Társoldalunk:

Hamilton megnyerte hatodik vb-címét, Bottas a hajrában győzött Austinban

2019.11.03., 19:50
rendezés

Lewis Hamilton az USA Nagydíjon bebiztosította hatodik világbajnoki címét, miután az ötödik helyről rajtolva a második helyen végzett az őt a hajrában megelőző csapattársa, Valtteri Bottas mögött.

Az összes igazán fontos kérdés eldőlhetett az idei USA Nagydíjon, a 2019-es Forma-1-es világbajnoki sorozat 19. állomásán, amennyiben ugyanis a meglepetésre csak az ötödik helyről rajtoló Lewis Hamiltonak ugyanis elég volt a nyolcadiknál jobb helyen (vagy kilencedikként a leggyorsabb kört megfutva) végeznie, hogy az övé legyen az idei vb-trófea. A címvédő első komoly próbatétele a rajtnál jött el, meg kellett úsznia az első kanyart, ami olyannyira jól sikerült neki, hogy az első kör végén már a harmadik helyen haladt, miután az első kanyarban Charles Lecler-t, a nyolcasban pedig Sebastian Vettelt is megelőzte. Az eleje zavartalanul eljött, Alex Albon azonban összekoccant Carlos Sainz-cal, és rögtön az első kör végén kiállt kereket cserélni.

A két Ferrari a rajtnál még elöl volt, de hamar kiderült, hogy nem az ő versenyük lesz az idei USA Nagydíj - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A rajt igazi vesztese Sebastian Vettel volt, aki nemcsak a második pozíciót bukta el, hanem egészen a hetedik helyig esett vissza, csapattársa, Daniel Ricciardo és Lando Norris is elment mellett. Ezután sikerült valamennyire felülkerekednie a láthatóan hatalmas tapadáshiánnyal küzdő autón a négyszeres világbajnoknak,

a kilencedik körben azonban egyik pillanatról a másikra véget ért a versenye, a kilences kanyarban található bukkanón ugyanis eltörött a Ferrari jobb hátsó felfüggesztése.

Az élen Bottas, Verstappen, Hamilton sorrendben haladtak szoros emberfogásban a versenyzők, Charles Leclerc a negyedik helyen hamar leszakadt, körönként nagyjából egy másodperccel volt lassabb a vezető hármasnál, hamar eldőlt tehát, hogy három szereplős lesz a győzelemért folyó küzdelem.

Vettel felfüggesztése kilenc kört bírt

A taktikai csata a 13. körben kezdett éleződni, a Red Bull ugyanis kihívta a Bottastól kissé leszakadó, Hamiltonnal a nyakán autózó Verstappent kemény gumikért. A következő körben ugyanígy tett a Mercedes is Bottasszal, aki még éppen, hogy a holland elé ért vissza a saját kemény keverékű Pirelliein. A vezetést megöröklő Hamilton nem követte két riválisát és kint maradt, a mérnökétől pedig hamarosan megtudta, hogy Bottas és Verstappen kétkiállásos taktikán van. A kérdés innentől kezdve az volt, hogy Hamilton meddig tudja elnyújtani az első etapját, hogy a másodikban minél kevesebb kört kelljen megtennie a verseny végéig a kemény gumikon.

Hamilton végül a 24. körben látogatta meg a szerelőit, egy körrel később a tervezettnél, a csapat ugyanis a 23. fordulóban akarta kihozni, ő azonban megtagadta a kerékcserét.

Az extra kör közben a frissebb gumikon rohamosan közelítő Bottas simán elviharzott mellette DRS segítségével a hátsó egyenesben, vélhetően ez is arra sarkallta Hamiltont, hogy álljon ki. A Mercedes világbajnokának első és egyetlen bokszkiállása után Bottas és Verstappen haladt az első két helyen – a holland folyamatosan szakadt le a finnről – Hamilton pedig a harmadik pozíciót birtokolta. Mérnöke vázolta neki a helyzetet: vezetni fogja a versenyt az élen álló kettős második kerékcseréje után, de szorosak lesznek az utolsó körök. 

Verstappen nem várta meg, hogy Hamilton levadássza az első etapban, és inkább kiment a bokszba - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Verstappen a 34., Bottas a 35. kör végén állt, ki, Hamilton pedig annak rendje és módja szerint ismét átvette a vezetést, a hátralevő 20 körnek 9,5 másodperces előnnyel vágott neki Bottas előtt, egyre kopó kemény gumikon. Bottas és Verstappen közepes keveréken vette üldözőbe. Hogy mennyire volt kritikus Hamilton taktikája, csak utólag fogjuk megtudni, a mérnöke mindenesetre a tudtára adta, hogy rizikós lesz a gumik tartóssága, ezért van B tervük arra az esetre, ha nem bírná végig a fehér oldalfalú Pirelli.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Végül végigbírta, de Hamilton szempontjából nem elég sokáig maradt jó állapotban. Bottas eleinte rohamos ütemben, majd kicsit lassabban zárkózott fel rá, a 47. körre azonban bejött 2 másodperc alá.

Az első komoly támadás az 51. körben érkezett, Bottas a hátsó egyenesben DRS segítségével kívülről fordult csapattársa mellé, ő azonban agresszívan leterelte a 77-es rajtszámú Mercedest a bukótérbe.

A következő körben azonban már nem volt menekvés, Bottas gond nélkül elsuhant Hamilton mellett ugyanott, ahol egy körrel korábban még nem sikerült neki. 

Csak idő kérdése volt, hogy Bottas utolárje Hamiltont - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Az utolsó három körre Verstappen is utolérte Hamiltont, majd DRS-távolságon belülre került, Kevin Magnussen az utolsó előtti körben fékhiba miatt a 12-es kanyar kavicságyában landoló Haas-Ferrarija azonban megmentette a hatodik világbajnoki címe felé száguldó britet, Verstappen ugyanis kétszer is támadhatta volna DRS-sel az utolsó két körben. Az ekkorra már messze járó Bottas idei negyedik győzelmét aratva behúzta az USA Nagydíjat, de Hamilton sem szomorkodhatott, második helyével ugyanis bebiztosította hatodik világbajnoki címét, átvéve ezzel a második helyet az örökranglistán.

Ami a középmezőnyt és az ezen a futamon oda visszasilányuló Charles Leclerc-t illeti, a monacói pilóta 52 másodperces hátrányban jött be a negyedik helyen, viszont a hajrában feltett lágy gumival legalább a leggyorsabb kör az övé lett. Mögé az első kört még az utolsó helyen záró Alex Albon ért fel a Red Bull-lal, a további pontszerző helyeken Daniel Ricciardo, Lando Norris, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez osztozott ebben a sorrendben. Pérez egyébként a 11. helyen futott be, miután Danyiil Kvjat kilökte az utolsó körben, az oroszt azonban megbüntették, így zsinórban másodszor bukott el pontszerző helyezést, ezúttal a mexikói javára.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
19:07

Rekordokat ostromló USA Nagydíj jön

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj élő közvetítésében! Az első austini futamtól eltekintve most a legnagyobb a közönség a Circuit of the Americas körül, ráadásul világbajnokavatás is jöhet, ha Lewis Hamilton legalább 4 pontot szerez vagy Valtteri Bottas nem nyer. 

GPHírek
19:10

Bottas a maga részéről igyekszik menteni a menthetőt

A finn pilóta szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi futamra, ezzel tett egy lépést a számára elengedhetetlen győzelem felé. Ehhez azonban Vettelnek és Verstappennek is lesz egy szava.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
19:11

Változtattak a pályán szombat óta

A pilóták előszeretettel rövidítették a pályát a 8-as kanyarban, egy új hurkával próbálják a futamon megakadályozni ezt.

GPHírek
19:18

A Pirelli egy kerékcserére számít

A gumiszállító szerint a lágy/közepes beosztású gumitaktika a leggyorsabb, az F1 saját előrejelzése viszont arra jutott, hogy a leggyorsabb a közepesen rajtolni és a 14-24. kör között lecserélni azt keményekre. A stratégák úgy vélik, hogy lágy/kemény 10 másodperccel lassabb a teljes versenytáv során.

GPHírek
19:20

A Red Bull kifogyott az új gumikból

Szokatlan, de nem maradt csak közepesből új szettjük, ez azt jelenti, hogy lágyakat semmilyen körülmények között sem akarnak felrakni, a kemény pedig elég tartós így is. 

GPHírek
19:23

Hamilton az 5. helyről is győzelemre tör

Szombaton még azt mondta, nem készül arra, hogy "csodát tesz" a versenyen, a pilótaparádén azonban már azt ígérte, hogy mindent belead majd, és megpróbálja megnyerni a futamot.

GPHírek
19:29

Hollywoodban kezdődött az amerikai hétvége

Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas és a Red Bull pilótái Mexikóváros és Austin között megálltak Los Angelesben, a híres Hollywood Boulevardon is némi gumit égetni. Különleges élmény volt a bemutató mindannyiuknak.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Pirelli
GPHírek
19:31

Laudára emlékezett Hamilton a rajt előtt

A korábbi háromszoros világbajnok fontos szerepet játszott a Mercedes-csapat felvirágoztatásában, Lewis Hamilton szerződtetésében is vastagon benne volt. A brit pilóta a rajt előtt is odament a Niki Lauda emlékét őrző piros baseball sapkához.

GPHírek
19:35

Vettellel együtt érkezett a Ferrari volt csapatfőnöke

Stefano Domenicali 2008 és 2014 között volt a Ferrari csapatfőnöke, manapság a rivális Lamborghini ügyvezetője. 

GPHírek
19:47

Ketten is a százasok klubjában

Max Verstappen és egykori csapattársa, Carlos Sainz is pályafutása 100. F1-es nagydíján vesz részt Austinban.

GPHírek
19:50

Ünnepel a Ferrari csapatfőnöke is

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke ma 50 esztendős, ennek apropóján az egész csapat a jellegzetes szemüvegét mintázó 50-es számot viselve ünnepelte a svájci szakembert.

GPHírek
19:52

Hátsó szárnyat cserélnek Verstappen autóján

A Sky Sports szerint egy jókora repedést fedeztek fel a szerelők Max Verstappen hátsó szárnyán, ezért kicserélik az alkatrészt. Ez egyáltalán nem rutinfeladat, főleg nem alig 20 perccel a rajt előtt.

GPHírek
19:56

Hamilton édesapja is a helyszínen van

"Felhívott, hogy apa, itt kell lenned, az egész család itt van - nyilatkozta Anthony Hamilton a Sky Sportsnak. - Ez az egész hihetetlen. Hogy eddig eljutottunk, és mi történt velünk. Minden év olyan, mint az első évünk a Forma-1-ben. Úgy érzem, mintha ez lenne az első világbajnokság a számunkra. A fiatalok olyanok, mint a vörös posztóra ugró bikák, Lewis pedig le akarja győzni őket." 

GPHírek
19:59

Megjavították Verstappen autóját

A holland pilóta elárulta, hogy az egyik szárnyvéglap tört el, de már minden rendben van, mondta a Sky Sportsnak. Bottas viccelődve kijelentette, nem érez nyomást a verseny előtt.

GPHírek
20:01

A McLaren csapatfőnöke nem tudja, hány kiállás lesz

Andreas Seidl a Sky Sportsnak elismerte, szerinte ők is csak a verseny során jönnek majd rá, hogy egy vagy két bokszkiállással teljesítik a futamot. Lando Norris felhívta a figyelmet, hogy változott a szélirány, most szembe fúj a célegyenesben, ami jót tesz a szélárnyékban autózóknak. 

GPHírek
20:04

A Red Bullokat érdemes lesz figyelni

A két Red Bull eltérő taktikával indul a futamon, Verstappen közepes, Albon lágy gumikkal. Utóbbi valószínűleg két cserével megy majd. 

GPHírek
20:07

Készülődik a mezőny a rajthoz

Úgy tűnik, Verstappen autójának megjavításától eltekintve senkinek sincs gondja az USA Nagydíj előtt. Íme a mai este egyik főszereplője, Lewis Hamilton a rajt előtt.

GPHírek
20:09

A top 10-en kívül csak Räikkönen megy lágyakkal

Szétválasztotta a gumitaktikát az Alfa Romeo, a 17. helyről kezdő Kimi Räikkönen lágy gumikkal indul, valószínűleg megpróbál jól rajtolni és gyorsan előrébb lépni. A 11. helyezett Nico Hülkenberg és a 13. helyezett Danyiil Kvjat keményekkel kezd.

GPHírek
20:14

Rajt: Bottas vezet, Albon beragadt

A Mercedes pilótája megőrizte a vezetést, Verstappen átvette a 2. helyet, Vettel a 3. helyen haladt, de Hamilton és nem sokkal később Leclerc is megelőzte. 

GPHírek
20:16

1. kör: Vettel autója lassú az 1. körben

A német pilóta elfogadhatóan rajtolt, majd Leclerc, Norris és a 2. kanyar elején Ricciardo is megelőzte őt. Bottas vezet Verstappen és Hamilton előtt. 

Albon kiállt kereket cserélni, közepes keverékű gumikkal folytatja.

GPHírek
20:17

2. kör: Vettel szerint sérült az autója

Vettel a rádión jelentette, hogy komoly alulkormányzottsággal küzd, arra gyanakszik, hogy sérült az autója, de nem tudja mitől, mert nem ment neki semminek.

A rajtnál Albon és Sainz ütközött, de a sportfelügyelők csak nyugtázták az esetet.

GPHírek
20:19

3. kör: Mégis vizsgálják Albon és Sainz rajtbalesetét

A sportfelügyelők mégis napirendre tűzték, hogy Albon kiszorította Sainzot az 1-es kanyarban, de a thai pilóta járt rosszabbul. A spanyol versenyző egyelőre a 9. helyezett, Albon a kerékcsere után az utolsó.

Néhány pillanattal később bejelentették, hogy nem lesz ítélet az ügyben.

GPHírek
20:21

4. kör: Bottas egy rossz statisztikát már átírt

A Mercedes pilótája korábban még sohasem vezette a mezőnyt az austini pályán, ma azonban már 4 kört teljesített az élen. Az előnye bő másfél másodperc Verstappen előtt.

GPHírek
20:22

5. kör: Vettel továbbra is küzd az autójával

A német pilóta elfékezte magát a célegyenes végén, a Ferrarinál látják, hogy alulkormányzottsággal küzd, pedig valóban nem ért össze senkivel az 1. körben.

GPHírek
20:24

6. kör: Norris mögé kezd beragadni Ricciardo és Vettel

A rádión megdicsérték a brit pilótát, de arra kérték, hogy figyeljen a túlkormányzottságra, ezek szerint reménykednek az egykiállásos taktikában. Norris hátránya már 14 másodperc. 

GPHírek
20:25

7. kör: Leclerc a B terven, Hamilton után küldik

Leclerc 9,5 másodperc hátrányban van Bottas mögött, szóltak neki, hogy átálltak a B tervre (ez a két kiállásos lehet), de közelebb kellene kerülnie Hamiltonhoz, aki 6 másodperccel megy előtte.

GPHírek
20:27

8. kör: Vettel kiesett!

A német pilóta átugrathatott a 9-es kanyarnál a bukkanón, majd a fűre sodródott, ettől eltört a hátsó felfüggesztése. Kénytelen volt félreállni. 

GPHírek
20:29

8. kör: Ricciardo megelőzte Norrist

Vettel kiesése közben nagy csata zajlott a középmezőny legjobb pozíciójáért, Daniel Ricciardo kifékezte Lando Norrist, és átvette az 5. helyet. Kimi Räikkönen közben lágy gumikkal a 9. helyen halad, a 17. helyről rajtolva.

GPHírek
20:31

11. kör: Hamilton közelít Verstappenhez

A világbajnoki címre hajtó Hamilton már csak 1,1 másodpercre van a 2. helyezett Verstappentől. Meglepő lenne, ha a brit versenyző rárontana a forrófejű hollandra.

GPHírek
20:35

13. kör: Albon elkezdte előzgetni a középmezőny tagjait

A Red Bull pilótája ismét izgalmas versenyt fut, a rajtbaleset után visszaesett az utolsó helyre, de már a 15. helyen halad, miután megelőzte Kubicát, Strollt, Russellt és Giovinazzit. 

Verstappen közben küszködik a tempós kanyarokban, Hamilton 1 másodperc környékén van mögötte.

GPHírek
20:36

13. kör: Versappent kihívták a bokszba a 2. helyről

A szerelők 2,6 másodperc alatt szervizelték a Red Bullt, ez lehetőséget ad Lewis Hamiltonnak, hogy elévágjon, és tartósan átvegye a 2. helyet. A holland pilóta kemény gumikkal folytatja. 

GPHírek
20:38

14. kör: Bottas is kereket cserélt, alig ért vissza Verstappen elé

A Red Bull megtáltosodott a kemény gumikon, Verstappen hatalmas középső szektort autózott, és a szintén kemény gumikra váltó Bottas alig tudott visszaérni elé. A kezdeti gyengélkedés után Bottas azonban lendületbe jött. 

GPHírek
20:40

16. kör: Bottas simán körbeautózta Leclerc-t

A finn pilóta a célegyenesben utolérte a Ferrarit, Leclerc hiába védte a belső ívet, a Mercedes új gumijai annyival jobb tapadást biztosítottak, hogy az Ezüstnyíl simán elszáguldott. Verstappen fél körrel később követte őt. 

GPHírek
20:42

17. kör: Albon sérült autóval versenyez

Mérnöke szólt Albonnak, hogy némi aerodinamikai sérülést látnak az adatokban. Vettel balesete után szóltak Leclerc-nek, hogy kerülje a bukkanót a 8-as kanyarban. 

GPHírek
20:43

18. kör: Hamilton az eredeti taktikát követi

A brit pilóta vezet, mérnöke szerint tartják az eredeti, egykiállásos taktikát, és azt sejtik, hogy az ellenfeleik kétszer fognak kiállni. Hamiltonnak most egy Safety Car vagy VSC nagyon jól jönne. 

GPHírek
20:46

18. kör: Sainz és Räikkönen is kereket cserél

Eddig bírták a lágy gumik a McLarenen és az Alfa Romeón, de Räikkönennek egyelőre bevált az, hogy a 17. helyről a piros jelzésű gumikkal indult. Egyelőre visszaesett a 14. helyre, de sokkal jobban áll a 18. helyezett csapattársánál.

GPHírek
20:48

20. kör: Albon ismét pontszerző helyen halad

A Red Bull pilótája a kerékcseréknek köszönhetően felzárkózott a 9. helyre, de neki még egy kerékcsere biztosan hátra van. 

GPHírek
20:49

20. kör: Leclerc is megjárta a bokszutcát, az 5. helyen folytatja

A Ferrari pilótája is kemény gumikkal folytatja, átmenetileg megelőzte a két Renault, de ennél fontosabb, hogy ha Hamilton is kiáll, akkor a tényleges 3. helyen folytathatja majd a futamot.

Lecler kerékcseréje nem volt sima, a bal hátsót nem tudták időben rögzíteni. Mexikóban a jobb hátsóval volt gond.

GPHírek
20:51

23. kör: Leclerc visszaszerezte a 4. helyet

Ricciardo kiállt kereket cserélni, Hülkenberget pedig megelőzte, így visszaszerezte a 4. helyet. Valószínűleg ez ma a legjobb pozíció, amit önerőből el tud érni. 

GPHírek
20:53

23. kör: Hamilton megtagadta a kerékcserét

Mérnöke kihívta kerékcserére, ő viszont közölte, hogy a pályán marad még. Ezzel elérte, hogy Bottas utolérje, és az egyenesben a DRS segítségével meg is előzze őt. 

GPHírek
20:55

24. kör: Bottas vezet, Hamilton jobb belátásra tért

A brit pilóta valószínűleg megpróbálta feltartani Bottast, de ez nem sikerült, elvesztette a vezetést és az összidő szempontjából valószínűleg kedvezőtlenebb időben ment ki kemény keverékű gumikért. A 3. helyen folytatja. 

GPHírek
20:58

26. kör: Hamilton a végén védekezésre kényszerülhet

Mérnöke vázolta a helyzetet Hamiltonnak, arra számítanak, hogy az első két helyezett kiáll még egyszer a bokszba, így Hamilton ismét az élre kerülhet, de védekezésre kényszerülhet majd. 

GPHírek
21:01

27. kör: Próbálják visszafogni Hamilton tempóját

Mérnöke figyelmeztette a brit pilótát, hogy 24 kört ment közepes keverékű gumikkal, és "kritikus", hogy a keményekkel célba tudjon érni. Ez reakció volt Hamilton tempójára, ami túl durva ahhoz, hogy kibírják az abroncsai. Azt kérte, hogy mondjanak neki egy köridő célt, amit tartani tud. 

GPHírek
21:03

29. kör: Hamilton most jó tempót megy a győzelemhez

"Ezek a köridők játékba hoznak téged a győzelemért, de az kell, hogy a verseny végén is maradjon gumid" - mondta Hamiltonnak a versenyre visszatérő mérnöke, Peter Bonnington.  

GPHírek
21:06

31. kör: Bottas lerázta Verstappent, és a különbség csak növekszik

A Red Bull pilótája már bő 7 másodpercre van a Mercedestől, Verstappen jelentette a rádión, hogy az autója már fordulni is alig akar. Az AWS grafikája szerint az abroncsai már csak 20%-os állapotban vannak, kérdés, hogy ez jelent-e valamit, tekintve, hogy a Mercedesnél és a Pirellinél sem tudják, hogy a közvetítés milyen adatokból dolgozik. 

GPHírek
21:07

32. kör: Albon megelőzte Sainzot, és feljött a 7. helyre

A thai pilóta már a 7. helyen halad, ami figyelemre méltó, mert már a 31. körét teljesítette ezzel a lágy gumis szettel. Vajon Ricciardóra veszélyt jelenthet?

GPHírek
21:11

34. kör: Bottas a forgalommal, a többiek az autójukkal küzdenek

Bottas a lekörözések miatt futott egy gyenge, 1:41-es kört, de Verstappen így is 7,3 másodpercre van tőle. A holland pilóta a szél miatt is küszködik, Leclerc és Sainz kiszélesítette a pályát és kissé kárt tett az autójában. Kubica a bokszban feladta a versenyt. 

GPHírek
21:13

35. kör: Verstappen és Bottas újra a bokszban

A holland pilóta a 3. helyen folytatja közepes keverékű gumikkal, miután a 34. kör végén kereket cserélt. Reagált a Mercedes is, a következő kör végén kihívták Bottast is szintén közepesekért, így Hamilton átvette a vezetést. Kérdés, hogy bírja-e a végéig. 

GPHírek
21:15

36. kör: Hamilton előnye 9,5 másodperc Bottas előtt

20 kört kell kibírnia az élen, úgyhogy átlagosan fél másodpercet veszíthet, de csapattársa az új gumikkal eleinte ennél valószínűleg sokkal többet hoz majd rajta. 

GPHírek
21:17

37. kör: Bottas új pályacsúccsal repül Hamilton után

A finn pilóta 1:36.957-tel új pályacsúcsot futott, 5,7 másodpercre csökkentette a hátrányát a 38. kör derekára. 

Albon megelőzte Ricciardót, és feljött az 5. helyre. 

GPHírek
21:20

39. kör: Megállt Bottas felzárkózása, a forgalom akadályozza

Bottas nem tudott közelebb kerülni, Hamilton még mindig 5,4 másodperccel vezet csapattársa előtt. Verstappen további 5,3 másodperc hátrányban van. 

GPHírek
21:23

41. kör: Hamilton nem biztos abban, hogy a gumik végig bírják

Mérnöke azonban nem tűnt nyugtalannak, annyit felelt, hogy figyelik a helyzetet. Albon kiállt újra a bokszba, 40 kört ment közepes keverékű gumikkal, az utolsó 15 körre lágyakat kapott. 

GPHírek
21:24

42. kör: Lehet, hogy Hamilton is kiáll még egyszer

Mérnöke szerint van olyan opció, hogy Hamilton kiálljon még egyszer, és harcoljon a 2. helyért. Ez valószínűleg lágy gumit jelent a végére. A brit pilóta azt mondta, inkább megy tovább.

Közben Leclerc és Norris kiállt még egyszer, a Ferrari lágy, a McLaren közepes keverékű gumikat kapott. 

GPHírek
21:28

44. kör: Hamilton még mindig jól tartja magát

A pontverseny éllovasa még 3,3 másodperccel vezet, kérdés, hogy elfáradnak-e az abroncsai a végére. Ha igen, Bottas a DRS-sel könnyedén megelőzi majd. Közben szép csatában Hülkenberg átvette a 11. helyet Räikkönentől, igaz, közben levágta a pályát. 

GPHírek
21:29

44. kör: Leclerc a leggyorsabb kört futotta

A Ferrari pilótája 1:36.169-re gyorsult lágy gumikkal, az élmezőnyben csak ő megy piros jelzésű abroncsokkal, így jó esély van arra, hogy ezt meg is tudja tartani. 

GPHírek
21:32

46. kör: Albon ismét versenyben az 5. helyért

A Red Bull pilótája száguld a lágy gumikkal, simán kikerülte Sainzot és megy Ricciardo után. A különbség már csak 3,3 másodperc, de nemrég még 5 volt.

Hülkenberget utasították, hogy a pályaelhagyás után engedje vissza maga elé Räikkönent. 

GPHírek
21:33

47. kör: Bottas 2 másodperc alá csökkentette a hátrányát

Bottas megszabadult a lekörözöttektől és nagy léptekkel közelíteni kezdett Hamiltonhoz. Most ismét a finn pilótának kezd állni a zászló. 

GPHírek
21:35

48. kör: Bottas rádiócsendet kért

Mérnöke elmondta neki, hogy 1 mp-re van Hamiltontól, ezt valószínűleg ő is tudja, mert azt kérte, hogy mostantól ne beszéljenek hozzá. Megvívhat a két pilóta a győzelemért, bár ez most csak jelképes téttel bír, hiszen jelen állás szerint Hamilton megnyeri a világbajnokságot. 

GPHírek
21:36

49. kör: Albon megelőzte Ricciardót és feljött az 5. helyre

A thai pilóta behozta a hátrányt, amit a rajtbalesettel szenvedett el, Vettel kiesése után feljött a reálisan elérhető legjobb helyre, az 5. pozícióba. 

GPHírek
21:37

50. kör: Lekörözések befolyásolhatják a küzdelmet a győzelemért

Hamilton hamarosan utolér egy lekörözöttekből álló vonatot, ez hátrányos is lehet a számára, de jól is jöhet, mert időlegesen ő is használhatja majd a DRS-t. Bottas hátránya 1,1 másodperc.

GPHírek
21:39

51. kör: Bottas támadta Hamiltont, a brit keményen védekezik

Bottas a szélárnyék segítségével kívülről támadta Hamiltont, de a brit pilóta leterelte Bottast a pályáról, és egyelőre tartja a vezetést. 

GPHírek
21:41

52. kör: Bottas átvette a vezetést, Hamilton tehetetlen volt

A finn pilótának csak várnia kellett, már annyival rosszabbak Hamilton kemény abroncsai Bottas közepeseinél, hogy a féktávot sem kellett megvárnia, hogy megelőzze csapattársát. Most kérdés, hogy Verstappen utoléri-e Hamiltont, a különbség 2,8 másodperc.

GPHírek
21:44

54. kör: Verstappen feltekert motorral megy Hamilton után

A Mercedes pilótája már csak 1,3 másodperccel vezet a Red Bull előtt a 2. helyen, de a körök is fogynak, már csak 2,5 van hátra a leintésig. 

GPHírek
21:45

55. kör: Magnussen a kavicságyban landolt

Fékhiba miatt a Haas kicsúszott a 2-es szektorban sárga zászló van érvényben. Verstappen közben DRS-távolságon belül van, de a hátsó egyenes végén így nem lehet előzni. 

GPHírek
21:47

56. kör: Bottas nyert, de Hamilton a világbajnok 2019-ben

Kettős Mercedes-győzelemmel zárult az USA Nagydíj, a pole pozícióból kezdő Valtteri Bottas megnyerte a versenyt, de csapattársa, Lewis Hamilton örülhet igazán, mert 2. helyével bebiztosította pályafutása hatodik világbajnoki címét. A dobogó 3. fokára Max Verstappen állhat fel a Red Bull színeiben. Ez a Mercedes F1-es történetének 101. győzelme. 

GPHírek
21:55

"Tovább szárnyalunk"

Hamilton a hatalmas sikerhez képest kimérten fogadta mérnöke gratulációját. 

"Még mindig szárnyalunk, még mindig" - mondta a hatszoros világbajnok. - Micsoda hihetetlen hétvége! Nagyon köszönöm srácok a mai napot, és mindenkinek, aki eljött. Nem is hiszem el, tényleg nem tudom elhinni."

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel és összefoglalóval!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: