Nagyot változott a helyzet Szingapúrban péntekről szombatra, és az időmérőn bebizonyosodott, hogy a Ferrari formajavulása az utolsó edzésen nem volt délibáb. Charles Leclerc és Sebastian Vettel végig tartotta az iramot az előzetes favorit Mercedesekkel, sőt, gyorsabbak is voltak náluk, az első Q3-as kísérletek után ők vezették a rangsort.
Vettel előnye ekkor meghaladta a 3 tizedmásodpercet csapattársa előtt, akitől a Q1-ben és a Q2-ben kikapott. Ebben az évtizedben a páratlan években mindig ő indult az élről Szingapúrban, de a sorozat megszakadt, mivel az utolsó kísérleténél az első két szektorban nem javított a részidőin,
majd meg is csúszott, ezért be sem fejezte a kört.
"Alapvetően jól éreztem magam az autóban, ésszerűen működött és etapról etapra tudtam javulni – jelentette ki. – Talán kicsit túl korán kerültem csúcsformába, volt egy kis megingásom, és nem volt értelme befejezni a kört. Jó helyzetben vagyunk a holnap előtt, jó versenyünk lehet."
Leclerc ellenben a lassú kezdést követően visszavágott, több mint 2 tizedet vert Vettelre, aki elé Lewis Hamilton is befurakodott. "Nagyon jó kör volt – mondta Leclerc.
Többször majdnem elvesztettem az irányítást az autó fölött, de visszaszereztem.
"Köszönetet mondok a csapatnak. Tudtuk, hogy a pálya nehéz lesz számunkra, de lenyűgöző munkával összerakták a megfelelő csomagot."
"A tegnapi nap nem az enyém volt, nem voltam magabiztos az autóban ülve, de keményen dolgoztam, és ez ma kifizetődött." A Ferrari több újítást is hozott Szingapúrba, amelyek beváltak, nem kellett visszaváltaniuk alkatrészek korábbi példányaira.
A Mercedes ellenben nem hozott átütő formát, az is kisebb csoda, hogy az első tapadás hiányára panaszkodó Hamilton szétválasztotta a maranellóiakat. "Nem tudom, a Ferrari mitől javult fel ma – ismerte el. – Charles nagyon jó köröket futott, és tőlem valami különlegesre volt szükség, úgyhogy abszolút mindent beleadtam. Nagyon szoros volt, biztosan súroltam is a falat néhány alkalommal, de ennyit tudtam most kihozni az autóból." Bottas pedig még kevesebbet, a finn csak 5. lett Max Verstappen mögött.
Az időmérőn nem történt baleset, csupán néhány kisebb falsúrolással pumpálták magasabbra saját és főnökeik vérnyomását a pilóták. A három élcsapat tagjain kívül a McLarenek és a Renault-k jutottak be a Q3-ba, itt Carlos Sainz és Lando Norris szendvicsbe fogta Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget. Ami a többieket illeti, érvényesült a papírforma azt leszámítva, hogy Antonio Giovinazzi legyőzte Kimi Räikkönent az Alfa Romeónál.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |