Teszteléssel kezdődött az Abu-dzabi Nagydíj programja az első szabadedzés során, kihasználva, hogy az első tréninget még nappal rendezik, nagyságrendileg 10 Celsius fokkal magasabb hőmérsékletek közepette, mint a helyezésekről döntő időmérőt és a futamot. A csapatokat az is motiválja az előremutató fejlesztések kipróbálására, hogy a szezonzáró előtt szinte már minden eldőlt.
A Ferrari a csapat számára új kipufogó-elrendezést próbált ki, amit a Red Bullról másoltak le. Az egyik autón két kipufogócső jelent meg és ehhez két tartópillért helyeztek el a hátsó szárny alatt. A McLarennél a DRS-mechanizmust alakították át és hoztak új első szárnyat is, az Alfa Romeo flow-vis festékkel vizsgálta az autó aerodinamikáját, a Renault pedig hatalmas mérőkeretet épített az autóra.
A francia gyártó csapata számára nem alakult zavartalanul az első szabadedzés, fél órával a leintés előtt Daniel Ricciardo motorhiba miatt kénytelen volt félreállni. Az ausztrál pilóta autójából olaj is a pályára került, ezen a listavezető Valtteri Bottas alaposan meg is csúszott, de szerencséjére el tudta kerülni, hogy a védősávnak ütközött. Az edzést hosszú időre megszakították. Ricciardo mellett
Lewis Hamilton is motorproblémákra panaszkodott,
de a világbajnok pilóta sikeresen vissza tudott térni a szerelőihez, majd mérnöke később azt mondta, nagyobb módosításokra lehet szükség a beállítások terén a megfelelő fékhőmérsékletek elérése érdekében. Hamilton a világbajnoki cím (és elsősorban a munkatársai) tiszteletére ezúttal az 1-es rajtszámmal vezetett a megszokott 44-es helyett.
Az eredmények terén nem igazán tükröződött, hogy a csapatok elsősorban a jövőre készülnek: az új fejlesztéseket is tartalmazó erőforrást használó Bottas már a tréning elején gyorsabbnak bizonyult Max Verstappen tavalyi formájánál, a Ferrarik azonban nem tudták felülmúlni a Red Bull 2018-as leggyorsabb körét.
Sebastian Vettel az utolsó percekben megpróbált javítani az 5. helyén közepes keverékű gumikkal, de megcsúszott, és az autója hátuljával a szalagkorlátnak ütközött.
A Ferrari bal hátsó futóműve megsérült, ráadásul az autó olyan helyen állt meg, hogy piros zászló nélkül nem lehetett kimenteni, így Ricciardo után másodszor is leállították a tréninget. Ez elvette a lehetőséget a többiektől, hogy javítsanak az eredményeiken, és az FIA megtiltotta a rajtgyakorlatokat is, ezért az első 90 perc kedvezőtlenül zárult a mezőny számára.
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |