Hiába várta türelmetlenül az első edzést lényegében teljesen kihagyó Valtteri Bottas a második tréning kezdetét, a délutáni szabadedzésből sem tud sok hasznot húzni. Délelőtt az erőforrása, délután a szeszélyes időjárás tett neki keresztbe, bár utóbbi esetében a többiek és a közönség is osztozott a keserű kenyéren.
A tréning kezdete előtt néhány perccel szemerkélni kezdett az eső a Hungaroringen, és a változékony időjárás a teljes 90 perc során jellemezte az edzést. A nehezen értelmezhető körülményekre először Alexander Albon fázott rá, az utolsó kanyar előtt a nedves fűre hajtott, és meg sem állt a védősávig. Az autója alaposan összetört és ideiglenesen felfüggesztették az edzést.
A rutinos hazai műszaki mentőknek köszönhetően csak néhány percig állt az edzés, utána még néhány mért körre volt lehetőség, de az edzés java arra ment el, hogy a pilóták intermediate gumikkal próbálkoztak a hol erősödő, hol gyengülő esőben, a pálya viszont sokáig nem volt elég nedves ahhoz, hogy a köztes esőgumikat használják.
A pilóták fejenként mindössze négy intermediate gumiszettet használhatnak az egész hétvége során, ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy gyorsan elkoptassák őket az edzéseken.
Ezért a közönség tagjai és a csapatok is megfizettek, hiszen sokáig lényegében semmi sem történt a pályán. Az utolsó percekre viszont élénkült a forgalom és az erősödő égi áldás közepette már többen is kimerészkedtek a pályára, természetesen intermediate gumikkal. A Ferrarik hosszabb etapokat futottak, míg a száraz pályán 2. helyezett Max Verstappent rövid idő után visszahívták a bokszba.
A körülmények alaposan megnehezítik a csapatok felkészülését szombati harmadik szabadedzésre és a hétvége további szakaszára, hiszen délelőtt is hasonlóan változékony volt az időjárás, így nem sokat javult a pálya állapota, és referenciapontokat sem tudtak szerezni a csapatok, valamint nincs sok adatuk a gumikopásról sem.
A zavaros pénteki edzések sokszor elősegítik, hogy izgalmasan alakuljanak a további események,
mivel a csapatok kevésbé tudják finomhangolni az autóik beállításait, így elképzelhető, hogy váratlan eredmények is születnek majd, főleg, ha a maihoz hasonlóan szeszélyes marad az időjárás.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Magyar Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében, egyenesen a Hungaroringről. Az első tréning már le is zajlott, a szemerkélő esőben nem volt könnyű dolga a mezőnynek.
A csütörtöki sajtónap minden helyszínen mozgalmas, a hazai versenyünk alkalmával pedig különösen is az, főleg, hogy három különböző eseményen kérdezhettük az F1-es élmezőny tagjait.
Akár 35-40 ezer lengyel szurkoló is érkezhet a versenyre, egy részük már csütörtökön is itt volt, és nagy banzájt csaptak a Hungaroringen. Tudósítónk riportját itt olvashatják.
A közönség még nem kezdte elővenni az esőkabátokat, de tudósítónk a paddockból azt jelentette, hogy esik az eső a Hungaroringen.
A brit pilóta tette meg a legtöbb kört az első szabadedzés során, mérnöke már be akarta hívni, de úgy vélte, mivel még több eső jöhet, inkább tapasztalatokat gyűjt a pályán.
Verstappen különösen sokat panaszkodott a gyenge tapadásra, de nem ő volt az egyetlen, aki pörgött-forgott az első tréningen.
Még Bernie Ecclestone rendelte el, hogy nem lehetnek a motorhome-ok a garázsok közvetlen közelében, így a VIP vendégek könnyebben elkaphatják a pilótákat, miközben a bokszokba igyekeznek. Ez történik most is.
Bottas az első a pályán, közepes keverékű gumikkal kezdi a szabadedzést. A hétvége most kezdődik neki igazán, mert az első szabadedzést motorcsere miatt kihagyta. Hamilton kemény gumikkal kezd.
Bottasnak meg is mondták, hogy melyikben, de ez a rádióüzenetből nem derül ki. A pilóták nem húzzák az időt, rögtön mért körökkel kezdenek.
Albon csúnyán összetörte a Toro Rossót. Ez benne volt a pakliban, mindenki csúszkál a nyirkos aszfalton, slick gumikkal.
A hazai műszaki mentők nagyon rutinosan dolgoznak, pillanatok alatt megérkezett a munkagép, és az összetört autó már a megnyitás felé tart. A visszajátszás szerint Albon rátette a fűre az autót, ráadásul nem is kicsit. Elég pontatlan kanyarvétel volt.
Folytatódik a szabadedzés a gyors mentés után, Bottas már Sainz előtt ismét a pályán van. A Ferrari közben az autón hagyta az új, bumerángot mintázó bargeboardját, ezek szerint bevált az új alkatrész, amit Sebastian Vettel is emlegetett tegnap.
Az 1-es kanyarban és a pálya hármas szektorában, tehát a célegyenes környékén romlik az időjárás, de Bottas azt mondta a mérnökének, hogy még mindig vezethető az autó, és az élre állt.
Kvjat a rádión jelentette, hogy egyre nagyobb az eső az 5-ös kanyarnál is, ez már a pálya kettes szektora, a "hátsó" rész.
A holland pilóta a 4-es kanyarból kifelé is besokallt, és a visszajátszás szerint a sikánnál a belső kerékvetőre is keményen rádobta az autót. Egyelőre a 2. helyezett.
Kivéve Albont, akinek ma már nem is lesz, mivel összetörte az autóját, és aligha javítják meg az edzés végéig. Gasly vezet Verstappen előtt, de a francia pilóta lágy gumikkal megy.
Valószínűleg kevés üzemanyaggal megy, mert rögtön elvette a lábát a pedálról, amint átszelte a célvonalat. Közben Vettel kemény keverékű gumikkal levágta a sikánt, de enyhén összekoszolódott gumikkal folytatni tudta az edzést.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke romló körülményekre számít az időjárás szempontjából, mondta a Sky Sportsnak. Elmondta, állítottak az autón az ebédszünetben, de most nemsokára intermediate gumikra lehet szükség.
A brit pilóta kemény gumikkal volt kint, de behívták a bokszba, a közönség is kinyitotta az esernyőket. Horner a Sky-nak azt mondta, jobb lenne, ha rendesen esne, mert akkor legalább intermediate-ekkel lehetne menni.
Részt vett a kötelező orvosi vizsgálaton, és visszasétált a garázsba. Ez volt most a legfontosabb esemény az elmúlt percek során, de ismét felbőgött egy motor, úgyhogy hátha lesz némi akció a pályán is.
A finn pilótát visszaküldték a pályára intermediate-ekkel, ez részben annak is köszönhető, hogy ő nem használt intermediate gumikat az első szabadedzés során.
Pünkösdi királyság volt, nem elég nedves a pálya az intermediate-ekhez. Bosszantó időszak ez, egyik gumi sem passzol a körülményekhez. Vagy nedvesebb vagy szárazabb aszfaltra lenne szükség, inkább az utóbbira.
Sajnos most az a legizgalmasabb esemény az edzés jelenlegi szakaszában, ha valaki kimerészkedik a pályára. Az előbb Räikkönen, most Norris teszi ezt, intermediate-ekkel.
A finn pilótához kapcsolódik, hogy az edzés előtt az Alfa Romeo motorhome-jában személyesen szolgálta ki egy barátját, belépett a pult mögé, és nem zavartatta magát, majd mindketten dolgukra indultak.
A versenyirányítás szerint a tapadás "normális" a pályán, így lehetséges, hogy a csapatok visszateszik a slick gumikat. Lassan eljönne a hosszú etapok ideje.
A brit pilóta nem tervezi, hogy megjelenik a pályán, legalábbis erre utal, hogy sisak nélkül beszélget a mérnökével. Ugyanez a helyzet Pérezzel, ő a bokszfalon ücsörög.
Nagy üdvrivalgás hallatszik a lelátóról, hogy végre ismét autót látnak a pályán. Az orosz pilóta még mindig intermediate-eket használ.
Volt már példa arra a Hungaroringen, hogy az időjárás miatt nem igazán lehetett közlekedni a pályán, de a nyárias időjárás vagy (ritkábban) a szakadó eső a jellemzőbb erre a helyre, most viszont pont két szék között a pad alá esik a mezőny. A közönség egyelőre csendesen és türelmesen várja, hogy történjen valami.
A McLaren pilótája szerencsét próbál a pályán, immáron a sárga jelzésű slickekkel. Közben felhívnánk a figyelmet az Alfa Romeo ferdén kijelölt szerelőállására.
Sainz ment egy kört közepes keverékű slickekkel, de közben erősödni kezdett az eső, és ki is csúszott a pályáról, úgyhogy inkább visszatért a bokszba. Viszont, ha nem slick, akkor végre jöhet az inter?
Az elmúlt egy órában az időjárás nem tudta eldönteni, hogy milyen is szeretne lenni, de most egyre erősebb az eső, és ez ki is csábította Kimi Räikkönent a pályára. A finn pilóta ment egy installációs kört, majd rajtot gyakorolt a bokszutca végén. Sebastian Vettel is megjelent interrel a pályán, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi és George Russell is követi a példáját, Lando Norris viszont nem, az ő autóján hidraulikus hiba merült fel.
Vettel a mérnökének azt mondta, hogy mindenhol nedves a pálya, de sehol sem áll rajta a víz. Verstappen is megjelent a pályán.
Nedves pályánál nincs jobb fegyelmező eszköz a pilóták számára, mindenki arra törekszik, hogy biztonságosan elkerülje a felfestéseket és a kerékvetőket, mert nagyon csúszósak, ezért mindenki betartja a pálya határait.
Mérnöke szólt Verstappennek, hogy elégedett az általa futott körrel, hiszen 3 másodperccel gyorsabb a többieknél a jelenlegi viszonyok között. A holland pilóta visszament a bokszba rajtot gyakorolni.
A Red Bull műholdképe szerint nagy esőfelhők jönnek a Hungaroring felé, de az elmúlt egy órában látott tétovázást elnézve ez sokkal jobb, mint a kiszámíthatatlanság.
Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője figyelte meg, hogy viszonylag közel haladnak egymáshoz a Ferrarik, de eltérő íveken mennek. A pilóták ilyenkor kerülik a többé-kevésbé felgumizott ideális ívet.
A monacói pilóta már sokadszor ugratott rá keményen a rázókövekre, de egy ellenkormányzással ismét mentette a helyzetet. Közben egy pillanatra úgy tűnt, hogy Bottas autójára közepes keverékű gumikat raknak a szakadó esőben, de csak kerékcserét gyakoroltak.
A Red Bull két pilótája zárta az élen a Magyar Nagydíj második szabadedzését, Pierre Gasly ezúttal gyorsabbnak bizonyult Max Verstappennél, de az örömnél valószínűleg nagyobb fejfájást okoz majd a mezőnynek, hogy sok pályaidőt vesztettek a pilóták, és nem sok tapasztalatot szereztek száraz aszfalton a továbbiak előtt.