Társoldalunk:

Hamilton bántóan simán nyerte a Francia Nagydíjat

2019.06.23., 14:53
rendezés

Lewis Hamilton több mint 15 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat a Francia Nagydíjon, ezzel idei hatodik győzelmét aratva. A második helyen Valtteri Bottas végzett, akinek az utolsó kanyarban még ki kellett védenie Charles Leclerc támadását. A verseny drámája Lando Norris nevéhez fűződik.

Már a rajt is simább volt a szokottnál, így utólag akár azt is mondhatjuk, már ekkor lehetett számítani arra, hogy az idei Francia Nagydíj nem lesz a szezon legizgalmasabb versenyeinek egyike, végül pedig az egyik legeseménytelenebb lett.

A start után az első négy helyen változatlan maradt a sorrend, Lewis Hamilton visszaverte Valtteri Bottas támadását, a harmadik helyről induló Charles Leclerc-nek pedig inkább hátrafelé kellett tekintgetnie, hogy Max Verstappen nehogy megelőzze. Némi meglepetésre a hetedik helyről induló Sebastian Vettel sem tudott előrelépni az indulásnál, egy pillanatig még Daniel Ricciardo és Pierre Gasly is elé került, a két McLaren így megtartotta az ötödik és hatodik helyet, csak más sorrendben, Carlos Sainz ugyanis megelőzte Lando Norrist, egy pillanatig pedig úgy tűnt, hogy még Verstappent is elkaphatja.

Az első négy sorrendje lényegében a rajtnál eldőlt - GalériaForrás: AFP/Gerard Julien

Az egyedüli kicsúszás Sergio Pérezé volt, a mexikói a hármas kanyarban szaladt ki a bukótérbe, és hiába tért vissza a kijelölt útvonalon a pályára, később 5 másodperces időbüntetést kapott. Az élen Hamilton hamar magabiztos, 2 másodpercesnél valamivel nagyobb előnyt épített ki magának Bottasszal szemben, akit Leclerc nagyjából ugyanekkora távolságra követett.

Vettel a visszafogott rajt után az 5. körben előbb Norrist, majd két körrel később Sainzot is megelőzte, ezzel pedig le is tudta a felzárkózást, Verstappenhez közelíteni sem tudott a későbbiekben,

a kerékcsere után pedig csak még jobban leszakadt. Izgalom előrébb sem volt, Bottas nem tudott közelíteni Hamiltonra, Leclerc pedig rá, ezért hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a középmezőnyben kell keresgélni az autóversenyre emlékeztető jeleneteket.

Az elején csak vonatoztak a versenyzők, senkinek nem volt esélye támadni az előtte haladót - Galéria!Forrás: NurPhoto/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

Az első ilyen Pierre Gasly és a rajtnál pár helyet veszítő Daniel Ricciardo között alakult ki, az ausztrál a 8. helyért támadta a franciát, majd miután nem tudott a pályán elmenni mellette, a bokszba hajtott kemény gumikért.

Egy körrel később a lágyakon rajtoló Gasly is követte, és bár a Renault elé tért vissza, Ricciardo a Mistral egyenesben kívülről elment mellette.   

Az élmezőnyből Verstappen kezdte a kerékcserét a 20. körben, a többiekhez hasonlóan keményre váltott és az egykiállásos taktikát követte. Utána Leclerc, Bottas, Hamilton volt a kerékcserék sorrendje, egyedül Vettel maradt kint némileg tovább, hátha elé tud vágni a hollandnak. A négyszeres világbajnok hátránya ekkor már olyan nagy volt Hamiltonnal szemben, hogy a Mercedes versenyzője elé jött ki a saját kerékcseréje után. Végül Vettel nem tudott hozni Verstappenen, maradt az ötödik a kerékcseréje után.

Gasly ismét nem tudott felnőni Verstappenhez - Galéria!Forrás: Red Bull

Amennyiben valaki reménykedett benne, hogy Bottas és Hamilton között kialakulhat egy kis adok-kapok, az a kerékcserék után mondhatott le végleg erről, utóbbi előnye ugyanis 10 másodperc körülire nőtt. Hátrébb a kép jóval lassabban kezdett tisztulni, a kemény gumin rajtolók később kezdtek szállingózni a bokszba, amikor azonban kitisztult, világossá vált, hogy

Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg nyerték a legnagyobbat a fordított taktikával, mindketten átugrották ugyanis a pontszerző helyekről is kiszoruló Gaslyt.

A záró szakaszra Norris hidarulikai hibája hozott némi érdekességet, a McLaren újonca először idegesen jelezte, hogy az előtte haladó Sainz csak feltartja, ezután a csapat azonban a fülére szólt és megtiltotta neki, hogy még ha 1 másodpercen belülre is kerül, akkor sem használhatja a DRS-t, mert gondok adódtak vele. Norrist ezután egyre több probléma hátráltatta, nehezen vezethetővé vált az autója, ennek ellenére hősiesen tartotta magát a hetedik helyen, az utolsó körre azonban teljesen elfogyott az előnye Ricciardóval szemben, aki a Mistral egyenesben kívülről megelőzte, majd négy kerékkel elhagyta a pályát, amiért utólag vizsgálat indult ellen. Nem az ausztrál volt az egyetlen, aki elment a McLaren mellett, őt egyből követte Räikkönen és Hülkenberg is, az 5. helyről rajtoló újoncnak így be kellett érnie az utolsó pontszerző hellyel.

Ricciardo megelőzi Norrist, kifut a bukótérbe, majd onnan visszatérve kitereli Norrist

Amennyire unalmas volt a dobogós helyekért zajló nemlétező harc a teljes futamon, annyira izgalmassá vált egyik pillanatról a másikra a végén. Miután pár másodpercre egy pályára kerülő bója miatt virtuális biztonsági autó lépett érvénybe,

Leclerc az utolsó körre utolérte Bottast, komoly lehetősége az előzésre azonban már nem volt, mindössze az utolsó kanyar előtt nézett be féktávon, de nem ment bele egy kockázatos manőverbe.

A másik Ferrarival Vettel az utolsó előtti körben a bokszba hajtott feltenni a lágy gumikat, hogy 1 perces előnyét kihasználva Sainz előtt rámenjen a legyorsabb körre, ami 3 századdal meg is lett neki, így az ötödik helyért járó pontok mellett a leggyorsabb körért kiosztott egységet is hazavihette. 

Leclerc Bottast is megkergette a végén - Galéria!Forrás: AFP/Boris Horvat

A Mercedes zsinórban nyolcadik győzelmét aratta az idén, összességében pedig ez volt a csapat zsinórban tizedik sikere, amivel saját rekordját állítottta be. Hamilton, bár 18 másodperccel végzett Bottas előtt, azért nem érezte olyan nagyon könnyűnek a versenyt. „Nagyon jó hétvége volt. Régóta versenyzem már, de ez megunhatatlan, mindig kihívást jelent, hogy előnyt találjon az ember. Történelmet írunk ezzel a csapattal, nagyon büszke vagyok, hogy a tagja lehetek – nyilatkozta az autóból kiszállva. – Gyönyörű nap ez, a pálya csodálatos, van néhány technikás rész. Egyáltalán nem volt könnyű, nagy hólyagok vannak a gumikon, de így is ez a legjobb szezonkezdetünk eddig."

Bottas elismerte, hogy ma nem volt egy ligában Hamiltonnal, de előrebocsátotta, hogy nem adja fel a harcot. „Az én szempontomból nem sok dolog történt. A rajt lett volna a legjobb esélyem, de Lewis is jól indult, ma végül is ő volt a gyorsabb. Nem igazán tudtam hozni az ő tempóját, úgyhogy ezt meg kell vizsgálnom, de nagyon büszke vagyok a csapatra. [Hamilton] nagyon erős volt ma és az időmérőn is, de tudom, hogy nem verhetetlen, úgyhogy keményen kell dolgoznom."

A Mercedes zsinórban kilencedik futamgyőzelménél tart - Galéria!Forrás: AFP/Gerard Julien

Leclerc annak tudta be, hogy a végén esélye volt támadni Bottast, hogy jól osztotta be a kemény abroncsokat. Összességében elégedett volt a versenyével. „Mindent beleadtam, az első etap jól sikerült, de a Mercedes túl gyors volt, a második etap meg csak a gumikímélésről szólt. Ezen a téren szerintem nagyon jó munkát végeztünk, a vége felé kezdtük Valtterit is utolérni, szerintem küszködött a VSC után az abroncsaival, úgyhogy ott volt egy kis lehetőségem, de sajnos nem elég nagy. Elnézve, hogy hol tartottunk pénteken, szerintem remek napunk van."

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:05

Kezdődik a szezon második harmada

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezon 8. futama, a Francia Nagydíj élő közvetítésében! Az időmérőn az élmezőnyben nem alakult ki meglepetés, hátrébb annál inkább, és a mezőny végén büntetéseket is kiosztottak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:09

Várhatóan egy kerékcsere lesz

Szenvedni fog a mezőny a melegben a gumikkal, de egynél többször várhatóan csak akkor állnak majd ki a pilóták kereket cserélni, ha VSC vagy Safety Car-fázis lesz, mert a 60 km/h-s sebességhatár miatt nagyon sokáig tart végigmenni a bokszutcán.

GPHírek
14:10

A Ferrari készült a felboruló taktikára is

Vettel és Leclerc is eltett 1-1 szett lágy gumit szükség esetére, de valószínűleg ők is inkább a keményre váltanak majd a közepesekről.

GPHírek
14:14

Felköszöntötték Sir Jackie Stewartot

A korábbi háromszoros világbajnok skót legenda június 11-én volt 80 esztendős. Jó egészséget kívánunk neki!

GPHírek
14:20

Olajpumpát cseréltek Vettel autóján

A Ferrari az időmérő után hibát fedezett fel Vettel autóján, kicserélték az olajpumpát a parc fermé alatt, de büntetést nem kapnak, mert azonos alkatrészt szereltek be. Binotto szerint nem ez akadályozta a német pilótát a Q3-ban.

Az Autosport később megtudta, hogy még egy sor alkatrészt lecseréltek a Ferrarin: Intercooler, hűtőradiátorok, gyújtógyertyák, hátsó féknyergek nyomásszenzora. 

GPHírek
14:32

Sainz autóját is javítani kellett

Az időmérő során megsérült a padlólemez és az alján a kopóréteg, ezt is kicserélték a McLarenen. Sainz a 6. helyről kezd, Vettel elől.

GPHírek
14:53

Bemelegítés a Francia Nagydíj előtt

Az Egyforma vlog e heti adásában visszatekintünk egy két évvel ezelőtti tesztelésre a Francia Nagydíj helyszínén.

GPHírek
14:56

A McLaren újra fontos szereplő lehet

2016 óta a legjobb rajtpozícióit szerezte a McLaren kettőse, az újonc Norris és Sainz az 5-6. helyről kezdhet, ezzel akár Vettelnek és Gaslynak is gondokat okozhatnak.

GPHírek
14:58

A hőmérsékletektől jobban tartanak, mint a kopástól

Alex Albon, a Toro Rosso pilótája a Sky Sportsnak azt mondta, a táv során inkább a gumik túlmelegedésétől tartanak, mint a kopástól. Lando Norris is nehéz versenyre számít, ő inkább csapattársától, a 6. helyről kezdő Carlos Sainztól és a mögüle induló Sebastian Vetteltől fél.

GPHírek
15:00

Vettel már a rajtnál javítana az időmérős eredményén

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Sky Sportsnak kijelentette, Vettelnek már az első körben javítania kell a rajtpozícióján "és ezt ő is tudja." A német pilóta tavaly a nagy sietségben kiütötte Valtteri Bottast az 1-es kanyarban.

GPHírek
15:03

Ez ma a javítások napja

Vettel és Sainz autója után a McLaren Norris autójának padlólemezét is javítja, lehetséges, hogy a kivezető körön megütött egy kerékvetőt.

GPHírek
15:04

A Red Bull mindkét pilótával előrébb lépne

Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, Max Verstappennel szeretnék megelőzni Charles Leclerc-t, míg Pierre Gasly-val a két McLaren és Daniel Ricciardo legyűrése a céljuk. 

GPHírek
15:07

A hazai szurkolók már felkészültek, de kevesebben vannak

A tavalyi közlekedési káosz sok szurkolót eltántoríthatott, jóval kevesebb a néző, mint 2018-ban volt, amikor visszatért az F1 Franciaországba.

GPHírek
15:10

Az élmezőnyből csak ketten választották a lágyakat

A 9. helyről induló Gasly és a 10. helyezett Giovinazzi kezd lágy gumikkal, ők jönnek majd a legkorábban a bokszba. Elindult a felvezető kör, ismét nagyon meleg van.

GPHírek
15:14

Rajt: Hamilton maradt az élen, Leclerc támadta Bottast

A monacói pilóta később védekezni kényszerült Verstappen ellen, aki visszaverte Sainz támadását is. Vettel nem tudott gyorsan előrébb jönni, Gasly viszont feljött mögé a 8. helyre.

GPHírek
15:15

1. kör: Sainz szorongatja Verstappent

A holland pilóta visszaverte a támadásokat és megszilárdította a 4. helyet, miközben Vettel próbál tapadni Norris autójára. Hamilton 1 másodperccel vezet Bottas előtt, és 2,5-tel Leclerc előtt.

GPHírek
15:17

2. kör: Vettelnek nincs gyors megoldása Norris ellen

A Ferrari pilótája beragadt a két McLaren mögé, miközben Verstappené a leggyorsabb kör 1:37.252-vel. A német pilóta hátránya már most 8,5 másodperc, de mostantól lehet használni a DRS-t.

GPHírek
15:18

3. kör: Ricciardo a rajt vesztese

Az ausztrál versenyző visszaesett a 10. helyre, az egyik betétfutam után olaj maradt a pályán, de úgy tűnt, elsősorban az volt a gond, hogy az 1-es kanyarból rosszul jött ki. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:36.751-gyel.

GPHírek
15:21

4. kör: Verstappen az autójával bajlódik

Lassú gázreakcióra panaszkodik, a mérnöke azt mondta, utánanéznek a problémának. A holland pilóta 1,8 másodpercre van Leclerc mögött, a rádión később jelezte, hogy megoldódott a probléma.

GPHírek
15:22

5. kör: Vettel nagy nehezen megelőzte Norrist

A brit pilóta nehezen adta meg magát, de végül besorolt a 7. helyre a Ferrari mögé. Vettelnek a DRS-sel sem volt könnyű dolga. Hamiltoné a leggyorsabb kör. 

GPHírek
15:25

7. kör: Vettel megelőzte Sainzot is

A Ferrari pilótája feljött az 5. helyre Verstappen mögé, a hátránya 8,6 másodperc a Red Bull mögött. Hamiltontól azt kérték, hogy változtasson a motor-üzemmódon, az utolsó helyezett Russell elütött egy polisztirol táblát, miközben Kubicát próbálta megelőzni. 

GPHírek
15:26

8. kör: Giovinazzi még a vártnál is korábban jött ki a bokszba

Az Alfa Romeo pilótája kemény keverékre váltott, kérdés, hogy ezekkel tud-e menni 45 kört vagy még egyszer ki kell majd állnia. Egyelőre az utolsó helyre jött vissza. 

GPHírek
15:27

9. kör: Hamilton sorra futja a leggyorsabb köröket

A brit pilóta 2,2 másodperces előnnyel vezet, Leclerc-nek mondták, hogy tartsa az előnyét Verstappen előtt, ami 2,2 másodperc, mert maradnak az A tervnél. Vettel közben 8 másodpercre van Verstappentől.

GPHírek
15:29

10. kör: Pérez időbüntetést kapott

Elhagyta a pályát és ezzel előnyhöz jutott, még a rajt után, ezért 5 másodprces időbüntetést kapott. Pérez a visszajátszás szerint szabályosan kerülte ki a terelőtáblát. 

GPHírek
15:31

11. kör: Csata kezdődhet a McLarennél, Norris kezd felzárkózni

A brit pilóta az elmúlt körökben gyorsabb volt csapattársánál, miközben Sainz abroncsai szemcsésedni kezdtek. Norris egyelőre DRS távolságon kívül van.

GPHírek
15:34

13. kör: Vettel kis lépésekkel közelít Verstappenre

A különbség 8,6 másodpercről 6,8-ra csökkent, a német pilóta 1:35.443-mal a leggyorsabb kört is megfutotta. Mérnöke szerint az A tervet követik +2 körrel, vagyis egyszer akarnak kiállni a bokszba a tervezettnél 2 körrel később.

GPHírek
15:36

14. kör: Gasly nem tud felzárkózni, Ricciardo szorongatja

Hamilton a leggyorsabb kört futotta 1:35.339-cel, közben Gasly a 8. helyet tartja lágy gumikkal, de nem tudja lerázni a közepessel érkező Ricciardót. A Renault pilótája DRS-sel nézelődik mögötte.

GPHírek
15:37

15. kör: Hamilton törött üléssel is kezd elszakadni

Valami eltört Hamilton ülésében, ezt a rádión jelentette a brit pilóta, miközben újabb leggyorsabb körrel már 1:35 alatt jár, és 3,2 másodperc az előnye.

GPHírek
15:40

16. kör: A Haas egyelőre nem profitál az új fejlesztésekből

Az amerikai istálló autói a 16-17. helyen haladnak, Magnussen jár előrébb a továbbfejlesztett autóval, de az előnye csak 0,6 másodperc Grosjean előtt. Ki is hívták a dán pilótát közepes keverékű gumikért, ezzel most ő az utolsó.

GPHírek
15:42

17. kör: Furcsa taktikai húzás a Renault-tól, a Red Bull reagál

Közepes keverékű gumik helyett keményeket szereltek Ricciardo autójára, a Red Bull rögtön reagál is, és ők is keményeket adtak Gaslynak. Ezzel visszaért a Renault-pilóta elé.

GPHírek
15:43

18. kör: Ricciardo megelőzte Gasly-t a DRS-sel

Ritka látvány, hogy a Renault erőből megelőzi a Red Bullt, most a DRS segítségével ez történt. A McLarennél is reagáltak az ellenfelek kerékcseréire, Norris kemény gumikat kapott, és a 12. helyre jött vissza.

GPHírek
15:46

19. kör: Sainz is megjárta a kerékcserét

Természetesen ő is kemény keveréket kapott, simán visszaért Norris elé, sőt még Kvjat is közéjük ékelődött, akit Norris gyorsan meg is előzött.

GPHírek
15:47

20. kör: Verstappen az első az élcsoportból a bokszban

Mondani sem kell, keményeket kapott, Vettel előtte már 3,5 másodpercre megközelítette. A Red Bull a korai kerékcserével valószínűleg kivédi az elévágást, de a Ferrari ezt valószínűleg nem bánja, mert Vettelnek azt mondta a mérnöke, hogy csinálja az ellenkezőjét annak, amit az ellenfele tesz.

GPHírek
15:48

21. kör: Leclerc jön először a bokszba a Ferrarinál

Vettelnek közben azt mondta a mérnöke, hogy a lehető legtovább mennek ezzel a gumiszettel, Vettel is egyetértett vele. A német pilóta most a 3. helyezett 15 másodperces hátránnyal Bottas mögött, 14,8 másodperccel megy Leclerc előtt. Egy VSC most nagy segítség lenne neki. 

GPHírek
15:50

22. kör: Verstappen továbbra is elégedetlen a gázpedállal

Mérnöke próbálta egy kicsit sürgetni a holland pilótát, de ő továbbra is elégedetlen a gázpedál reakciójával. Hamilton közben azt jelentette, hogy a gumik még mindig jók. 

GPHírek
15:51

23. kör: Bottas jön először a Mercedesszel a bokszba

Vettel ezzel most átmenetileg a 2. helyezett, a finn pilóta kemény keverékű gumikat kapott. Ez furcsa a Mercedestől, általában az elöl lévő autót szokták először kihívni. 

GPHírek
15:53

24. kör: Hamilton kerékcsere után is Vettel előtt maradt

A brit pilóta már kemény keverékű gumikon megy, az élmezőnyből már csak Vettel nem cserélte le az abroncsait. 

GPHírek
15:54

25. kör: Elfékezés után Vettel is kereket cserélt

Rádión jelezte, hogy az elfékezés után az abroncsai már nem néznek ki jól, ki is hívták a bokszba. Vettel továbbra is az 5. helyezett, 4,3 másodperccel Verstappen mögött.

GPHírek
15:57

27. kör: Hamilton folytatja a köridő faragását

A brit pilóta 1:34.581-re gyorsult, felmelegedtek az abroncsai, és fogy az üzemanyag az autójából. 12 másodperccel vezet Bottas előtt.

GPHírek
16:01

30. kör: Leclerc-t sürgetnék, de nem hagyja magát

A mérnöke azt kérdezte, hogy tudna-e gyorsabban menni, erre a monacói pilóta azt felelte, hogy tudna, de nem tenne jót a gumiknak, szóval, nem. 

GPHírek
16:03

30. kör: Új pályacsúcs Hamiltontól

A Mercedes pilótája 1:34.026-ot ért el, közben Ricciardónak szóltak, hogy ne felejtsen el inni, de válaszolt, hogy nincs bekötve a kulacsa, úgyhogy nem tud. 

GPHírek
16:04

31. kör: Hamilton tovább gyorsul

1:34.003 az aktuális leggyorsabb kör, a különbség 12,2 másodperc az élen. Vettel 6,3-ra van Verstappentől. Räikkönen közepes gumikra váltott, a 12. helyre jött vissza.

GPHírek
16:08

34. kör: Befagytak a különbségek az élcsoportban

Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen és Vettel sorrendje és a különbségek sem változtak, a legnagyobb érdekesség most, hogy az élmezőny már féltávnál gyorsabb a pályacsúcsnál. 

GPHírek
16:11

36. kör: Hülkenberget is bejátszották Gasly elé

A német versenyző a Renault-val a 35. körig bírta a rajt előtt felrakott kemény keverékű gumikkal, most közepesekkel visszajött a 12. helyen küszködő Gasly elé. Mindketten jártak már a bokszban és Hülkenbergnek újabbak az abroncsai.

GPHírek
16:13

37. kör: Nem vizsgálódnak Grosjean panasza alapján

A Haas pilótája Ricciardo miatt panaszkodott, a rádión mószerolta be ellenfelét, aki szerinte veszélyesen tért vissza a pályára egy kicsúszás után.

GPHírek
16:17

39. kör: Stroll a kakukktojás a taktikák terén

A Racing Point pilótája tegnap már a Q1-ben kiesett, ma viszont egyelőre még nem jött ki a bokszba, ennek is köszönheti, hogy átmenetileg a 6. helyen halad. Kérdés, hogy megkockáztatják-e a lágy gumikat a végére.

GPHírek
16:18

40. kör: Leclerc rákapcsolt, Stroll kereket cserélt

Nem kockáztattak tovább a Racing Pointnál, közepes keverékű gumikat szereltek fel, ezzel Stroll a 13. helyre jött vissza csapattársa mögé.

Leclerc a leggyorsabb kört futotta 1:33.828-cal. Norrisnak szóltak, hogy nem használhatja a DRS-t egy hiba miatt.

GPHírek
16:20

42. kör: Hamilton lekörözte Gasly-t, a leggyorsabb volt

Gasly megalázó napja folytatódik, a 11. helyen kört kapott Hamiltontól, aki 1:33.724-gyel visszaszerezte a leggyorsabb kört, és ezzel a bónuszpontot is.

GPHírek
16:24

44. kör: Hidraulikus hiba lehet Norrisnál

A brit pilóta azt mondta, egyre rosszabbak a felváltásai, mérnöke szerint ez is a problémájuk következménye, valószínűleg hidraulikus hiba lehet. Hamilton is panaszkodik, Vettelnek pedig azt mondták, átálltak az F tervre.

GPHírek
16:25

45. kör: A Mercedes megfejtette a Ferrari üzenetét

Szóltak Hamiltonnak, hogy Vettelnek lesz ideje egy "ingyen" kerékcserére, miután Vettelnek mondta a mérnöke, hogy az F tervet követik. Ezzel próbálták lebeszélni Hamiltont arról, hogy Bottastól megpróbálja elvenni a leggyorsabb kört.

GPHírek
16:28

47. kör: Pérez is kezd veszélyes lenni Gaslyra

A Red Bull pilótája eddig sem táplálhatott nagy reményeket a pontszerzésbe, de a 11. helyen haladva lassan Pérez is kezdi utolérni őt a Racing Pointtal. Gasly abban bízhat még, hogy Norris esetleg kiesik, a mérnöke szólt neki, hogy egyre nehezebb lesz majd kormányozni az autóját.

Grosjean feladta a versenyt a bokszban. 

GPHírek
16:32

50. kör: Ricciardónak szóltak, hogy Norrisnak gondja lehet

Az ausztrál pilóta azonban nem tudott közelíteni, sőt, még nőtt is a hátránya, már 4,4 másodperc a McLaren mögött. Hamilton hamarosan lekörözi őket. 

GPHírek
16:32

50. kör: Ricciardónak szóltak, hogy Norrisnak gondja lehet

Az ausztrál pilóta azonban nem tudott közelíteni, sőt, még nőtt is a hátránya, már 4,4 másodperc a McLaren mögött. Hamilton hamarosan lekörözi őket. 

GPHírek
16:34

50. kör: Rövid VSC egy pályaelem miatt

Néhány másodpercre VSC-t léptettek életbe egy elszabadult terelőbója miatt, de egy sportbíró gyorsan befutott érte a pályára, így szinte zavartalanul folyhatott tovább a verseny.

GPHírek
16:36

52. kör: Ricciardo utolérte Norrist, kétkörös csata lehet

A McLaren pilótájának védekeznie kell, ráadásul a DRS-t sem használhatja a gyanított hidraulikus hiba miatt. Ricciardónak gyorsan kell támadnia. 

GPHírek
16:37

52. kör: Vettel kereket cserélt, a leggyorsabb körre hajt

Lágy gumikat kapott, pedig nem sokkal korábban Verstappen elkezdett az abroncsokra panaszkodni, a Ferrari viszont lemondott a megelőzéséről. Norris lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.

GPHírek
16:41

53. kör: Leclerc utolérte Bottast, de maradt a Mercedes 1-2

Hamilton simán megnyerte a Francia Nagydíjat, Valtteri Bottas lendülete a végén már teljesen elfogyott, de Charles Leclerc-t még maga mögött tudta tartani, így a dobogósok sorrendje nem változott. 

Verstappen bejött a 4. helyre, Sebastian Vettel lett az 5., és az utolsó körben az övé lett a leggyorsabb kör és a bónuszpont. Carlos Sainz bejött a 6. helyre, Lando Norrist viszont az utolsó körben elkapta Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg is, így a 10. helyen ért célba.

Ezzel most köszönjük a figyelmüket, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval!

Még több bejegyzés