Társoldalunk:

Vettel kiesése ajándék kettős győzelmet adott a Mercedesnek

2019.09.29., 12:51
rendezés

A Ferrari kézben tartotta az első két helyet az Orosz Nagydíj feléig, de az élet Vettel műszaki hibájával megoldotta azon problémájukat, hogy melyik pilótájukat helyezzék előrébb. A német kieséséből és a kapcsolódó VSC-fázisból a Mercedes profitált, a kisebb bokszutcai időveszteséget kihasználva Hamilton az élre állt, és a célig nem engedte el az 1. helyet.

Az Orosz Nagydíj felénél az állás alapján a Ferrari aktuális győzelmi sorozata folytatódhatott, a Mercedesé Szocsiban megszakadhatott volna, de Sebastian Vettel meghibásodása egy pillanat alatt átrajzolta a képet. A német autójában elromlott a kinetikus motorgenerátor, a félreállása miatt virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, ami Lewis Hamilton malmára hajtotta a vizet: ő ekkor még nem cserélt gumit, és a VSC-fázisnak köszönhetően ezt a szokásosnál kisebb időveszteséggel hajthatta végre. 

Mindez elég volt ahhoz, hogy a korábban birtokolt 3. helyről az 1.-re ugorjon, azt ki sem engedve a kezéből a leintésig. Előnyét 73 pontra növelte az összetettben Valtteri Bottasszal szemben, a hátralévő öt futamon elég minden alkalommal a 4. helyen bekocognia az újabb vb-címhez.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

"Hihetetlen, hogy ilyen eredményt értünk el, tekintettel arra, hogy [a Ferrarik] milyen gyorsak voltak a rajtnál. Tényleg hihetetlenül nehéz volt tartani velük a lépést, de nem adtuk fel, és igyekeztünk" – mondta Hamilton. Öröme nem véletlenül kiemelkedő, hiszen a bokszkiállásokig a Ferrarik álltak az élen, Vettel nagyjából 4 másodperccel haladt Charles Leclerc és további 2-vel Hamilton előtt.

Vettel kiváló rajtja nehéz pillanatokat okozott a Ferrarinak

Ahogy várható volt, a szélárnyék jelentős előnyt biztosított az indulásnál, Vettel ennek köszönhetően repült az élre a 3. kockából, Lelerc-t megelőzve. Hamilton néhány pillanatra még Carlos Sainztól is lemaradt, de a féktávon rendet rakott, és néhány kör múlva Bottas szintén átlépett a McLarenen.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

A rajtnak több más vesztese is volt: Kimi Räikkönen túl hamar engedte fel a kuplungot, azaz kiugrott, ráadásul, amint észlelte a bakit, rátaposott a fékre, pont a lámpák elalvásának pillanatában, így értékes lendületet is vesztett a később kirótt időbüntetés mellett. A negyedik kanyarnál pedig megtörtént az első kiesés, a féktávon harapófogóba szorított Antonio Giovinazzi akaratlanul mindkét első kerekével kipöccintett egy-egy riválist. Romain Grosjean a falba forgott, és nem tudta folytatni, Daniel Ricciardo megúszta egy defekttel a pörgést. 

A Ferrarik helycseréje kellemetlenséget okozott a csapatnál, ugyanis Leclerc reklamált, hogy a kérésnek megfelelően hiába segített felhúzni csapattársát, ezzel elvesztette az első pozíciót. Az istálló azonban vonakodott visszaállítani az eredeti, időmérőn kialakult sorrendet, mivel Hamilton túl közelről követte Leclerc-t, és ez Vettelnek sem volt ínyére.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

Az egy héttel ezelőtti Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a kerékcseréknél fordult a kocka a versenyzők között, Leclerc a 22., Vettel a 26. körben ment ki, és a monacói elegendő előnyt autózott ki az elévágás sikeréhez – ahhoz azonban nem eleget, hogy Hamiltont maga mögött tartsa, amikor ellenfele a virtuális biztonsági autó idején szervizelt. George Russell kicsúszott, ezért a valódi Safety Cart is beküldték, de ez sovány vigasz volt Leclerc-nek.

A Ferrari kihívta még egyszer a depóba, hátha a közepes helyett a lágy gumikeveréken visszaküzdheti magát az élre, de nemhogy Hamiltonra, Bottasra sem jelentett komoly veszélyt, aki nyert egy pozíciót az újabb kiállással. Az újraindítást követő 21 körből csak az első néhányban volt egy-két kósza próbálkozása, de ez is abban merült ki, hogy a célegyenes végén kikukkantott a Mercedes mögül.

"A Mercedes még mindig nagyon gyors a futamokon, sokkal jobbak, mint az időmérőkön – összegzett Leclerc. – Mindig megbízom a csapatban, [a rajtnál] az volt a taktika, hogy az egyenes végén az első két helyen álljunk, ami meg is történt. Meg kell beszélnünk a csapattal, hogy jobban átlássam az utána kialakult helyzetet.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

Hamilton különösebb nehézség nélkül tartotta meg az 1. helyet, így első győzelmét aratta a nyári szünet óta.

A Red Bull nem villogott

Max Verstappen és Alexander Albon a 4-5. helyre hozta be a Red Bullokat, a dobogóért folyó küzdelembe nem tudtak beleszólni. A holland lassan hámozta át magát a középmezőnybe tartozó autókon, Sergio Pérez megelőzésére a 7. körig kellett várnia, és további 10 körbe telt, hogy a McLarenekkel is megtegye ugyanezt. Ekkorra 20 másodpercre leszakadt Bottastól, és a Safety Car sem segített neki, a táv második felében Leclerctől közel 10 másodpercet kapott.

Albon fokozatosan tört előre, a biztonsági autó idején a 10. helyet foglalta el, ahonnan könnyedén kapaszkodott föntebb a friss gumin és az erős autóval. Sainz megtartotta helyét az üldözőboly élén, Lando Norris azonban hátrébb csúszott, és Kevin Magnussent csupán azért előzte meg, mert a dán 5 másodperces büntetést kapott, amikor a 7. Sergio Pérezzel csatázva elhagyta a pályát, és nem az előírásnak megfelelően tért vissza.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
11:43

Újabb Ferrari-Mercedes csata jöhet

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj élő közvetítésében! Az első három helyezett lemásolta a Szingapúri Nagydíj rajtsorrendjét, ismét Charles Leclerc kezd az élről Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt. Izgalmasnak ígérkezik!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:45

A Mercedes nem a leggyorsabb gumitaktikát követi

A Pirelli szerint egy bokszkiállásra lehet számítani az Orosz Nagydíjon. Meglepetésre, a Mercedes nem a leggyorsabb taktikát követi, Lewis Hamilton az időmérő után azt mondta, csupán valami mással akart próbálkozni, mint a Ferrari.

GPHírek
11:47

Variálhat a gumikkal az élmezőny

Közepes és kemény keverékű abroncs is maradt készleten az élcsapatoknál, így ezzel nem lesz probléma. Albonnal próbálkozhat a Red Bull, hiszen a szombati időmérős balesete után bőven maradt lágy abroncsa.

GPHírek
11:48

A büntetések után is változott a rajtsorrend

A hondás pilóták és Robert Kubica büntetése után változott a rajtsorrend az időmérőhöz képest, ráadásul Albon csak a bokszutcából kezdhet, mert az időmérőn használthoz képest eltérő specifikációjú padlólemezt szereltek az autójára.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:49

Újabb F2-es baleset keltett riadalmat

A rajt után megint túl agresszívak voltak a pilóták az aszfaltozott bukótéren, ebből lett baj. 

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:40

Räikkönen a 3. legrutinosabb pilóta lesz

A finn pilóta az Orosz Nagydíjon 307. alkalommal áll rajthoz, így minden idők harmadik legrutinosabb pilótája lesz. A szezon végéig várhatóan feljön a 2. helyre és a 2020-as Osztrák Nagydíjon veheti át a vezetést.

GPHírek
12:50

Nem biztos, hogy megéri az élről rajtolni

Szocsiban szokatlanul hosszú az út az első igazi kanyarig, amit 2-esnek neveznek. Ez az idén még a szokásosnál is nagyobb előnybe hozza a szélárnyékban haladókat, elsősorban a 3-4. helyről induló Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szombaton arra számított, hogy a 2. helyről kezdő Lewis Hamilton nem tudja majd megtartani a 2. helyét, de Jenson Button, a Sky Sports szakértője szerint ez nem feltétlenül gond, a gumik befolyásolhatják majd a verseny végkimenetelét. 

GPHírek
12:54

A Mercedes veretlen Oroszországban

A 2014 óta Szocsiban zajló Orosz Nagydíjak történetében a Mercedest még sohasem győzték le a versenyen. Lewis Hamilton háromszor nyert, de győzött itt Nico Rosberg és itt aratta első sikerét Valtteri Bottas is.

GPHírek
12:57

Nagy sztori lenne egy újabb Ferrari kettős győzelem

A Ferrari meglepetésre a Szingapúri Nagydíjon kettős győzelmet ért el múlt vasárnap. Amennyiben ez ismét sikerülne, egy 15 évvel ezelőtti, 2004-es sikerüket ismételnék meg. Előtte és utána sem volt példa arra, hogy 7 napon belül kétszer is kettős győzelmet szereztek volna.

GPHírek
13:01

Száraz pályán rendezik a versenyt

Szombaton volt esély arra, hogy előkerülnek az esőgumik, de pénteken és vasárnap a slickeké a főszerep Szocsiban. Az viszont kérdéses, hogyan reagálnak az abroncsok az eddigieknél magasabb hőmérsékletekre.

GPHírek
13:03

Egy generáció óta várt a Ferrari ilyen sikersorozatra

Szinte hihetetlen, de Charles Leclerc mindössze 3 éves volt, amikor Michael Schumacher zsinórban négy (összesen hét) rajtelsőséget szerzett egymaga a Ferrarinak a 2000-es szezon utolsó négy (és a 2001-es első három) futamán.

GPHírek
13:04

Gond van Sainz autójával

A bal hátsó keréknél dolgoznak a szerelők, Sainz érdeklődött is, hogy mi folyik éppen, de mérnöke csak annyit mondott, hogy egy ragasztószalagot kellett kicserélni.

GPHírek
13:07

A Red Bull nem csügged a verseny előtt

Verstappen csak a 9. helyről indulhat, Albon pedig csupán a bokszutcából kezd, de Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, a thai pilótát is az első 6 hely közelébe várja. "Minél gyorsabban átvágok a középmezőnyön, annál jobb - tette hozzá Verstappen. - Utána a saját versenyemet futhatom, és majd meglátjuk, mire megyünk a Mercedes és a Ferrari autói ellen."

GPHírek
13:08

Teltház van Szocsiban

Pénteken még kongtak az ürességtől a lelátók, szombaton már sok néző volt, a futamra pedig lényegében teltház van. 

GPHírek
13:11

Sokan választották a lágy gumikat

Az első 14 helyezett között csak a két Mercedes indul közepes keverékű gumikkal, utánuk viszont csak közepeseket választottak a pilóták. Kivéve a 19. helyezett Kvjatot, ő keményekkel indul, így várhatóan ő fog a legkésőbb kiállni kereket cserélni.

GPHírek
13:14

Rajt: Vettel vezet, Hamiltonnak védekeznie kell

Remekül indult a két Ferrari, Vettel kihasználta a szélárnyékot és lemásolta Bottas 2017-es rajtját. Vezet Leclerc előtt, Hamiltonnak védekeznie kellett Sainz támadásaival szemben, de megtartotta a 3. helyet.

GPHírek
13:15

1. kör: Safety Car!

Grosjean a falnak ütközött és kiesett, Ricciardo jobb hátsó defekttel araszol a bokszutca felé. A visszajátszás szerint a Haas pilótáját felöklelték hátulról. 

GPHírek
13:17

2. kör: Verstappen nem tudott előrébb kerülni

A Red Bull pilótája mindössze Grosjean kieséséből tudott profitálni, így a 8. helyen kezdi a futamot. Kubica kiállt a bokszba. 

Bottas sem lehet boldog, mert beszorul Sainz mögé, így nem üldözheti Hamiltont. 

GPHírek
13:19

3. kör: Ricciardo megúszta körhátrány nélkül

Kubicához hasonlóan kemény keverékű gumikat kapott az autójára, így lehetséges, hogy ezekkel a szettekkel végig is tudnak menni.

GPHírek
13:21

4. kör: Folytatódik a verseny, Vettel vezet

Leclerc 1 másodpercen belül követi csapattársát, Hamilton hátránya 1,5 másoperc. Magnussen gyorsan megelőzte Hülkenberget és feljött a 9. helyre. 

GPHírek
13:23

5. kör: Hamilton lemarad a Ferrariktól

Ahogy ez várható volt, Hamilton a verseny elején lemarad a Ferrarik mögött a közepes keverékű gumik miatt. Az 5. kör elején a hátránya már 3 másodperc, Vettel a 4. körben a leggyorsabb volt, de az előnye 1 másodperc alatti Leclerc-hez képest.

GPHírek
13:25

6. kör: Továbbra is Vettel a leggyorsabb

Engedélyezték a DRS használatát, de Leclerc már 1,2 másodpercre van a csapattársától, így nem használhatja, de a 8. helyezett Verstappennek ez jól fog jönni. 

GPHírek
13:27

7. kör: Bottas a DRS-sel megelőzte Sainzot

Várható volt, hogy a Mercedes gyorsan maga mögé utasítja a McLarent, Bottas feljött a 4. helyre, de a hátránya 9,8 másodperc Vettel mögött. Verstappen még mindig csak a 8. helyezett.

GPHírek
13:28

7. kör: Vettelt félreállítanák Leclerc elől

Leclerc-nek már a rajt után azt ígérték, hogy elgondolkodnak a pilóták helycseréjén, majd arról tájékoztatták, hogy ez hamarosan meg is történik.

Vettelt többször is utasították, hogy engedje el a csapattársát, de a német pilóta ellenkezik. 

GPHírek
13:29

8. kör: Verstappen végre átlépte Pérezt

Szép manőverrel beszúrt a Racing Point mellé, így feljött a 7. helyre Sainz és Norris mögé. 

GPHírek
13:30

9. kör: Vettel még mindig a leggyorsabb, de Hamilton nem marad le

Miközben a Ferrarik próbálják döntésre vinni a csapaton belüli belharcot, Hamilton 2,9 másodpercen belül maradt Leclerchez képest. Ez nem tűnik elegendőnek, hiszen a Mercedesek tovább a pályán maradhatnak a közepes keverékű gumik miatt.

GPHírek
13:31

9. kör: Räikkönent megbüntették

A finn pilóta kiugrott a rajtnál, ezért áthajtásos büntetést kap. Az eddig sem fényes hétvégéje tovább romlik, a 14. helyről kell kiállnia, hogy letöltse a büntetést. 

GPHírek
13:33

10. kör: Magas szinten nyugtatják Leclerc-t

Laurent Mekies szólt a rádióba, és közölte Leclerc-rel, hogy később próbálnak cserélni, Hamilton egyelőre túl közel van hozzájuk. Leclerc lemaradása 2,1 másodpercre nőtt, Hamilton összesen 5,8 másodpercre van Vetteltől. 

GPHírek
13:35

11. kör: Vettel növeli az előnyét

A német pilóta egymás után futja a leggyorsabb köröket, 2,7 másodpercre növelte az előnyét Leclerc előtt, Hamilton további 3,7 másodpercre van tőle. 

GPHírek
13:36

12. kör: Norris is megadta magát Verstappennek

A holland pilóta megelőzte a hátrébb lévő McLarent is, ezzel feljött a 6. pozcióba. Ha elkapja Sainzot is, bő 10 másodperces hátrányban mehet a Mercedesek után.

GPHírek
13:37

13. kör: Vettel tovább folytatja az elszakadást

A négyszeres világbajnok már 3 másodpercnél nagyobb előnnyel vezet Leclerc előtt, Hamilton további 3,5-re van tőle. 

GPHírek
13:39

14. kör: Vettel már messzebb van Leclerc-től, mint Hamilton

A német pilóta szórja a leggyorsabb köröket, de 1-1 szektorban Leclerc és a Ferrari számára aggasztó módon Hamilton is lila színű eredményeket ér el. A 14. körben már Hamiltoné volt a leggyorsabb kör 1:38.333-mal.

GPHírek
13:42

16. kör: Hamilton aggódik a Ferrarik tempója miatt

Viszont, gyorsabb náluk. A brit pilóta átvette a kezdeményezést a leggyorsabb körök terén és közelít Leclerc-hez. Kérdés, hogy meg tudnak-e szabadulni Sainztól, aki még mindig előttük lenne, ha most kellene kiállni kereket cserélni.

GPHírek
13:43

17. kör: Vettel megint a leggyorsabb, Leclerc nyomhatja

A német pilóta ismét a leggyorsabb kört futotta, 3,9 másodperc az előnye, Leclerc-nek viszont mondták, hogy újra nyomhatja az autójának. Eddig spórolhatott a gumikkal.

GPHírek
13:44

17. kör: Verstappen megszabadult Sainztól is

Ahhoz képest, hogy a Red Bull pilótája nehezen érte utol korábbi csapattársát, gyorsan megelőzte a McLarent, ebben a DRS volt a segítségére, és az, hogy a spanyol pilóta nem akarta megnehezíteni a dolgát.

GPHírek
13:46

18. kör: Teljesen felborulhat Hamilton gumitaktikája

A brit pilóta mérnöke azt mondta, hogy gyenge a kopás és a tervhez képest 15-tel tovább tudnak menni. Ha ez kört jelent, akkor az Ezüstnyilakra lágy gumikat akarnak szerelni a futam végére, amiből viszont csak használt van nekik. Hamilton közben azt mondta, ő tapasztal némi kopást.

GPHírek
13:47

19. kör: Hülkenberget és Kubicát figyelheti az élmezőny

Hülkenberg nemrég közepes keverékű gumikat kapott és a Safety Car alatt Kubica autóján is lecserélték a keményeket közepesekre. Az élmezőny most kíváncsian figyeli majd a két pilóta eredményeit, hogy kiderüljön, mennyire bírják a sárga jelzésű abroncsok.

GPHírek
13:49

20. kör: Albon a fékekkel küzd

A thai pilóta rádión jelentette, hogy problémája van, de így is a pontszerző helyek felé tart. A két Toro Rosso között a 12. helyen megy, a 10. helyezett egyelőre Stroll.

GPHírek
13:52

21. kör: Norris kereket cserélt, Vettel is jöhet hamarosan

A McLaren versenyzője is közepes keverékű gumikat kapott. Vettel lekörözte Kubicát és hamarosan ő is jöhet a bokszba, mert Räikkönen lekörözése után utol fog érni egy kisebb vonatot, amelynek megelőzése rengeteg idő elvesztegetésével járna. 

GPHírek
13:53

22. kör: Leclerc az első a bokszban az élmezőnyből

A Ferrari szerelői 2,5 másodperc alatt végeztek, közepes keverékű gumikat szereltek fel a monacói pilóta autójára. Sainz is kiállt a bokszba, Leclerc visszaért verstappen elé, 10 másodpercre van Bottastól. 

GPHírek
13:55

23. kör: Megnyújtják Hamilton etapját

A világbajnoki éllovassal közölték, hogy megnyújtják az etapját Leclerc kerékcseréje után. A monacói pilótát Bottas is akadályozhatja, a különbség 9,6 másodperc.

GPHírek
13:56

24. kör: Vettel kezd küszködni az abroncsaival

"A hátsók kezdik feladni" - mondta a rádión, az előnye 5,9 másodpercre csökkent Hamiltonhoz képest. Mérnöke azt mondta, aggódnak is Hamilton tempója miatt.

GPHírek
13:57

25. kör: Albon megelőzte Gaslyt is

A thai pilóta hirtelen a 8. helyre ugrott, mert mögé kerültek a már bokszban járt McLarenek és Pérez is.

GPHírek
13:58

26. kör: Hamilton tovább faragja a hátrányát

Vettel előnye 5-5,1 másodpercre csökkent. Leclerc a leggyorsabb kört futotta, 1,7 másodpercet hozott Vettelen. 

GPHírek
13:59

26. kör: Ricciardo a verseny második kiesője

A rajt óta nem tudta ledolgozni a defekttel keletkezett hátrányát, Grosjeanhoz hasonlóan ő is feladja a versenyt.

GPHírek
14:00

27. kör: A Ferrari megoldotta, hogy Leclerc előre kerüljön

A monacói pilóta egymás után futotta a leggyorsabb köröket, ráadásul Vettel kerékcseréje 0,5 másodperccel lassabb is volt, így Leclerc a bokszkiállások után előrébb került. Kérdés, hogy meddig bírják a Mercedesek. Hamilton vezet, Bottas a 2. helyezett 13 másodperc hátránnyal.

GPHírek
14:02

28. kör: Vettel feladta az Orosz Nagydíjat

A kerékcsere utáni köre során Vettel jelentette, hogy nem működik az MGU-K, és kénytelen volt félreállni. Leclerc számára még nagyobb baj, hogy VSC-t léptettek életbe, így a Mercedesek akár ki is állhatnak a bokszba.

GPHírek
14:04

29 kör: Vettel kiesése megnyerheti Hamiltonnak a versenyt

Mindkét Mercedes kereket cserélt a VSC-fázis alatt, így Hamilton a bokszkiállások után az élen maradt Leclerc előtt, és újabbak az abroncsai.

GPHírek
14:05

29. kör: VSC után rögtön Safety Car!

George Russell a falnak rohant, feltehetőleg fékhiba miatt. A pályára küldték a Safety Cart, ezzel Leclerc felzárkózhat Hamilton mögé.

GPHírek
14:08

30. kör: Leclerc újra kereket cserél

Bátor húzás a Ferraritól, hogy kihozták Leclerc-t a 2. helyről és lágy gumikat szereltek az autójára. A monacói pilóta így elvesztette a 2. helyet Bottasszal szemben, de gyorsabb gumikkal küzdhet. Úgy voltak vele, hogy kopott közepessel nem fognak nyerni, kopott lágyakkal hátha meg tudják előzni mindkét Mercedest.

Kubica is feladta a versenyt.

GPHírek
14:12

32. kör: A Safety Car hamarosan távozik

Leclerc-nek gyorsan meg kellene előznie Bottast, hogy esélye legyen visszaszerezni a körülmények miatt a kezéből kicsúszó győzelmet.

GPHírek
14:14

33. kör: Leclerc nem tudott beszúrni Bottas mellé

A monacói pilótának nem sikerült túl jól az újraindítás, de így is felzárkózott Bottas mögé, ám érdemben nem tudott támadni. Hamilton meglóghat az élen.

GPHírek
14:15

34. kör: Hamilton már DRS-en kívül

A brit pilóta azt csinálja, amit tennie kell, 1,3 másodpercre növelte az előnyét, így Bottas nem jöhet majd mögötte DRS-sel. Leclerc DRS tartományon belül van, de egyelőre nem lehet használni az állítható hátsó szárnyat.

GPHírek
14:17

35. kör: Leclerc DRS-sel megy Bottas után

A hosszú célegyenes végén már nyithatta az állítható hátsó szárnyat, de így sem tudott komoly támadási helyzetbe kerülni. Hamilton a leggyorsabb kört futotta, az előnye 1,6 másodperc Bottasszal szemben. 

GPHírek
14:20

36. kör: Bottas kezd kiszabadulni a DRS távolságból

Leclerc még mindig nyithatja a hátsó szárnyát, de ez egyelőre csak arra elég, hogy üldözze a Mercedest, a kezdeti lendülete kezd alábbhagyni. 

GPHírek
14:22

38. kör: Albon közelít a Red Bull célja felé

A thai pilóta megelőzte Pérezt és feljött a 7. helyre. A maradék 15 kör során jó esélye van, hogy levadásszal Magnussent és esetleg Sainzot is, így felzárkózhat Verstappen mögé az 5. helyre. 

GPHírek
14:25

39. kör: Leclerc visszakapaszkodott 1 mp-en belülre

A monacói pilóta ismét utolérte Bottast, megint nyithatja a hátsó szárnyat. A különbség az 1 mp-es határ körül ingadozik. 

GPHírek
14:27

40. kör: A Ferrari szerint Vettelnek nem volt más választása

A Sky Sports megtudta a Ferraritól, hogy Vettel nem tudott volna visszajutni a bokszba a műszaki hibás autójával anélkül, hogy további károkat okozzon, ezért kénytelen volt félreállni, és előidézni a VSC-fázist, ami miatt elúszik Leclerc győzelme. 

GPHírek
14:28

42. kör: Hamilton megnyugodhat, amíg Bottas mögötte van

A brit pilótának azt mondta a mérnöke, hogy a 4 másodperces előnye megfelelő és szólni fog, ha Leclerc megelőzi Bottast. Ezek szerint, addig nem kell aggódnia. 

GPHírek
14:30

42. kör: Albon átvette a 6. helyet Magnussentől

Bátor manőverrel előzte meg ellenfelét a 13-as kanyarnál, 4,4 másodpercre van Sainztól, így nagy hajrára van szüksége, hogy utolérje a McLarent.

GPHírek
14:32

43. kör: Hülkenberget hajtják Norris után

"Meg tudod csinálni" - mondta neki mérnöke, aki szeretné, ha a szezon végén távozó versenyzője megelőzné Norrist, és átvenné a 9. helyet. Pérez és Magnussen közben a 7. helyért csatázott, a mexikói pilóta megszerezte azt.

GPHírek
14:34

45. kör: Albon nagy léptekkel megy Sainz után

A hátránya 2,5 másodpercre csökkent 4,4-ről, Norrist közben Magnussen után küldték. Nagy csata lehet a pontokért. 

GPHírek
14:37

47. kör: Magnussen időbüntetést kapott

A dán pilóta a 2-es kanyarnál levágta a pályát, ezért 5 másodperces időbüntetést kapott. Ezzel ki fog csúszni a pontszerzők közül. 

Leclerc maximális teljesítményt kért a mérnökétől, de 1,2 másodperc a hátránya Bottas mögött.

GPHírek
14:38

48. kör: Albon DRS-en belülre ért Sainz mögött

Maradt még bő 4 köre, hogy megelőzze a McLarent és feljöjjön Verstappen mögé az 5. helyre. Leclerc közben tovább üldözi Bottast, de még mindig nincs DRS-en belül. 

GPHírek
14:41

49. kör: Albon átvette az 5. helyet

A 2-es kanyarból kifelé Sainz mögött maradt, és a Red Bull-pilóta kihasználta a jobb tapadását. Spanyol ellenfele ismét könnyen megadta magát.

Hamiltonnak közben szóltak, hogy Verstappen pozícióvesztés nélkül kiállhat kereket cserélni, így ne hajtson a leggyorsabb körre (ami most egyébként az övé). 

GPHírek
14:42

50. kör: Leclerc megcsúszott, lemaradt

A monacói versenyző a 3-as szektorban kissé megcsúszott, és 1,8 másodperces hátrányba került Bottas mögött, így elszállt a reális esélye az előzésre. Újabb Mercedes-siker készül Szocsiban.

GPHírek
14:45

51. kör: Hamilton új pályacsúcsot futott

Nem hallgatott mérnökére, 1:35.761-gyel új pályacsúcsot futott. Leclerc feladta Bottas üldözését, megkérdezte, hogy mehet-e egy hűtőkört, hogy megpróbálja teljesíteni a leggyorsabb kört. 

GPHírek
14:48

53. kör: Hamilton győzelmével a Mercedes veretlen maradt Szocsiban

A világbajnokság éllovasa egy szerencsésen időzített bokszkiállásnak köszönhetően megörökölte az 1. helyet és meg is tartotta azt csapattársa, Valtteri Bottas előtt. Charles Leclerc kénytelen beérni a 3. pozícióval.

A Hamilton és a Mercedes az augusztusi Magyar Nagydíj óta először győzött, megerősítették a vezetést az egyéni és a konstruktőri pontversenyben is. Verstappen, Albon, Sainz, Pérez, Magnussen, Norris és Hülkenberg ért célba pontszerző helyeken, de Magnussen időbüntetés miatt visszaesett a 9. helyre.

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!

Még több bejegyzés