Charles Leclerc többször karnyújtásnyi közelségben érezhette az első győzelmet a Forma-1-ben, és miután az kétszer már kicsúszott a markából az utolsó körökben, Belgiumban majdnem ismét a bolondját járatta vele a sors, de végül nem tett neki keresztbe.
A monacói versenyző egy kicsúszástól eltekintve sokáig magabiztosan diktálta az iramot,
ám a kerékcserék után a közepes gumin Lewis Hamilton erősebb tempót ment, és pont akkorra került támadási közelségbe, amikor letelt a táv.
Ebből is leszűrhető, hogy a kedvező előjelek dacára a Ferrarinak nem sikerült kettős győzelmet aratnia első idei sikerével, ugyanis Sebastian Vettelnél visszafelé sült el a taktika, amivel átmenetileg az élre állt a táv közepe felé, és csak a 4. helyen futott be a Mercedes párosa mögött.
Spában ritkán ússza meg a mezőny anyagi kár nélkül az első kört, ezúttal sem történt másképp: egy újabb gyenge rajtot követően Max Verstappen az első kanyarnál nekiment az elforduló Kimi Räikkönennek, aki talán hagyhatott volna kicsit több helyet a belső íven. Ebből önmagában még nem lett különösebb baj, de az ütközéstől eltört a nyomtávrúd a Red Bullon, és a holland beleállt a gumifalba az Eau Rouge kanyarnál, ahol szombaton a tragikus baleset történt az F2-es futamon. Előtte kis híján magával sodorta a bukótérbe a mellette elszáguldó Räikkönent is.
"Kicsit talán később fékeztem az előttem lévőknél, de
Kimi bizonyára nem számított rá, hogy ott leszek, és a megkezdett íven haladt tovább, így összeértünk
– mondta Verstappen, aki idén először esett ki egy versenyről.
A futam az 5. körtől folytatódott Safety Car nélkül, mert a Verstappen utáni romeltakarításon kívül további akadályt jelentett, hogy Carlos Sainz leparkolt a bukótérben, miután korábban a rajtkockájából is alig tudott elindulni.
Leclerc megőrizte a vezetést, s bár Vettelt megelőzte Hamilton, a hosszú egyenesben visszarendeződött a sorrend, a ferraris viszonylag simán elment a Mercedes mellett. Hamilton próbált visszavágni, de erre nem nyílt esélye a Ferrari magasabb végsebessége miatt.
Így jobb híján a stratégiával kellett ügyeskednie a Mercedesnek, hogy megakadályozza a Ferrari 1-2-t – ez olyannyira jól sikerült, hogy végül majdnem a győzelmet is megszerezték.
Vettelt ugyanis igen korán, már a 15. körben behívták kerékcserére; talán attól félt a Ferrari, hogy üldözőik végrehajtanak egy sikeres elévágást. Ez átmenetileg az élre segítette a németet, mert a következő körökben annyit hozott Leclercen, hogy a monacói 21. körös bokszkiállása utána előtte maradt.
Az előny azonban immár Leclercnél volt, aki gyorsan felzárkózott, és a csapat közbenjárására különösebb nehézség nélkül visszakapta az 1. helyet.
Vettel elengedte, és innentől csapattársa alá dolgozott:
mozgó akadályként ment tovább, a nála szintén jóval frissebb gumikon érkező Hamilton több körön át tartó feltartásával elévülhetetlen érdemeket szerzett Leclerc győzelmében.
A Mercedes rohamának a 32. körig állt ellen, és csak azért nem lett Valtteri Bottas prédája is a pályán, mert a Ferrari kihívta még egy kerékcserére. Vettel az újabb szett abroncson nem tudott villantani, kénytelen volt beérni a 4. hellyel.
Hamilton 6-7 másodperces távolságból vette üldözőbe Leclerc-t, és az utolsó körökben látványosan közelíteni kezdett hozzá, csakhogy leintették a versenyt, mielőtt megtámadhatta volna. "A 44-es általában a szerencseszámom, de ma kellett volna még néhány kör" – ismerte el. Főnöke, Toto Wolff szerint plusz két kör elég lett volna, és a Skynak azt nyilatkozta, Vettel védekezésének "biztosan szerepe volt" a végeredményben.
"Nehéz verseny volt, a vége felé küszködtünk a gumikkal. Sokkal boldogabb vagyok, mint azzal, amit Budapesten összehoztam, jobban kezeltem a gumikat, és a teljesítmény szempontjából a pole pozícióval és az első győzelmemmel igen elégedett vagyok" – mondta Leclerc, hozzátéve, hogy mindezt nem tudja maradéktalanul kiélvezni Hubert halála miatt.
Az élcsapatok mögött nem volt hiány előzésekben. Ennek elszenvedői elsősorban a Haasok voltak, amelyek hiába tanyáztak Lando Norris mögött a 6-7. helyen a táv elején, végül pont nélkül maradtak, a többiek szép sorban elhúztak mellettük – de a McLaren pilótája sem örülhetett a nap végén,
mivel az utolsó körben lerobbant az autója.
Pozícióját így a Red Bullnál most debütáló Alexander Albon örökölte, aki a harmatos kezdés után fokozatosan előretört, és az utolsó körben félig a fűre hajtva előzte meg Sergio Pérezt a hosszú egyenesben. Szép eredmény küszöbén állt Antonio Giovinazzi, de a 9. helyről kipördülve összetörte az Alfa Romeót a Pouhon kanyarnál, szintén a verseny végén.
A sok mozgás következtében a Toro Rosso mindkét pilótája pontot szerzett, Danyiil Kvjat 7., Pierre Gasly 9. lett Nico Hülkenberg Renault-ját közrefogva, és egy pont csorgott a Racing Point másik versenyzőjének, Lance Strollnak is.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |