Társoldalunk:

Füstölt, de gyors a Mercedes, a Ferrari robbant le elsőként a teszten

2020.02.21., 08:46
rendezés

Több csapat is búcsút mondhatott az eddigi makulátlan szereplésnek az F1-es előszezoni tesztelés első hetének utolsó napján, Barcelonában. A Mercedes rákapcsolt és meglépett a mezőnytől, a Ferrari elsőként robbant le a héten és gondok akadtak a Renault-nál, valamint a Haasnál is. 

Az első két tesztnapnál kalandosabban alakultak a pénteki események Barcelonában, ahol a csapatok lezárták az F1-es előszezoni felkészülés első felét. A délelőtt legnagyobb eseménye kétségkívül Sebastian Vettel motorhibája volt, az addig 40 kört teljesítő négyszeres világbajnok alatt fél 11 után pár perccel mondta be az unalmast a Ferrari, a csapat hivatalos tájékoztatása szerint motorhiba miatt.

A hibás erőforrást visszaküldték Maranellóba vizsgálatra, és egy újat szereltek a kocsiba, Vettel ezért délelőtt 2 és fél óráig nem is körözött. Komoly időkiesés ez a maranellóiaknak, akik a teszten elsőként csalogatták elő valódi hiba miatt a piros zászlót, hiszen az Alfa Romeo csütörtöki leállása az üzemanyag szándékos kifogyasztása miatt történt.

Vettel alatt megállt az autó - Galéria!Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Ami az élmezőny másik két tagját illeti, a Mercedes ezúttal nem a körök számában, hanem a köridőben tűnt ki, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a C5, azaz a leglágyabb keveréken érte el legjobb eredményét. Az ebédszünet előtti utolsó órában a finn 1:15.732-es időt repesztett, amivel toronymagasan megelőzött mindenkit, a délelőttöt a 2. helyen záró Esteban Ocon már 1,4 másodpercet kapott, de a körébe délután belehibázó Hamilton sem tudott 7 tizeden belül kerülni csapattársához képest.

Bottas köre nagyjából fél másodperccel gyorsabb a tavalyi tesztelés legjobb idejénél, amelyet Vettel autózott az utolsó napon, és csak 3 tizeddel marad el a tavalyi Spanyol Nagydíj pole pozíciós idejétől, amelyet szintén Bottas ért el.

„Jó teszt volt, háromszor fél napot töltöttem az autóban, nyilván ez még nem sok. Félúton vagyunk a tesztelésben, de eddig jó érzéseim vannak, nincsenek nagy egyensúlygondok az autóval vagy problémák a viselkedésével” – értékelt a finn.Úgy érzem, hogy minden nap előreléptünk, hiszen bár nem voltak komoly gondjaink, mindig van mit javítani, finomhangolni kell az egyensúlyt különböző sebességek és kanyartípusok mellett. Ebben egyre jobbak és jobbak lettünk, a mai délelőtt végére már meglehetősen jó érzés volt vezetni. Az olyan kisebb gondok, mint a tegnapi, a tesztelés része, összességében azonban minden elég jól ment."

A Red Bullnál nem a köridőre mentek, Max Verstappen 1:17.6-os ideje a délelőtti 5. helyre volt elég, helyette versenyszimulációt teljesített a holland, így az ebédszünet előtt ő tette meg a legtöbb, szám szerint 86 kört. Rövid időre a garázsba is kényszerült, amikor a reggel folyamán túl agresszívan vette be a 7-es kanyart és a kerékvető utáni lassító borda megrongálta a kocsit.

Bottas mindenkinél sokkal gyorsabb volt - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Egyelőre nem hajszoltuk az autót, csak arról szóltak a napok, hogy gyűjtsük a kilométereket és megbizonyosodjunk a megbízhatóságról – mondta Verstappen. – Eddig elégedett vagyok, nyilván sok részletre rájövünk még az autóval kapcsolatban, erre alapozva folytathatjuk a munkát a jövő héten. Sok újdonságot át kell majd még nézni."

A délelőtt másik piros zászlós megszakítását Nicholas Latifi hozta össze, aki reggel hosszasan várakozott, a Williamsnél ugyanis rendbe kellett hozni egy meghibásodott szenzort, amihez a padlólemezt is levették. Később 44 körig jutott a kanadai, 12 óra után pár perccel azonban lerobbant a célegyenesben.

A középmezőny csapatai közül a Renault volt a leggyorsabb és a legszorgalmasabb is, Ocon 76 kört ment.

Kvjat és Grosjean kakaskodott egy kicsit, amikor a francia feltartotta kicsit az Alpha Tauri pilótáját

„Nagyon rendben volt a mai nap, igencsak örülök ennek. Tegnap küszködtünk egy kissé az autóval, az aerodinamikán is dolgoztunk, és nem tudtuk pontosan, hol is tartunk, de ma az autó ismét magára talált és jó érzetet adott. Jó tudni, hogy milyen irányba induljunk a további etapokra, úgyhogy javulás várható – nyilatkozta Ocon. – A mai nap világosan megmutatta, hogy melyek a fejlesztendő területek. Ez még csak tesztelés, úgyhogy nem sokat jelent, de jó érzés a 2. helyen lenni, és remélhetőleg a jövőben is megtartjuk majd ezt a pozíciót. Az autó nagyon gyors, egyszerűen repül a pályán, a legtöbb kanyar padlógázas, ami szenzációs érzés. A legtöbb körrekordot meg fogjuk dönteni. Ez a legjobb autó, amit valaha vezettem."

A Renault ezúttal sokat körözött

A délutáni 4 órás etapra, ami egyben az eheti teszt utolsó felvonása is volt, több csapat is versenyzőt váltott, a Mercedesbe Lewis Hamilton, a Red Bullba Alex Albon, a McLarenbe Lando Norris, a Renault-ba Daniel Ricciardo, a Haasba Kevin Magnussen, az Alpha Tauriba pedig Pierre Gasly ült be.

A dán pilóta pályafutása nem volt hosszú, mindössze 4 kör után a 2-es szektorban megpördült és a védősávnak ütközött, ezzel újabb piros zászlós időszakot provokált. Ráadásul, a Haas úgy döntött, ma meg sem javítják az autót, így idejekorán, nem sokkal 15 óra után be is fejezték az eheti tesztelést.

Magnussen egy defekt miatt összetörte a Haast

Vettel délután is időt vesztett műszaki probléma miatt, de végül így is megtett 100 kört. Ez volt az első teljes napja az SF1000-ben, amelytől mindenki azt várja, hogy jobban fog idomulni a négyszeres világbajnok vezetési stílusához. Mattia Binotto megerősítette, hogy figyelembe vették a tervezésnél ezt is, de nem koncentráltak kizárólag Vettelre. „Egyértelműen ez volt a cél, meg is próbáltuk, szerintem viszont majd csak a jövő héten vagy a szezon későbbi részében ítéljük meg, hogy milyen lett az autó – nyilatkozta Binotto. – A cél az volt, hogy mindkét versenyzőnek nagyobb magabiztosságot adjunk az autóban, beleértve Sebet is."

A Renault ezúttal 169 körig jutott, ennél egyik csapat sem tett meg többet.

Ricciardo délután ugyan megállt a pályán, előcsalva a piros zászlókat, de csak egy elővigyázatosságból történt megállásról volt szó, hamarosan visszatérhetett, hogy bemutasson egy szép piruettet a 13-as kanyarban.

A Renault produktív napot zárt - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A Mercedes közben látványos füstfelhőt eresztett el, de az Ezüstnyíl megbízhatóságát ez nem befolyásolta, Hamilton simán feljött Bottas mögé az összesítésben, a körszám tekintetében pedig felül is múlta délelőttös csapattársát.

Szorgosak voltak a Racing Point és a McLaren szerelői is, Pérez etapja után Stroll kénytelen volt javításra várni, de a mexikói pilóta ettől függetlenül elégedett volt az istálló szereplésével, a wokingi csapatnál Norris szolgálata idején kellett igazítani a fékrendszeren. Ezzel együtt a McLaren ismét produktív napot zárt a maga 125 körével, ráadásul szép csendben bevetette a tesztelés első nagyobb újítását, egy módosított első szárnyat. Andreas Seidl csapatfőnök elégedetten értékelte az elmúlt három napot. „Nincs messze a 10-estől – felelte, amikor arról kérdezték, 10-es skálán milyen osztályzatot adna az istálló eheti szereplésére. – Először is nagyszerű volt látni a megbízhatóságot és azt, hogy sok kört meg tudtunk tenni. Hosszú évek óta ez messze a legjobb kezdés a téli teszteken a McLaren számára."

„Ez nagy elégtétel, mert rengeteg energiát mozgósítottunk a télen, hogy eljussunk erre a pontra. Az autó az elvárások szerint viselkedik, folyamatosan hozunk új alkatrészeket, például ma egy új első szárnyat, ez is úgy működik, ahogy vártuk. Nagyon örülök, a feladatlistáról már most is kihúzhatunk pár tételt, de még mindig korán van és kemény munka vár ránk."

A nap során a mezőny 20 tagja közül összesen 16-an léptek pályára, az első hét folyamán minden versenyző, plusz Robert Kubica, az Alfa Romeo tesztpilótája is kipróbálhatta az autót. Az első hét tapasztalatait felhasználva jövő szerdán, 2020. február 26-án folytatódik a tesztelés. 

Barcelona teszt - 3. nap eredményekForrás: Pirelli
GPHírek
08:21

Kezdődik az eheti utolsó nap

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztelés harmadik, egyben eheti utolsó napján! A csapatok és pilóták a mai nappal zárják az első felvonását a kétszer háromnapos barcelonai gyakorlásnak, így mindenki megpróbál még olyan sok adatot gyűjteni az elkövetkező pár napban esedékes elemzésekhez, amennyit csak tud.

GPHírek
08:32

Tegnap sem lettünk okosabbak

Miután az első nap kettős Mercedes-elsőséggel zárult, tegnap Kimi Räikkönen érte el a legjobb időt, mögötte Sergio Pérez és Daniel Ricciardo végzett. Egyértelműen kijelenthető, hogy a topcsapatok eddig nem voltak hajlandóak valós tempójuk felfedésére. Vajon ma végre azok lesznek?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
08:35

Mindenki a Mercedesről beszél

Pontosabban az új kormányművükről, amely tegnap a riválisokat is igencsak meglepte. A csapat által DAS-nak keresztelt szerkezetről Sebastian Vettel is elmondta a véleményét, szerinte csodát azért nem kell várni tőle.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
08:38

Az összes pilóta bemutatkozott

A második tesztnapon Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Alex Albon, Pierre Gasly, Romain Grosjean és Lando Norris is megkezdte az idei tesztelést, az alábbi képre kattintva nyíló tegnapi galériánkban róluk is találnak fotókat!

A képre kattintva GALÉRIA nyílik a 2. barcelonai tesztnaprólForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli
GPHírek
08:53

Többen is megosztják ma a munkát

Az eheti utolsó tesztnapra több csapat, köztük a Red Bull is úgy döntött, hogy az eddigi gyakorlattal szakítva nem egy versenyzővel csinálja végig a napot, hanem az ebédszünetben pilótát cserél.

A mai felállások:

Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton,
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Renault: Esteban Ocon, Daniel Ricciardo
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
Williams: Nicholas Latifi
Racing Point: Lance Stroll
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Alpha Tauri: Danyiil Kvjat, Pierre Gasly

GPHírek
09:01

Zöld zászló!

Hivatalosan is elindult a mai tesztnap, a tízből nyolc csapat azonnal ki is hajtott a pályára.

GPHírek
09:03

Hűvösebb van, mint tegnap

Csütörtök reggel 9 fokos levegő és 11 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdték meg a körözést a versenyzők, most azonban csak 5 fok a levegő, 6 fok a pálya hőmérséklete. Ez könnyen megtréfálhatja a hideg gumikon a bokszból kihajtó pilótákat, Latifi már be is mutatott egy jókora megcsúszást az utolsó kanyarra fordulva.

GPHírek
09:07

Vettel jókora mérőkeretekkel kezd

A Ferrari első kerekei mögé mindkét oldalt hatalmas "kerítéseket" szereltek, amelyekkel az autó eleje mögötti légáramlást figyelik. Egyelőre a négyszeres világbajnoknak van csak ideje, 1:29.587-es eredménye azonban semmit nem mond, lévén a pálya több részén is egyenletes sebességre lassít az aerodinamikai mérések érdekében.

GPHírek
09:12

Rengeteg kör várható ma is

Az első két tesztnap során a Renault-t kivéve mindegyik csapatnak sikerült 100 kör fölé jutnia, a franciáknak ez tegnap nem jött össze. Ma hasonlóan sok munka vár a csapatokra, akik minél többen szeretnének kisajtolni az eheti utolsó tesztnapból.

GPHírek
09:14

Fejlesztések jöhetnek a McLarenre

Az Auto Motor und Sportnak Andreas Seidl csapatfőnök tegnap azt nyilatkozta, hogy a wokingi istálló ma vetheti be első idei fejlesztéseit. Kíváncsian várjuk, mik lesznek azok.

Lando Norris a 2. tesztnaponForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli
GPHírek
09:16

Lázas munkában a Red Bull

A bikások is remekül alkalmazzák az "emberi paravánt", a szerelők az autó elé állva takarják, ahogy a többiek nagy erőkkel dolgoznak a kocsi hátulján. Verstappen bent ül, így nagy késlekedésre nem kell számítani.

GPHírek
09:20

Jelenleg Ocon az élen

1:19.650-es köre C2-es gumin egyelőre nem egetrengető, de 7 fokos aszfalt mellett még nem is várható, hogy eddigi idejeiket döntögessék a versenyzők. A francia mögött Stroll, Vettel, Kvjat a sorrend, nekik van egyelőre mért idejük.

GPHírek
09:24

Verstappen is megérkezett

A Red Bull a munkálatok után C2-es gumin küldte ki a hollandot, aki első nekifutásra át is vette a vezetést 1:18.309-es körrel, mögé Sainz iratkozott fel 1:19.095-tel, utána Ocon jön 1:19.287-tel.

GPHírek
09:27

Kollégát búcsúztat a Mercedes

Ma van az utolsó munkanapja a rádiókért felelős Radnek, a csapat tegnap meg is köszönte a fáradozásait egy mindenki által aláírt elsőszárny-lappal.

GPHírek
09:30

Verstappen javított, majd kiállt

1:18.032-re szorította le a lécet, majd egy 6 körös etap végén visszatért a garázsba. Vettel a mérőkeretes menete után egy időre kiszállt a Ferrariból, de az imént visszaült a kocsiba, hamarosan ő is újra a pályán lehet. Négy pilóta, Latifi, Grosjean, Bottas és Giovinazzi adós még mért körrel a délelőtt vezetők közül.

GPHírek
09:35

Új első szárny a McLarenen

Andreas Seidl nem viccelt, tényleg bevet legalább egy újítást a McLaren, Sainz az imént begördült a garázs elé, a csapat pedig feltett az MCL35-ösre egy módosított első szárnyat flow-vis festékkel bekenve, most azzal köröz a spanyol.

GPHírek
09:38

Vettel feljött a harmadik helyre

C2-es gumi kezdett bele egy több körös etapba a négyszeres világbajnok, amelynek az elején 1:18.970-re javított, de még így is több mint 9 tizedre van az ugyanezen a keveréken elért idővel vezető Verstappen mögött.

GPHírek
09:43

Bottas is feliratkozott a Mercedesszel

Első köre a C2-es gumin a hatodik helyre volt elég, az ideje 1:21.760. Ma is csak megtankolva megy a finn?

GPHírek
09:46

A Ferrari szerelői a fejüket rázzák

A vörösök garázsában álló szerelők egy emberként figyelték Valtteri Bottas fedélzeti kamerás felvételét a monitoron, többen pedig a fejüket csóválták, látva, ahogy a finn a DAS-rendszert használja. Vajon most jöttek rá, hogy a Mercedes megint túljárt a csapatuk mérnökeinek eszén?

GPHírek
09:48

Bottas átvette a vezetést

1:17.992-vel ő az első, aki ma bement 1:18 alá, amivel 4 századdal előzte meg Verstappent. Vettel is a pályán C2-es gumin, legutóbbi köre 1:21.811 volt.

GPHírek
09:49

Majdnem a kavicságyban landolt a Mercedes

Bottasnak az 5-ös kanyarban volt egy meleg pillanata, kitört a W11-es hátulja, ellenkormányzással sikerült megfognia a pálya széléig, mielőtt kicsúszott volna a kavicságyba.

GPHírek
09:55

Vettel hosszabb etapot ment

Egészen pontosan 11 kört tett meg a Ferrari világbajnoka C2-es gumin, a következőképp alakultak az időeredményei:

Kivezető kör - 1:19.870 - 1:19.777 - 1:19.382 - 1:20.218 - 1:20.736 - 1:20.362 - 1:20.783 - 1:21.158 - 1:21.302 - 1:21.811 - 1:21.527 - Bevezető kör

GPHírek
09:58

Ocon feljött a harmadik helyre

Előbb a negyedik, majd a harmadik helyre ugrott előre a francia, aki 1:18.353-nál állította meg a stopper eddigi leggyorsabb körében, mindezt C2-es gumin.

GPHírek
10:03

A Ferrari eddig a legszorgalmasabb

Véget ért a mai tesztelés első órája, továbbra is Valtteri Bottas vezet, viszont csak 9 kört tett meg, ennél csak Grosjean és Latifi ment kevesebbet. A legszorgalmasabb Sebastian Vettel volt, 23 körig jutott az első órában.

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.992, 9 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:18.032, 17 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:18.353, 21 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.638, 15 kör
5. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.970, 23 kör
6. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.459, 11 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.239, 11 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:22.236, 5 kör
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:36.226, 11 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), idő nélkül, 8 kör

GPHírek
10:05

Újra Verstappen az élen

C2-es gumin jött ki a holland, aki 1:17.636-tal visszavette az első helyet Bottastól. Ez az idő már csak nagyjából 1 tizeddel lassabb szerdai legjobbjánál.

GPHírek
10:08

Megrongálódhatott a Red Bull

Iménti etapját félbeszakítva Verstappen behajtott a bokszba, a szerelők pedig azonnal elhúzták a paravánokat a garázs előtt, hosszabb javításnak nézhetnek tehát elébe. A visszajátszás alapján a felfüggesztést rongálhatta meg a holland, amikor nagyon agresszívan átugratott a hetes kanyar külső részén elhelyezett fekvőrendőrökön.

GPHírek
10:11

Stroll átvette a második helyet

A Mercedes-klónnak becézett Racing Pointtal még előnyben volt Verstappenhez képest a második mért ponton, az utolsó szektorban viszont 3 tizedet veszített, 1:17.991-es ideje a második helyre elég. C3-as gumit használt, tehát lágyabbat, mint Verstappen és Bottas.

GPHírek
10:16

A Ferrari végre gyors az egyenesben

Az első nap után Leclerc azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a tavaly egyenesbeli tempójával kitűnő Ferrarival 307 km/h-val a lista végén szerénykedett. Ma már biztosan előrébb lesznek a vörösök, jelenleg ugyanis Vettel vezet ebben a tekintetben 329 km/h-val, őt Stroll követi 317 km/h-val, majd Bottas következik 312-vel.

GPHírek
10:21

Gondban a Williams

Nicholas Latifi az egyetlen, akinek 1 órával és 20 perccel a mai teszt kezdete után még nincs mért köre, egy ideig pedig nem is lesz, az FW43-as ugyanis bakokon pihen a garázsban, a szerelők pedig lázasan "legóznak" a kocsi alatt fekve. 

GPHírek
10:25

Elkiabáltuk, pályán a Williams

Gondok azok valóban voltak, viszont hamarabb összerakták az autót, mint tippeltük, Nicholas Latifi az imént megjelent az aszfaltcsíkon. A kérdés, hogy elhárították-e a problémát, és elkezdheti-e az érdemi munkát a kanadai. A másik két csapat, amelyik lépéshátrányban van, az Alpha Tauri és a Haas, előbbi 14, utóbbi 12 körnél tart.

GPHírek
10:28

Vettel javított a közepes gumin

C3-as keverékkel jelent meg a pályán a Ferrari világbajnoka, 1:18.384-es körrel pedig feljött a hatodik helyre. Danyiil Kvjat még ennél is jobbat ment, első igazán gyors mai körével (1:18.179) a negyedik helyig lépett előre C3-ason.

GPHírek
10:32

Ocon átvette a második helyet

A Renault franciája C3-as gumin zárkózott fel 142 ezredre Verstappenre, miután teljesített egy 1:17.778-as kört. Ami ennél is fontosabb a csapatnak, hogy már 30 kör fölött járnak, ezt eddig csak a Ferrari és a McLaren mondhatja el ma magáról.

GPHírek
10:34

Megjöttek az első mai képek

Természetesen a harmadik napon is jelentkezünk folyamatosan frissülő galériával, amelybe belekerültek az első fotók a pénteki napról. Kattintásra nyílik!

Galéria a pénteki tesztnaprólForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli
GPHírek
10:35

Vettel alatt megállt a Ferrari!

A négyszeres világbajnok előcsalogatta az idei tesztelés második piros zászlóját, miután a 12-es kanyar mellett leparkolta az SF1000-est.

GPHírek
10:38

Ez nem szándékos leállás volt

Tegnap az Alfa Romeo szándékosan kifogyasztotta az üzemanyagot Kimi Räikkönen autójából, a fedélzeti kamera hangja alapján a Ferrari viszont műszaki hibát szenvedett el, a hátsó egyenesben elment az erő a motorból, Vettel pedig 3 kanyarral később inkább megállt az autóval.

GPHírek
10:39

Vettel is keresi a hiba okát

A négyszeres világbajnok viselkedése is arra utal, hogy itt bizony valami elromlott.

GPHírek
10:42

A Ferrari nagyon óvja a kocsit

A pályabírók segítségével ponyvákkal takarják minden oldalról az SF1000-est, nehogy a pálya melletti fotósok lekaphassanak pár fontos részletet, amint a trélerre teszik az autót.

GPHírek
10:45

Eddig a Ferrari volt a legszorgosabb

40 kört tett meg Vettel mielőtt megállt alatta az autó, őt Ocon követi 33-mal, majd követketik Sainz 32-vel. Az SF1000 mentése továbbra is zajlik, még a trélerre sem tették fel az azóta letakart kocsit.

GPHírek
10:51

Így állt meg az autó Vettel alatt

Jól hallani, ahogy a 9-es és 10-es kanyar között "kihúzzák a konnektorból" az autót, majd Vettel nem sokkal később leparkolja azt. Időközben az SF1000 felkerült a trélerre, lassan elkezdik visszaszállítani a bokszba.

GPHírek
10:56

Zöld jelzés, folytatódik a teszt

A Ferrarit visszavitték a bokszutcába, így minden akadály elhárult a folytatás előtt, Verstappenen, Vettelen és Kvjaton kívül mindenki kihajtott a pályára.

GPHírek
11:01

Bottas a teszt legjobb körével az élen

Hamilton szerdai legjobbját hajszállal megdöntve 1:16.863-ra szorította le a lécet a finn C3-as gumin. Csapattárs tegnapelőtt 1:16.976-ot ment, jóllehet, ő a C2-es, keményebb keveréket használta. Ezzel Bottasé eddig az idei tesztelés leggyorsabb köre.

GPHírek
11:07

Mindenkinek van már ideje

Féltávhoz érkezett a délelőtti tesztelés, 2 óra van hátra az ebédszünetig, mind a 10 csapatnak van már ideje, Bottas vezet a teszt eddigi legjobb körével.

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.863, 24 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 19 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.657, 24 kör
4. Esteban Ocon (Renault), 1:17.778, 38 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:18.042, 23 kör
6. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 40 kör
7. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.409, 37 kör
8. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.533, 27 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:18.749, 27 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.472, 17 kör

GPHírek
11:11

Kvjat nem kíméli az Alpha Taurit

Jó úton volt idejének megjavítása felé az orosz, egyéni legjobb első szektort ment, a gyors kilences kanyar kijáratán azonban agresszívan átugratott a rázókövön, majd inkább elvette a gázt.

GPHírek
11:13

Bottas tovább javít

1:16.674 az új legjobb, miután a finn egy leggyorsabb középső szektor segítségével tovább faragott a teszt eddigi legjobb idején. Továbbra is C3-as gumik vannak a Mercedesen.

GPHírek
11:17

Bottas szórja az 1:17 alatti köröket

Nekivágott egy újabb gyorskörnek azután, hogy megfutotta a teszt eddigi legjobb idejét, az első szektorban egyéni legjobbat ment, utána azonban veszített, de így is jó volt egy 1:16.851-es időre. Nem rossz.

GPHírek
11:21

Videón Kvjat és Grosjean találkozása

Még korábban, Vettel Ferrarijának lerobbanása előtt történt az eset, Kvjat gyorskörön volt, amikor utolérte Grosjeant, aki szerinte nem hagyott neki elég helyet a 3-as bejáratánál. Az orosz lelassított és heves gesztikulálással adta tudtára nemtetszését a franciának.

GPHírek
11:23

Motorcserére kényszerül a Ferrari

Rossz hír a vörösök rajongóinak, a Ferrari megerősítette, hogy motorhiba okozta a leállást, az okokat Maranellóban fogják kivizsgálni, most új motort szerelnek az SF1000-be, amelyet a délelőtt során már nem látunk a pályán, legkorábban 14 órakor folytatják a körözést.

GPHírek
11:28

Megjavították a Red Bullt

Újra a pályán Verstappen, aki korábban megrongálta az RB16-ot a hetes kanyar kerékvetőjén. C2-es gumikon megy, az idők alapján rendesen meg van tankolva. Nem úgy a Racing Point, amellyel Lance Stroll lila első és egyéni legjobb második, illetve harmadik szektort autózva 2 tizedet javtított, 1:17.442-vel áll a második helyen.

GPHírek
11:31

Kvjat átvette a második helyet

Az orosz az első, aki ma feltette a C4-es gumit, leszámítva Latifit, aki reggel azokon hajtott ki a bokszból. Előre is jött a második helyre az Alpha Tauri versenyzője, 1:17.427-es ideje 15 ezreddel volt jobb Stroll legjobbjánál.

GPHírek
11:34

Új képek a galériában

Új fotókkal bővült folyamatosan frissülő képgalériánk a mai tesztnapról. Kattintásra nyílik!

Kattintásra GALÉRIA nyílik a pénteki tesztnaprólForrás: NurPhoto via Getty Images/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton
GPHírek
11:37

Bottas ismét nagyon gyors

Lila első szektort autózott C3-as gumin a finn, de nem tudott javítani 1:16.674-es idején, viszont így is bement 1:17 alá, 1:16-975-tel zárta a legutóbbi körét.

GPHírek
11:42

Újítás újítás hátán a Mercedesnél

Nem csak az autót, de a személyzetet érintő forradalmi megoldásokban is az élen jár a Mercedes, Andrew Shovlin vezető versenymérnök mostantól például úgy telefonálhat munka közben, hogy ahhoz nem kell használnia a kezét. Lenyűgöző!

GPHírek
11:45

Sainz javított a McLarennel

Jó másfél tizedet faragott eddigi idején a C2-es gumival a spanyol, 1:18.274-gyel áll most a hetedik helyen, tehát átugrotta Vettelt. A fedélzeti kamerás felvételeken jól látszott, hogy végig a határon ment, több kanyarban is aprókat kellett korrigálnia. Persze sem az üzemanyagmennyiséget, sem a motorbeállításokat nem ismerjük.

GPHírek
11:51

Grosjean is átugrotta Vettelt

1:18.380-at ment a francia C3-as gumin, így 4 ezreddel sikerült megelőznie a Ferrari világbajnokát, aki így már csak a kilencedik, egyedül Latifi van mögötte a Williamsszel.

GPHírek
11:53

A Mercedes feltette a lágy gumit

Bottas javított is vele, noha talán nem annyit, mint várható lett volna a C4-es keveréktől. Már 1:16.417-tel vezet a korábbi 1:16.674 helyett, mögötte 1 másodperccel lemaradva Kvjat a második, aki szintén C4-en érte el a legjobb idejét. Második nekifutásra nem javított Bottas, 1:16.827-et ment.

GPHírek
12:01

Másoktól is jönnek a lágy gumis körök

Ocon és Stroll is kijött a C4-es abroncson, előbbi fel is ugrott a második helyre 1:17.102-vel, a Racing Point pedig bejött mögé 1:17.338-cal. Ocon második nekifutásra nem tudott javítani, 1:17.942 alatt ért körbe.

GPHírek
12:05

Piros zászló!

Latifi 1:19.004-re javított C3-as gumin a Williamsszel, de ahogy átment a célvonalon, megállt alatta az autó, félrehúzódott a bokszutca kijáratához. Füstölög is az FW43-as hátulja.

GPHírek
12:08

Bottas rendesen odapörkölt

A tavalyi Spanyol Nagydíj 1:15.406-os, pont általa elért pole pozíciós idejétől sem sokkal maradt el a Mercedes finnje, aki közvetlenül Latifi megállása után, még a piros zászlók megjelenése előtt C5-ös gumin repesztett egy 1:15.732-es kört, amivel jelenleg toronymagasan vezet. A címvédő elkezdte megnézni, hogy mit tud a W11-es.

GPHírek
12:11

A Mercedes toronymagasan vezet

Ez az állás jelenleg, mielőtt várhatóan az utolsó 45 percre folytatódik az ebédszünet előtti körözés.

GPHírek
12:12

Zöld jelzés, folytatódik a teszt!

Bottas, Verstappen és Giovinazzi jött ki rögtön, csak a finn van lágy gumin, Verstappen C2-est, Giovinazzi C3-ast használ.

GPHírek
12:15

A Ferrari letekerve használta a motort

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a maranellóiak végig kímélő üzemmódban használták a V6-ost, ami ha így van, még meglepőbb a műszaki hiba, valamint az is, hogy nem sokkal a megállása előtt Vettel 329 km/h-t ért el a célegyenesben, amivel toronymagasan vezet a csúcssebességek terén.

GPHírek
12:16

Bottas már nem a köridőre hajt

Rosszul írtuk az előbb, nem lágyakon, hanem C3-as gumin jött ki a finn, akinek első köre 1:19.306 volt, a Mercedes a jelek szerint tehát befejezte az időmérős etapokat.

GPHírek
12:22

Vettel szűkszavű a Ferrari gondjairól

Az Auto Motor und Sport megkérdezte tőle, hogy mi volt a gond, mire ő annyir felelt: „Hosszabb szünet lesz, a problémáról kérdezzék a csapatot, én nem tudom, mi a hivatalos verzió.” Nos, a hivatalos verzió motorhiba.

GPHírek
12:26

Zaklatják a Mercedest?

Két biztonsági őr vizslatja a garázsok fölötti teraszt a Mercedes boksza elől. Reggel valaki egy üdítős dobozt hajított be a bokszutcába ugyanitt. Valakinek talán nem tetszik, hogy ezúttal is a címvédő tűnik a legerősebbnek?

GPHírek
12:28

Bottas erős etapon van túl

Nyolckörös etapot ment a C3-as gumin a finn, igencsak következetes köröket futva. Mutatjuk az idejeit: Kivezető kör - 1:22.699 - 1:19.306 - 1:19.548 - 1:19.751 - 1:19.895 - 1:20.066 - 1:19.970 - 1:19.941 - Bevezető kör

GPHírek
12:33

A Red Bull ilyen kerékcserét is tud

Általában a bikások azok, akik az élen járnak a kerékcserék gyorsasáságt tekintve, ez a kiállás, amit most bemutattak Verstappen autóján, azonban inkább egy F2-es csapatéhoz hasonlított, ott ugyanis jóval kevesebben cserélhetnek kereket. Hiába, ha nincs elég ember a feladatra, a legjobbaknak sem megy ugyanúgy.

GPHírek
12:37

Csak hárman köröznek jelenleg

Bottas, Verstappen és Giovinazzi szorgoskodik a pályán, a finn autózza a leggyorsabb köröket, az imént 1:19.451-et ment, a Red Bull és az Alfa 1:20 fölött cirkál, bár az olasz most benézett 1:20 alá.

GPHírek
12:44

A Renault befejezte délelőttre

Ocon 76 kört tett meg, amivel jelenleg az élen áll körszámban, a hátralevő negyed órában pedig már nem is jön ki, a csapat elkezdte átállítani Ricciardóra az RS20-at.

GPHírek
12:47

Megélénkült a forgalom

Az utolsó percekre még mindenki megpróbál pár km-t hozzátenni az eddigiekhez, sokaknak ezek az utolsó körei ezen a héten, hiszen több csapat is pilótát cserél délutánra. Jelenleg csak Bottas, Ocon, Vettel és Latifi nincs a pályán, a Ferrari, a Williams műszaki hiba, a Renault pedig beállításváltoztatás miatt vesztegel a garázsban.

GPHírek
12:51

Már a Red Bull az élen a megtett távban

Verstappen elérte menetközben a 80 kört, amivel megelőzte az eddig vezető Ocont. Ezzel a bikások meg is nyerték ezt a "versenyt", hiszen a hátralevő időben akkor sem tudná utolérni őket senki, ha Verstappen most a bokszba hajtana.

GPHírek
12:57

Hosszú etapok a végére

Verstappen, Kvjat és Sainz köröznek jelenleg, mindhárman C2-es gumin jóval 1:20 fölött. Csendesen csorognak le az ebédszünet előtti utolsó percek.

GPHírek
13:02

Vége az első etapnak

Leintették a pénteki tesztnap első felét, négy óra után a C5-ös gumit egyedüliként kipróbáló Valtteri Bottas vezet Ocon és Stroll előtt. A nap eddigi legnagyobb vesztese a Ferrari, amely motorhiba miatt két és fél órát bukott el a tesztből. Ne menjenek sehova, élő közvetítésünk az ebédszünetben is folytatódik!

Az állás 4 óra után:

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 52 kör
4. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.035, 65 kör
7. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
9. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 40 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör

GPHírek
13:07

Motorcsere nélkül tervezi a szezont a Honda

Az eddigi években megszokhattuk, hogy a Honda szándékosan nem is akarja a büntetlenül elhasználható 3 belső égésű motorral végigcsinálni az adott évet, hogy több fejlesztési lépcsőt beiktatva eredjen a rivális gyártók nyomába. Az AMuS értesülései szerint az idén azonban már nem terveznek ilyesmit, legfeljebb a Toro Rossóval próbálnak meg előre kalkuláltan négy motor felhasználásával végigmenni 2020-on, de azt is csak akkor, ha megéri a büntetést a bevetendő fejlesztés nagysága.

GPHírek
13:13

Már Grosjean a leggyorsabb az egyenesben

Vagy feltekerték a Ferrari-motort az autójában, vagy valakitől kapott egy jó kis szélárnyékot a francia, aki 331 km/h-val átvette Vetteltől az első helyet a végsebességek listáján még az ebédszünet kezdete előtt.

GPHírek
13:26

Zajlik a munka a Ferrarinál

A vörösöknek motort kell cserélni, miután Vettel alatt fél 11-kor megállt az SF1000. A hibás erőforrást visszaküldik Maranellóba, jelenleg pedig egy újat szerelnek a kocsiba. Kérdés, végeznek-e 14 óráig, amikor folytatódik a mai teszt.

GPHírek
13:34

Képek az ebéd mellé

Újabb adag fotóval bővült folyamatosan frissülő mai képgalériánk, amelyben már többek között a gondterhelt Sebastian Vettelről is láthatnak képet. Kattintásra nyílik!

Kattintásra GALÉRIA nyílik a pénteki tesztnaprólForrás: NurPhoto via Getty Images/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton
GPHírek
13:41

A Mercedes csak idén használhatja forradalmi megoldását

A Mercedes DAS néven elhíresült kormányrendszere biztosan nem lesz hosszú életű, ugyanis kiderült, az FIA 2021-től betiltja a megoldást. Jelnleg a paddock legfőbb témája, hogy a brackley-i istálló autóinak kormányát nemcsak a szokásos módon lehet mozgatni, hanem előre-hátra is.

Kiderült azonban, hogy a Mercedes már hónapokkal ezelőtt egyeztetett az FIA-val, és a Nemzetközi Autmobil Szövetség 2020-ra ugyan engedélyezte az újítást, a jövő évi szabálykönyvet viszont már úgy alkotta meg, hogy ezt ne lehessen használni.

GPHírek
13:48

A Renault-nál még nem értik a DAS-t

Alan Permane, a Renault sportigazgatója kijelentette, a csapat még nem látja át, hogy a Mercedes új kormányrendszere pontosan milyen előnyökkel jár. Erre vélhetően még minden rivális próbál rájönni.

GPHírek
14:01

Hamilton még nem akar hosszabbítani

A Mercedes W11-es silverstone-i bejáratásán azt nyilatkozta a hatszoros világbajnok, hogy Toto Wolff csapatfőnökkel abban maradtak, majd ha befejezi téli pihenőjét, akkor kezdenek el a 2020 végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról tárgyalni. Most Barcelonában viszont elárulta, egyelőre nem szeretne ezzel foglalkozni, amikor pedig majd eljön az ideje, az F1 utáni jövőjét is mérlegelni fogja.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:02

Zöld zászló

Elindult a délutáni etap, egyelőre mindenki a bokszban, nem sietik el a csapatok.

GPHírek
14:05

Nőtt a hőmérséklet

A levegő hőmérséklete 18 fokira kúszott fel, a jelenlegi körülmények állnak a legközelebb az ideálishoz.

GPHírek
14:09

Giovinazzi kiment a pályára

Giovinazzi az első, aki a pályára gurult. Az olasz pilóta C2-es gumikkal megy, a köridők alapján versenyszimulációba fogott bele.

GPHírek
14:12

Ma melyik sisakkal megy Hamilton?

A brit pllóta tegnap kétféle fejvédőt is használt, kérdés, hogy ma melyiket fogja viselni.

GPHírek
14:17

Egyelőre szinte mindenki pihen

Giovinazzit leszámítva továbbra sincs autó a pályán. Az olasz versenyző vélhetően hosszú etapon van, így egyelőre közelébe sem ért az eddigi legjobb körének.

GPHírek
14:21

Elkészült, újra a pályán a Ferrari!

A Ferrarinak sikerült kicserélnie a motort Sebastian Vettel autójában. A német pilóta az imént gurult a pályára, és úgy tűnik, kinn is marad. Rajta és Giovinazzin kívül Ricciardo és Gasly köröznek.

GPHírek
14:27

A Renault ezúttal gyorsabban készült el

A Renault ma nem bukott el sok időt azzal, hogy az autót átállítsa a másik pilótára. Daniel Ricciardo már ki is ment a pályára, jelenleg C3-as gumin köröz.

GPHírek
14:33

Piros zászló!

Magnussen kicsúszott a 7-es kanyarban, emiatt összességében a negyedik, a mai napon a harmadik alkalommal lengették meg a piros zászlót. A Haas pilótája azt jelentette a rádión, hogy jobb hátsó defektet kapott, emiatt pördült meg. Az autó nem kapott nagy ütést, vélhetően nincs súlyos sérülés.

GPHírek
14:40

Még várni kell az újraindításra

Magnussen autóját még csak most tették fel a trélerre, így a zöld zászlóra még biztosan várni kell pár percet.

GPHírek
14:45

Magnussen két kört tudott megtenni

A kivezető körét leszámítva Magnussen két kört tudott befejezni, mielőtt defektet kapott és falnak ütközött. A dán pilóta 1:19.709-es és 1:20. 854-es köröket autózott a C5-ös gumikon.

GPHírek
14:47

Latifi egyelőre nem gurul pályára

Jake Boxall-Legge, az Autosport szakírója kiszúrta, hogy Latifi jelenleg a Williams vendéglátó egységében tartózkodik, így a következő percekben még biztosan nem láthatjuk.

GPHírek
14:49

Zöld zászló

Ismét újraindult a tesztelés, Hamilton, Vettel, Gasly és Giovinazzi rögtön pályára is gurult. A hatszoros világbajnok már a piros zászló előtt is kiment, de nem tudott mért időt autózni.

GPHírek
14:51

Hamilton füstöl

Hamilton 1:18.198-as kört autózott a C4-es gumikon, ezzel feljött a 8. pozícióba. A 10-es kanyarból történő kigyorsítás után azonban füst jött ki a Mercedesből.

GPHírek
14:58

Jelenleg csak ketten vannak a pályán

Csupán Albon és Giovinazzi köröznek, mindketten hosszú etapon vannak. Hamilton és Gasly a bokszba hajtottak, a brit pilóta továbbra is a 8. helyen áll.

GPHírek
15:01

Norris is a pályán

Lando Norris a mai napon először gurult pályára, a McLaren versenyzője C2-es gumival köröz. Emlékeztetőül, csapattársa, Carlos Sainz 1:18.274-es kört autózott. Persze nem garantált, hogy ugyanazt a programot futják.

GPHírek
15:03

Bottast még senki sem közelítette meg

Eltelt az első óra a délutáni műszakból, az első hat helyen olyan versenyzők állnak, akik délelőtt is vezettek, a délután csatlakozók közül Albon volt eddig a leggyorsabb a Red Bull-lal.

Az állás 3 órával a teszt vége előtt.

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 52 kör
4. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.035, 92 kör
7. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 12 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.198, 8 kör
9. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
11. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 49 kör
12. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:18.768, 12 kör
13. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.856, 9 kör
10. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
15. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör
16. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 1 kör

GPHírek
15:05

A Ferrarinál megint sorfalat állnak

A maranellóiak szerelői a már megszokott módon eltakarják Vettel autóját. Eközben Hamilton ismét kigurult a pályára, a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal is C4-es abroncsokon.

GPHírek
15:10

Hamilton feljött a harmadik helyre

A Mercedes versenyzője 1:17.332-es időt autózott. A brit pilóta látványosan vezeti a kocsit, az egyik körében farolva jött ki az utolsó sikánból.

GPHírek
15:13

Hamilton tovább gyorsul

Valamivel több mint 2 tizedet javított az idején a C3-as gumin köröző hatszoros világbajnok, 1:17.111-gyel továbbra is a harmadik, levezető köre végén behajtott a bokszba.

GPHírek
15:16

Gondok a Mercedes-klónnal

A Racing Pointot még nem láttuk délután, Lance Stroll autóján lázas munka folyik a garázsban. Délelőtt 52 kört tett meg.

GPHírek
15:18

A Haasnak ennyi volt a teszt

Kevin Magnussen 4 kört tudott megtenni ma, a csapat úgy döntött, hogy nem siet a sérülések kijavításával, mert akkor is csak nagyjából az utolsó fél órára tudnák kiküldeni az autót. Helyette elkezdik a felkészülést a jövő hét szerdán kezdődő második felvonásra.

GPHírek
15:22

Giovinazzi az első 100 kör fölött

A versenyzők közül az olasz, a csapatok közül pedig az Alfa Romeo lépte át először a 100 körös határt, noha több istálló is öles léptekkel közeledik ehhez. Giovinazzi 102 körnél tart, de éppen a garázsban ban, jelenleg csak Ricciardo és Norris köröz.

GPHírek
15:26

Visszatért a Racing Point

Közel másfél órát bukott el a silverstone-i istálló a műszaki hiba elhárításával, de Stroll újra a pályán, ránézésre sikerült összerakni a kocsit. Az is erre utal, hogy nem tért vissza a bokszba, hanem rögtön el is ment egy mért körre.

GPHírek
15:29

Hamilton már a második!

A brit pilóta tovább javított, ezúttal 1:17.091-es kört autózott, és feljött a 2. helyre csapattársa mögé. Bottastól azonban még 1.3 másodperccel van elmaradva, de a hatszoros világbajnok egyelőre eltérő beállításokkal megy.

GPHírek
15:35

Norris újra a pályán

A McLaren versenyzője ismét kigurult a pályára, méghozzá C1-es gumikon. A brit pilóta jelenleg az utolsó, 16. helyen áll, de eddig inkább a versenytempóval kapcsolatosan gyűjtött adatokat.

GPHírek
15:39

Ricciardo már 22 körnél tart a C2-es gumin

Az ausztrál pilóta rendkívül hosszú, 22 körös etapon van a második legkeményebb keveréken. Legutóbb 1:23.710-es időt autózott.

GPHírek
15:45

Ricciardo befejezte az etapját, de már újra a pályán

Véget ért az ausztrál pilóta rendkívül hosszú etapja, de a kerékcsere után máris újra a pályára gurult. Ezúttal a közepes gumikat nyüstöli.

GPHírek
15:48

Hamiltont betolják

A hatszoros világbajnok ideiglenesen befejezte a körözést, a Mercedes szerelői pedig a garázsba tolták a W11-est. A brit versenyző továbbra is a második, kíváncsian várjuk, hogy a későbbiekben erőlteti-e Bottas megelőzését.

GPHírek
15:52

Hamilton újra a pályán

Nem pihent sokat, a 35 esztendős pilóta ismét kigurult az aszfaltcsíkra, ezúttal is C3-as abroncsokon.

GPHírek
15:56

Hamilton már 1:17-en belül!

A hatszoros világbajnok 1:16.642-es körrel közelítette meg Bottas délelőtti idejét.

GPHírek
16:00

Az idősebbik Sainz is ott van a teszten

Idősebb Carlos Sainz is Barcelonában tartózkodik, a friss Dakar-győztes a McLaren bokszfaláról figyeli az eseményeket. Az MCL35-össel ezúttal nem a fia, hanem Lando Norris körözget a pályán.

GPHírek
16:04

Két óta maradt az eheti tesztből

Egyetlen komoly változás történt csak az utóbbi egy órában: Lewis Hamilton feljött a második helyre a Mercedesszel, így akárcsak tegnapelőtt, most is a két Mercedes-pilóta áll az élen. A körszámokat tekintve toronymagasan Giovinazzi vezet, a csapatok között azonban más a helyzet, ott a Renault az első 123-mal. Ez mindenképpen dicséretes a franciáktól, akik tegnap egyedüliként nem jutottak 100 kör fölé a mezőnyből.

Az állás az utolsó két óra előtt:

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.642, 30 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 69 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.035, 120 kör
8. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 29 kör
9. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:18.768, 37 kör
10. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
11. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
12. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 58 kör
13. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.856, 47 kör
14. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
15. Lando Norris (McLaren), 1:19.008, 22 kör
16. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör

GPHírek
16:06

Vettel újra a pályán

A négyszeres világbajnok hosszú szünet után gurult újra a pályára. Jelnleg csupán a 12. pozícióban tartózkodik, kérdés, hogy a Ferrarinál akarnak-e ezen javítani.

GPHírek
16:10

Steiner új káromkodásokon gondolkozik?

Nem alakult jól a Haas mai napja, Kevin Magnussen a délutáni szakasz elején defektet kapott, és a falnak ütközött. A Red Bullnál fel is vetették, hogy Günther Steiner csapatfőnök már a Drive to Survive harmadik évadára készül, és lehet, hogy új káromkodásokon töri a fejét.

GPHírek
16:15

A Ferrari továbbra sem gyors

Sebastian Vettel az első négy körében a következő köridőket futotta: 1:18.743 - 1:19.353 - 1:19.815 - 1:20.770. Ez alapján kijelenthető, hogy a Ferrari továbbra el van maradva a riválisaihoz képest.

GPHírek
16:17

Hamilton nem tudott javítani

A brit pilóta ezúttal C4-es gumikon gurult a pályára, de egyelőre nemhogy csapattársát, de saját eddigi legjobbját sem tudta túlszárnyalni. Utóbbi akár sikerülhetett volna, de a 10-es kanyarban megcsúszott. Jelnleg töltőkörön van, lehet, hogy újra megpróbálkozik a javítással.

GPHírek
16:22

Hamilton továbbra sem javít

A brit pilóta ezúttal 1:17.224-es kört autózott. Könnyen lehet, hogy ezzel a szettel ennyi volt, legalábbis ami a javítást illeti. Rajta kívül csak Giovinazzi, Gasly, valaint Ricciardo körözget a pályán.

GPHírek
16:28

Vettel kiszállt

Vettel kiszállt a Ferrariból, felvette a sapkáját és elsétált. A Ferrarinál készülődtek, könnyen lehet, hogy ez megint egy nagyobb szerelés lesz. Bő másfél óra van hátra, kérdés, hogy ma még látatjuk-e a német pilótát.

GPHírek
16:30

Gyengül a szélerősség

Ricciardóval rádión közölték, hogy már nem kell annyira erős szélre számítani, mint a korábbiakban. Az ausztrál piótát arra is kérték, hogy változtasson a beállításokon. Rajta kívül csak Gasly van a pályán, mindenki más a bokszban tartózkodik.

GPHírek
16:33

Stroll hosszú idő után megpihen

A kanadai pilóta 22 körös etapon van túl, a csapata "hosszú" idő után köszönthette újra.

GPHírek
16:38

Hamilton javított, de nem eleget

A hatszoros világbajnok autójára a C5-ös gumikat tették fel, és a második szektor végéig viszonylag jól állt, hiszen csupán 1 tizedes hátrányban volt Bottashoz képest. A 13-as kanyarban viszont újra megcsúszott, így csak minimálisan tudott javítani. A következő körben visszament a bokszba.

GPHírek
16:43

Ricciardo konstans köröket autózik

Az ausztrál pilóta ismét hosszú etapot fut a C2-es gumikkal. Már 24. körnél tart, korábban vélhetően csak a gumikopás miatt esett vissza.

GPHírek
16:47

Piros zászló!

Ricciardo nem tudta befejezni a hosszú etapját, ugyanis autója megállt. A fedélzeti kamera alapján egyértelműen motorhibára lehet következtetni. Ez a negyedik megszakítás a mai napon.

GPHírek
16:53

Ricciardo három hosszú etapot is autózott

A motor meghibásodása előtt a Renault egyértelműen a versenytempóra ment rá, hiszen az ausztrál pilóta három alkalommal is igen hosszú etapot autózott. A francia istállónak nyilvánvalóan rosszul jön a malőr, de vélhetően így sem telt haszontalanul a délután.

GPHírek
16:57

Elszállították a Renault-t

Az RS20-ast már feltették a trélerre, ami elszállította azt. Pár perccel korábban Ricciardo arcán látszott, hogy nem boldog az újabb hiba miatt.

GPHírek
16:58

Zöld zászló

Újraindult a teszt, Hamilton, Stroll, Albon és Norris rögtön pályára is gurult.

GPHírek
17:02

Hamilton hosszabb etapra készül?

A brit versenyző ezúttal C3-as gumikkal gurult ki a pályára, és csupán 1:24.886-ot autózott. Eközben Vettel is újra a pályán.

GPHírek
17:02

Kezdődjék az utolsó óra!

Vajon lesz, aki bevállal egy gyorskört C5-ös gumin, ahogy tette azt Lewis Hamilton? Egyelőre a két Mercedes vezet, ha így marad, megismétlődik a szerdai eredmény az első két helyen, csak felcserélt sorrendben.

Az állás az utolsó órára fordulva:

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.516, 43 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 88 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.936, 132 kör
8. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 39 kör
9. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:18.213, 56 kör
10. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
11. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
12. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 68 kör
13. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.856, 78 kör
14. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 44 kör
15. Lando Norris (McLaren), 1:19.008, 30 kör
16. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör

GPHírek
17:07

Sainz elégedett az eddigiekkel

Carlos Sainz elégedetten tweetelt az elmúlt három napról. A spanyol pilóta szerint rengeteg adatot gyűjtöttek, amit meg tudnak vizsgálni jövő hét szerdáig, amikor is a tesztelés második része kezdődik.

GPHírek
17:09

Latifi újra a pályán

A Williams elkészült a munkálatokkal, így Nicholas Latifi az utolsó órára pályára tudott gurulni. Eközben Guiiovinazzi C4-es gumikkal feljött a 6. helyre, amivel megelőzte a délelőtt futó Max Verstappent.

GPHírek
17:14

Pérez is elégedett az első héttel

Sergio Pérez az F1 TV-nek beszélt az első hét tapasztalatairól. A mexikói pilóta szerint az volt a legfontosabb, hogy minél több kört teljesítsenek, jövő héten pedig a most nyert adatok alapján kell változtatni a beállításokon. Pérez hozzátette, bízik benne, hogy jó döntést hoztak, amikor  az autó tervezésénél jelentős mértékben a tavalyi Mercedes koncepcióját követték.

GPHírek
17:16

Ricciardo újból készülődik

Úgy néz ki, az austrál versenyző vissza tud ülni a Renault-ba, legalábbis a képek erre utalnak. Jelenleg 78 körnél tart, a hátralévő időben ezt még valamelyest növelheti.

GPHírek
17:19

Russell nem tud dönteni

George Russell Sainzhoz és Pérezhez hasonlóan azok közé tartozik, akik erre a hétre már minden kötelezettségüket teljesítették. A brit pilóta nem az eddigieket értékelte, hanem megkérdezte követőit, melyik sisakfestését kedvelik jobban.

GPHírek
17:22

Stroll is átlépte a 100 kört

A Racing Point versenyzője jelnleg 102 körnél tart, rajta kívül csak Giovinazzi lépte át a 100-at. Igaz, az olasz pilóta valamivel többször, 139-szer szelte át a rajt-cél vonalat.

GPHírek
17:25

Norris autójában fékhibát fedeztek fel

A McLarennél éppen a kerékcsere-gyakorlatot végeztek, amikor felfedzték, hogy a jobb első keréknél hiba van a fékrendszerben. A szerelők rögtön szét is szedték az autót, és orvosolták a problémát.

GPHírek
17:33

Ismét frissült a galéria

Újabb fotókkal bővült a galériánk, a képre kattntva tudják megtekinteni. 

Hamilton egyelőre a 2. helyen állForrás: Getty Images/2020 Eric Alonso/MB Media/Eric Alonso/Mb Media
GPHírek
17:38

Giovinazzi autója zöld lett

Pontosabban az eleje. Persze mindez nem véletlen, az Alfa Romeóra ugyanis rengeteg flow-vis festéket tettek.

GPHírek
17:41

Ricciardónak nincs könnyű napja

Az ausztrrál versenyző vissza tudott menni a pályára, de nem sokkal később meg is pördült. Visszatérése óta csupán 5 kört tett meg, így jelenleg 82-nál tart.

GPHírek
17:45

Hamilton és Vettel is hosszú etapot fut

A brit pillóta 11, míg riválisa 10 körnél tart a C2-es keveréken. Összességében 65, illetve 89 alkalommal értek körbe.

GPHírek
17:48

Ricciardo feljött a hetedik helyre

Az ausztrál pilóta C4-es keveréken futott 1:17.574-es időt, amivel megelőzte egykori csapattársát, Max Verstappent.

GPHírek
17:51

Verstappen optimista

„Rendkívül elégedettek vagyunk azzal, amit eddig elértünk" – írta a Twitteren, és hozzátette, jövő héten ugyanott kell folytatniuk.

GPHírek
17:56

Nem valószínű, hogy Bottast letaszítják

Hamilton ismét kijött, de a Mercedesen C2-es gumik vannak, amivel nem lehet megközelíteni a finn versenyző idejét. Vettel is befejezte a hosszú etapot, de a kerékcsere után azonnal vissza is ment.

GPHírek
18:00

Gasly a lágy gumikon

A francia versenyző a végére felrakta a lágy abroncsokat, elképzelhető, hogy még fog javítani. Ezenkívül viszont nem valószínű, hogy bármi is változik, legalábbis ami a végeredményt illeti.

GPHírek
18:04

Ennyi volt a tesztelés a hétre

Leintették az eheti utolsó tesztnapot is, a mezőny túl van a felkészülés felén, legközelebb jövő hét szerdától péntekig köröznek a csapatok Barcelonában. Kedves Olvasóinknak köszönjük a háromnapos figyelmet, de messzire ne menjenek, hamarosan jövünk a mai nap összefoglalójával, amelyet folyamatosan frissítünk a versenyzők reakcióival!

A 3. nap végeredménye:

1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:15.732, 65 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.516, 73 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:17.102, 76 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.338, 116 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.427, 63 kör
6. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:17.469, 152 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.574, 93 kör
8. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.636, 86 kör
9. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.783, 59 kör
10. Alex Albon (Red Bull), 1:18.154, 83 kör
11. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.274, 76 kör
12. Romain Grosjean (Haas), 1:18.380, 48 kör
13. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.384, 100 kör
14. Lando Norris (McLaren), 1:18.454, 49 kör
15. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.004, 72 kör
16. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.709, 4 kör

Még több bejegyzés