Egy órája maradt a csapatoknak arra, hogy felkészüljenek a szingapúri pályán rendkívül fontos időmérő edzésre. A 60 perces harmadik szabadedzés ennek ellenére nem indult mozgalmasan, a már éjszaka kezdődő időmérőhöz képest ugyanis még jócskán eltérőek voltak a körülmények a naplementében. Az első mért kört több mint 10 perc elteltével Valtteri Bottas tette meg közepes keveréken, de nem sokáig maradt az élen, jött ugyanis Lewis Hamilton és 6 tizedet adott neki ugyanolyan gumin. Az ötszörös világbajnok elsősége is pünkösdinek bizonyult, a lágy gumin kezdő Ferrarival (a Mercedesnek eggyel kevesebb ilyen szettje van) Charles Leclerc 1:39.364-nél állította meg a stoppert, amivel egy másodpercet vert Hamilton körére.
Ekkor már kezdhettek bizakodni a Ferrari-drukkerek, hiszen ez a különbség még az eltérő keveréket figyelembe véve is elég volt legalább arra, hogy azonos szintre hozza a Mercedesszel a vörösöket. Sebastian Vettel kezei között ennek ellenére nem muzsikált jól az SF90-es,
amelyen rajta maradtak a pénteken kipróbált fejlesztések (új padlólemez és első szárny),
a négyszeres világbajnok azonban ennek ellenére 9 tizeddel lassabb kört futott csapattársánál, még Hamilton is megelőzte a közepes gumin.
Az élmezőny történésein kívül is volt mit nézni, Danyiil Kvjat alatt elkezdett füstölni a Toro Rosso, véget vetve ezzel az orosz gyakorlásának, motorcserére kényszerítve a csapatot. Ez nem volt kihatással a többiek munkájára, Sergio Pérez rontása viszont már igen,
a Racing Point mexikói pilótája megcsúszott a 21-es kanyarban, odaverve a jobb hátsó futóművet és eltörve az autója felfüggesztését és kiírva magát a további körözésből.
Először virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, majd félbe is szakították az edzést a takarítás idejére. Ez Max Verstappennek jött rosszul, aki az egész mezőnyből a legtovább húzta a mért kör teljesítését, 22 perccel a vége előtt (ekkor indult újra az edzés) még nem szerepelt köridő a neve mellett.
A hajrában következtek az időmérős körök, Bottas volt az első fecske, 1:39.166-tal az élre állította a Mercedest friss lágy keveréken, később pedig még faragott is az idején 1:38.885-re. Mindez azonban édeskevés volt Leclerc-rel szemben, a monacói szenzációs, 1:38.192-es kört repesztett és visszavette az elvesztett első helyet. Olyannyira jó volt a monacói pilóta ideje, hogy még Hamilton sem tudta azt megdönteni, jóllehet
az ötszörös világbajnok a hideg gumikon már a kivezető körének elején megpördült, az első gyorskörében pedig feltartotta őt Lando Norris,
így csak második nekifutásra tudott egy jó kört összerakni, amikor a gumijai már kopottabbak voltak. Hamilton 1:38.399-es köre 2 tizeddel volt lassabb Leclerc idejénél. A harmadik helyen záró Vettel az időmérő-szimuláción valamivel közelebb férkőzött csapattársához, 1:38.811-es ideje azonban így is 6 tizeddel volt lassabb a másik Ferrarinál.
Akinek nagyon nem ment, az a mindössze 9 kört megtevő (az élmezőny többi tagja 13 és 16 kör között teljesített) Max Verstappen, aki már időmérős köre elején több mint 3 tizedre volt Leclerc-től, a második szektorban újabb egy tizedet kapott, a harmadikat pedig teljesen elrontotta, 1:39.366-os idejével még a közvetlenül előtte végző csapattársát sem tudta megelőzni, a hatodik helyen zárt. Az első tízet a két McLaren és a két Renault tette teljessé, a Haas pilótái továbbra is szenvedtek, csak Robert Kubicát és a mért kör nélkül záró Kvjatot tudták megelőzni, miközben George Russell parádézott, Antonio Giovinazzit is lenyomva a tizenötödik lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, nemsokára zöldre vált a lámpa a bokszutca végén, addig azonban kukkantsanak bele szokásos esélylatolgatásunkba arról, hogy a tegnapi második szabadedzés alapján ki lehet a futam esélyese!
Persze ízlés kérdése, de szerintünk semmi sem múlja felül a villanyfényben csillogó és szikrázó F1-es gépek látványát. A képre kattintva megnézhetik a pénteki napról készült galériánkat.
---- separator ----gallery-content-type:9355526a-954a-4628-80f7-ec949fa5d734---- separator ----Amíg várunk a harmadik tréning kezdetére, az F1 összeállítását megnézve felidézhetjük, hogy mi minden történt a nem éppen eseménytelen második szabadedzésen. Autótörés, feltartás, koccanás, volt itt minden...
Egyelőre nem túl reprezentatívak a körülmények, mivel még nem ment le a nap, az időmérőt pedig már éjszaka rendezik. Meglátjuk, hogy ez befolyásolja-e a csapatok munkakedvét az edzés elején.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, heten azonnal kijöttek, de folyamatosan érkeznek további versenyzők.
Legalábbis Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője szerint, ugyanis a csapatok igyekeznek majd minél jobban az időmérő edzésen várható körülmények között megnézni, hogy milyen az egykörös tempójuk. Ha ez valóban így lesz, az okozhat pár félreértést a nagy forgalom miatt.
Még nem mértet, a kivezető köre végén ugyanis mindenki visszatért a bokszba. Akik eddig a pályán jártak: Magnussen, Norris, Gasly, Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Ricciardo, Sainz.
Jó hír a vörösöknek, hogy a tegnapi próba után nem vették le az újításokat az autóról, ahogyan tették azt már oly sokszor az idei szezonban, hanem mindkét autón rajta maradt az új első szárny és az új padlólemez is.
Megkapta a kormányt a finn, innen már nem lehet nagy baj.
A Mercedes finnje közepes gumin teljesített egy 1:40.926-ot. Rajta kívül még öten vannak kint a pályán, köztük Lewis Hamilton is.
A Red Bull újonca a lágy gumi ellenére lassabb volt a finnél, 1:41.061-et ment, mögötte Giovinazzi, Räikkönen és Kubica a sorrend.
Ugyanolyan közepes keverékű gumin 6 tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, 1:40.320-szal állt az élre.
A lágy gumin van a Ferrari pilótája, 1:39.364-gyel 956 ezredet adott Hamiltonnak. Bottas közben 1:40.721-re javított, de így is 4 tizedre van Hamiltontól.
Szintén a lágy gumi van, de így is 9 tizeddel lassabb volt a monacóinál, 1:40.270 az ideje, ezzel egy ideig második volt, de aztán Hamilton a közepesen egy 1:40.129-es körrel bejött elé.
Nem lassult le, de folyamatosan eregette a füstöt, rá is szólt a mérnöke, hogy azonnal jöjjön be a bokszba, miközben Karun Chandhok olajszagot érez a bokszutcában. Vélhetően a Honda motorral van a gond.
A két Renault, a két McLaren, Russell, az imént elfüstölő Kvjat és az egyedüliként még installációs kört sem megtévő Verstappen adós még. A holland nem kapkodja el.
A két Ferrari és Hamilton továbbra is kint, de egy-egy zöld illetve lila szektortól eltekintve egyikük sem tudott faragni az elsőre futott köridején.
A két Mercedes és a két Ferrari mögött a mexikói tanyázik, lágy gumin ment egy 1:40.985-ös kört, utána Norris, Albon, Ricciardo, Stroll és Hülkenberg az első tíz sorrendje.
Az erre legalkalmasabb helyen, a 21-es kanyar kijáratán verte oda a jobb hátsó futóművet, amitől el is tört a felfüggesztése. Még vissza tudott jönni a bokszba, de könnyen lehet, hogy ebből váltócsere lesz. Virtuális biztonsági autó van érvényben, hogy a pályabírók eltakaríthassák a törmeléket.
Úgy döntöttek, hogy a sok törmelék miatt egyszerűbb eltakarítani úgy, hogy közben nem jönnek autók a pályán. Várhatóan nem lesz hosszú a szünet. Pérez közben kiszállt az autóból és levette a sisakját, most azon kell imádkoznia, hogy kész legyen az autója az időmérőre és ne kapjon büntetést váltócsere miatt.
Éppen kijött a bokszból a holland, meg is kezdte az első mért körét, amikor jött a baleset. Mostanra Kvjat mellett ő az egyedüli, akinek még nincs ideje, és már csak 24 perc van hátra.
22 perce van még a versenyzőknek, hogy a lehető legtöbb kört tegyék meg, Norris, Ricciardo, Hülkenberg és Gasly már ki is jöttek.
A pályán levők közül Russell mellett ő az egyetlen, aki vadonat új lágyakon jött ki, ennek meg is lett az eredménye, 1:39.166-tal átvette az első helyet Leclerc-től, 2 tizedet verve a monacói idejére.
Neki pár kör már volt a lágy abroncsaiban, a megszakítás előtt ugyanis ezeken jött ki, 1:39.366-tal a harmadik helyre sorolt be Bottas és Leclerc mögé.
Új lágyakon jött ki a monacói is, amelyekkel egy teljes másodpercet vert Bottasra és 1:38.192-vel újra az élre állította a Ferrarit.
Úgy tűnik, hogy nem ússza meg motorcsere nélkül Danyiil Kvjat, a Toro Rosso szerelői igyekezhetnek, hogy kész legyenek az időmérőre. Ha minden simán zajlik, nem lehet gond vele.
Éppen kihajtott a bokszból egy vadonat új lágy szetten, de csak a hármas kanyarig jutott, ahol bemutatott egy csinos 180 fokos fordulatot. Hamilton ezután egyesbe kapcsolt, megfordult és továbbment.
Tőle már nem fogunk reprezentatív időt látni, a legjobb esélye ugyanis elúszott, a bokszból kihajtó Lando Norris feltartotta az ötszörös világbajnokot.
A második helyre azért bejött időmérős körén a négyszeres világbajnok, 1:38.811-es köre azonban 619 ezreddel lassabb volt a monacói idejénél.
Noha a második körén már biztosan nem voltak olyan jó állapotban a gumijai, mint az elsőn, amit Norris miatt elbukott, a Ferrari azonban így is biztató helyzetben lehet, Hamilton ugyanis nem volt képes az élre állni, 1:38.399-es idővel 2 tizeddel Leclerc mögé jött be.
Még csapattársától is kikapott az utolsó szektorban többet hibázó holland, aki tegnap még Hamiltont szorongatta, az első edzésen meg is előzte. 1:39.366-os ideje 1,2 másodperccel maradt el Leclerc idejétől.
Tegnap a 7-es és a 10-es kanyarban hibázott, most a 9-est nem tudta bevenni és ment tovább a bukótérbe, de egy gyors mozdulattal irányba állította a Red Bullt és tovább tudott menni.
Ez váratlan volt, Charles Leclerc végzett az első helyen a harmadik szabadedzésen 1:38.192-es idővel, mögé Hamilton és Vettel sorolt be. Az első tíz további sorrendje: Bottas, Albon, Verstappen, Sainz, Norris, Hülkenberg, Ricciardo. Köszönjük a figyelmet, tartsanak velünk a 14 óra 50 perckor kezdődő, időmérő edzésről szóló élő közvetítésünkben is.