Már a rajt is simább volt a szokottnál, így utólag akár azt is mondhatjuk, már ekkor lehetett számítani arra, hogy az idei Francia Nagydíj nem lesz a szezon legizgalmasabb versenyeinek egyike, végül pedig az egyik legeseménytelenebb lett.
A start után az első négy helyen változatlan maradt a sorrend, Lewis Hamilton visszaverte Valtteri Bottas támadását, a harmadik helyről induló Charles Leclerc-nek pedig inkább hátrafelé kellett tekintgetnie, hogy Max Verstappen nehogy megelőzze. Némi meglepetésre a hetedik helyről induló Sebastian Vettel sem tudott előrelépni az indulásnál, egy pillanatig még Daniel Ricciardo és Pierre Gasly is elé került, a két McLaren így megtartotta az ötödik és hatodik helyet, csak más sorrendben, Carlos Sainz ugyanis megelőzte Lando Norrist, egy pillanatig pedig úgy tűnt, hogy még Verstappent is elkaphatja.
Az egyedüli kicsúszás Sergio Pérezé volt, a mexikói a hármas kanyarban szaladt ki a bukótérbe, és hiába tért vissza a kijelölt útvonalon a pályára, később 5 másodperces időbüntetést kapott. Az élen Hamilton hamar magabiztos, 2 másodpercesnél valamivel nagyobb előnyt épített ki magának Bottasszal szemben, akit Leclerc nagyjából ugyanekkora távolságra követett.
Vettel a visszafogott rajt után az 5. körben előbb Norrist, majd két körrel később Sainzot is megelőzte, ezzel pedig le is tudta a felzárkózást, Verstappenhez közelíteni sem tudott a későbbiekben,
a kerékcsere után pedig csak még jobban leszakadt. Izgalom előrébb sem volt, Bottas nem tudott közelíteni Hamiltonra, Leclerc pedig rá, ezért hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a középmezőnyben kell keresgélni az autóversenyre emlékeztető jeleneteket.
Az első ilyen Pierre Gasly és a rajtnál pár helyet veszítő Daniel Ricciardo között alakult ki, az ausztrál a 8. helyért támadta a franciát, majd miután nem tudott a pályán elmenni mellette, a bokszba hajtott kemény gumikért.
Egy körrel később a lágyakon rajtoló Gasly is követte, és bár a Renault elé tért vissza, Ricciardo a Mistral egyenesben kívülről elment mellette.
Az élmezőnyből Verstappen kezdte a kerékcserét a 20. körben, a többiekhez hasonlóan keményre váltott és az egykiállásos taktikát követte. Utána Leclerc, Bottas, Hamilton volt a kerékcserék sorrendje, egyedül Vettel maradt kint némileg tovább, hátha elé tud vágni a hollandnak. A négyszeres világbajnok hátránya ekkor már olyan nagy volt Hamiltonnal szemben, hogy a Mercedes versenyzője elé jött ki a saját kerékcseréje után. Végül Vettel nem tudott hozni Verstappenen, maradt az ötödik a kerékcseréje után.
Amennyiben valaki reménykedett benne, hogy Bottas és Hamilton között kialakulhat egy kis adok-kapok, az a kerékcserék után mondhatott le végleg erről, utóbbi előnye ugyanis 10 másodperc körülire nőtt. Hátrébb a kép jóval lassabban kezdett tisztulni, a kemény gumin rajtolók később kezdtek szállingózni a bokszba, amikor azonban kitisztult, világossá vált, hogy
Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg nyerték a legnagyobbat a fordított taktikával, mindketten átugrották ugyanis a pontszerző helyekről is kiszoruló Gaslyt.
A záró szakaszra Norris hidarulikai hibája hozott némi érdekességet, a McLaren újonca először idegesen jelezte, hogy az előtte haladó Sainz csak feltartja, ezután a csapat azonban a fülére szólt és megtiltotta neki, hogy még ha 1 másodpercen belülre is kerül, akkor sem használhatja a DRS-t, mert gondok adódtak vele. Norrist ezután egyre több probléma hátráltatta, nehezen vezethetővé vált az autója, ennek ellenére hősiesen tartotta magát a hetedik helyen, az utolsó körre azonban teljesen elfogyott az előnye Ricciardóval szemben, aki
a Mistral egyenesben kívülről megelőzte, majd négy kerékkel elhagyta a pályát, amiért utólag vizsgálat indult ellen.
Nem az ausztrál volt az egyetlen, aki elment a McLaren mellett, őt egyből követte Räikkönen és Hülkenberg is, az 5. helyről rajtoló újoncnak így be kellett érnie az utolsó pontszerző hellyel.
Amennyire unalmas volt a dobogós helyekért zajló nemlétező harc a teljes futamon, annyira izgalmassá vált egyik pillanatról a másikra a végén. Miután pár másodpercre egy pályára kerülő bója miatt virtuális biztonsági autó lépett érvénybe,
Leclerc az utolsó körre utolérte Bottast, komoly lehetősége az előzésre azonban már nem volt, mindössze az utolsó kanyar előtt nézett be féktávon, de nem ment bele egy kockázatos manőverbe.
A másik Ferrarival Vettel az utolsó előtti körben a bokszba hajtott feltenni a lágy gumikat, hogy 1 perces előnyét kihasználva Sainz előtt rámenjen a legyorsabb körre, ami 3 századdal meg is lett neki, így az ötödik helyért járó pontok mellett a leggyorsabb körért kiosztott egységet is hazavihette.
A Mercedes zsinórban nyolcadik győzelmét aratta az idén, összességében pedig ez volt a csapat zsinórban tizedik sikere, amivel saját rekordját állítottta be. Hamilton, bár 18 másodperccel végzett Bottas előtt, azért nem érezte olyan nagyon könnyűnek a versenyt. „Nagyon jó hétvége volt.
Régóta versenyzem már, de ez megunhatatlan, mindig kihívást jelent, hogy előnyt találjon az ember. Történelmet írunk ezzel a csapattal, nagyon büszke vagyok, hogy a tagja lehetek
– nyilatkozta az autóból kiszállva. – Gyönyörű nap ez, a pálya csodálatos, van néhány technikás rész. Egyáltalán nem volt könnyű, nagy hólyagok vannak a gumikon, de így is ez a legjobb szezonkezdetünk eddig."
Bottas elismerte, hogy ma nem volt egy ligában Hamiltonnal, de előrebocsátotta, hogy nem adja fel a harcot.
„Az én szempontomból nem sok dolog történt. A rajt lett volna a legjobb esélyem, de Lewis is jól indult, ma végül is ő volt a gyorsabb. Nem igazán tudtam hozni az ő tempóját, úgyhogy ezt meg kell vizsgálnom, de nagyon büszke vagyok a csapatra. [Hamilton] nagyon erős volt ma és az időmérőn is, de tudom, hogy nem verhetetlen, úgyhogy keményen kell dolgoznom."
Leclerc annak tudta be, hogy a végén esélye volt támadni Bottast, hogy jól osztotta be a kemény abroncsokat. Összességében elégedett volt a versenyével. „Mindent beleadtam, az első etap jól sikerült, de a Mercedes túl gyors volt,
a második etap meg csak a gumikímélésről szólt. Ezen a téren szerintem nagyon jó munkát végeztünk,
a vége felé kezdtük Valtterit is utolérni, szerintem küszködött a VSC után az abroncsaival, úgyhogy ott volt egy kis lehetőségem, de sajnos nem elég nagy. Elnézve, hogy hol tartottunk pénteken, szerintem remek napunk van."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |