Bottas pole esélyes körrel zárt az élen a második edzésen Japánban

Események

Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Valtteri Bottas (Mercedes)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas zárta az élen a Japán Nagydíj második szabadedzését csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Ennek általában túl nagy jelentősége nem lenne, most azonban megeshet, hogy a finn pilóta ezzel a pole pozíciót is megszerezte a vasárnapi futamra.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül36 bejegyzés

Mozgalmas második szabadedzésre készülhettek a versenyzők és a csapatok a Japán Nagydíjon, a törölt szombati nap és a harmadik szabadedzés miatt ugyanis ez a másfél óra volt az utolsó lehetőségük, hogy felkészüljenek a futamra. Minderre rátett egy lapáttal az FIA bejelentése, amely szerint

ha nem tudják megtartani a helyi idő szerint vasárnap 10 órára áttett időmérőt, a második tréning eredménye fogja meghatározni a rajtsorrendet.

A Hagibisz tájfun egyre közelebb lopózik Japánhoz és Szuzukához, ezért korábban már a második szabadedzésre is elképzelhetőnek tartottak egy kis esőt. A bokszutca végi lámpa zöldre váltásakor az előrejelzés azonban száraz szabadedzést jósolt, ezért nem is kezdtek el őrült módjára lágy gumis időmérős köröket futni a versenyzők, a topcsapatok például közepes gumin jöttek ki. Már aki egyáltalán elhagyta a garázst, Charles Leclerc autóján igen sokat állítgattak ugyanis, ő és Max Verstappen is csak bő 20 perccel az edzés kezdete után jelent meg.

Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj

Az elején a két Mercedes diktálta a tempót a közepeseken Bottas-Hamilton sorrendben, előbbi közel 1 másodpercet vert Vettelre.

Az Ezüstnyilak fölénye megmaradt a folytatásra is, noha a finn megpördült a bokszutca bejáratánál,

amikor megkapta az új szett lágy gumit, a második helyre így is jó lett az ideje, Vettel hiába javított lágyakon 1:28.392-re, Hamilton 1:27.896-tal esélyt sem adott neki, Bottas mellett pedig Max Verstappen is megelőzte, miután az ötszörös világbajnoktól 17 századdal lemaradva jött be a harmadik helyre. A két Ferrari között nem volt sok, Leclerc mindössze 32 ezreddel ért körbe lassabban csapattársán.

A Mercedes nem vesztegette az idejét, az első szett után máris adta a következő friss lágy garnitúrát pilótáinak.

Hamiltonnak csak 11 ezredet sikerült javítania előző idején, Bottas így 1 tizeddel megelőzte.

A finnt később már senki nem tudta letaszítani az élről, még úgy sem, hogy a két Ferrari a második új lágy szettjét az edzés legvégére tartogatta. Mindez arra volt elég, hogy Leclerc a 4., Vettel az ötödik helyen végezzen, még Verstappen is lehagyta őket.

Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Jamamoto Naoki, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Honda Racing F1, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj

A középmezőny legjobbja Carlos Sainz lett Sergio Pérez és a szintén az utolsó pillanatokban javító Pierre Gasly előtt, a top 10-et Lando Norris zárta. Csalódás a két Renault teljesítménye, csak a két Williamst tudták megelőzni, pedig a Ferrarihoz hasonlóan ők is hagytak egy lágy szettet a hajrára. Legközelebb helyi idő szerint vasárnap délelőtt 10 órakor gördülnek pályára az autók Szuzukában, már amennyiben meg tudják rendezni az időmérőt a helyszínt holnap elérő szupertájfun átvonulása után.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
08:42
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Hamarosan kezdünk!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Japán Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorláson a Mercedesek, azon belül is Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, a Ferrarik jócskán lemaradva követték az Ezüstnyilakat. Aki a hajnali órán nem tartott velünk, az F1 által közzétett rövid összefoglalóban megnézheti, hogy mi történt.

08:43
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Akár a rajtsorrend is eldőlhet

Mivel a Hagibisz tájfun miatt törölték a Japán Nagydíj teljes szombati programját, a harmadik szabadedzés végleg kiesett a menetrendből. Az időmérőt ezzel szemben természetesen megtartják, helyi idő szerint vasárnap délelőtt 10 órától (magyar idő szerint hajnali 3 órától), amennyiben azonban az időjárás ezt mégsem teszi lehetővé, a második szabadedzés végeredménye fogja meghatározni a rajtsorrendet - döntöttek a sportfelügyelők. Ez méginkább fontossá teheti a csapatok lágy gumis időmérős köreit, amelyeket elképzelhető, hogy a szokottal ellentétben ezúttal a 90 perces tréning végén fogjuk látni, amikor a legjobb állapotban lesz az aszfaltcsík. Persze, ha az eső nem kavar be, ugyanis ez is elképzelhető.

08:43
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Jamamoto jól debütált

Nem vallott szégyent az első szabadedzésen a Toro Rossónál Pierre Gasly helyét elfoglaló japán Super Fomula és Super GT-bajnok Jamamoto Naoki, hiszen csak 1 tizedmásodperccel maradt el élete első szabadedzésén a rutinos Danyiil Kvjattól. A 31 esztendős pilótát újságírók és riporterek a Ferrari és a Mercedes versenyzőinél is ritkán látott tömege fogadta a garázs hátuljánál.

08:56
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Többen is egyedi festéssel várják a Japán Nagydíjat

Danyiil Kvjat emlékezetes oroszországi sisakmizériája ellenére Lando Norris és Sebastian Vettel Szuzukára is új festéssel készült, noha mindketten változtattak már dizájnjukon a szezon során, Vettel szinte minden versenyre új mintázattal készül.

09:01
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Zöld, elkezdődött az edzés!

Vettel és még jónéhányan azonnal kihajtottak a pályára.

09:04
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Nem várnak esőt

Ez is az oka, hogy többen is közepes gumikkal mentek ki és egyelőre nem a jó köridőre hajtanak annak tudatában, hogy ez az edzés akár a rajtsorrendről is dönthet. 1:30.386-tal Vettel vezet, a három topcsapat pilótái közül egyelőre csak ő merészkedett ki a bokszból.

09:05
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean alig maradt el Vetteltől

Mindössze 183 ezred a hátránya a második helyen, aminek fő oka, hogy lágyakon megy Vettel közepes gumijaival ellentétben. Már 8 pilótának van mért köre.

09:09
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Megjött a Mercedes

Vettelhez hasonlóan az Ezüstnyilak is közepes gumin jöttek ki és át is vették a vezetést, 1:29.469-cel Bottas az első, 1:29.760-nal Hamilton a második. Vettelt közben Sainz és Albon is megelőzte, előbbi lágy, utóbbi közepes gumin van kint.

09:13
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc és Verstappen még a garázsban

A Sky Sports riportere korábban azt mondta, nincs miért aggódni azon, hogy a monacói pilóta Ferrarija még bakokon volt, amikor Vettel már az aszfaltot koptatta. Akárhogy is, Leclerc egyelőre nem jött ki, miközben Verstappen most vette fel a sisakját.

09:14
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Albon gyorsult, már a harmadik

Egy ideig a második helyen is állt 1:29.720-as körével, de aztán Hamilton javított egy hangyányit és 1:29.692-vel visszavette ezt a pozíciót.

09:17
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Hamiltonnak melegednek a gumijai

Két hűtőkört szeretett volna megtenni a gyorsköre után, mérnöke azonban közölte vele, hogy csak egyre van ideje, mire az ötszörös világbajnok inkább azt választotta, hogy akkor visszatér a garázsba. Közben Leclerc autóján még dolgoznak, a monacói pilóta még csak most ült be, a beállításokon változtattak a Ferrarinál.

