Nem okozott csalódást a jubileumi 70. Brit Nagydíj, remek csatákat, biztonsági autós fázist és egy nagy ütközést is láthattak a nézők, a helyszínen szurkolók legnagyobb örömére pedig mindezt Lewis Hamilton győzelme koronázta meg. Az ötszörös világbajnok mindent megtett, hogy már a rajt után megelőzze az élről induló csapattársát, Valtteri Bottast, pár pillanatra sikerült is neki ez, a finn azonban szoros küzdelemben visszavette az első helyet. Hátrébb a Ferrarik és a Red Bullok küzdöttek nagyot, a topcsapatok versenyzői közül csak a vörös autók pilótái rajtoltak az elméletileg nagyobb tapadást biztosító lágy abroncsokon, ezt azonban nem igazán tudták kihasználni, Charles Leclerc ahelyett, hogy támadta volna az Ezüstnyilakat, a harmadik helye megtartásával törődött, Sebastian Vettel pedig Pierre Gaslyt megelőzve javított egy pozíciót.
Nagyobb felfordulás nélkül átfűzte magát a mezőny az első kanyarokon, Lando Norris azonban így is lekoccolta oldalról Gasly autóját, a két Haas pedig összeért, és bár szemre nem volt nagy a kontakt, mindketten hátsó defektet kaptak, majd hiába cseréltek kereket, nem sokkal később előbb Kevin Magnussennek, majd Romain Grosjeannak kellett feladnia a küzdelmet a keletkezett sérülések miatt.
Az élen Hamilton az első körök alatt végig Bottas sarkában loholt, a DRS segítségével többször is megpróbált elmenni, a Brooklandsben sikerült is neki,
a Luffield kanyarhoz érve azonban tőle szokatlanul sok helyet hagyott, amit a finn kihasznált, és visszaslisszolt az élre. Hamilton ezután nem erőltette tovább és inkább kivárásra kezdett játszani.
Az hamar világossá vált, hogy a két Mercedes-pilóta egymással fogja lemeccselni az első helyet, hátrébb viszont így sem volt ok az unalomra, először a harmadik helyen autózó Leclerc-nek okozott nehéz pillanatokat Verstappen, majd a mögöttük érkező Vettelt előzte vissza Gasly, és vette vissza a rajtnál elveszített helyet, hogy aztán rögtön a bokszba is hajtson kemény gumikért. Őt ezután Leclerc és Verstappen követte az élmezőnyből, ráadásul egyszerre jöttek ki,
a holland a szerelők gyorsaságának köszönhetően pedig képes volt átugrani a monacóit a bokszban,
miután a két autót fej fej mellett haladt egy ideig.
Sokáig azonban nem örülhetett Verstappen, a második kanyart már el is rontotta a bokszkijárat után, Leclerc így visszaelőzte, ezután pedig egy olyan, körökön át tartó párharc zajlott le az Osztrák Nagydíj első és második helyezettje között, amit még sokáig emlegetni fogunk. A csata csúcspontja az volt, amikor Verstappen a Hangar egyenesben elment a Ferrari mellett, Leclerc viszont azon melegében visszaelőzte a külső íven.
Az élen eközben Bottas volt az, aki elsőként mozdult a Mercedesek közül és a bokszba hajtott közepes gumikért, amivel rögtön az is eldőlt, hogy a finn Verstappenhez hasonlóan két kiállással tervez végigmenni az egyértelműen egy cserére voksoló Gasly ellenében. Leclerc esetében nehéz volt eldönteni, hogy milyen taktikán van, a lágyakat ugyanis közepesre cserélte, kötelező tehát nem volt kijönnie még egyszer, viszont aligha bírta volna ki a sárga Pirelliken a teljes versenyt. Hogy miért a feltételes mód, arra a 20. kör eseményei adnak választ,
Antonio Giovinazzi elásta az Alfa Romeót az utolsó előtti kanyar kavicságyában, a versenyirányítás pedig beküldte a Safety Cart.
A sorrend ekkor Hamilton, Vettel, Bottas, Leclerc, Verstappen, Gasly volt az élen, Hamilton és Vettel volt még adós a kerékcserével, a biztonsági autó megjelenésekor azonban kapva az alkalmon mindketten kijöttek, hogy feltegyék a kemény gumikat, elkötelezve magukat az egy kiállás mellett. Ugyanígy tett Verstappen is, akik azonban óriásit buktak a Safety Carral, az Charles Leclerc és Valtteri Bottas volt, egyiküket sem hívta be a csapat, Leclerc-t a Ferrari viszont egy körrel később igen, amivel a monacói pozíciókat vesztett a két Red Bull-lal szemben, miközben Vettel hirtelen a harmadik helyen találta magát, átugorva a bikás autókat és csapattársát.
Az újraindítás után Hamilton és Bottas nem kérdezett, hanem otthagyta a mögöttük haladókat, a finn azonban nem lehetett nyugodt, mivel még kötelező volt kiállnia a bokszba, ezért a lehető legnagyobb előnyt kellett kiépítenie. Hátrébb Gasly hamarosan elengedte Verstappent, miután esélye sem volt támadni Vettelt, hogy aztán később Leclerc is megelőzze egy szemfüles manőverrel és Verstappen után eredjen. Ahelyett azonban, hogy ő érte volna utol a hollandot, Verstappen kezdett veszélyt jelenteni Vettelre, majd
a 38. körben a Stowe kanyarban kívülről meg is előzte a négyszeres világbajnokot, csakhogy szélesre futott, aminek köszönhetően Vettel visszatámadott, az utolsó sikán előtt pedig telibe trafálta a Red Bullt.
Az ütközés ereje akkora volt, hogy mindketten kirepültek a bukótérbe, a csodával határos módon azonban egyikük autója sem sérült meg végzetesen, Vettel bejött a bokszba egy új első szárnyért, Verstappennek azonban a szerelőit sem kellett meglátogatnia. Némi tanácskozás után a felügyelők 10 másodperces büntetést adtak Vettelnek, aki végül ezzel pozíciót nem vesztett, így is, úgy is a 15. lett volna.
Vettel elsőre értetlenkedett a rádióban, hogy „mire gondolt” Verstappen, a levezető körben azonban már elismerte a csapatnak, hogy ő hibázott, és bocsánatot kért.
A parc fermében ugyanezt megtette az 5. helyen végző hollandtól is.
A Red Bull-Ferrari csörte tehát ezzel a csattanással ért véget, az élmezőnyt érintő lényegi kérdés már csak az maradt, hogy Bottas hova tud visszatérni a kerékcseréje után, ekkor ugyanis még Hamilton sarkában loholva igyekezett építeni az előnyét.
Végül a 45. körben állt ki, lágyakat kapott, és a Mercedes fölényét jól mutatván a második helyre jött vissza.
A csapat ezután még tanácstalankodott egy kicsit, hogy kihozza-e egy biztonsági cserére Hamiltont, aki végül nem jött ki. Bottas megfutotta a leggyorsabb kört, úgy tűnt, az övé lesz az extra pont, Hamilton azonban az utolsó körben,
32 körös kemény gumikon előhúzott egy 1:27.369-es kört, és mindent vitt.
A sikerével hatra növelte silverstone-i győzelmeinek számát, amivel ő lett a Brit Nagydíjak történetének legsikeresebb versenyzője. „Elmondani sem tudom, mennyire büszke vagyok, hogy itt lehetek – mondta a leintés után. – Azt gondolhatnák, hogy meg lehet ezt szokni, de olyan érzés, mintha először nyertem volna. Nagyon nagyra tartom a csapatom tagjait, büszke vagyok, hogy ennek a részese lehetek.”
Bottas érthetően csalódott volt. „Nem is tudom, mit mondjak.
Gratulálok Lewisnak, kapott egy ingyen kerékcserét, és ezzel elém került.
Ez nem igazán az én napom volt, de legalább jó volt a tempóm, és jó formában voltam – összegzett. – Vannak pozitívumok, tegnap én voltam a leggyorsabb a pályán az időmérő alkalmával. Küzdök tovább, még nincs vége a szezonnak.”
A harmadik helyen Leclerc végzett, akinek gyakorlatilag Vettel visszaadta azt, amit a csapat a Safety Carnál elvett tőle.
Talán ezt a versenyt élveztem a legjobban az F1-es pályafutásom során.
Nagyszerű a 3. helyen zárni, de nagyon nehéz napunk volt. Az első két etap úgy alakult, ahogy vártuk, de a Safety Car miatt vesztettünk néhány helyet. Hihetetlenül boldog vagyok a csaták miatt. Az előző futam felnyitotta a szememet, hogy meddig lehet elmenni, és az F1 számára is remek, hogy a határig lehet küzdeni.”
A középmezőny küzdelmeit a 13. helyről induló Carlos Sainz nyerte, akinek szintén jól jött a Safety Car, egyetlen cserével ment végig, a végén pedig keményen kellett védekeznie Daniel Ricciardóval szemben, aki a hetedik helyre hozta be a Renault-t. Ricciardo mögött az első tízet Kimi Räikkönen, a 17. helyről pontot szerző Danyiil Kvjat és Nico Hülkenberg tette teljessé.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |