Voltak pillanatok, amikor izgalmas, többszereplős végjátékot ígért a Monacói Nagydíj időmérője, de végül csak a Mercedes pilótái feszültek egymásnak az első rajtkockáért. Max Verstappen csupán a Q2-ig tartotta velük a lépést, utána lemaradt, a Ferrari pedig nem tudta megismételni az utolsó edzésen nyújtott formáját,
helyette önmegsemmisítő üzemmódba kapcsolt.
Pontosabban Sebastian Vettel hasonlóan ment, mint a harmadik tréningen, kétszer is nekikoccant a falnak (egyszer az uszodai sikán, egyszer a Tabac kijáratánál), bár most legalább nem törte össze az autót. Ennél több öröme nem nagyon lehetett, hiszen a 4. rajtkockát úgy szerezte meg, hogy esélye sem volt előrébb végezni, a 3. Verstappentől is 0,3 másodpercet kapott.
Az időmérő első felvonásában ráadásul ennél nagyobb szégyen, a kiesés nézett ki neki, amit elhárított – pontosabban átpasszolt csapattársának, aki nem jutott tovább a Q1-ből. A mezőny ekkor rendkívül szoros volt,
a továbbjutókat 0,7 mp fedte le, de Charles Leclerc nem volt közöttük,
mert a Ferrari nem küldte vissza a pályára az utolsó percekben, és korábbi ideje nem volt elég gyors.
„Megkérdeztem, biztonságban vagyunk-e, és azt felelték, igen, úgy gondolják” – nyilatkozta a csalódott Leclerc, aki a garázsból tehetetlenül nézte, ahogy mások gyorsulnak, ő meg visszacsúszik a kiesők közé. Utoljára pont Vettel javított az idején, amivel elmozdult a kieső zónából, de a csapattársát belökte oda.
Hozzátartozik a történethez, hogy Leclerc az utolsó gyors körében elfékezte magát a Rascasse-nál, e nélkül lehet, hogy elég gyors lett volna a továbbjutáshoz.
Hamilton az első Q3-as körök után még több mint 2 tizeddel követte Bottast, de elhúzta a nótáját, és a szezon második futama óta először, 1:10.166-os pályacsúccsal megszerezte a pole pozíciót.
Mélyebbre kellett ásnom, mint valaha, hogy meglegyen a pole, örülök, hogy sikerült.
„A kör gyönyörű volt, hihetetlenül érzem magam” – mondta.
Úgy tűnik, azzal győzte le csapattársát és Verstappent, hogy sikerült jól felmelegítenie a gumikat a döntő kísérletre, ami riválisainak nem jött össze. „Az első Q3-as köröm után úgy éreztem, hogy több helyen is tudok javítani, a kivezető körömben viszont forgalomba kerültem, nem tudtam eléggé felmelegíteni a gumikat, és ennyi volt” – mondta Bottas, és Verstappen is hasonló problémáról beszélt.
Az 5. hely Pierre Gaslyé, a 6. Kevin Magnussené, a 7. Daniel Ricciardóé, a 8. Danyiil Kvjaté, a 9. Carlos Sainzé, a 10. Alexander Alboné lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk! Elérkeztünk az időmérőhöz a Monacói Nagydíjon, ami természetesen rendkívül fontos lesz, hiszen ezen a szűk pályán szinte lehetetlen előzni. Érdemes ugyanakkor megemlíteni, hogy a tavalyi előtti három versenyen ilyen-olyan okokból egyszer sem a pole pozícióból rajtoló pilóta nyert.
Leclerc volt a leggyorsabb, megelőzte az eddig kiemelkedően gyorsnak tűnő Mercedeseket. Meglepetés? Legalább reménykedhetünk a szoros időmérőben. Vettel viszont korán falnak ment, kérdés, mennyire fáj neki a kimaradt edzésidő, pláne az után, hogy csütörtökön nem volt elégedett az autójával.
Az utolsó tréningen a VSC-fázis során túl gyorsan ment, de nem kap hátrasorolást, csupán egy megrovást. Kár lett volna ilyen butaságért komoly büntetést kapnia.
Folyamatosan frissül, az első képek már megérkeztek a harmadik szabadedzésről.
---- separator ----gallery-content-type:3a0400c4-411f-4769-949e-878b244c8187---- separator ----Aki lemaradt volna róla: a Mercedeseken azért festették pirosra a glóriát, mert így emlékeznek a héten elhunyt Niki Laudára, aki rengeteget tett a siksorozatukért.
A hétvégén eddig csak ő törte össze az autóját. Vajon csatlakozik hozzá valaki, ahogy nő a tét?
A levegő 21, az aszfalt 43 fokos, ez segíthet a Ferrarinak, hogy bemelegítsék a gumit. Pár perc múlva kezdődik az időmérő.
A Sky információi szerint nagyon sokat változtattak az autók beállításán, Bottasnál az első futóművön is módosítottak. Lehet, hogy a csütörtökhöz képest melegebb körülmények nem annyira ízlenek a Mercedeseknek.
Szinte mindenki rögtön birtokba is vette a pályát, köztük Hamilton és Bottas is. Nyilván gyorsan ki akarják próbálni a változtatásokat.
Mégpedig a Red Bull versenyzői. Ez így jó sűrű lesz a 3,3 kilométeres pályán!
Először kormányozza a Ferrarit a baleset óta, rádión köszönetet mondott a csapatnak a javításért. Közben megszülettek az első eredmények is.
Bottas egyelőre 3., Hamilton 5. Hülkenberget csúnyán akadályozta az utolsó kanyarban a gyors körre készülő Giovinazzi, ebből simán lehet büntetés.
Most mindenki vezet, Verstappen 1:11.725-tel állt az élre. A 3. Albon a Toro Rossóval.
Jelen állás szerint ő esne ki a Racing Point és a Williams pilótáival együtt, mert csak a 16. helyet foglalja el. De 10 perc még van a Q1-ből.
Verstappen 11.597-re szorította le a lécet, őt Magnussen és Gasly követi. Bottas, Hamilton, Lecler a további sorrend, Vettel 10.
Füstölő kerékkel érkezett meg a Rascasse hajtűbe, ha peche van, a palánkba csúszott volna. Bottas megelőzte Verstappent egy kevéssel, Hamilton feljött a 3. helyre, Gasly elé.
A 16. hely nem ér továbbjutást, rajta kívül Pérez, Stroll, Russell és Kubica nem áll továbbjutó helyen.
Az uszodánál súrolta a korlátot az autó bal oldalával, aztán bement a bokszba. Szemmel látható sérülés nincs a Ferrarin, de Vettel bajban lehet, mert csak 15.
Már kieső helyen tanyázik, de jön még egy körre, pont lesz ideje rá - egy sárga zászló vagy a forgalom viszont csúnyán bekavarhat. Leclerc is csak 12.
Vettel gyorsult, de Norris, Albon és Hülkenberg is, így Leclerc kiesik a Q1-ben. Hihetetlen blama a Ferraritól, hogy biztonságban hitték a hazai környezetben induló versenyzőt.
Vettel 1:11.434-gyel végzett az élen Hamilton és Bottas előtt, akik között mindössze 20 ezred volt, a 16. Leclerc is csak 715 ezred hátránnyal esett ki.
Elmulasztott azonnal kiállni a mérlegelésre, amivel időt vesztett (de nem ezen múlt a dolog), de mint írtuk, volt egy elfékezése is a Rascasse-nál, tehát magára is mérges lehet a kiesés miatt.
Már tart a Q2, Bottas 1:10.7-es pályacsúccsal vezet Hamilton (+0,423 mp) előtt. Kettejük közé befurakodott Verstappen.
De még mindig Bottas vezet. Vettel csak a 9. pozícióban áll, megint teperhet a továbbjutásért.
Említettük, hogy 7 tized fedte le a Q1 továbbjutóit, most azonban Bottas és már a 4. Kvjat között ekkora a távolság. A forgalom alábbhagyott az utolsó roham előtt, 5 perc van hátra a Q2-ből.
A Mirabeau-nál kapta el belülről, új szárnyat kellett neki adni.
Javított, de lassabb a Mercedeseknél és Verstappennél. 2 perccel a vége előtt Albon, Norris, Grosjean, Räikkönen és Giovinazzi áll kieső helyen.
Ez jól hangzik, hátha majd izgalmas lesz a küzdelem a pole pozícióért, több csapattal.
Albon javított, Hülkenberg visszaesett, így Norisszal, Grosjeannal, Räikkönennel és Giovonazzival együtt kiesett.
Gasly feltartotta, lehet, hogy ezért sem jutott tovább. A rádióban káromkodott, alig volt olyan szava, amit nem kellett kisípolni.
Megkezdődött a Q3, a vártnál izgalmasabb lehet Verstappen jóvoltából.
A Q3 előtti szünetben nem pihenhettek a pályamunkások az uszodánál:
Bottas 1:10.252-re javította a pályarekordot, bemegyünk 1:10 alá? Vettel viszont nem tűnik tényezőnek a pole pozícióért vívott harcban.
"Megkérdeztem, biztonságban vagyunk-e, és azt felelték, igen, úgy gondolják" – felelte csalódottan arra a kérdésre, hogy miért nem hajtott pályára még egyszer a Q1 végén.
Megint a finn van jobb formában egy mért körön, ez lehet zsinórban a negyedik pole-ja, amennyiben Hamilton nem javít legalább 232 ezreddel. Verstappen közel 4 tized hátránnyal csücsül a 3. helyen.
Bottas esélyei tehát jók, de nem mehet biztosra. Vettelnek nehéz lesz előremozdulnia a 4. helyről, és még Gasly is veszélyes lehet rá.
Most a gyorsabbnak számító Tabac balosánál ütötte a korlátnak az autót, ha így folytatja, nem fog célba érni holnap.
86 ezreddel gyorsabb időt futott Bottasnál, aki feladta az utolsó kört, a brité a pole. Verstappen maradt 3. Vettel előtt, akit Gasly, Magnussen, Ricciardo, Kvjat, Sainz, Albon követ. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval!