Az előző kettőhöz képest kevésbé volt drámai az idei Azeri Nagydíj, amelyen a Mercedes autói az időmérő végeredményével megegyező sorrendben futottak be, vagyis Valtteri Bottas nyert és Lewis Hamilton 2. lett. A verseny legelején és legvégén volt a legszorosabb a küzdelmük, de a finn visszaverte jobban rajtoló csapattársa támadását az első kanyarokban, majd amikor az utolsó körökben fokozta a tempót, reagálni tudott rá, és nem hagyta, hogy kiénekelje a sajtot a szájából.
Lewis folyamatosan nyomás alatt tartott, nem hibázhattam.
Mindent kontrolláltam, de örültem a kockás zászlónak" – mondta Bottas, aki ismét a bajnoki tabella élére állt, 1 ponttal megelőzve a címvédőt.
Hamilton egy másodpercre zárkózott fel Bottashoz, de nem került lőtávolba a célegyenesben, az utolsó előtti körben elkövetett kis kicsúszása pedig megpecsételte az első két hely sorsát. Bottas az első idén, aki vasárnap 1. helyre váltotta a szombati 1.-t.
A csapat újabb kettős győzelme azt jelenti, hogy néggyel kezdték a szezont, ami hivatalosan rekordnak számít, bár 1952-ben a Ferrari gyakorlatilag 6-ig is elment, csakhogy akkoriban az Indy500 is része volt az értékelésnek, amelyet az F1 mezőnye kihagyott. Gyaníthatóan a statisztika a legutolsó, ami most a Ferrarit foglalkoztatja:
Vettel megint kikapott a nagy rivális pilótáitól, és már mindkettőtől lélektaninak számító, több mint egy győzelemnyi távolság választja el.
A Ferrarin a hétvége legmelegebb körülményei sem segítettek. Az aszfalt kezdetben 42 fokos volt, ennek dacára Vettel képtelen volt tartani a lépést az Ezüstnyilakkal, az első bokszkiállásáig (11. kör) 10 másodpercre leszakadt Bottastól.
"Az első etap nagyon gyenge volt – ismerte el. – Eleinte küszködtem, hogy működésre bírjam a gumikat, szerintem túlságosan hidegek voltak, és mire felmelegedtek, már kárt tettem bennük. Nagyon nem éreztem jól magam az autóban, következetlen volt, és nem volt meg az önbizalmam sem."
Addigra csapattársa, Charles Leclerc is utolérte, aki az időmérőn elkövetett hibája után hiába vesztett pozíciókat a rajtnál, fentebb lépkedett, és nagyon erős tempót diktált a közepes gumin. A Ferrari ekkor döntött úgy, hogy kihívja Vettelt a depóba, de az elévágási kísérlet nem működött, a Mercedesek simán visszatértek a német elé a kerékcseréről.
Leclerc ezzel az élen találta magát, és benne volt a pakliban, hogy
amikor később átvált a lágy abroncsra, száguldani fog és fenyegetést jelenthet a dobogósokra.
Nem így történt.
Bottas a frissebb gumin a 32. körben érte utol és előzte meg, amit egy kör múlva Hamilton is megtett. Úgy látta, érdemes lett volna kereket cserélni, de a Ferrari aggódott a gumik élettartama miatt, ezért vártak még egy kört a művelettel.
Sok mindent valószínűleg nem befolyásolt a döntés, mivel Leclerc nagy hajrája elmaradt, nem jelentett fenyegetést az előtte lévőkre. "Meg kell néznem az adatokat, mielőtt nyilatkozok – mondta.
Sok időt vesztettem, miután Valtteri megelőzött, ezt meg kell néznünk.
Gyakorlatilag csak annyi hasznot hozott a Ferrarinak, hogy amíg feltartotta a Mercedeseket, Vettel 3 másodpercre megközelítette Bottast, bár a végeredményre ennek sem volt hatása.
Verstappen Sergio Pérez mögé csúszott a rajtnál, de a 6. körben visszaelőzte a célegyenesben, és onnantól lényegében borítékolható volt, hogy 5. lesz, ha csak nem történik valami rendellenesség.
A 6. helyen Pierre Gasly futhatott volna be, de a 39. körben elromlott az autója. Ezzel egy másik bokszutcából rajtolót, Kimi Räikkönent segítette ponthoz, aki 10. lett a Racing Point és a McLaren két versenyzője mögött.
A pontszerző helyeken túl is voltak szép csaták és előzések. Az egyik legfurcsább megmozdulás Daniel Ricciardo nevéhez fűződött, aki az egyik balosnál bevetődött Danyiil Kvjat mellé, de nem tudott elfordulni, egyenesen továbbcsúszott a bukótérbe, és ezzel riválisát is kiszorította. Utána pedig egy hihetetlenül amatőr megmozdulással véget vetett mindkettejük versenyének:
egyszerűen nekitolatott a Toro Rossónak.
A leggyorsabb körért járó pontot Leclerc viszi haza.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |