Vettel kiesése ajándék kettős győzelmet adott a Mercedesnek
2019. szeptember 29. 12:51
Az Orosz Nagydíj felénél az állás alapján a Ferrari aktuális győzelmi sorozata folytatódhatott, a Mercedesé Szocsiban megszakadhatott volna, de Sebastian Vettel meghibásodása egy pillanat alatt átrajzolta a képet. A német autójában elromlott a kinetikus motorgenerátor, a félreállása miatt virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, ami Lewis Hamilton malmára hajtotta a vizet: ő ekkor még nem cserélt gumit, és a VSC-fázisnak köszönhetően ezt a szokásosnál kisebb időveszteséggel hajthatta végre.
Mindez elég volt ahhoz, hogy a korábban birtokolt 3. helyről az 1.-re ugorjon, azt ki sem engedve a kezéből a leintésig.
Előnyét 73 pontra növelte az összetettben Valtteri Bottasszal szemben, a hátralévő öt futamon elég minden alkalommal a 4. helyen bekocognia az újabb vb-címhez.
"Hihetetlen, hogy ilyen eredményt értünk el, tekintettel arra, hogy [a Ferrarik] milyen gyorsak voltak a rajtnál. Tényleg hihetetlenül nehéz volt tartani velük a lépést, de nem adtuk fel, és igyekeztünk" – mondta Hamilton. Öröme nem véletlenül kiemelkedő, hiszen a bokszkiállásokig a Ferrarik álltak az élen, Vettel nagyjából 4 másodperccel haladt Charles Leclerc és további 2-vel Hamilton előtt.
Ahogy várható volt, a szélárnyék jelentős előnyt biztosított az indulásnál, Vettel ennek köszönhetően repült az élre a 3. kockából, Lelerc-t megelőzve. Hamilton néhány pillanatra még Carlos Sainztól is lemaradt, de a féktávon rendet rakott, és néhány kör múlva Bottas szintén átlépett a McLarenen.
A rajtnak több más vesztese is volt: Kimi Räikkönen túl hamar engedte fel a kuplungot, azaz kiugrott, ráadásul, amint észlelte a bakit, rátaposott a fékre, pont a lámpák elalvásának pillanatában, így értékes lendületet is vesztett a később kirótt időbüntetés mellett. A negyedik kanyarnál pedig megtörtént az első kiesés, a féktávon harapófogóba szorított Antonio Giovinazzi akaratlanul mindkét első kerekével kipöccintett egy-egy riválist. Romain Grosjean a falba forgott, és nem tudta folytatni, Daniel Ricciardo megúszta egy defekttel a pörgést.
A Ferrarik helycseréje kellemetlenséget okozott a csapatnál,
ugyanis Leclerc reklamált, hogy a kérésnek megfelelően hiába segített felhúzni csapattársát, ezzel elvesztette az első pozíciót. Az istálló azonban vonakodott visszaállítani az eredeti, időmérőn kialakult sorrendet, mivel Hamilton túl közelről követte Leclerc-t, és ez Vettelnek sem volt ínyére.
Az egy héttel ezelőtti Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a kerékcseréknél fordult a kocka a versenyzők között, Leclerc a 22., Vettel a 26. körben ment ki, és a monacói elegendő előnyt autózott ki az elévágás sikeréhez – ahhoz azonban nem eleget, hogy Hamiltont maga mögött tartsa, amikor ellenfele a virtuális biztonsági autó idején szervizelt. George Russell kicsúszott, ezért a valódi Safety Cart is beküldték, de ez sovány vigasz volt Leclerc-nek.
A Ferrari kihívta még egyszer a depóba, hátha a közepes helyett a lágy gumikeveréken visszaküzdheti magát az élre, de nemhogy Hamiltonra, Bottasra sem jelentett komoly veszélyt, aki nyert egy pozíciót az újabb kiállással. Az újraindítást követő 21 körből csak az első néhányban volt egy-két kósza próbálkozása, de ez is abban merült ki, hogy a célegyenes végén kikukkantott a Mercedes mögül.
"A Mercedes még mindig nagyon gyors a futamokon, sokkal jobbak, mint az időmérőkön – összegzett Leclerc. – Mindig megbízom a csapatban, [a rajtnál] az volt a taktika, hogy az egyenes végén az első két helyen álljunk, ami meg is történt.
Meg kell beszélnünk a csapattal, hogy jobban átlássam az utána kialakult helyzetet.
Hamilton különösebb nehézség nélkül tartotta meg az 1. helyet, így első győzelmét aratta a nyári szünet óta.
Max Verstappen és Alexander Albon a 4-5. helyre hozta be a Red Bullokat, a dobogóért folyó küzdelembe nem tudtak beleszólni. A holland lassan hámozta át magát a középmezőnybe tartozó autókon, Sergio Pérez megelőzésére a 7. körig kellett várnia, és további 10 körbe telt, hogy a McLarenekkel is megtegye ugyanezt. Ekkorra 20 másodpercre leszakadt Bottastól, és a Safety Car sem segített neki, a táv második felében Leclerctől közel 10 másodpercet kapott.
Albon fokozatosan tört előre, a biztonsági autó idején a 10. helyet foglalta el, ahonnan könnyedén kapaszkodott föntebb a friss gumin és az erős autóval. Sainz megtartotta helyét az üldözőboly élén, Lando Norris azonban hátrébb csúszott, és Kevin Magnussent csupán azért előzte meg, mert a dán 5 másodperces büntetést kapott, amikor a 7. Sergio Pérezzel csatázva elhagyta a pályát, és nem az előírásnak megfelelően tért vissza.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |