Társoldalunk:

Leclerc révén a Ferrari a monzai hétvégét is az élen kezdte

2019.09.06., 10:51
rendezés

Eső áztatta a pályát az Olasz Nagydíj első szabadedzésén, de a legjobb köridőket a végén már slick gumikkal futották a pilóták. Rengeteg kicsúszás és több piros zászló is akadt.

Viszontagságos körülmények közepette kezdődött a monzai hétvége az F1-es mezőny számára, mivel heves esőzés miatt extrém esőgumikkal kellett először pályára lépni, majd a szakaszosan felszáradó pályán sok kicsúszás és a gyenge tapadás nehezítette a versenyzők dolgát. A piros zászlót összesen három alkalommal lengették meg.

Komolyabb balesetből szerencsére csak egy akadt, Sergio Pérez törte össze a Racing Pointot, miután Kimi Räikkönen is koccant a védősávval a Parabolicában, majd Pierre Gasly miatt is leállították az edzést, bár a Toro Rosso francia versenyzője végül el tudott állni az útból, így a műszaki mentők beavatkozására ebben az esetben nem volt szükség.

Leclerc Monzában is az élen kezdett - Galéria!Forrás: AFP/Miguel Medina

Kicsúszásból és megpördülésből is akadt bőven, a szárazon is nehezen bevehető célegyenes végi sikánt többen is rendszeresen átvágták, hol a terelő elemek, hol a lassító bordák érintésével, de gyakran felúsztak az autók az Ascari kijáratánál is. Nem csupán az eső, hanem az alacsony hőmérsékletek is fejfájást okoztak a csapatoknak.

 

Fortuna végül kissé kegyes volt a mérnökökhöz, az edzés végére az ideális ív felszáradt annyira, hogy a pilóták slick gumikkal is ki tudtak menni a pályára,

Így volt lehetőség néhány körre lágy vagy közepes keverékű abroncsokon is. Noha végül Charles Leclerc közepesekkel futotta a legjobb köridőt, ez elsősorban az aerodinamikai mérések és a beállítások miatt volt fontos, de kiemelendő, hogy a csapatok eltérő megközelítésekkel használták a helyzetet, és különböző gumikeverékeket és üzemanyagszinteket is alkalmaztak.

Pérez körbetörte a Racing Pointot - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Erre is visszavezethető, hogy a két Ferrari között például lényeges különbség alakult ki, és a két McLaren 2-3. helye is inkább annak köszönhető, hogy a pálya állapota szempontjából jókor voltak kint a pályán. A Mercedesek igazán nedves pályán nem futottak mért köröket, a tréning végén Lewis Hamilton beragadt Sebastian Vettel mögé, Valtteri Bottas pedig megpördült.

Leclerc-t ez nem érintette, ismét a leggyorsabb kört futva ott folytatta a szereplést, ahol Spában abbahagyta, 

és a belgiumi szabadedzések, az időmérő és a futamgyőzelem elhódítása után Monzában is az 1. helyen kezdett, de a továbbiakban várhatóan még nagyobb küzdelemben kell majd helytállnia a Ferrari hazai versenyén.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
10:29

Kezdődik az utolsó európai versenyhétvége

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Hagyományos értelemben véve ez az idén az utolsó európai versenyhétvége, hiszen legközelebb már Szingapúrba utazik a mezőny és Szocsit is már távoli helyszínként kezeli a mezőny. Az igazi európai szezon Monzában zárul.

GPHírek
10:32

Kisebb fesztivállal készült a Ferrari

Bár a pályán zajló akció csak pénteken kezdődik, a Ferrari már szerdán egy látványos közönségtalálkozóval hangolt a hétvégére a milánói Dóm téren, ahol a csapat egykori és jelenlegi pilótái, valamint vezetői is megjelentek.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Scuderia Ferrari
GPHírek
10:41

Monzában is emlékeznek Anthoine Hubert-re

Az Olasz Nagydíj helyszínén üresen maradt Anthoine Hubert boksza, miután a francia versenyző a múlt hétvégén, Spában halálos balesetet szenvedett. Csapata természetesen nem indít helyette másik pilótát a hétvégén.

Csütörtöki képeink a kattintás után láthatók!Forrás: AFP/Andrej Isakovic
GPHírek
10:56

Esik az eső

Nem fogadja jó idő a mezőnyt ma reggel, a paddockban mindenki esernyővel sétálgat, a korábbi F3-as szabadedzés is teljes egészében vizes pályán zajlott. Ez nem jó hír a szurkolóknak, akik könnyen lehet, hogy nem fognak sok akciót látni, a vizes pályára való gumik száma ugyanis limitált, és mivel a versenyen is eshet, a csapatok igyekeznek spórolni velük.

GPHírek
11:01

Elkezdődött az edzés

Az eső ellenére Grosjean nem habozott és azonnal ki is ment a pályára esőgumin, jelenleg ő az egyedüli, aki így tett.

GPHírek
11:06

Az F1 TV megint kitesz magáért

Tavaly év eleji bevezetése óta az F1 TV rengeteg kritikát kapott, ennek ellenére a mai napig nem sikerült kijavítani a gyerekbetegségeit. A monzai sajtóközpontban ülve állítása szerint „nem támogatott régióban” tartózkodunk, lépjünk kapcsolatba az F1 menedzsmentjével. Jelenleg még nem tudjuk, hogy melyik régió lenne megfelelő, ha a Forma-1 történetének egyik legendás pályájától nagyjából 30 méterre ülve rossz helyen vagyunk...

GPHírek
11:07

Egyelőre tapógatózás zajlik

Eddig 15 versenyző teljesített installációs kört, közte a két Ferrari-pilóta is, Vettel rögtön át is vágta a célegyenes végi sikánt. Mindenki a kék jelzésű esőgumin volt kint. Verstappen, Hamilton, Albon, Sainz és Bottas adós még a vizittel, mért körre senki nem vállalkozott egyelőre.

GPHírek
11:12

Vettel retro sisakkal megy

Megszokhattuk már a négyszeres világbajnoktól, hogy többször vált sisakdizájnt, mint más alsóneműt, íme az idei monzai festése, ami a régi időket idézi.

GPHírek
11:15

A két McLaren nekifogott egy-egy gyorskörnek

Azonban egyikük sem fejezte azt be, ám így is Norris és Sainz az eddigi legszorgalmasabb, előbbinek 4, utóbbinak 2 kör áll a neve mellett. Továbbra sem futott senki mért kört.

GPHírek
11:17

Norris az élen

A McLaren újoncáé az első gyorskör, 1:38.569-et ment. Összehasonlításképpen a tavalyi, szintén esős első szabadedzésen Pérez zárt az élen 1:34.000-val.

GPHírek
11:18

Javított a brit újonc

Norris 1:36.544-re tornázta le a lécet második nekifutásra esőgumin, közben megjelent a két Mercedes. Nem csak Vettel, hanem Norris is új sisakfestéssel megy a hétvégén, példaképe, Valentino Rossi előtt tiszteleg.

GPHírek
11:22

Ez a sisakok edzése eddig

Alex Albon nem hogy új festést, egyenesen új sisakgyártót villant, egy sima, fehér, Red Bull-logóval és pár szenzorral ellátott fejfedővel hajtott ki, amit az Arai gyártott, miközben Albon eddig Bellt használt. Köztudott, hogy Adrian Newey az Arait preferálja, ahhoz igazítja az autó aerodinamikáját, a szezon elején ezért sem örült, amikor Verstappen kénytelen volt Schuberth-re váltani, mert az Arai új sisakja nem volt elég kényelmes. Vélhetően Albonnal azt tesztelik, érdemes-e átállnia a japán cég termékeire.

GPHírek
11:24

Javul a pálya állapota

Eljött az idő az intermediate abroncsokhoz, már mindenki a zöld jelzésű Pirellin van kint, Kvjat állt az élre 1:35.814-gyel, mögötte Norris, Hülkenberg, Ricciardo, Albon, Gasly a sorrend, több versenyzőnek még nincs is mért köre.

GPHírek
11:26

Hibázgatnak a versenyzők

Grosjean a második, Stroll és Albon az első sikánt rontotta el, a francia keményen átugratott a fekvőrendőrön.

GPHírek
11:27

Piros zászló, Räikkönen a falban!

A 2007-es világbajnok kicsúszott a Parabolicában, szemre nem sérült nagyon az autója, habár nem is volt olyan kicsi az ütközés. Egyszerűen keresztbe állt a kigyorsítás alatt. Félbeszakították az edzést.

GPHírek
11:30

Sainz is megforgott

Még a piros előtt mutatott be egy 360 fokos piruettet a spanyol az Ascari sikán kijáratánál, szerencséjére még az aszfaltról sem csúszott le.

GPHírek
11:33

Újraindult a tréning

Räikkönen autóját a tréler visszavitte a bokszutcába, amelynek végén zöldre váltott a lámpa, Sainz ment ki elsőként, őt Kubica követte.

GPHírek
11:36

Újabb piros, Pérez összetörte az autót!

Az Ascari sikán kijárata után csapta a falhoz a Racing Pointot a mexikói. Ez nem tartott sokáig, ismét szünetelni fog a körözés.

GPHírek
11:39

Kapott az autó eleje és hátulja is

Az Ascari után először háttal, majd orral verődött oda a Racing Point a védőkorlátnak, nem lenne meglepő, ha a váltó nem úszta volna meg sérülés nélkül a becsapódást.

GPHírek
11:41

Verstappen a gumikat okolja

Közvetlen Pérez kicsúszása előtt a holland is rontott, átszánkázott az első sikán bukóterén. Verstappen szerint mindenről a túl kemény intermediate gumik tehetnek, szerinte őrült dolog, hogy ennyi rontás van.

