A délelőtti helyzetképhez hasonlóan alakult a Spanyol Nagydíj második szabadedzése is, amit ismét Valtteri Bottas zárt az élen, csapattársa, Lewis Hamilton, valamint a Ferrari két pilótája, Charles Leclerc és Sebastian Vettel előtt. A Mercedes ezúttal nem küszködött műszaki hibával, de Bottas szerencsével megúszott egy kicsúszást.
Több csapathoz hasonlóan a Mercedes is kemény gumikkal kezdett a tréningen, de Hamilton autóján ezek látványosan nem működtek. A világbajnoki címvédő többször is megcsúszott, és csak a harmadik mért köre sikerült értékelhetően. Ezzel azonban nem volt egyedül, a többi istálló autóján sem működött jól ez a keverék.
Eleinte a Ferrari pilótáinak is nehézségeik adódtak az ideális körök összerakása terén, ezért Vettel és Leclerc nehezen szabadult meg a Haas korábbi specifikációjú változatát használó Kevin Magnussentől is, de a lágy gumikkal már természetesen megnőttek a különbségek, a két Mercedes és a két Ferrari lerázta Max Verstappent is, aki az 5. helyet érte el.
A középmezőny legjobbja ezúttal a továbbfejlesztett autót használó Romain Grosjean lett,
de azt nem tudni, hogy az amerikai istálló felülkerekedett-e a gumikezelési problémáin, így nem biztos, hogy ezt a formát fenn is tudják majd tartani. Szintén figyelemre érdemes a 9. helyezett Carlos Sainz eredménye, a McLarennel ő lett a leggyorsabb a Renault-motort használó autók között, miközben a gyári istálló autói és Lando Norris csak a 14-16. helyen szerénykedett.
Váratlan események nem történtek a szabadedzésen, a sárga zászlóra is mindössze csak alkalomszerűen volt szükség, jellemzően kisebb-nagyobb elfékezések és néhány kicsúszás miatt, de ezek ártalmatlanul alakultak, maximum a szerelőknek kellett kavicsot takarítani Romain Grosjean és Kimi Räikkönen autójából.
Robert Kubica mutatott be egy látványos megpördülést a bokszutca bejáratánál,
de utána ő is folytatni tudta az útját, igaz, a Williams továbbra is messze a leglassabb autó a mezőnyben, az európai szezon nyitányán sem látszik, hogy versenyre tudnának kelni a többiekkel. A középmezőny ezúttal is szorosan alakult, a 6. helyezett Grosjean és a 16. helyezett Norris között kevesebb, mint egy másodperc lett a különbség.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Percek vannak hátra a kezdésig, addig ajánljuk figyelmükbe az első tréning összefoglalóját.
Az F1-es esport-széria magyar tagja ezúttal a Spanyol Nagydíj helyszínét mutatta be, és elárulta, miért vannak előnyben a szimulátorosok akár még Lewis Hamiltonhoz képest is.
Galériánkban már megtekinthető az első adag kép a barcelonai szabadedzésről!
---- separator ----gallery-content-type:487635c6-9593-48c8-be0b-690281f72413---- separator ----Lance Stroll az első szabadedzés utolsó pillanataiban összetörte a Racing Pointot, ezért piros zászlóval le is kellett inteni a tréninget. Egy ideig veszélyben volt Stroll részvétele a második szabadedzésen, de a csapata meg tudja javítani időre az autóját és az új fejlesztésekről sem kell lemondania, maradt elég tartalék alkatrész.
Nem kell aggódni attól, hogy az időjárás belerondít a felkészülésbe.
Az animációból önmagában nem derül ki sok minden, de kétségtelenül jól mutat.
Zöld zászló! Magnussen egy rajtgyakorlat után már kezdi is a második másfél órát. A lelátó egyelőre erősen foghíjas. Jó hír, hogy Max Verstappen is rögtön pályára tudott lépni, ezek szerint elhárították a műszaki hibát.
A Toro Rosso pilótája futott először mért kört, de a többiek is munkához láttak, így már 6 pilótának van mért köre, és Vettel is a középső szektorban jár már.
A Ferrari pilótája az első és a harmadik szektorban abszolút leggyorsbb volt, a középsőben viszont még Magnussen a legjobb. A mérce 1:18.989, ennél azonban Leclerc keménnyel is alig lassabb az első szektorban.
A bakui hétvégére John Elkann, a Ferrari elnöke látogatott el, most Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója tűnt fel a bokszban. Vettel egyelőre a 2. helyezett Magnussen mögött, Leclerc a 4. kemény gumikkal.
A rádión a hideg gumikat hibáztatta, nagy folt is keletkezett a futófelületeken, de a bokszutcán végighajtva folytatta az edzést.
A német pilóta 1:18.546-ot futott még mindig közepes keverékkel, ezzel 0,327 másodperccel meglépett a Haast hajtó Kevin Magnussentől. A két Mercedesnek és a két Red Bullnak még nincs mért köre.
A korábbi híradások szerint Stroll autója elkészülhetett volna az edzés kezdetére, de bő negyedórával a kezdés után még mindig bakon áll a Racing Point és dolgoznak a szerelők a javításon.
Ezt már délelőtt is eljátszotta, és ismét kiszélesítette a pályát.
Kissé megcsúszott az utolsó kanyar előtti kigyorsításon, de ez nem akadályozta meg abban, hogy 1:28.259-cel rögtön az élre álljon, közepes gumikkal. Hamilton keményekkel kezd, csúszkálva.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője a 10-es/11-es kanyarnál állva jelentette, hogy a kemény gumik egyik autón sem működnek a pálya ezen szakaszán. Kijelentette, a Pirellinek ez a keveréke nem is Forma-1-es abroncsoknak tűnik, inkább driftgumikra emlékeztet.
A finn pilóta 1:17.835-re javított közepes gumikkal, Hamilton közben újabb kört rontott el, most az utolsó szektorban csúszott ki a régi nyomvonalra, ezzel igazolva Brundle korábbi kijelentését a gumikról.
Még mindig izgága volt alatta a Mercedes, de 0,812 másodperces hátránnyal feljött a 4. helyre, ez bő 1 tizeddel gyengébb Vettel közepes gumikkal elért eredményénél. A német pilóta most lágyakkal próbálkozik.
Vettel 1:17.673-mal az élre állt lágy gumikkal, 0,162 másodpercet adott Bottasnak. Jenson Button, a Sky Sports szakértője szerint a kör "oké" volt, de kicsit többet várt a Ferraritól. Ezt Leclerc elsőre nem tudta felülmúlni, 0,027 másodpercet kapott Vetteltől.
A Ferrari pilótája az ideális íven araszolt a 2-es szektorban, amikor Magnussen versenytempóban utolérte. Mutogatás lett a vége, de komoly balesetveszély nem volt.
A Sky Sports információja szerint a Haas még mindig csak Romain Grosjean autóján használja az új fejlesztéseket, este döntenek arról, hogy Kevin Magnussen autójára is fellszereljék-e az újításokat. Grosjean egyelőre a 4. helyezett, 0,568 másodperces hátránnyal Charles Leclerc mögött, Magnussen az 5. helyezett 0,792 másodperccel lemaradva.
A brit pilóta kiléphet a középmezőnyből, ahol eddig a kemény gumi miatt tartózkodott. Közben összeállt Stroll autója is.
Az időmérő-szimulációk során az Ezüstnyilak visszaszerezték az 1-2. helyet. Valtteri Bottas 1:17.284-gyel az élre állt, Hamilton 1:17.410-et tudott. Leclerc-nél 3 tizeddel gyorsabbak.
A finn pilóta is megcsípte a pálya szélét, ő viszont meg sem csúszott, míg Stroll autója irányíthatatlanná vált, és a gumifalban állt meg.
A finn pilóta is átugratott a kavicságyon, ahogy az edzés elején Grosjean is tette.
Természetesen még csak a második szabadedzésnél járunk, de a Renault ismét pironkodhat, iután a két autójuk csak a 14-15. helyen tartózkodik, és Nico Hülkenberg hátránya 1,577 másodperc. Renault-motorral a legjobb pilóta egyelőre Carlos sainz a 9. helyen, 1,374 másodperces lemaradással.
A fejlesztések révén úgy tűnik, közelítettek egy kicsit a mezőny többi tagjához, de Russell még mindig bő 7 tizedmásodperccel lassabb a 18. helyezett Péreznél. Kubica 1,3 másodperccel.
Két etap között erre is van idő, ráadásul a csapatok programjai nem annyira feszítettek, mint máskor, hiszen jól ismerik a pályát és a körülményeket is.
Most első ránézésre nehéz megítélni az autók teljesítményét, hiszen megtankolták őket. Gasly közben keményen védekezett Ricciardo ellen a célegyenesben, nem akarta, hogy a versenyszimulációját befolyásolja a Renault légáramlata.
Az új motorokkal ellátott autók mentek a leggyorsabban a mért ponton.
Azt mondta, küszködik az autójával (kemény gumikkal), erről egyeztetett a mérnökével. Folytatja az útját, 3 perc van a leintésig.
Újabb Mercedes 1-2-vel zárult a Spanyol Nagydíj második szabadedzése, az Ezüstnyilak mögött a két Ferrari, majd Max Verstappen zárt.
Ezzel most köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!