A két Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a Brazil Nagydíj második szabadedzésén Max Verstappen és a két Mercedes előtt, amelyek az időmérő-szimuláció során majdnem összeütköztek.
A nedves pályán megrendezett első szabadedzés után a második tréning nagyrészt száraz pályán zajlott Interlagosban, ami lehetőséget biztosított a csapatoknak, hogy megkezdjék az érdemi felkészülést a vasárnap várhatóan száraz pályán zajló Brazil Nagydíjra. Ezzel a Toro Rosso és részben a Williams nem tudott élni, miután műszaki hibákkal és balesetekkel piros zászlókat okoztak.
Az első tréninget kihagyó Robert Kubica már az első mért köre során összetörte az autóját, majd az edzés második felében mindkét Toro Rossóban elfüstölt a Honda-motor. Pierre Gasly esetében még elég volt egy VSC-fázis, Danyiil Kvjat miatt azonban ismét, ezúttal véglegesen le kellett állítani a körözést.

Menet közben sem alakultak zavartalanul az események, elsősorban a forgalom okozott problémát a rövid aszfaltcsíkon, de az edzés során ismét esni kezdett az eső, igaz, még intermediate gumikra sem volt szükség. A pilóták néhány percre visszavonultak a garázsokba, utána viszont lágy gumikkal teljesítették az időmérő-szimulációkat. Ez zűrzavarral kezdődött, mivel
Valtteri Bottas az ideális íven poroszkálva elrontotta Lewis Hamilton és Sebastian Vettel első körét is, ráadásul a két Mercedes majdnem össze is ütközött.
Az incidens miatt Vettel csak a második próbálkozásra tudott igazi gyors kört futni, de így is ő érte el a legjobb eredményt, míg Charles Leclerc az első mért körével lett 2. helyezett. Bottas szintén újra próbálkozott, Hamiltonnak pedig további két mért kör kellett, hogy az eleinte bő 4 tizedmásodperces hátrányát 0,2 másodpercre csökkentse.
A változékony időjárás és tapadási viszonyok miatt nehéz messzemenő következtetéseket levonni az eredmények alapján, de a pole pozícióért vívott csata ismét háromesélyesnek tűnik a csapatok szintjén, mivel Max Verstappen be tudott furakodni a két Ferrari és a két Mercedes közé, még úgy is, hogy Christian Horner csapatfőnök kénytelen volt megállapítani,
a Ferrarik ismét nagyon gyorsak voltak a pálya padlógázas szakaszán.
Noha a hétvége előtt az FIA újabb technikai direktívát adott ki, ezzel reagálva az ellenfelek aggályaira a Ferrari feltételezett trükkjei kapcsán, Horner szerint a Scuderia autói megint 0,7 másodpercet vertek a többiekre az egyenesben, bár ezt a mért pontokon nem támasztotta alá kiugróan magas csúcssebesség.

Az egykörös tempót látva az élcsapatok valószínűleg ismét használhatják majd a Q2-ben a közepes keverékű gumikat, mivel lágyakon a középmezőny legjobbja, Kevin Magnussen a rövid pályán is 0,9 másodperces hátrányt szedett össze. Igaz, a McLaren valószínűleg jobb eredményre is képes, mivel Carlos Sainz autóját egy adott ponton flexszel kezdték átszabni,
Lando Norris pedig nem tudott jó köröket futni az időmérő-szimuláció során, ezért csak a 18. helyezett lett a két Williams előtt.
A 6-10. helyeken öt különböző csapat pilótái osztoztak, várhatóan nagy csata lesz majd a Q3-ba kerülés érdekében, annál is inkább, mert a 16. helyezett Romain Grosjean is csak 3 tizedmásodpercre volt a top 10-től, bár a rövid aszfaltcsíkon ezt a szokásosnál nehezebb lesz ledolgozni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Fontos szabadedzés következik
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első tréninget elmosta az eső, ezért a csapatoknak van mit behozni a második 90 perc során, várhatóan nagy lesz a forgalom.
Az első tréningen esőgumik kellettek
Slick gumik csak az első szabadedzés végén kerültek elő, de nem sok jót hoztak a Red Bull pilótáinak. Albon összetörte az autóját, de Verstappen is megpördült. A többiek inkább esőgumikkal próbálkoztak, ez látható a galériánk képein is.

Ricciardónak van egy tippje Hamilton legyőzésére
Valtteri Bottas csütörtökön kijelentette, van terve Lewis Hamilton jövő évi legyőzésére, de nem volt hajlandó elárulni azt. Több sem kellett Daniel Ricciardónak és a tapintatosságot egy pillanatra félretéve odasúgta ellenfelének, hogy "etess vele steaket". Hamilton 2017 óta vegán étrendet követ.
Nem esik az eső
Jelenleg nem esik az eső és a következő 15 percben ez nem is várható, viszont a pályán még vannak nedves foltok. Valószínűleg slick gumikkal lehet már menni, de a tapadás biztosan gyenge lesz.
No llueve ahora en Interlagos. Pista seca. Nublado y con viento
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) November 15, 2019
It's not raining now in Interlagos. Dry track. Cloudy and windy. pic.twitter.com/7dPmYUOKzI
Ez történt az első tréningen
Highlights from a wet and unpredictable opening session in Sao Paulo ???#BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/ONwU3OZi7N
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Az ideális ív szinte száraz
A Racing Point lőtt egy képet a célegyenesben, itt már nem tűnik vészesnek az aszfalt állapota. Öltöznek a versenyzők, most várhatóan nem késlekednek majd sokat a tréning elején. A levegő 19, a pálya 24 fokos.
Good news, race fans ??
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 15, 2019
Track is beginning to dry! ?? Just in time for #FP2#MakeItCount #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/ecpRDhMWB0
Maximum szemerkélés várható
Az F1-es időjárás-jelentésekre szakosodó Rodolfo Alves szerint nem várható, hogy eső zavarja meg a második szabadedzést.
#F1 #BrazilGP RADAR 14:52 LOCAL TIME - Cloudy in Interlagos, but the radar is completely clear. Highly likely Practice 2 to be dry. Some drizzle is possible. Air Temp 19oC. Track 23oC. pic.twitter.com/y7ak6v5e2z
— Rodolfo Alves (@Rodolfoar07) November 15, 2019
Kubica visszakapta az autóját
Az első szabadedzésen ismét Nicholas Latifi vezette a Williams egyik autóját, de a szokásos menetrendet követve Robert Kubica ismét visszaülhetett a második szabadedzésre. Ez Kubica utolsó előtti nagydíja a Williams színeiben.
Change of numbers on the left-hand side of the garage. #RK88 back in the car for FP2. #BrazilGP ???? pic.twitter.com/ErnACPxeMM
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 15, 2019
Megérkezett a hatalmas Ferrari zászló
Monza mellett az elmúlt évtizedekben interlagosi sajátossággá vált, hogy a lelátón egy hatalmas Ferrari zászló jelent meg, az idén már a csapat is várta, hogy viszontláthassák a jelképet. Nem kell tovább várniuk.
Todo preparado en Interlagos para el inicio de los Libres 2!!#F1 #BrazilGP ???? pic.twitter.com/y8cPNCb8ei
— Raúl Molina Recio (@RaulMolinaRecio) November 15, 2019
Még mindig dolgoznak Albon autóján
A Red Bull pilótája bő 2 perccel az első szabadedzés vége előtt törte össze az autóját, a csapatnál úgy döntöttek, kicserélik a padlólemezt is, valamint természetesen az első szárnyat, és javítják az első futóművet is. Az Alfa Romeónál közben nincsenek ilyen gondok, megvolt az ebéd és örülnek a száraz pályának is.
Lunch ?
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) November 15, 2019
Dry track ?
Time for FP2 here at @InterlagosTrack! #BrazilGP pic.twitter.com/z6gRLHl2QF
Megkezdődött a második szabadedzés
A várakozásoknak megfelelően több pilóta is rögtön pályára lépett, slick gumikkal és rajtgyakorlatokkal kezdik az edzést.
Chances of rain this session are 30% ????#BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/ows2re81fO
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Közepes és kemény gumikkal kezdenek
Giovinazzi közepes keverékű gumikkal kezdte meg első mért körét, de a többiek között akadnak keménnyel próbálkozók is, például Bottas. A lágyak várhatóan csak később kerülnek majd elő.
?? FP2 GREEN LIGHT??@Anto_Giovinazzi gets things under way#BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/W79Iv2GcFC
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Bottas a lovak közé csapott
A finn pilóta kemény keverékű gumikkal rögtön 1:10.812-t futott és gyorsan letette a névjegyét, de a köridők most a szokásosnál is gyorsabb ütemben javulnak majd.
Piros zászló!
Robert Kubica csúnyán összetörte a Williamst, alig 6 perc után le kell állítani az edzést. A pilóta jól van, kiszállt az autóból.
#F1 ???? #BrazilGP #Interlagos ?? #FP2
— ?? Vivo F1 (@vivof1) November 15, 2019
Bandera Roja: Se pego #Kubica!
El polaco daba su primera vuelta... en la primera practica estuvo Latifi en ese auto
Fuerte gole... lo pierde en la curva del Sol#F1xFOX pic.twitter.com/KpXZD8FGTN
Code rood ??#FP2
— Max vs. Veekay (@MaxvsVeekay) November 15, 2019
Crash van Robert Kubica #BrazilGP???? #F1 pic.twitter.com/CQhAT9VAxE
A mezőny harmada futott eddig mért kört
Az első 5 perc alatt heten futottak mért kört, de pillanatokon belül többen is feliratkozhatnak a listára, mivel 19:12-kor újraindítják a második szabadedzést. Max Veratappen az első, aki már a bokszutca végén várakozik.
Albon autója is összeállt
A Red Bull thai pilótája is megkezdte a második szabadedzést, miután a csapata megjavította az autóját. Leclerc és Hamilton is pályára lépett.
Verstappen vezet közepessel
A holland versenyző az első mért körében rögtön 1:10.051-et futott közepes keverékű gumikkal. Hamilton is jön ugyanezzel a keverékkel, Albon feljött a 2. helyre, de alig verte közepessel Bottas kemény gumis eredményét.
#BrazilGP ???? | EL2 (15/90 min)
— Secteur F1 ?????? (@Secteur_F1) November 15, 2019
? C'est reparti
Et Verstappen signe le meilleur temps en médiums #F1 pic.twitter.com/7ijOuriDGl
Hamilton az élre állt
A Mercedes pilótája csak a középső szektorban volt gyorsabb Verstappennél, de ez is elég volt egy 1:09.938-hoz. A Red Bull pilótája a 2. helyezett, Leclerc egyelőre csak a 3. helyezett.
#F1 ???? #BrazilGP #Interlagos ?? #FP2#Hamilton completa su primera vuelta del dia! y se pone primero!#F1xFOX pic.twitter.com/Eyh0ys2DuC
— ?? Vivo F1 (@vivof1) November 15, 2019
Hamilton a leváltásokra panaszkodik.
Vettel vezet, Gasly majdnem összetörte
Leclerc 1:09.820-ra gyorsult, Vettel viszont 1:08.570-re javított, nem sokkal azután, hogy Gasly majdnem a falban kötött ki.
Turn 2 almost catches out @PierreGASLY
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
The @ToroRosso driver runs wide and returns to the track unscathed#BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/eDKkgCr3oz
Különböző szárnyakat próbálgatnak a Haasnál
Romain Grosjean nemrég váltott egy másik specifikációjú első szárnyra, és hasonló munka folyik a Red Bullnál is.
Romain in and out of the pits to switch onto a different front wing. #HaasF1 #BrazilGP #FP2 pic.twitter.com/OXszZbPNC7
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 15, 2019
Szemerkél az eső
Jól láthatóan esőcseppek jelentek meg Sergio Pérez kameráján, de Nico Hülkenberget megnyugtatták, hogy ez csak átmeneti probléma.
The @ScuderiaFerrari boys are warming to their task...
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
First @Charles_Leclerc then Sebastian Vettel goes quickest ??#BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/3H4eGe6Wky
Javítani kell Verstappen autóját
Szokatlan probléma merült fel, a Sky Sports riportere szerint Max Verstappen autójára egyszerűen nem tudtak felszerelni egy új orrkúpot, mert az alkatrész nem illeszkedett. Betolták a Red Bullt a garázsba, és úgy tűnik, gyorsan megoldást találtak.
Flexszel estek neki a McLarennek
Sainz autóját csonkítják éppen, miközben egyre erősebben esik az eső, Hülkenberg autójára már intermediate gumikat szereltek, de a pályára egyelőre nem küldték vissza őt.
???
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Running repairs on @Carlossainz55's car #BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/oldSzCEWJG
Verstappen újra a pályán
A holland pilóta jóval lassabb korábbi eredményénél, ez a pálya állapotának romlása miatt is lehet, de eltérő beállítások is okozhatják. Továbbra is közepes keverékű gumikat használ.
Norris és Kvjat eddig a legszorgalmasabb
A McLaren és a Toro Rosso pilótája 14-14 kört teljesített, a többiek jellemzően 10-12 alkalommal fordultak eddig. Erős szél is fúj, a célegyenesben hátszél van.
Az esővel dacolva megkezdődtek az időmérős körök
Hirtelen megnövekedett a forgalom a pályán, mindenki lágy gumikra váltott. Hamarosan jönnek a mai legjobb köridők.
Hamilton majdnem nekiment Bottasnak
A brit pilóta versenytempóban érkezett csapattársa mögé, aki az ideális íven poroszkált az utolsó kanyar előtt. Hamiltonnak alaposan fékeznie kellett, majd Vettel is utolérte a két Mercedest. Egyikük sem tudott javítani. Kvjat közben megpördült az 1-es kanyarból kifelé.
#Bottas obstructing #Hamilton's hot LAP #BrazilGP ????#F1 pic.twitter.com/9tp8zE5hi7 #FP2
— Mr Lawrence???????? (@Mr_Lawrence4) November 15, 2019
#BrazilGP ???? | EL2 (46/90 min)
— Secteur F1 ?????? (@Secteur_F1) November 15, 2019
Tete-a-queue de Kvyat au virage 1 ??#F1 pic.twitter.com/YvnyYDxVR1
Hamilton megint fennakadt a forgalomban
Leclerc az élre állt, majd egy hűtőkör után Vettel újra próbálkozott, és 1:09.217-tel átvette a vezetést. Bottas a poroszkálás után szintén rákapcsolt, egyelőre 0,156 másodperccel lassabb a német pilótánál, Hamilton csak a harmadik mért körében tudott értékelhető eredményt elérni, miután a második gyorskörében is elfékezte magát, majd beragadt Gasly mögé. A brit pilóta egyelőre majd fél másodperc hátránnyal a 4. helyezett.
Verstappen beugrott a Ferrarik és a Mercedesek közé
A holland pilóta a középső szektorban abszolút leggyorsabb volt 0,134 másodperccel viszont lassabbnak bizonyult Vettelnél. Hamilton is gyorsult, de a hátránya még mindig bő 2 tizedmásodperc.
Vettel felülbírálta a mérnökét
A Sky Sports szerint a Ferrari ki akarta küldeni Vettelt még egy etapra új lágy gumikkal, de a német pilóta azt mondta, tudja, mire képes az autója az időmérőn, ezért inkább a versenytempóval foglalkozna, és hosszabb etapot futna. 35 perc maradt hátra.
Nem is nagyon leplezik az F1 legrosszabbul őrzött titkát
Noha a Williams csak az Abu-dzabi Nagydíj (és az F2-es szezonzáró) után akarja hivatalosan is bejelenteni, hogy Nicholas Latifi lesz Robert Kubica utódja és George Russell csapattársa 2020-ban, a kanadai pilóta a Sky Sports műsorában úgy beszélt a helyzetről, mintha ez már közismert döntés lenne.
Driving in FP1 ???
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 15, 2019
Commentating in FP2 ???
A man of many talents is @NicholasLatifi ??#BrazilGP ???? pic.twitter.com/zOY7yj2wBw
Latifi az idén utoljára vezetett F1-es szabadedzésen, de valószínűleg ismét bevetik a szezonzáró utáni gumiteszten.
Giovinazzinak problémája akadt a motorjával
Rádión jelentette, hogy csökken az erőforrás teljesítménye, ez aggasztó lehet a Ferrari szempontjából, de ha probléma is akadt, a versenyt várhatóan nem érinti, ilyenkor már edzésmotorokat használnak a csapatok.
Az élcsapatok megint kedvező taktikát választhatnak
A körülmények miatt nehéz lesz kiindulni a köridőkből, de Kevin Magnussen egyelőre 0,9 másodperccel lassabb Sebastian Vettelnél (a szezon egyik legrövidebb körén), így bár még nem tudjuk, mennyi a tempókülönbség a közepes és a lágy gumik között, valószínű, hogy az élcsapatok megengedhetik majd maguknak, hogy a Q2-ben a versenytaktika szempontjából kedvezőbb, sárga jelzésű gumikat használják.
Bottas ma mindig rosszkor van rossz helyen
A Mercedes pilótája ezúttal a gyors sávban haladt a bokszutcában, amikor kiengedték elé Charles Leclerc-t a garázsból. Nem a finn versenyző volt a hibás.
Menetrendszerű Verstappen kérdés a motorról
A holland pilóta szinte minden edzésen aggodalmaskodik a motorja miatt, most is szólt a mérnökének, aki új beállításokat javasolt neki.
VSC: Elfüstölt egy Honda-motor
Pierre Gasly autójában sűrű füstöt eregetve megadta magát a Honda-motor. A műszaki mentés miatt VSC-fázist léptettek életbe.
?? VIRTUAL SAFETY CAR ??
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Smoke billows from @PierreGASLY's car#BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/qUEXCL7VKe
Game over in FP2 for @PierreGASLY #BrazilGP ???? #F1 pic.twitter.com/cbhOKDPxeo
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Norris gyanúsan gyengén áll
A McLaren pilótája mindössze a 18. helyezett, vagyis csak a két Williamst előzi meg, ennek az az oka, hogy nem tudta összerakni az időmérős köreit, ezért nem hozott ki mindent a McLarenből, ám így is bő 1 másodperccel gyorsabb a 19. helyezett Russellnél.
A közönség már ma is nagyon lelkes
Brazíliában akkor is rajong a közönség az F1-ért, amikor éppen nincs hazai versenyző, még a láthatáron sem.
#F1 Todas as ruas levam ao Setor A... ?????? #BrazilGP ???? pic.twitter.com/oehwvRZBJ6
— Fernando Campos ?????? (@FBrandaoCampos) November 15, 2019
A Red Bull megint a Ferrari motorja miatt kesereg
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában felhívta a figyelmet arra, hogy a Ferrarik ismét nagyon gyorsak az egyenesben, 0,7 másodpercet vernek a többiekre a pálya legtempósabb szakaszán.
Újabb piros zászló!
Újabb Honda-motor romlott el, ezúttal Danyiil Kvjat autójában. A Toro Rosso versenyzőjét arra utasították, hogy ugorjon ki gyorsan, mert az autó ki is gyuladt, de gyorsan eloltották.
Kvyat se la ha dado y tiene fuego en el coche#F1 #BrazilGP ???? pic.twitter.com/HbJfwqaBQG
— Raúl Molina Recio (@RaulMolinaRecio) November 15, 2019
Kvjat ki is csúszott, és nekiment a falnak, de lehetséges, hogy ez már a műszaki hiba következménye volt.
Nem indítják újra a tréninget
Ismét piros zászló vet véget a szabadedzésnek, nem lesz idő újraindítani a tréninget a mentés miatt, így az eredmények ma már nem változnak. Köszönjük szépen a kitartó figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!