A Mercedesek szendvicsbe fogták Verstappent az első monacói edzésen
2019. május 23. 10:48
Nem kellett sokáig várni, hogy a versenyzők munkához lássanak a Monacói Nagydíj első szabadedzésén, a hagyományosan gyenge tapadású pályán az élcsapatok is korán elkezdtek éles köröket futni. Eleinte Valtteri Bottas diktálta a tempót, olykor hajmeresztő megcsúszásokkal és a falat sokszor csak alig elkerülve egyre lejjebb szorította a köridőt.
Úgy tűnt, Bottas gyorsan letenné a névjegyét, de Lewis Hamilton sem volt sokkal lemaradva tőle, és a forgalommal küszködve is sikerült felülkerekednie csapattársán. A brit pilóta 2017 óta először tudott az élen zárni egy szabadedzést a monacói pályán, 1:12.106-os köre viszont nem ad okot a megnyugvásra.
A Mercedesek az edzés első kétharmadában beállították az eredményeiket, a Red Bullra kicsit tovább kellett várni. Ők az első 15 percet a bokszban majd installációs körökkel kezdték, Pierre Gasly aerodinamikai teszteket is végzett flow-vis festékkel az első szárnyán, erre feltehetőleg azért volt szükség, mert
erre a futamra eltűnt a Red Bull orráról a légcsatorna, és a padlólemezen is változtattak.
Gasly tesztje kishíján füstbe ment terv lett, mert az uszodában csak egy kisebb csoda mentette meg attól, hogy a falnak csapja az autóját, de folytatni tudta az edzést, és végül a 6. helyen zárt. Max Verstappen ennél sokkal jobban szerepelt, ő a Mercedeseknél később, feltehetőleg már jobb állapotú pályán ért el 1:12.165-öt, amivel Bottast és a két Ferrarit megelőzve a 2. helyezett lett.
A Scuderia pilótái egyelőre tapogatóznak a pályán, Charles Leclerc 0,361 és Sebastian Vettel 0,717 másodperces lemaradása egy ilyen rövid pályán számottevő, ráadásul a monacói pilóta az első gumik szemcsésedésére is panaszkodott, mielőtt a bokszban való gyorshajtás miatt meg is büntették. A gumik nem csak a Ferrarinak okoztak fejtörést,
Danyiil Kvjat az alacsony hőmérsékletekre, Lance Stroll pedig a keverékekre is panaszkodott,
részben ennek is betudható, hogy ezúttal nem a Williams pilótái, hanem a Racing Point versenyzője lett az utolsó a tréningen. A Williamshez kapcsolódik, hogy Robert Kubica látványosan megpördült a Mirabeau előtt, de csak az autójának orrával koccant a szalagkorlátnak, hasonlóan szerencsésen járt Verstappen is, amikor elfékezte magát pár méterrel később, őt a sportbírók tolták vissza a pályára.
Természetesen a célegyenes végén sokan kicsúsztak, Vettel, Bottas, Pérez, Kvjat és Lando Norris is megjárta a bukóteret, de mindannyian folytatni tudták az edzést. Nem úgy Carlos Sainz, aki az erőforrás problémája miatt lényegében az egész tréninget a bokszban töltötte, csak a leintéskor ment egy installációs kört.
Leintésből a Haasnak is kijutott, mindkét autójukat a bokszba parancsolták a ritkán látott fekete zászlóval.
Ennek oka, hogy komoly műszaki hibák merültek fel a kommunikációs berendezéseikkel, nem tudtak kapcsolatba lépni az autóikkal, a pilótáik pedig nem olvasták el a bokszfalnál kitett táblákat, így az FIA-nak kellett közbelépni a fekete zászlókkal és visszazavarni Romain Grosjeant és Kevin Magnussent a bokszba. Később visszatértek és a 8-10. helyen zárták a szabadedzést.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj hétvégéjén! Nemsokára kezdjük az első szabadedzés közvetítését, addig bemelegítésként ajánljuk futamelőzetesünket!
Talán Niki Lauda halála miatt is, de szerdán kissé nyomott volt a hangulat Monacóban, a szürkés időjárás sem segített egyelőre abban, hogy átjöjjön a városállam mámoros hangulata.
---- separator ----gallery-content-type:574204dc-c60a-466c-b061-85f360671e80---- separator ----A hivatalos F1-es esport-pilóta ezúttal is bemutatja a monacói pályát, és Lauda emléke előtt tisztelegve a legendás pilóta Ferrarijával is körbement az utcai aszfaltcsíkon.
Jól látható, hogy Monacóban a szokottnál sokkal kisebb helyen kell boldogulniuk a csapatoknak a bokszban.
A Mercedes zsinórban öt kettősgyőzelemmel érkezett Monacóba, ráadásul két alkalommal a leggyorsabb kört is a pilótáik érték el, így eddig mindössze 3 pontot szórtak el az idei szezon során.
Giovinazzi, Sainz és Norris rögtön pályára is lépett. Szürkés az időjárás, de egyelőre nem esik az eső.
A Toro Rosso a felvezető körön elég furcsa hangokat hallatott, de a rádióban és a kijelzőn nem volt nyoma annak, hogy valami rendellenes lenne.
Kubica 1:22.956-tal kezdett, Russell 1:25.394-gyel, de a brit pilóta utána gyorsan javítani tudott, és 1:21.736-tal átvette a vezetést.
Bottas 1:17.771-gyel, Hamilton 1:17.787-tel kezdett, lágy guikon. Természetesen, ők is Lauda-üzenettel az autójukon futnak.
A finn pilóta gyorsan leteszi a névjegyét, 1:15.489-cel vezet, mögötte Vettel 1:16.207-tel, ez egyelőre jó 7 tizedmásodperces különbség, de jön Leclerc és 1:15.572-vel felzárkózik a Mercedes mögé.
A finn pilóta nem kíméli a Mercedest, keményen támadja a rázóköveket, és ugrat a pálya egyéb egyenetlenségein is. 1:14.240-nél jár, Hamilton 1:14.292-t tud, Leclerc 1:14.597-et. A Red Bull egyelőre kivár, ők még meg sem jelentek a pályán.
A brit pilóta 1:13.636-tal átvette a vezetést, Vettel egyelőre az 5. helyezett, de forgalomba került a leggyorsabb körén. Bottas 1:13.706-ra javított, szinte tandemben javítják a köreiket, ahogy avul a pálya állapota.
A német pilóta elfékezte magát a St Dévote-nál, de megúszta, mert ott épp van bukótér, és gond nélkül vissza tudott jönni a pályára. Hamilton közben arra panaszkodott, hogy túlmelegednek a fékjei.
A francia pilóta hatalmas ellenkormányzással menekült meg a szinte biztos balesettől az uszodánál, miután átugratott a sikánon és lehet, hogy kárt tett a padlólemezében is. Flow-viz festékkel vonták be az első szárnyát.
Verstappen közben a 10. helyen áll 1:15.740-nel.
Először Grosjean, majd Magnussen is fekete zászlót kapott, lehetséges, hogy valamilyen technikai hiba miatt a versenyirányítás azonnal kizárta az amerikai istálló autóit a szabadedzésről.
A finn pilóta Vettelhez hasonlóan megúszta a balesetet, Leclerc közben felzárkózott a 3. helyre, mielőtt visszatért a bokszba.
A Haas szerint elvesztették a rádiókapcsolatot és a telemetriát az autóikkal, a pilóták pedig nem látták a feliratokat a bokszutca falánál, ezért üzent az FIA a fekete zászlókkal.
A Mercedes pilótája 1:12.932-re gyorsult, pedig a 2-es és a 3-as szektorban is előznie kellett, így csak egyéni legjobb szektoridőket tudott elérni. Verstappen közben 1:13.507-tel feljött a 2. helyre.
Bottas autóján dolgoznak a szerelők, úgy tűnt, hogy megsérülhetett, amikor átugratott a kerékvetőkön. A Sky Sports szerint Carlos Sainz autójában elromlott az akkumulátor.
Az első edzés harmadáig kellett várni, hogy panaszt halljunk a forgalom miatt, Räikkönen szidta az egyik Racing Pointot, mert beragadt mögé a Rascasse-nál.
Végeztek a Mercedesnél a javítással és a Ferrarik is új gumiszettekkel próbálkoznak. Elsősorban Vettelnél érdekes a helyzet, ő egyelőre csak a 14. helyezett.
A monacói pilóta az első két szektorban egyéni leggyorsabb szekort ért el, a harmadikban viszont gyorsabb volt Hamiltonnál, 1:13.014-gyel 0,082 másodperccel maradt el.
A német pilóta csapattársához hasonlóan szintén 1:13.014-et ért el, de Leclerc ezt nem sokáig hagyta, 1:12.868-ra javított, aztán jött Vettel ismét 1:12.852-vel.
A finn pilóta 1:12.818-cal újra az élre állt, de centik választják el attól, hogy összetörje az autóját, legutóbb az utolsó kanyarban drifelt egyet úgy, hogy a kerékvető fogta meg a szalagkorlát előtt.
Az előbb Leclerc és Vettel futott ezredre azonos időt, most Hamilton futott 18.921-es első szektort, Leclerc 18.922-t.
A brit pilóta 1:12.106-tal folytatta, ez most 0,142 másodperccel jobb Bottasnál és 0,361 másodperccel Leclerc-nél. Vettel egyelőre 7 tizedet, Verstappen 1,4 másodpercet kap.
A Mercedes pilótái 1-1 szektorban tudnak új leggyorsabb eredményeket elérni, de az abszolút legjobb kört nem tudták felülmúlni. Ennek az egyik oka, hogy Kubica megpördült, és az autójának orrával koccant a falnak, de folytatni tudta az edzést.
Egyelőre Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója is csak annyit tudott mondani, hogy valami gond van az erőforrással, de az biztos, hogy a spanyol pilóta nem tud részt venni ezen a szabadedzésen.
A Ferrari pilótájának autóján néhány kör után szemcsésednek a gumik, a Racing Point versenyzője a hátsó tapadásra panaszkodik.
Hamiltont közben durván feltartotta Kvjat (majd később ki is csúszott), és Lando Norris is okozott egy rövid sárga zászlót, ahogy visszaevickélt a pályára a St. Dévote-nál.
A holland pilóta a Mirabeau bejáratánál fékezte el magát, próbált visszatolatni a pályára, végül a sportbírók segítettek neki biztonságosan visszatérni a pályára.
Kvjat elnézést kért, a hideg gumikra hivatkozott a kicsúszása miatt. Stroll is elfékezte magát a célegyenes végén.
A brit pilóta a bokszban kiszállt az autójából és elsétált a paravánok mögé. 27 perc van hátra, elképzelhető, hogy csak állítanak az autón, de az is, hogy valami probléma merült fel.
Pár perccel később így tett Leclerc is.
A holland pilóta 1:12.165-tel felzárkózott Hamilton mögé, bár a pálya állapota már valószínűleg sokkal jobb, mint amikor a Mercedesek futották a mért köreiket.
Lehetséges, hogy a Haas megoldotta az elektronikai problémákat, egy ideig még a monitorok sem működtek a garázsban, ezért nem tudtak kommunikálni sem a pilótáikkal.
Bottas újra a pályán, de beragadt Gasly mögé.
A Mercedesek most üres pályán sem tudnak javítani, lehetséges, hogy előrébb járnak a programjaikkal a szokottnál, ezért esetleg magasabb üzemanyagszinttel futnak már.
Egyre nagyobb a forgalom is, legutóbb Hülkenberg szenvedett ezzel. Grosjean újra pályára lépett.
Kevesebb, mint 10 perc van hátra, de Sainz még nem tett meg mért kört az erőforrás problémája miatt, de a spanyol pilóta beült az autóba, így lehet, hogy legalább néhány installációs körre marad ideje.
Stroll közben küszködött a kemény keverékű gumikkal, le akarta cseréltetni az abroncsokat, de mérnöke közölte vele, hogy nincs másik.
Nem biciklivel, hanem F1-es autóval lépte túl a sebességhatárt a bokszutcában, 250 eurója bánja.
Niki Lauda sisakjáról mintázta különleges fejvédőjét a Ferrari pilótája.
Tudjuk, az ablaktörlő is mindig esőben romlik el az autókon, de az F1 TV mintha sportot űzne abból, hogy mindig akkor romlik el, amikor az előfizetők esetleg használnák a szolgáltatást. Most megint csődöt mondott, és az egész első szabadedzés alatt nem tudták megjavítani.
Lewis Hamilton egy hajszállal gyorsabbnak bizonyult a Monacói Nagydíj első szabadedzésén Max Verstappennél és Valtteri Bottasnál, Charles Leclerc és Sebastian Vettel hátránya már számottevőbb volt.
A viszonylag simán zajló edzésen nagyobb baleset nem volt, a részleteket hamarosan összefoglaljuk és további hírekkel is jelentkezünk! Köszönjük a figyelmet!