GPHírek
11:44

Zöld!

Újraindult az edzés, elszállították az összetört Racing Pointot, már kilencen is a pályán, továbbra is intereken.

GPHírek
11:47

Hülkenberg állt az élre

Letaszította Kvjatot a Renault-tól az év végén távozó német az első helyről egy 1:35.506-os körrel.

GPHírek
11:47

Már Verstappen vezet

1:35.397 az új legjobb idő, elkezdett rohamosan javulni a pálya állapota, vele együtt pedig a köridők is.

GPHírek
11:48

Ricciardo lenyomta korábbi csapattársát

Újra egy Renault az élen, az ausztrál 1:34.528-cal átvette az első helyet, de biztosan nem marad ott sokáig.

GPHírek
11:51

Újabb piros, most Gasly miatt

Verstappen alighogy átvette ismét az első helyet, Gasly megforgott a bokszból kijövet az első sikánban, majd felakadt az autó hasa a kerékvetőre. Miután azonban megjelent a piros zászló, a francia el tudott indulni, így vélhetően ez nem lesz egy hosszú szünet.

GPHírek
11:54

Zöld!

Harmadszor is folytatódhat a körözés, Sainz, Magnussen, Vettel és Leclerc is a pályán.

GPHírek
11:59

Újabb kicsúszások a célegyenes végén

Szárazon sem ritka, nedves pályán pedig egyenesen gyakori, hogy a pilóták elmérik a féktávot a célegyenes végén, az előző néhány pillanat során Magnussen és Norris is megjárta a bukóteret, de ezúttal nem okoztak nagyobb galibát.

GPHírek
12:01

Verstappen kiszállt, Hamilton most ül be

A holland pilótának lehet, hogy elege lett az első szabadedzésből, már baseball sapkában figyeli az eseményeket, miközben Lewis Hamilton beült a Mercedesbe, lehet, hogy fut mért kört is a leintés előtt. Sebastian Vettel is kicsúszott a célegyenes végén, de folytatta az útját.

GPHírek
12:04

A másik Alfa is eltévedt a pályán

Kimi Räikkönen után Antonio Giovinazzi is megpördült, ő azonban le tudott tolatni a pályáról, a sikánból kifelé. A Sky Sports értesülése szerint a finn pilóta autóján lecserélték a padlólemezt és az első szárnyat, de ennek valószínűleg csak esztétikai oka van. Sergio Pérez autójának javításán is elkezdtek dolgozni. 

GPHírek
12:09

Hamilton a 2. helyre ugrott

Először futott mért kört Lewis Hamilton az idén Monzában, új intermediate gumikkal a 2. helyen kezdett, Leclerc és Sainz mögött. Közben Vettel ismét kicsúszott.

GPHírek
12:11

Semmi tapadás nincs a pályán

Tiszta körökről álmodni is felesleges, az is ritka, hogy a pilóták kicsúszás nélkül teljesíteni tudják mért köreiket. Egyelőre Albon vezet 0,04 másodperccel Leclerc előtt, de ezt bármelyik pillanatban átírhatja a pálya változó állapota. A thai pilóta azt jelentette, hogy égett szagot érez, de nem biztos abban, hogy melyik autóról származik.

GPHírek
12:18

Az élre álltak a Mercedesek

Normális körülmények között nem lenne meglepő, hogy a két Mercedes vezet, de Monzában nem ez a papírforma. Az eső viszont pont erre való, hogy felborítsa a papírformát. Egyelőre Bottas vezet Hamilton előtt.

GPHírek
12:22

Slick gumikra váltottak a Ferrarik

A sárga jelzésű közepes keverékű gumikkal próbálkoznak a Ferrari pilótái, de egyelőre túl nedvesnek tűnik a pálya ahhoz, hogy ennek a köridő szempontjából értelme legyen.

GPHírek
12:25

Leclerc egyelőre lassabb Bottasnál

Az utolsó szektorban viszont egyéni legjobb eredményt ért el, így lehetséges, hogy az utolsó pár percben még változik a sorrend. Norris lágy gumikkal próbálkozik, ki is csúszott a célegyenes végén.

GPHírek
12:29

Hamilton is szerencsét próbál slick gumikkal

Piros jelzésű lágy gumik kerültek a Mercedesekre, Hamilton kissé feltartotta a melegebb abroncsokon haladó Vettelt, de a Parabolica előtt helyet cseréltek. A Curva Grande előtt aztán Hamilton ismét felzárkózott a Ferrari mögé.

GPHírek
12:33

Leclerc visszavette a vezetést a végére

Az utolsó percekben többször is változott a leggyorsabb pilóta személye, végül Charles Leclerc zárta az élen az első szabadedzést, ezzel a monacói pilóta ott folytatta, ahol a múlt hétvégén, Belgiumban abbahagyta. 

Köszönjük a figyelmet, nemsokára összefoglaljuk az első szabadedzés eseményeit!

Még több bejegyzés