Társoldalunk:

Hamilton nyert Monacóban, a pálya hozta helyre a Mercedes bakiját

2019.05.26., 14:38
rendezés

Lewis Hamiltont a Mercedes által elkövetett taktikai baklövés és Max Verstappen vakmerő előzési kísérlete sem tudta megfosztani attól, hogy megnyerje a Monacói Nagydíjat. A Red Bull hollandja büntetés miatt a dobogóról is lecsúszott, Sebastian Vettel végzett a második, Valtteri Bottas a harmadik helyen.

Ahogyan a hét korábbi részében, közvetlenül a 2019-es Monacói Nagydíj előtt is minden a május 20-án elhunyt háromszoros világbajnok Niki Laudára való emlékezésről szólt, a versenyzői parádén a pilóták egyaránt piros sapkában feszítettek, ahogy a Mercedes szerelői is abban ügyködtek a piros glóriával felvértezett W10-esek körül a rajtrácson. Lewis Hamilton a versenyre lekoppintotta Sebastian Vettelt, és szintén Lauda egyik korábbi sisakfestésével indult csatába harmadik győzelméért a hercegségben.

A rajtot mindkét Ezüstnyíl jól kapta el, a második helyről elrugaszkodó Valtteri Bottas nem volt veszélyes csapattársára, a harmadik helyről támadó Max Verstappen rá viszont annál inkább, nem sokon múlt, hogy a Red Bull első szárnya elcsípje a finn Mercedesének hátulját. A mezőny rendben eljött, mindössze Kimi Räikkönennek akadt gondja hátrébb, a pálya leglassabb kanyarjában összekoccant Lance Stroll-lal.

A rajtnál Verstappen benézett, és majdnem nekiment Bottasnak – Galéria!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az élen a Hamilton-Bottas-Verstappen-Vettel négyes fogat hamar meglépett az üldözőktől, akiket a nagyot rajtoló Daniel Ricciardo vezetett. Az izgalmakat hátrébb az elbaltázott időmérő után csak a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc szolgáltatta, rögtön javított egy pozíciót, majd a Grand Horel hajtűben elment Lando Norris mellett. Ezután azonban beragadt Romain Grosjean Haas-Ferrarija mögé, többször benézett a francia mellé a Rascasse-ban, majd a 7. körben egy bravúros előzéssel elment mellette ugyanitt. Leclerc azt hitte, hogy megtalálta azt a helyet a pályán, amelyen sorban levadászhatja az ellenfeleket, de már a soron következőbe, Nico Hülkenbergbe beletörött a bicskája.

A Renault pilótáját is a Rascasse-ban próbálta megelőzni, azonban túl szűken fordult, elcsípte a belső falat, amitől defektet kapott.  

Ez volt az a momentum, ami alaposan megbolygatta a versenyt, Leclerc ugyanis egy teljes kört ment defektes kerékkel, eközben teleszórva a pályát törmelékkel. Az autója olyan mértékben sérült, hogy nem sokkal később feladta a futamot.

Leclerc defektje szétszedte az autó padlólemezét, ami a monacói pilóta kieséséhez vezetett

A versenyirányításnak nem volt más választása, be kellett küldeni a biztonsági autót. Az élmezőny azonnal a bokszba hajtott, a vezető Hamilton és Bottas közepes, mögötte Verstappen és Vettel kemény gumit kapott. A Mercedes kénytelen volt dupla kerékcserét végrehajtani, ami ezúttal is jól ment, a Red Bull azonban így is gyorsabb volt, ráengedte Verstappent Bottasra, a két autó össze is ért a bokszutcában, amelynek végéhez a holland ért el előbb. Még a Safety Car alatt a harmadik helyre visszaeső Bottas lassú defekt miatt újra kereket cserélt, a közepes helyett keményet kapott, de csak egy újabb pozíciót bukott Vettellel szemben.

Az újraindítás után nem sokkal érkezett is a felügyelők döntése,

Verstappen 5 másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért, amelyet vagy a következő kerékcseréjénél tölthet le, vagy a verseny végén hozzáadhatják az idejéhez.

Normális esetben utóbbi lett volna a helyzet, az élmezőny egy cserével kalkulált, egy dolog zavarhatott csak be, az eső, amelyet 90%-os valószínűséggel jósoltak a versenyre, és többször el is kezdett cseperegni, végül azonban soha nem érkezett meg.

Verstappen ezért kapta a büntetést, a Red Bull veszélyesen engedte ki, majd összekoccant Bottasszal

A folytatásban a legnagyobb kérdés az volt, hogy végig bírják-e Hamilton gumijai a versenyt, hamar nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy

a Mercedes elrontotta a keverékválasztást, amikor a hátralevő 69 körre a kemény helyett a közepes keveréket adták az ötszörös világbajnoknak.

Hamilton időről időre jelentkezett a csapatrádión, folyamatosan azon aggódva, hogy nem fog tudni végigmenni, egy idő után pedig már-már hisztérikusan szólt a versenymérnökének, Peter Bonningtonnak, közölve, hogy „csoda kell” ahhoz, hogy ne veszítsék el a versenyt. A Mercedes pilótája nagyon óvta a gumikat, a verseny nagy részében olyan tempót diktált, amelynél még a mezőny hátsó részében levők is jobbra voltak képesek.

Hamilton nem hitte, hogy végigmegy közepes gumin, de végül végigment – Galéria!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Verstappen a büntetése miatt nehéz helyzetben volt, árnyékként követte őt Vettel és Bottas, ezért mindenképpen meg kellett előzze Hamiltont, ha egyáltalán a dobogóra fel akart férni. Ehhez egyszer, a 78 körös futam 76. körében került igazán közel – noha a Grand Hotel hajtűben már be-benézett az ötszörös világbajnok mellé – ekkor az alagút utáni sikánnál szánta el magát, és bevetődött a Mercedes mellé. Hamilton az utolsó pillanatban vette őt észre, az ütközést azonban már egyikük sem tudta elkerülni,

Verstappen autójának első szárnya hozzáért a W10-es bal hátsó kerekéhez, óriási szerencse volt, hogy mindketten megúszták, egyikük autója sem sérült.

Noha a holland az utolsó előtti körben ismét ott loholt a Mercedes sarkában, többet nem kísérletezett, bejött a második helyen, az öt másodperces büntetéssel azonban visszaesett a negyedikre. Nyugodtan kijelenthető, hogy a Mercedes elrontott taktikája szinte bármelyik másik helyszínen végzetesnek bizonyult volna, a monacói pálya sajátosságai miatt Hamilton azonban meg tudta tartani az első helyet. Tavaly Daniel Ricciardónak úgy is sikerült mindez, hogy 160 lóeróvel kevesebb állt a rendelkezésére, az egyik leghíresebb védekezést pedig Ayrton mutatta be Monacóban 1992-ben, a nála körönként másodpercekkel jobb tempóra képes Nigel Mansell támadásait verve vissza a célig.

Verstappen kockáztatott, amivel saját és Hamilton futamának is véget vethetett volna a 76. körben

„Talán ez volt az eddigi legnehezebb versenyem” – mondta Hamilton, mielőtt ismét megemlékezett Niki Laudáról.A gumijaim teljesen elfogytak, olyan volt, mint 2007-ben Sanghajban, amikor a McLaren nevetségesen sokáig kint tartott. Nagyszerű volt a közönség, mint mindig, remélem, nem volt unalmas.

Noha Hamilton a rádióban számtalanszor mondta, hogy nem fogja kibírni a versenyt, utólag már úgy nyilatkozott, nem akart kijönni ő sem a bokszba. „Nagyon feszült volt, kizárt volt, hogy kijöjjek [még egy kerékcserére]. Megtanultam a leckét, pár évvel ezelőtt kijöttem a bokszba, és elvesztettem a versenyt, úgy voltam vele, vagy összetöröm, vagy célba hozom az autót. Tényleg, már szinte semmi futófelület nem volt a gumikon, nagyon alulkormányzott volt. Végül is ez rossz gumiválasztás volt, össze is koccantunk a sikánnál, de ettől függetlenül a csapat hihetetlen munkát végzett, emlékezetes, amit elértünk az első hat verseny során. Nagyon büszke vagyok, hogy ennek a tagja lehetek.”

Hamilton nem feledkezett meg Laudáról a futam után sem – Galéria!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Noha a csata Verstappen és Hamilton között zajlott, valójában a holland büntetésének tényétől kezdve Vettel érezhette magát a dobogó második fokán. „Nehezen kezelhető verseny volt, de Monacóban mindig történhet valami, és ma így is alakult. Max kiállása hihetetlenül jól sikerülhetett, láttam is, ahogy ő és Bottas összeérnek a bokszutcában. Ez jó esélyt adott nekünk, hogy kihasználjuk Valtteri defektjét. Onnantól próbáltunk nyomást helyezni Maxra a büntetése után, és lőtávolban maradni. A vége felé kissé küszködtem a gumikkal, de szerintem Max és Lewis volt a legnehezebb helyzetben. Trükkös verseny volt, de remek eredményt értünk el, nagyon sok munka vár ránk, mert nem vagyunk elég gyorsak ezekkel a srácokkal szemben.”

Bottas már szombaton, a pole pozíció elvesztése után is csalódott volt, a harmadik hely pedig ha lehet, még ennél is nagyobb érvágás volt a világbajnoki címre hajtó finnek. „Elkeserítően alakult a hétvégém, szerintem megvolt a tempóm, és jól is éreztem magam az autóban. Tegnap apró különbségek döntöttek, és ezek ma megnehezítették a napot. Max elém került a bokszutcában, nem hagyott helyet nekem, ezért defektet kaptam, aztán beragadtam. Olyan volt, mint egy vasárnap délutáni kocsikázás.”

Vettel már a verseny elején is Verstappen autójának hátulját nézte, ez a látvány pedig a célig el is kísérte – Galéria!Forrás: Red Bull

A mezőny hátsóbb régióiban jóval eseménydúsabb verseny zajlott, még a futam elején, Leclerc balul sikerült előzési kísérlete után

Antonio Giovinazzi forgatta meg Robert Kubicát a Rascasse-ban, ezzel a Forma-2-es futamon látotthoz hasonló, annál jóval rövidebb ideig tartó dugót okozva

(Hülkenberg, Russell és Leclerc is kénytelen volt megállni a pályán). Giovinazzi 10 másodperces büntetést kapott az esetért. A folytatásban Räikkönen újra összekoccant Stroll-lal a hajtűben, a 40. kör után pedig Sergio Pérez és Kevin Magnussen alagút utáni csörtéje borzolta a kedélyeket, a mexikói hiába előzött a sikánnál, a dán levágta a kanyart, amiért később nem büntették meg.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Traffic is a nightmare this afternoon . #F1 #Formula1 #MonacoGP

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Giovinazzi és az ő saját készítésű forgalmi dugója

A leggyorsabb körért járó pontot az ötödik helyen végző Pierre Gasly zsebelte be, aki a biztonsági autós fázis alatt nem jött ki kerékcserére, helyette később váltott közepes gumira, majd a hajrára pozícióveszteség nélkül feltehetett egy lágy szettet, amivel nem volt ellenfele az extra pontért vívott csatában. A verseny egyik legnagyobb nyertese ezúttal a Toro Rosso lett, kettős pontszerzést könyvelhetett el a bikások fiókcsapata, a lágy gumikat 32, illetve 40 körig pátyolgató Danyiil Kvjat és Alex Albon a hetedik és a nyolcadik helyen zárt. A kilencedik helyre a hétvégi tempója alapján ennél jóval többre hivatott Haasszal Romain Grosjean fért be, míg az utolsó pontszerző hely a nagyot rajtoló, a Safety Carral annál nagyobbat veszítő Daniel Ricciardóé lett.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
13:55

Jön a szezon egyik legkeményebb versenye

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj élő közvetítésében! Ez a szezon egyik, hanem a legnehezebb versenyen, előzni szinte lehetetlen, ma viszont több pilótának is javítania kellene majd a rajtpozícióján.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
13:57

Hogyan készülnek a csapatok Monacóra?

Erről és más érdekes témákról is szó esik az Egyforma vlog e heti adásában.

GPHírek
14:06

Egy kerékcserére számítanak az F1-nél

Monacói Nagydíj stratégiai ízelítőForrás: FOM

Jelmagyarázat:

Várható gumistratégiák (zölddel a bokszkiállások várható intervallumai)
Gumikeverékek várható teljesítménye
Rendelkezésre álló gumiszettek (a halvány a használtat jelöli)

Időjárás-előrejelzés
Bokszkiálláshoz szükséges idő zöld zászló és VSC/SC-fázis esetén
VSC/SC-fázis valószínűsége 2007 óta

GPHírek
14:13

Ideális esetben egy kerékcsere a leggyorsabb

GPHírek
14:47

Vettel után Hamilton is Lauda-sisakban versenyez

A Ferrari pilótája már az első szabadedzés óta Niki Lauda színeivel díszített sisakban versenyez Monacóban, vasárnapra Lewis Hamilton is újított, ő azt a mintát választotta, amit a korábbi háromszoros világbajnok a McLarennél használt.

A Mercedes emellett három helyen is jelképeket helyezett el Lauda tiszteletére: a kis piros csillag "örökké" az autón marad, a Danke Niki felirat és a pirosra festett glória elvileg csak Monacóban. 

GPHírek
14:48

Piros sapkában tisztelgett a mezőny Lauda előtt

Nemsokára egyperces néma tiszteletadás is lesz.

GPHírek
14:50

Még Toto Wolff is elismeri, hogy a Mercedes az esélyes

A Mercedes csapatfőnöke híresen aggodalmaskodó a nyilvános megszólalásai során, most a Sky Sportsnak ő is elismerte, hogy ha az autói túljutnak az első néhány száz méteren, akkor a Mercedes a verseny esélyese.

GPHírek
14:54

Új mérföldkő a Honda visszatérése óta

A 2006-os Kínai Nagydíj óta ez az első alkalom, hogy Honda-motorral hajtott autó az első 3 rajtkocka egyikéről indul.

GPHírek
14:57

Esőt várnak a versenyre

Felpezsdítheti a futam alakulását, ha eső érkezik Monacóba a verseny idején, erre a hivatalos előrejelzés szerint 90% az esély. 

GPHírek
15:00

Verstappent nem zavarja a fennforgás

Monacóban lépni sem lehet a rajtrácson, ez Nico Rosberg szerint nehezen kezelhető a versenyzők számára, a Sky Sportsnak elmondta, ő zenével és meditációval próbálta kizárni a külvilágot. Max Verstappen szerint ez a játék része az F1-es Monacói Nagydíjon.

GPHírek
15:05

Tiszteletadás Lauda emlékére

GPHírek
15:08

Leclerc-t és Magnussent érdemes figyelni

A Ferrari pilótája a csapat által elbaltázott tegnapi időmérő eredményeként csak a 15. helyről indulhat, neki mindenképpen előre kellene jönnie, de ez szinte lehetetlen. Tavaly Kevin Magnussen nagyot rajtolt itt, most az 5. helyről támadhatja Sebastian Vettelt. 

GPHírek
15:09

Akár 15 perc múlva eshet

Az előrejelzés egyelőre enyhe szemerkélést jelez, Hamiltonnak már azt mondta a mérnöke, hogy intermediate gumikra is szükség lehet. 

GPHírek
15:10

Elindult a felvezető kör

Úgy tűnik, mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot, a szerelők sietve igyekeznek levonulni a pályáról. 

GPHírek
15:12

15 kilométerre van az eső

A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint a tenger felől érkezik a város felé az eső. 

GPHírek
15:13

Rajt: Hamilton vezet, Leclerc javított

Verstappen majdnem elkapta Bottat, de a finn pilóta nem hagyta magát. Leclerc egy helyet javított, és a 14. helyen halad. Verstappen, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Gasly, Sainz, Kvjat, Albon a pontszerzők sorrendje.

GPHírek
15:14

1. kör: Räikkönen a rajt vesztese

A finn pilóta koccant Stroll autójával, és visszaesett a 17. helyre. Csak Kubica, Giovinazzi és Russell van mögötte.

GPHírek
15:15

2. kör: Leclerc megelőzte Norrist

A Ferrari pilótája a pályán előzte meg ellenfelét, bátor manőverrel a Grand Hotel hajtűben ment el a brit pilóta mellett. A 13. helyre jött fel.

GPHírek
15:16

2. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör

A brit pilóta 1:17.129-cel az élen áll, 1 másodperc az előnye, már lehet használni a DRS-t is. Leclerc levágta a rajtnál az 1-es kanyart, de a sportfelügyelők nem is vizsgálják az esetet.

GPHírek
15:17

3. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól

A Mercedes pilótája 1:16.720-szal diktálja a tempót, közben Leclerc próbál tapadni Grosjeanra, de vele nem lesz olyan könnyű dolga, mint Norris ellen. 

GPHírek
15:19

4. kör: Bottas igyekszik Hamilton után

A különbség 1,4 másodperc, de Bottasé a leggyorsabb kör 1:16.339-cel. 

A visszajátszás szerint Leclerc a rajtnál megelőzte Grosjeant a pálya levágásával, de korrekt módon visszaengedte maga elé a francia pilótát, akit azóta is próbál megelőzni. 

GPHírek
15:22

7. kör: Leclerc már egy kerékcserényire Hamiltontól

A monacói pilóta beragadt Grosjean mögé, egy komolyabb előzési lehetősége volt eddig az alagút végén, de nem kockáztatott. A hátránya már 27,8 másodperc Hamilton mögött. Vettel is össeszedett már 4,7 másodperc lemaradást, pedig most az övé a leggyorsabb kör 1:26.278-cal.

GPHírek
15:23

7. kör: Monacóban nem lehet előzni? Leclerc-nek lehet

Pontos és kemény beszúrással a Rascasse-ban a Ferrari pilótája megelőzte Grosjeant és feljött a 12. helyre. 

GPHírek
15:25

8. kör: Leclerc összeakadt Hülkenberggel, majd defektet kapott

Leclerc ugyanazt próbálta eljátszani Hülkenberggel, amit Grosjean ellen is, de megpördült, visszajött Norris elé a 13. helyre, de fél körrel később defektet kapott, és óriási hátránnyal kell visszajönnie a bokszba kemény gumikért. 

GPHírek
15:26

11. kör: Safety Car!

Ez Leclerc szerencséje a szerencsétlenségben, így visszaveheti majd a körhátrányát, amit a kerékcsere és a defekt miatt összeszedett. 

GPHírek
15:28

11. kör: Mindenki kereket cserél

A sportbírók takarítanak, közben a komplett élmezőny kijött kereket cserélni. Verstappen visszajött Bottas elé, a Mercedes pilótáját rászorította a falra, ebből büntetés is lehet.

GPHírek
15:31

13. kör: Bottast újra kihívták a bokszba

Ez valószínűleg óvintézkedés a falhoz szorítás miatt, Bottas a 4. helyre jött vissza kemény keverékekkel. Hamilton közepessel vezet a keménnyel haladó Verstappen és Vettel előtt.

GPHírek
15:32

13. kör: Leclerc nyomhatja, de sérült az autója

A Ferrari pilótájának autója megsérült a koccanástól Hülkenberggel és a defekt után csapkodó gumicafatoktól, de a mérnöke szerint nyomhatja a pedált, ha véget ér a Safety Car-fázis.

GPHírek
15:34

15. kör: Újraindult a verseny

Monacóban sima ügy az újraindítás, természetesen meg sem próbált senki sem előzni. Hamilton 1,1 másodperccel vezet Verstappen előtt.

GPHírek
15:35

15. kör: Leclerc-t az ág is húzza

Giovinazzi kiforgatta Kubicát a Rascasse-nál, de Leclerc nem tudta kikerülni őket, kénytelen volt rostokolni, amíg Kubica arrébb nem állt az útból.

GPHírek
15:37

17. kör: Leclerc lágy gumikat kapott az autójára

A Ferrarinál mindent megpróbálnak, ami az eszükbe jut, most talán az esőben reménykedve lágy gumikat adtak a hazai pályán versenyző pilótának, hátha fel tud zárkózni.

GPHírek
15:38

18. kör: Leclerc feladja a versenyt

A rádión azt mondta, nagyon nehezen vezethető az autója. Hazai pálya ide vagy oda, Monacóban az utolsó helyen nincs sok értelme menni egy sérült Ferrarival.

GPHírek
15:40

19. kör: Kubica és Giovinazzi esetét is vizsgálják

Az FIA nemrég vizsgálatot indított Max Verstappen bokszutcai kiengedése miatt, és most bejelentették, hogy Antonio Giovinazzi és Robert Kubica Rascasse-beli koccanását is vizsgálják.

GPHírek
15:41

20. kör: Ricciardo a Safety Car nagy vesztese

A Renault pilótája remekül rajtolt, feljött az 5. helyre, viszont az újraindítás után csak a 13. helyen halad közepes gumikkal.

GPHírek
15:42

21. kör: Hamilton menedzseli a tempót az élen

A brit pilóta valószínűleg simán le tudná rázni Verstappent, de 8-9 tizedmásodperces előnnyel megy az élen, és a rádión aggodalmaskodik, hogy bajban van-e azért, mert mögötte mindenki kemény gumikkal halad. 

GPHírek
15:44

23. kör: Verstappen büntetést kapott

A holland pilóta 5 másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai ütközés miatt, ezt akkkor kell letöltenie, ha újra kiáll a bokszba, ha pedig nem, akkor hozzáírják az eredményhez. A gond az, hogy jelenleg a 2. helyen megy, és mozgó akadályt képez Vettel előtt. 

GPHírek
15:45

24. kör: Mihez kezd most Verstappen?

Hamiltonnak spórolnia kell az autóján lévő közepes gumikkal, Verstappennek viszont meg kellene őt előznie ahhoz, hogy előnyt autózhasson ki a mögötte haladó Vettel és Bottas előtt. 

GPHírek
15:47

25. kör: 5 percen belül eső jöhet

Ezt mondták Hamiltonnak, a Sky Sports viszont úgy tudja, hogy kezd eloszlani az esőfelhő, és csökken a zápor esélye. 

GPHírek
15:49

26. kör: Hamilton és Kubica egyforma tempót fut

Nem a Williams táltosodott meg az utolsó helyen, Hamilton fogja vissza iszonyúan a tempóját. Verstappen fél másodpercre megy mögötte, a mérnöke ráhagyta, hogy támadja-e a Mercedest.

Giovinazzi közben 10 másodperces büntetést kapott Kubica kiforgatásáért.

GPHírek
15:51

28. kör: Gasly most áll ki először

A Red Bull nem csinált dupla kerékcserét a Safety Car előtt, a francia versenyző a 9. helyre jött vissza közepes keverékű gumikkal. 

GPHírek
15:53

29. kör: Hamilton gyorsult 1 másodpercet

Verstappen viszont még mindig szorosan mögötte megy, de előzési pozícióba nem tud kerülni. A Mercedesben van tartalék a tempó tekintetében, de Hamilton nem akarja felszabadítani, mert még 48 kört kellene mennie ezzel a gumiszettel.

GPHírek
15:58

32. kör: Hamilton továbbra is aggódik a gumik miatt

Sainz futotta a leggyorsabb kört 1:15.891-gyel, ő is most volt kint kereket cserélni. Ez is kellett ahhoz, hogy Kvjat előtt maradjon az orosz versenyző bokszkiállása után. Mindketten maradtak Ricciardo előtt, aki beragadt a 13. helyen a Safety Car alatt elvégzett kerékcseréjével.

GPHírek
16:01

35. kör: A középmezőny tartja a tempót Hamiltonnal

Az 5. helyezett Alex Albon 8 másodpercre van Hamiltontól, de körönként 2-6 tizedet hoz a Mercedesen. Verstappen az 5 másodperces büntetésével akár még bajban is lehet.

GPHírek
16:07

40. kör: Gasly lehet a lesipuskás

A francia pilóta jóval később cserélt kerekeket az élmezőnynél (viszont közepeseken megy), de a hátránya már csak 18,7 másodperc Hamilton mögött. Ha az élmezőnynek kell még kereket cserélnie, akkor Gasly nyeregben lehet. 

GPHírek
16:08

41. kör: Albon eltűnt Gasly elől a kerékcserével

Csapattársa mögé jött vissza 9. helyre, közben az élmezőny utolérte az utolsó helyezett Kubicát, aki nem győzött elmenekülni a gyorsabb pilóták útjából.

GPHírek
16:11

42. kör: Mérnöke szerint Hamilton gumija ki fogja bírni

A brit pilóta tovább panaszkodik, hogy "rossz gumikat" kapott, mérnöke viszont azt mondta, hogy eléggé magabiztosak a döntésük helyességében, mert más autókon is jól bírja a közepes abroncs.

Stroll 39 kört ment közepessel, Albon 40-et lággyal.

GPHírek
16:13

43. kör: Alboné a leggyorsabb kör

A thai pilóta új gumikkal 1:16.607-et futott, ezzel most ideiglenesen az övé a bónuszpont. A Sky Sports szerint Vettelnek szólt a mérnöke, hogy túlmelegszik a Ferrari, ha közel megy Verstappenhez.

GPHírek
16:16

45. kör: Pérez keményen támadja Magnussent

Az alagút végén a sikánnál Pérez lényegében megelőzte a a 13. helyezett Magnussent, de a dán pilóta levágta a sikánt, és ellenfele előtt maradt. Jelezte is a rádión. 

Sűrű forgalom alakult ki a 11. helyezett Ricciardo mögött, Hamilton is hamarosan utoléri őket.

GPHírek
16:18

48. kör: Hamilton sűrű forgalmat ér utol

Az élmezőnyben az első három pilóta viszonylag könnyen átfűzte magát a lekörözötteken, Bottast viszont Stroll csúnyán feltartotta. 

Stroll egy korábbi pályalevágásért 5 másodperces büntetést is kapott, és Räikkönen is panaszkodott miatta, ezért:

GPHírek
16:20

50. kör: Bottas elkezdett felzárkózni

A finn pilóta néhány kanyar alatt nagy hátrányba került Hamilton mögött a forgalom miatt, de rákapcsolt, és már ismét 5 másodpercen belül van, így Verstappent mögé kellene rangsorolni.

GPHírek
16:21

51. kör: Hamiltonnak nem kell aggódnia a közepesek miatt

Grosjean a rajttól 51 kört tett meg lágy keverékű abroncsokkal a középmezőnyben, úgyhogy bár tényleg elég kopottnak tűnnek a közepesek a Mercedesen, valószínűleg ki fogják bírni a hátralévő köröket.

GPHírek
16:24

53. kör: Verstappen továbbra sem tudja támadni Hamiltont

A holland pilóta 1 másodpercen belül halad a Mercedes mögött, de még egy gyenge próbálkozása sem volt az előzésre. Vettel sem tud közelebb kerülni, valószínűleg a hőmérsékletek miatt.

GPHírek
16:28

56. kör: Egyre nagyobb pedagógiai érzék kell Hamiltonhoz

A brit pilóta egyre morcosabb az abroncsai állapota miatt, de mérnöke mondta neki, hogy ha ezt a tempót hozza, akkor nem lesz gond. Verstappen nagyon közel van hozzá.

GPHírek
16:33

60. kör: Hamilton folytatja a morgást, de tartja magát

A Mercedes pilótája lassú, de nem kirívóan lassú tempót diktál az élen, Gasly közben az 5. helyen 15 másodperc hátrányban van, közepes keverékű gumikkal ő sem tud számottevően közeledni hozzá.

Pérez továbbra is próbálja megelőzni Magnussent, de egy újabb próbálkozás után sem tud felülkerekedni ellenfelén.

GPHírek
16:37

63. kör: Hamiltont a vezető stratéga motiválja

James Vowles szólt a rádión, azt mondta Hamiltonnak, hogy bíznak benne, és meg tudja csinálni a rá bízott feladatot. 15 kört kell még kibírnia az élen a kopott abroncsokkal.

Gasly közben kiment a bokszba, lágy gumikat kapott, ezzel valószínűleg a leggyorsabb körre hajt majd.

GPHírek
16:40

65. kör: Bottasé a leggyorsabb kör

A finn pilóta 1:15.163-at ért el, most 4,6 másodperc a hátránya Hamilton mögött, így az elméleti 3. helyen halad, de a sorban egyelőre a 4. helyezett, mert Verstappen továbbra is támadja a csapattársát. 

GPHírek
16:42

66. kör: Gasly átvette a leggyorsabb kört

Lágy gumikkal 1:14.567-et ért el, ezzel egyelőre teljesíti a küldetést, ami miatt kihívták egy extra kerékcserére. Tartja az 5. helyet.

GPHírek
16:45

69. kör: Verstappen még csak támadni sem tud

A pályán két elméleti előzési pont van, az alagút végi sikán és a Rascasse előtt, de a Red Bull egyik helyen sem tud még igazán szélárnyékba sem kerülni. Pedig, körülbelül most kellene előznie, hogy az 5 másodperces előny kiautózására legyen esélye.

A rádión megengedték Verstappennek, hogy feltekerje a motorját. 

GPHírek
16:47

71. kör: Verstappen a hajtűnél kerül igazán közel

Hamilton viszont figyel, hogy még véletlenül se hagyja szabadon a belső ívet, így az előzésre ott nincs esély. Verstappen ráadásul az uszodában le is vágta a sikánt, de csak párszáz méter erejéig kerül nagyobb hátrányba. 

GPHírek
16:49

72. kör: Újabb leggyorsabb kör Gaslytól

A francia pilóta 1:14.279-cel tovább javította a leggyorsabb kört, de a körrekordot még nem tudta átvenni. Verstappen továbbra sem bír Hamiltonnal. 

GPHírek
16:51

74. kör: Grosjean időbüntetést kap

A Haas pilótája 5 másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai záróvonal átlépése miatt, de 13 másodperc az előnye Ricciardo előtt, így megtarthatja majd a 9. helyét.  

GPHírek
16:53

76. kör: Verstappen koccant Hamiltonnal a sikánnál

Óriási szerencséje van Hamiltonnak, hogy nem kapott defektet, és Verstappennek is, hogy nem tört le az első szárnya. Változatlan sorrendben mennek tovább.

GPHírek
16:57

78. kör: Hamilton nyert, vizsgálják a koccanását Verstappennel

A brit pilóta győzelméhez aligha férhet kétség, tovább növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben, miután csapattársa, Valtteri Bottas csak a 3. helyezett lett. A 2. helyen Max Verstappen ért célba, de 5 másodperces időbüntetése miatt csak a 4. lett, így a dobogó második fokát Sebastian Vettel örökölte meg. 

Az 5. helyezett Pierre Gasly lett Carlos Sainz, Danyiil Kvjat, Alex Albon, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo mögött. 

Ezzel most köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!

Még több bejegyzés