Társoldalunk:

Hamilton és Bottas ismét szoros csatát vív Monacóban

2019.05.23., 14:52
rendezés

Lágy gumikkal az ellenfelek a Mercedes nyomába sem értek, ráadásul Verstappennek problémái adódtak, Vettel pedig majdnem összetörte a Ferrarit a második monacói szabadedzésen.

Az egykörös tempó terén hatalmas fölénnyel zárt az élen a Mercedes a Monacói Nagydíj második szabadedzésén, Lewis Hamilton még alaposan elfékezett bal első gumival is a leggyorsabb tudott lenni. A brit pilóta 1:11.118-as eredményt ért el, de a szektoridők alapján úgy tűnt, 1:11 alatti eredmény is benne lett volna.

A második helyet csapattársa, Valtteri Bottas szerezte meg, aki ismét igen durván vezette az autót, az uszodában meg is sérült a Mercedes, és többször is közel került a szalagkorláthoz, de megúszta a komolyabb károkat. A két Mercedes eleinte közepes keverékű gumikkal kezdett, később váltottak át a lágyakra, ezekkel a többiek már csak bottal üthették a nyomukat.

Hamilton ismét a leggyorsabb volt – GalériaForrás: AFP/Boris Horvat

A Ferrari elsősorban Sebastian Vettel révén az edzés elején még bele tudott szólni a sorrend alakulásába, de csak addig tudott versenyképes időket futni, amíg ő lágyakkal ment, a Mercedesek pedig közepesekkel. Ugyanez igaz Max Verstappenre is, ráadásul a holland pilóta az edzés nagy részét a bokszban töltötte, egy lágy gumis etap után alapos módosításokba kezdtek a beállítások terén.

Ezúttal Pierre Gasly is fel tudott zárkózni, Vettelnél kevesebb mint 1 tizeddel bizonyult lassabbnak, de az igazi feltűnést Alex Albon hozta az 5. hellyel, 1 másodpercen belüli hátránnyal.

Noha több pilóta is feszegette a határokat, komolyabb baleset ezúttal sem történt. Verstappen egyszer súrolta a falat, és többen is hazardíroztak, Vettel egyszer centikre állt meg a faltól, de mindenkinek egyben maradt az autója, ami a pályaidő maximalizálása és a javítások elkerülése szempontjából is hasznosnak bizonyult.

Ezúttal Gasly volt a gyorsabb Red Bull-pilóta – GalériaForrás: Dan Istitene/Getty Images

Ettől még többen is voltak, akiknek nem alakult simán a szabadedzés. Charles Leclerc csak a 10. leggyorsabb kört futotta, Verstappen autója még a tréning végén is nehezen vezethetőnek bizonyult, a két Renault pedig mindössze a 16-17. helyig jutott, csak az autójával küszködő Lance Strollt és a két Williamst megelőzve.

A Ferrarik és a Red Bullok egyáltalán nem használták a közepes és a kemény gumikat a tréningen, 

Lando Norris hétkörös etapjától eltekintve ez volt a helyzet a McLarennél és a Toro Rossónál is, ez azt sugallja, hogy mindenki a szombati időmérőre, a rajtra és az első etapra készül, arra számítva, hogy ekkor el is dől majd a helyezések sorsa az előzést híresen megnehezítő monacói pályán.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:43

Folytatódik a monacói hétvége

Visszatérő olvasóinkat ismét, az újonnan csatlakozókat ma először köszöntjük, ez már a Monacói Nagydíj második szabadedzése! A kezdés előtt ajánljuk az első tréning összefoglalóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:45

Így vezet Monacóban az F1 magyar esport-pilótája

Bereznay Dániel egy Mercedesszel, majd Niki Lauda Ferrarijával is bemutatta a Monacói Nagydíj helyszínét.

GPHírek
14:46

Videón is látható az első szabadedzés krónikája

GPHírek
14:49

Bottas lemásolta a tavalyi kicsúszását

Ugyanaz a pálya, ugyanaz a pilóta, másik autó, de ugyanaz az eredmény: Valtteri Bottas ugyanúgy csúszott ki az első szabadedzésen, ahogy tavaly is tette, ezt mondjuk Monacóban gyakran előfordul.

GPHírek
14:54

CR7 is meglátogatta Hamiltont

Cristiano Ronaldo, az egyébként az Agnelli-családhoz kötődő Juventus labdarúgója meglátogatta Lewis Hamiltont.

GPHírek
14:57

Emelkedtek a hőmérsékletek

A levegő 19, a pálya 33 fokos, az első tréningen még 28-at mértek. Ez és az F2-es időmérő is segíthet, hogy javuljon a tapadás a pályán, de a körülmények nem az igaziak.

GPHírek
15:01

Norris és Sainz a pályán

Jó hír a McLaren szempontjából, hogy Lando Norris és az első edzést lényegében teljesen kihagyó Carlos Sainz is rögtön pályára tudott lépni.

GPHírek
15:04

Már most bonyolódnak a gumitaktikák

Az első szabadedzésen természetesen szinte mindenki csak lágy gumikat használt, most Sainz, Albon és Kvjat kezdett piros színű abroncsokkal, a többiek közepessel vagy keménnyel nyitottak. Utóbbit egyelőre Magnussen és Ricciardo kapta.

GPHírek
15:07

A Haas kérte az autóik kiintését

Délelőtt váratlanul mindkét Haast visszaparancsolták a bokszba fekete zászlókkal. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a Sky Sportsnak megerősítette, hogy erre azért volt szükség, mert nem tudtak kommunikálni a pilótáikkal, és ők kérték a versenyirányítást, hogy vessék be az egyértelmű jelzést.

GPHírek
15:09

Hamilton még csak készülődik

Egyelőre csak a kisebb istállók autói róják a köröket a pályán, az élcsapatok még kivárnak. Charles Leclerc viszont felbukkant a pályán, ő még mindig lágy gumikkal megy.

GPHírek
15:10

A Ferrarik kitartanak a lágy gumik mellett

Az autót viszont valószínűleg alaposan megtankolták, mert Albon 1:13.082-es körénél Leclerc 0,397 másodperccel lassabb volt, és Vettel is csak 1:12.982-t ért el.

GPHírek
15:15

Kisebb verseny Vettel és Gasly között

A Red Bull pilótája megérkezett a Ferrari mögé, de Vettel nem akarta őt elengedni, végül az alagút végén jobb belátásra téert, és utat engedett francia ellenfelének. Sainz közben súrolta az uszodában a szalagkorlát belső oldalát, de nagyon precízen csak egy érintésről volt szó.

GPHírek
15:16

Bottas közepessel az élen

A Mercedes pilótája nem sokat teketóriázott, rögtön átvette a vezetést a lágy gumit használó Albontól, 1:12.708-as köre nem sokkal gyorsabb, de valószínűleg meg van tankolva, és keményebb keverékkel fut.

GPHírek
15:19

Bottas tovább javított, 4 tized az előnye

A finn pilóta 1:12.315-re javított, de Hamilton még nála is gyorsabb volt a pálya közepén, végül 0,066 másodpercet kapott csapattársától. Vettel egyelőre 0,415 másodperces hátrányban van lágy gumikkal, de már a 9. körét tapossa, ezért az abroncsai valószínűleg már kopottabbak, és nem ismerjük az üzemanyagszinteket.

GPHírek
15:21

Bottas megint üti-vágja a Mercedest

A finn pilóta nem kíméli a technikát, megint az uszodában ugratott át a sikánon, le is tört valami az autójáról. Hamilton közben Verstappen életét keseríti, aki az előbb a jobb hátsó kerekével koccant a fallal. 

Bottas javított, 1:12.167-tel tovább gyorsult, Vettel 10 kör után visszatért a bokszba.

GPHírek
15:22

Hamilton lement 1:12 alá

Gyorsul a pálya és a Mercedes is, Hamilton közepes keverékű gumikkal 1:11.926-ot futott, eddig 7 kört teljesített ezzel a gumiszettel. 

GPHírek
15:26

Megint Verstappen van a legközelebb a Mercedesekhez

A holland pilóta 0,363 másodperces hátránnyal a 3. helyezett, a dolog szépséghibája, hogy ő még mindig lágyakkal megy, míg a Mercedesek már közepesekkel. A következő körében 1:12.052-re javított, ez 0,126 másodpercre közelített.

GPHírek
15:27

10 kör után túlmelegedett a közepes

Hamilton ezt jelentette a rádión, a második etapját futja a sárga jelzésű gumikkal. Russell kicsúszott a célegyenes végén, ezért rövid sárga zászló volt érvényben.

GPHírek
15:32

Vettel új lágyakkal az élen

A Ferrari az edzés első harmada végén még mindig lágy gumikból rakott fel újat Vettel autójára, ezzel a német pilóta 1:11.881-et ért el. Hamarosan már nekik is váltaniuk kell más keverékekre.

GPHírek
15:39

Stroll visszalassult a Williams szintjére

Még messze az edzés vége, de érdekes, hogy a Racing Pointtal egyelőre Lance Stroll nem tudja megverni mindkét Williamst, csak Robert Kubicát. A kanadai pilóta az első tréningen az utolsó lett, most csak Kubica választja el ettől. A másik autóval Sergio Pérez szintén nem vitézkedik a 17. helyen 2,196 másodperces hátránnyal, de így is 1,1-gyel gyorsabb Strollnál.

GPHírek
15:39

Bottas lágyakkal jelzi, ki az úr a háznál

A délutáni tréningen először kapott lágy gumit a Mercedes és 0,284 másodperccel rögtön gyorsabb is Vettelnél. Az új referenciakör 1:11.597.

GPHírek
15:42

Albon továbbra is próbálja tartani a lépést

A Toro Rosso pilótája 0,434 másodperces hátránnyal a 4. helyezett, pillanatnyilag gyorsabb a Red Bulloknál is. 

GPHírek
15:48

Hamilton úton volt az 1. hely felé

Bottas 1:11.275-re gyorsult, de Hamilton ennél is jobb körön volt, mielőtt utolérte Leclerc-t a 3-as szektorban, ezért vissza kellett vennie. A következő alkalommal sem volt nagyobb szerencséje, akkor az egyik Racing Point volt útban.

GPHírek
15:50

Hamilton egy hajszállal Bottas előtt, de nem sokáig

A brit pilóta az etapja 6. körében jár, 1:11.245-tel átvette a vezetést, ez 0,03 mp-es előnyt jelentett, majd jött Bottas, és rávert 0,046 másodpercet. 1:11.199 most a legjobb kör.

GPHírek
15:52

Hamilton is megjárta a bukóteret

A bal elsőt állóra fékezte, ezzel ennek az etapnak alighanem annyi. Visszatolatott a pályára, és halad tovább, egyelőre 7 körös ez az etapja, Bottas 11-et ment ezzel a gumiszettel. 

Verstappen közben kiszállt az autóból.

GPHírek
15:57

Hamilton szétfékezett gumikkal is javít

A Sky Sports szakértői is úgy gondolták, hogy az elfékezés után Hamiltonnak új gumikra lesz szüksége, de az ötszörös világbajnok ezt másként értékelte. Egy hűtőkör után 1:11.118-ra gyorsult, és ebben egy 1:11 alatti kör is benne lett volna, de az utolsó szektor nem jött össze neki. Bottashoz hasonlóan ő is 10 körrel a háta mögött gurult vissza a bokszba.

GPHírek
15:59

Mi a helyzet a Renault-nál?

Az idén a Renault-nál versenyez a tavalyi monacói futamgyőztes, Daniel Ricciardo, egyelőre csapattársa, Nico Hülkenberg mögött a 17. helyen szerepel. 

GPHírek
16:02

Komoly munka zajlik a Red Bullnál

Verstappen továbbra is az autón kívül támaszkodik sisak nélkül, az autója bakokon, a szerelői pedig az első futóműnél dolgoznak serényen. Most kellene hosszabb etapot futni, de Verstappen eddig mindössze 9 kört tett meg lágy abroncsokkal. Vajon visszaér az edzés végéig?

A Sky Sports szakértője, Paul di Resta szerint csak a beállításokon változtatnak. 

GPHírek
16:06

Räikkönent hűtésre kérik

A pilóták kedvenc kifejezése, a "lift and coast" került elő Kimi Räikkönen és mérnöke rádióforgalmában. Túlmelegedtek a finn pilóta fékjei, ezért arra kérték, hogy vegye el korábban a gázt és az aerodinamika, valamint a motorfék segítségével lassulva, lényegében gurulva érjen el a kanyarokhoz. 

GPHírek
16:10

Hogyan ne közlekedjünk F1-es autóval?

Stroll ugyan a két Williamst legyűrte, de továbbra is csak a 18. helyezett. Az ilyen pillanatoknak is köszönhetően.

GPHírek
16:13

Vettel centikre állt meg a faltól

Úgy érezte, hogy a célegyenes végén el tud fordulni, nem a bukóteret választotta, de túl nagy volt a tempója, és állóra fékezett kerekekkel centikre állt meg a faltól. Nagy szerencséje volt, visszatért a bokszba.

GPHírek
16:19

Verstappen újra a pályán

Ismét lágy gumikkal engedték ki a pályára, 10 perce marad, hogy a megváltoztatott beállításokat próbálgassa. 

GPHírek
16:22

Súlyos különbségek a mezőny végén

A 17. helyezett Ricciardo 1,77 másodpercre van az élen álló Hamiltontól, egy ilyen rövid pályán ez is nagy hátrány, de a 18. helyezett Stroll már 3,44 másodpercet kap, a 19. helyezett Russell pedig 3,934-et. 

GPHírek
16:27

Verstappen továbbra sem elégedett

A rádión arra panaszkodik, hogy egyáltalán nincs tapadás, össze-vissza csúszkál. Mérnöke azt mondta, ha akar, térjen vissza a bokszba, ezt meg is tette, de rövid kiállás után ismét visszatért a pályára, továbbra is lágy gumikkal.

GPHírek
16:32

Utcahosszal vezet a Mercedes

Leintették a monacói második szabadedzést, amelyen Hamilton és Bottas ismét szoros csatát vívott, mögöttük azonban nagy szakadék alakult ki, lágy gumikkal, egy körön a többiek egyelőre sehol sincsenek az Ezüstnyilak mögött. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval! 

Még több bejegyzés