09:22
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc és Verstappen is megérkezett

Előbbi közepes, utóbbi lágy gumin hajtott pályára először a második edzésen. Közben Vettel lágy gumikra váltott, hamarosan megnézhetjük, hogy mire képes rajtuk.

09:24
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel az élen, de nem sokkal

Várható volt, hogy átveszi a vezetést a négyszeres világbajnok, ezt meg is tette, 1:28.392-vel 1 másodpercet adott Bottasnak, nem sokkal utána azonban megjött Verstappen és csak 65 ezreddel ment lassabb kört a Ferrarinál lágy gumin, lila középső szektorral.

09:27
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc elválasztotta a Mercedesket

1:29.686-tal éppen bejött Hamilton elé, majd visszatért a garázsba. Az Ezütnyilak közben kijöttek friss lágy gumikon, nézzük, mire mennek Vettel és Verstappen ideje ellen!

09:29
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas megforgott

Éppen kezdett rá panaszkodni Verstappen, hogy nem engedi őt el, mire Bottas már keresztbe is állt a pályán. Mindez a sikán után történt a kigyorsításon, a finn el akarta kezdeni a gyorskörét. Ez a garnitúra gumija vélhetően megy a kukába, miközben Hamilton sem tudta elkezdeni így a gyorskörét a sárga zászló miatt.

09:32
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton nagy előnnyel az élre állt

Ezt bizony odatette az ötszörös világbajnok, 5 tizedet adott Vettelnek, 1:27.896 az új etalon. Hamilton mögött Vettel és Verstappen következik, Bottas kint maradt a megforgása után, de még nem kezdett új gyorskörbe.

09:35
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc elmaradt Vetteltől

A monacói is megtette első gyorskörét a lágyakon, de 32 ezreddel lassabb volt Vettelnél. Ezzel jelenleg a negyedik, mivel Bottas végül csak javított és 1:28.374-es körrel felzárkózott Hamilton mögé, noha a hátránya neki is tetemes, 478 ezredmásodperc.

09:39
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Az élen megvan a sorminta, de mi van hátrébb?

A Mercedes-Ferrari-Red Bull trió foglalja el az első hat helyet, ami azonban ennél meglepőbb, hogy a középmezőnyt a két Force India vezeti Pérez, Stroll sorrendben. Az első tízbe még Kvjat és Sainz fért be, legalábbis egyelőre.

09:43
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel egyelőre hanyagolja a györsköröket

A két Mercedes és Verstappen is feltett egy újabb szett lágyat, amelyeket egyébként a harmadik szabadedzésen használtak volna el, Vettel azonban nyolc körös közepes gumikon jött ki. Vélhetően későbbre tartogatja az új lágy abroncsokat.

09:45
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Verstappen feljött a második helyre

1:28.066-os körével csak 170 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál, aki már szintén mért körön van, lila első szektort autózott.

09:46
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas az élen!

Hamilton csak 11 ezredet javított korábbi idején, Bottas azonban ennél jóval többet és 1 tizeddel átvette a vezetést. Az ideje 1:27.785. A pole-ért folyó csatát látjuk?

09:49
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Albon elválasztotta a Ferrarikat

A thai-brit pilóta is kapott még egy szett lágy gumit, amivel Leclerc-t sikerült megelőznie, Vettelt azonban nem. Ez igen szép teljesítmény, tekintve, hogy a két Ferrarit csak 32 ezred választja el, ebbe a résbe tudott beférni Albon.

09:52
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

A Ferrarik inkább hosszú etapot futnak

Vélhetően úgy gondolkoznak, hogy ha ez az edzés dönt majd a rajtsorrendről, jobb lenne a végén időmérős kört menni, mert akkor a legjobb a pálya állapota. Ezért Vettel a közepes gumikat nyüstöli már körök óta, miközben Leclerc a lágyakon autózik. 

09:56
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Feljöttek a McLarenek

Már Sainz a középmezőny legjobbja, a Racing Pointok közül Pérez a nyolcadik, Stroll azonban kicsúszott az első tízből. Norris is jól megy, ő a kilencedik, Kvjat pedig a tizedik.

10:01
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

A Mercedesek is nekifogtak a hosszú etapnak

Max Verstappennel egyetemben, mind a három autó használt lágyakon jött ki. Eközben Vettel már 12 körnél tart az összességében 20 körös közepes gumijain.

10:05
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

A Williams szárnyakat hasonlítgat

Új első szárnyat hoztak Japánba, amellyel már 2020-ra készülnek, ezen az edzésen Kubica autóján van fent, míg Russell a régivel köröz, hogy össze tudják vetni a kettőt. A versenyen mindkét pilóta a régivel fog körözni. Közben Vettel lecserélte a közepes gumit új lágyra, hamarosan időmérős kört fog menni.

10:09
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel mégsem megy időmérős kört

Használt lágyakat kapott, amin egy mért kört kellett teljesítenie. Vélhetően hamarosan kapni fog azért új lágy szettet, akárcsak Leclerc.

10:11
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton majdnem nagyot hibázott

A Degner 2-ben csúszott le a kerékvetőről, ott, ahol 2010-ben összetörte a McLarent. Ebben a kanyarban nagyon közel van a fal, nincs sok lehetőség hibázni.

10:17
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Magnussen feltartotta Ricciardót

Új lágy gumin jött ki időmérős kört futni az ausztrál, a dán elfékezte magát a sikánban, majd leszorította a fűre a mellé érő Renault-t. Ebből nagy baleset is lehetett volna.

10:19
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Új gumin a Ferrarik

Meglepő módon azonban nem lágy, hanem közepes abroncsokat kaptak, Vettel már ment is rajtuk egy gyorskört, de nem tudott javítani. 

10:22
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Verstappen is új közepes gumin

Ennek ellenére versenyszimulációs tempóban megy, miközben Leclerc is ment egy gyorskört a sárga Pirellin, egyéni legjobb utolsó szektort autózott, a köridején azonban nem javított.

10:25
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Komoly hajrá következik

Nagyon az utolsó pillanatokra hagyja az egész mezőny a legjobb köreit, amelyek adott esetben a rajtsorrendet is eldönthetik. A szabadedzésen nem büntetik, ha valaki feltartja a másikat, de ne lepődjünk meg, ha lesz egy-két ilyen eset.

10:26
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Megjöttek a Ferrarik új lágy gumin

Eddig vártak a vörösök, Leclerc-t és Vettel is kiküldték friss piros oldalfalú Pirellin, ahogy tette azt a Renault Ricciardóval, a Toro Rosso pedig Gaslyval.

10:30
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc megelőzte Vettelt

Valamint Albont is és feljött a 4. helyre egy 1:28.141-es körrel. Vettel csak nagyon keveset javított, az utolsó szektorban utolérte az egyik Williamst, a kör előtt pedig nagyon vissza kellett lassítania a forgalom miatt. Maradt az ötödik helyen.

10:31
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Gaslynak is kifizetődő volt az új szett

A 9. helyre jött fel a francia, Ricciardo azonban maradt a 17., a másik Renault-t viszont így is megelőzte. Ha ez lesz a rajtsorrend, a francia gyártó nem fog örülni...

10:33
október 11, 2019
Vágólapra másolva!

Vége a második szabadedzésnek

Meglepő módon nem érkezett meg az a dömping az utolsó percekre, mint amire számítottunk, Bottas zárt az élen Hamilton és Verstappen előtt, mögöttük a két Ferrari és Albon következik. Köszönjük a figyelmet, hamarosan jövünk az összefoglalóval, szombatról vasárnapra virradóra pedig az időmérő edzéssel, már amennyiben megtartják. Viszontlátásra!