A Franciaországban látottakhoz hasonlóan alakult az Osztrák Nagydíj első szabadedzése is, mivel a Ferrari ismét új alkatrészeket tesztelve próbálta kifürkészni az idei autójuk gyengeségeit, miközben Lewis Hamilton és a Mercedes rögtön erre a hétvégére kezdhetett el készülni. Ugyanezt nem lehetett kijelenteni a garázs másik oldaláról, mivel Valtteri Bottas időt vesztett motorcsere miatt.
A finn pilóta autójánál olajfolyást fedeztek fel a tréning előtt, ezért elővigyázatosságból egy korábbi specifikációjú erőforrást építettek be az autójába. Ez valószínűleg gyengébb és természetesen többet futott, mint Hamilton egysége, így a teljesítmény terén ez nem jó hír a felzárkózásban bízó finn pilóta számára.
Bottas így is sokáig vezette a köridőtáblázatot, de az eredmények jelentősége egyelőre másodlagos, hiszen bár meleg van Spielbergben, délután és főleg vasárnap még magasabb hőmérsékletek várhatók, így a körülmények egyelőre nem reprezentatívak, ráadásul a két Ferrari is tesztüzemben működik egyelőre.
A hazai pályán versenyző Red Bullok is sokat mutattak magukból, eleinte elsősorban Pierre Gasly, majd Max Verstappen is jó időket futott, de végül be kellett érniük az 5-6. hellyel, ami megfelel a holland pilóta előzetes várakozásainak. Verstappen panaszkodott a motorra, Gasly pedig az első szárnyban tett kárt, ezért vesztegelt egy ideig a garázsban.
Az első szárny több csapatnál is gondokat okozott, hiszen sok pilóta próbálkozott a pálya kiszélesítésével, ezt azonban az agresszív rázókövek és a lassító „hurkák” nem igazán tolerálják. Többször érdeklődtek a pilóták a rádión, hogy keletkezett-e kár az autójukban, javítani kellett Hamilton első szárnyát is.
A pontot az i-re Nico Hülkenberg balesete tette fel, mivel a Renault versenyzője bő 2 perccel a leintés előtt kiszélesítette az utolsó előtti kanyart, majd a bukótérből visszatérve leszakadt a már korábban megsérült első szárnya. A német versenyző vissza tudott evickélni a bokszba, az edzést viszont leállították, és az időn túl csak rajtgyakorlatokat engedélyeztek már a mezőnynek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! A levegő egyelőre kellemes hőmérsékletű, de nagy meleg várható, ezen a tegnap esti zivatar sem sokat változtatott. Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk figyelmükbe a futamelőzetest!
Ki más is lenne a Red Bull hazai futamán, ahol holland szurkolók ezreit is várják? Felkerült az internetre is az Osztrák Nagydíj hivatalos műsorfüzete, amit itt lehet lapozgatni.
A Red Bull Ringen a hétvégén a nemrég elhunyt Niki Lauda emléke előtt tisztelegnek, a korábbi háromszoros világbajnok egyik Ferrarija és McLarenje is látható a pályán.
---- separator ----gallery-content-type:744c8108-1b48-4707-87fd-fcbae8ac0a0e---- separator ----Reggel 9-kor rendkívüli ülést tartottak a csapatok, amelyre Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is ellátogatott. Egyre nagyobb a nyomás a Pirellin, hogy a nyári szünet után hozzák vissza a tavalyi gumispecifikációt, ezt a Mercedes természetesen ellenzi, Vettel tegnap azt mondta, nem tud állást foglalni, amíg ki nem próbálta a módosított termékeket.
A csütörtöki sajtóbeszélgetésen a GPhírek is kérdezte a 2007-es világbajnokot, aki tőle szokatlanul részletes választ is adott.
Ez talán egy kicsit erős így, hiszen az egyórás reggeli utunk miatt már nem volt nagyon korán, amikor megérkeztünk, de még így is megörökítettük a készülődés pillanatait, miközben a főbejárat felé sétáltunk.
A bokszutcára kivételesen jó rálátást biztosító sajtóközpontból a csapatok bemelegítő rutinjai is jól megfigyelhetők. A Ferrari átmozgató edzést tartott, a Red Bull közben már kerékcseréket gyakorolt.
Érdekesség, hogy a Ferrari és a Red Bull tegnap kifejezetten sokat foglalkozott az első szárnyak cseréjével is, de csak a hazai pályán versenyző istálló szimulálta a törött orrkúpok leszerelését, az olaszok sértetlen alkatrészekkel gyakoroltak.
Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy a csapatok 5:5 arányban szavaztak az idei gumik megváltoztatása mellett és ellen, így várhatóan az idén nem fog történni semmi e téren, mivel a gumispecifikáció csak 70%-os támogatottság vagy az FIA biztonsági előírásai miatt módosulhat a szezon közben.
Pár évvel ezelőtt elrendelték, hogy a csapatok motorhome-jai és garázsai nem lehetnek egymás mellett, így a pilóták gyalog mennek át az egyik épületből a másikba.
Nincs hideg, de a levegő hőmérséklete egyelőre nem veszélyes, a pálya viszont 5 fokot melegedett az elmúlt óra során.
Alex Albon biztosan rajtbüntetést kap motorcsere miatt, ez várható Sainz és Hülkenberg esetében is, mert lehetséges, hogy ők is új erőforrást kapnak, de a Renault ma még nem változtat a német pilótánál
Közben a Sky Sports szerint baj van a Mercedesnél, Bottas autójában is motort kell cserélni olajfolyás miatt.
A McLaren pilótája nem sokat várakozott, lágy gumikkal futott 1:14-es kört, közben már kisebb forgalmi dugó is kialakult az installációs körön, Magnussen nehezen előzte meg Giovinazzit.
Verstappent visszatolják a garázsba, aero rake volt az autóján az első futómű mögött.
Az autójával küszködő francia pilóta csapattársához hasonlóan közepes keverékű gumikkal kezd, de ő rögtön mért kört is teljesít, és sokkal gyorsabbnak bizonyult Sainznál. 1:08-as körrel átvette a vezetést.
Bottas közben besétált a bokszba, de az autója még bakokon áll, Vettel közepes keverékű gumikkal a pályán.
A német pilóta Gasly mögé ért a 2. helyre az első mért köre végén, de a következő fordulóban már leggyorsabb 1-es és 2-es szektorral kezdett.
Mivel az elmúlt évek biztonsági trendjeit követve a Red Bull Ringen is aszfaltozott a legtöbb a bukótér, agresszív kerékvetőkkel és lassító hurkákkal próbálják elejét venni a pálya kiszélesítését. A visszajátszáson nézni is rossz, mit tesznek ezek az autókkal.
A köridők másodlagosak a Scuderiánál egyelőre, mindkét pilóta aerodinamikai tesztet fut, ahogy a Francia Nagydíjon is tették. Leclerc 1:06.169-cel az élen áll, Hamilton közben csak most sétált be a garázsba.
A Ferrari az előző körben kihívta Leclerc-t és Vettelt is a bokszba, álltak körülbelül 10 másodpercet, majd mentek még egy kört, most viszont mindkét autót betolják a garázsba. Eddig összesen 19 (Vettel) és 17 kört (Leclerc) tettek meg két-két etap során.
Megkezdődik a Mercedes edzésnapja is, legalábbis a pályán gyűjthető információk tekintetében. A brit pilóta délelőtt várhatóan az egyetlen Ezüstnyilat vezetheti, mivel Valtteri Bottas autójában motort kell cserélni.
Christian Horner a Sky Sports műsorában megerősítette, hogy javítani kellett Pierre Gasly első szárnyát, de a munkával valószínűleg elkészültek, mert az autó ismét kigördült a pályára. Verstappen autóján is orrkúpot cseréltek, de azt elintézték egy bokszkiállás során.
A Mercedes pilótája még ismerkedik a pályával, az utolsó szektorban ki is csúszott, de folytatja a körözést lágy gumikon, és Verstappen tempójához hasonló részidőket ér el.
Fotósok kisebb serege gyülekezik a Ferrari garázsa előtt, miközben a szerelők bakokra tették a német pilóta autóját. A Sky olasz munkatársai szerint a padlólemezt cserélik egy új változatra, lehet, hogy ugyanarra, amit a múlt hétvégén elvetettek.
A holland pilóta 1:05.488-cal magabiztosan vezet a közben pályára lépő Bottas és Hamilton előtt, és arra is volt ideje, hogy gumit égessen a boksz aszfaltjára, így javítva a tapadását.
Az edzés feléhez közeledve vissza kell adni egy szett gumit, így néhány perces szünet van, a pálya közben már 47 fokos.
A Williams pilótája azt kifogásolta, hogy az előtte haladó autó túl lassan haladt befelé a bokszbejáratnál, "majdnem megállt".
Leclerc átvette a vezetést, majd érdeklődött a mérnökénél, hogy eltört-e valami az autóján, a Ferrari egyelőre vizsgálja az adatokat. A monacói pilóta az utolsó kanyarban ment végig a rázókövön.
A brit pilóta visszatért a bokszba, nem sokkal ezelőtt viszont azt mondta, elöl gyenge a tapadása, talán ezért is kap új orrkúpot és első szárnyat. Bottas közben feledteti, hogy motort kellett cserélni az autójában, vezet Leclerc és Hamilton előtt.
Ő viszont rögtön ment tovább, próbálja behozni az időt, amit a motorcsere miatt elvesztett, de egyébként ez várhatóan nem bizonyul majd jelentős hátránynak.
A Mercedes pilótája egyelőre a leggyorsabb a pályán, de az előbb kicsúszott a 3-as kanyarban, majd a rádión azt mondta, nem érti, mi történik, szerinte a hátsó fékjei blokkolhatnak.
Vettel újra a pályán, visszacsúszott a 11. helyre, most új padlólemezzel próbálkozik.
A brit pilóta visszatért a bokszba, mert az ő első szárnya is megsérült, Vettel közben közepes keverékű gumikkal eredt a nyomába, de be kellett érnie a 2. pozícióval.
Az élmezőnytől még messze vannak, de a gyors Red Bull Ringen is ott vannak a 7-10. helyen. Egyelőre Sainz áll jobban, aki az FIA szerint új specifikációjú belső égésű motort és turbót is kapott.
A pálya még mindig csak 45 fokos, ennél délután és főleg vasárnap várhatóan jóval melegebb lesz, ez elsősorban a gumik, de a fékek miatt is fontos különbség.
Karun Chandhok, a Sky Sports riportere szerint korábban javították az autót, de nem cserélték ki a padlólemezt az új változatra. A Ferrari sok új alkatrészt tesztel, olyanokat is, amelyek segítségével megpróbálnak rájönni arra, hogy a múlt hétvégén, Franciaországban miért nem váltak be bizonyos új fejlesztéseik.
Nico Hülkenberg szárnyaszegett Renault-ja miatt leállították az edzést. Hülkenberg az utolsó előtti kanyart szélesítette ki, a rázókő kárt tett a szárnyban, ezért kicsúszott az utolsó fordulóban is, majd a fűre hajtva le is szakadt a szárny maradéka.
A piros zászló bő 2 perccel a leintés előtt jelent meg, az újraindításra már nem maradt idő (csupán rajtgyakorlatokra engedték ki a mezőnyt), így összegezhetjük, hogy Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Mercedesszel a Ferrarit hajtó Sebastian Vettel és a korábbi motorváltozatot használó Valtteri Bottas előtt. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!