Az új motorral érkező Mercedes fölényét hozta a Kanadai Nagydíj első szabadedzése. A rendkívül poros, ezért csúszós aszfalton az Ezüstnyilak a mezőny többi tagjával ellentétben lágy gumikkal kezdték meg a gyakorlást, így eleinte a közepes keverékhez viszonyított tempókülönbség részben indokolta a Mercedesek elsöprő fölényét, de Lewis Hamilton és Valtteri Bottas később a sárga jelű gumikkal is javítani tudott.
A hétvégére a Mercedes összes istállója, a gyári és a partnercsapatok is megkapták az új erőforrást, ezzel viszonylag kiegyenlített lett a verseny a csúcssebességek terén, a köridők tekintetében azonban Hamilton és Bottas nagyságrendileg 0,9 másodperccel gyorsabbnak bizonyult Charles Leclercnél és Max Verstappennél.
A különbséget magyarázhatja, hogy a Mercedes esetleg magasabb teljesítményszinttel használja az új motorját a tesztelés érdekében, az eltérő üzemanyag-mennyiségek és a pálya változó állapotára is különbözőképpen reagálnak az autók, illetve a gumik közti különbségek is ingadozhatnak a tapadás szintjétől függően.
A pályával több pilóta is nagyon küzdött, a leginkább Antonio Giovinazzi, aki a 2-es szektorban lévő sikánban össze is törte az Alfa Romeót,
ezért rövid ideig VSC-fázis volt érvényben. Megpördült Romain Grosjean és Sebastian Vettel is, illetve számos elfékezés történt Giovinazzi balesetének helyszínén, valamint a hajtűkanyarban is. Utóbbi miatt fájhat kissé Bottas és a Mercedes feje, mert néhány perccel a leintés előtt a finn pilóta a gyújtás és a benzinpumpa hibája miatt lelassult, és alig tudott visszatérni a szerelőihez.
Ahogy ez a szezon hetedik fordulójában várható, több csapat is aerodinamikai módosításokkal érkezett, a Red Bull, a Renault és a McLaren is flow-vis festékkel, illetve mérőberendezésekkel felvértezve lépett pályára, a Williams az újítások mellett egy vendégpilótát is hozott Nicholas Latifi személyében, aki beugróként Robert Kubicát helyettesítette.
Kubicára nézve nem hízelgő, hogy Latifi mindössze 2 tizedmásodpercet kapott George Russelltől, de a grove-iak két autója így is utolsó lett.
A hétvége további szakaszában várhatóan jellemző marad a pálya állapotának javulása, és a második szabadedzés során a programok is jobban hasonlítanak majd egymásra, legalábbis több csapat kipróbálja majd a lágy abroncsokat is, így a sorrend várhatóan szorosabb lesz majd.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |