett volt az istálló szereplésével, a wokingi csapatnál Norris szolgálata idején kellett igazítani a fékrendszeren. Ezzel együtt a McLaren ismét produktív napot zárt a maga 125 körével,
ráadásul szép csendben bevetette a tesztelés első nagyobb újítását, egy módosított első szárnyat.
Andreas Seidl csapatfőnök elégedetten értékelte az elmúlt három napot. „Nincs messze a 10-estől – felelte, amikor arról kérdezték, 10-es skálán milyen osztályzatot adna az istálló eheti szereplésére. – Először is nagyszerű volt látni a megbízhatóságot és azt, hogy sok kört meg tudtunk tenni.
Hosszú évek óta ez messze a legjobb kezdés a téli teszteken a McLaren számára."
„Ez nagy elégtétel, mert rengeteg energiát mozgósítottunk a télen, hogy eljussunk erre a pontra. Az autó az elvárások szerint viselkedik, folyamatosan hozunk új alkatrészeket, például ma egy új első szárnyat, ez is úgy működik, ahogy vártuk. Nagyon örülök, a feladatlistáról már most is kihúzhatunk pár tételt, de még mindig korán van és kemény munka vár ránk."
A nap során a mezőny 20 tagja közül összesen 16-an léptek pályára, az első hét folyamán minden versenyző, plusz Robert Kubica, az Alfa Romeo tesztpilótája is kipróbálhatta az autót. Az első hét tapasztalatait felhasználva jövő szerdán, 2020. február 26-án folytatódik a tesztelés.