Társoldalunk:

Bottas megtörte az átkot, és újra vezeti a vb-t

2019.04.28., 13:16
rendezés

Idén még senki sem nyert az élről indulva, s bár Azerbajdzsánban Bottas megizzadt a rajtnál, kordában tartotta Hamiltont, és megszakította ezt a sorozatot. Vettel és Leclerc csak a verseny néhány szakaszában tűnt veszélyesnek rájuk.

Az előző kettőhöz képest kevésbé volt drámai az idei Azeri Nagydíj, amelyen a Mercedes autói az időmérő végeredményével megegyező sorrendben futottak be, vagyis Valtteri Bottas nyert és Lewis Hamilton 2. lett. A verseny legelején és legvégén volt a legszorosabb a küzdelmük, de a finn visszaverte jobban rajtoló csapattársa támadását az első kanyarokban, majd amikor az utolsó körökben fokozta a tempót, reagálni tudott rá, és nem hagyta, hogy kiénekelje a sajtot a szájából.

Lewis folyamatosan nyomás alatt tartott, nem hibázhattam. Mindent kontrolláltam, de örültem a kockás zászlónak" – mondta Bottas, aki ismét a bajnoki tabella élére állt, 1 ponttal megelőzve a címvédőt.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Hamilton egy másodpercre zárkózott fel Bottashoz, de nem került lőtávolba a célegyenesben, az utolsó előtti körben elkövetett kis kicsúszása pedig megpecsételte az első két hely sorsát. Bottas az első idén, aki vasárnap 1. helyre váltotta a szombati 1.-t.

A csapat újabb kettős győzelme azt jelenti, hogy néggyel kezdték a szezont, ami hivatalosan rekordnak számít, bár 1952-ben a Ferrari gyakorlatilag 6-ig is elment, csakhogy akkoriban az Indy500 is része volt az értékelésnek, amelyet az F1 mezőnye kihagyott. Gyaníthatóan a statisztika a legutolsó, ami most a Ferrarit foglalkoztatja: Vettel megint kikapott a nagy rivális pilótáitól, és már mindkettőtől lélektaninak számító, több mint egy győzelemnyi távolság választja el.

Leclerc nem sokra ment az alternatív taktikával

A Ferrarin a hétvége legmelegebb körülményei sem segítettek. Az aszfalt kezdetben 42 fokos volt, ennek dacára Vettel képtelen volt tartani a lépést az Ezüstnyilakkal, az első bokszkiállásáig (11. kör) 10 másodpercre leszakadt Bottastól. 

"Az első etap nagyon gyenge volt – ismerte el. – Eleinte küszködtem, hogy működésre bírjam a gumikat, szerintem túlságosan hidegek voltak, és mire felmelegedtek, már kárt tettem bennük. Nagyon nem éreztem jól magam az autóban, következetlen volt, és nem volt meg az önbizalmam sem."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Addigra csapattársa, Charles Leclerc is utolérte, aki az időmérőn elkövetett hibája után hiába vesztett pozíciókat a rajtnál, fentebb lépkedett, és nagyon erős tempót diktált a közepes gumin. A Ferrari ekkor döntött úgy, hogy kihívja Vettelt a depóba, de az elévágási kísérlet nem működött, a Mercedesek simán visszatértek a német elé a kerékcseréről.

Leclerc ezzel az élen találta magát, és benne volt a pakliban, hogy amikor később átvált a lágy abroncsra, száguldani fog és fenyegetést jelenthet a dobogósokra. Nem így történt.

Bottas a frissebb gumin a 32. körben érte utol és előzte meg, amit egy kör múlva Hamilton is megtett. Úgy látta, érdemes lett volna kereket cserélni, de a Ferrari aggódott a gumik élettartama miatt, ezért vártak még egy kört a művelettel. 

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Sok mindent valószínűleg nem befolyásolt a döntés, mivel Leclerc nagy hajrája elmaradt, nem jelentett fenyegetést az előtte lévőkre. "Meg kell néznem az adatokat, mielőtt nyilatkozok – mondta.

Sok időt vesztettem, miután Valtteri megelőzött, ezt meg kell néznünk. Gyakorlatilag csak annyi hasznot hozott a Ferrarinak, hogy amíg feltartotta a Mercedeseket, Vettel 3 másodpercre megközelítette Bottast, bár a végeredményre ennek sem volt hatása.

Bizarr ütközés Ricciardótól

Verstappen Sergio Pérez mögé csúszott a rajtnál, de a 6. körben visszaelőzte a célegyenesben, és onnantól lényegében borítékolható volt, hogy 5. lesz, ha csak nem történik valami rendellenesség. 

A 6. helyen Pierre Gasly futhatott volna be, de a 39. körben elromlott az autója. Ezzel egy másik bokszutcából rajtolót, Kimi Räikkönent segítette ponthoz, aki 10. lett a Racing Point és a McLaren két versenyzője mögött.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Resul Rehimov

A pontszerző helyeken túl is voltak szép csaták és előzések. Az egyik legfurcsább megmozdulás Daniel Ricciardo nevéhez fűződött, aki az egyik balosnál bevetődött Danyiil Kvjat mellé, de nem tudott elfordulni, egyenesen továbbcsúszott a bukótérbe, és ezzel riválisát is kiszorította. Utána pedig egy hihetetlenül amatőr megmozdulással véget vetett mindkettejük versenyének:

egyszerűen nekitolatott a Toro Rossónak.

A leggyorsabb körért járó pontot Leclerc viszi haza.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
12:01

A szezon egyik legőrültebb futama jöhet

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj percről percre közvetítésében! A nagy tempó és a szűk szakaszok miatt sok baleset várható, bár a 2016-os első futamra emlékezve azért az is lehetséges, hogy fegyelmezik majd magukat a pilóták. 

Körülbelül a rajt előtt 20 perccel kezdünk majd igazán, de addig is megmutatjuk a fontos tudnivalókat a verseny előtt.

GPHírek
12:06

Leclercnek bőven maradt lágy abroncsa

A szombati Q2-ben történt balesete után két új lágy gumiszett is maradt Charles Leclercnek, aki kénytelen a 9. helyről felkapaszkodni. Így gazdálkodhatnak a pilóták a versenyen:

GPHírek
12:10

Normális esetben egy kiállás várható

A Pirelli szerint nyilvánvaló választás az egykiállásos taktika az 51 körös futamra. Kevés különbséget látnak a lágy-közepes és a fordított beosztás között, a 25-26. kör tájékán számítanak a kerékcserékre, de akkor sem várnak problémát, ha valaki már a 15. kör környékén kiáll új gumikért. Megjegyezték, hogy a kétkiállásos megoldás mindenképpen lassabb.  

GPHírek
12:16

Ma 45 évvel ezelőtt nyert először Niki Lauda

A Mercedes bejegyzése emlékeztet arra, hogy Niki Lauda ma 45 évvel ezelőtt, 1974-ben a Spanyol Nagydíjon nyert először F1-es futamot Jaramában. Gratulálunk és jó egészséget kívánunk neki!

GPHírek
12:28

Räikkönent és Gaslyt kizárták az időmérőről

Jelentősen módosul a rajtrács az időmérő eredményéhez képest, ebből Charles Leclerc profitál igazán.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:30

Technikai érdekességek a verseny előtt

Az Egyforma vlog e heti epizódjának témája a fék, ami Bakuban is nagy szerepet kaphat. 

GPHírek
13:51

Leclerc új gumikon rajtolhat

A szabályok szerint a Q3-ba bejutó pilótáknak azzal a gumiszettel kell indulniuk, amellyel a Q2-ben a leggyorsabb körüket teljesítették, de a Ferrari sikeresen érvelt azzal, hogy a balesete alkalmával Charles Leclerc mind a négy kerekét elfékezte, ezért az FIA engedélyezte, hogy új gumiszettel induljon. Ez a rajtnál fontos részlet lehet.

GPHírek
13:53

Rosberget nem tiltották ki a paddockból

Elterjedt a pletyka, hogy Nico Rosberget kitiltották a paddockból, mert Kínában kölcsönadta a belépőkártyáját, de az F1 sajtósai szerint a 2016-os világbajnok bocsánatot kért, és Monacóban ismét megjelenhet a paddockban, amikor egyébként is menne. 

GPHírek
13:55

Verstappen még Bakuban, szerdán már Budapesten vezet

A Red Bull pilótája az Azeri Nagydíj után Budapestre látogat, hogy a tavalyi alkalomhoz hasonlóan a Nagy Futamon szórakoztassa a közönséget. Egy igazi újdonság is lesz a rendezvényen.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
13:57

Ismét kitűnő az időjárás

Egyelőre sokkal melegebb van a tegnapi időmérő végén mért adatoknál, de érdekes lesz látni, hogy a hőmérsékletek csökkenésével visszaesik-e a Ferrari versenyképessége, főleg akkor, ha a futam is elhúzódik úgy, ahogy tegnap az időmérő is.

GPHírek
14:01

Táncban elég jók a bakui pályamunkások

A hétvége során a bakui pályamunkások nem mindig voltak a helyzet magaslatán, a délelőtti F2-es futam is időhatárral ért véget, mert körökön keresztül nem tudták eltávolítani a roncsokat a pályáról, remélhetőleg ma nem a Safety Car tölti majd a legtöbb kört az élen. A tánckoreográfia viszont jól sikerült a versenyzői parádé előtt.

GPHírek
14:05

Az eddigi legmelegebb az aszfalt

A hőmérséklet 42 Celsius-fok, ilyen meleg még nem volt az aszfalt. Ez Leclerc-nek segíthet melegíteni a rajtnál, a csapatokat viszont megtréfálhatja, mert a gumik kicsúszhatnak az ideális üzemi tartományból.

GPHírek
14:07

Vettel már készen áll

A 3. helyről ma mindenképpen neki kell húznia a Ferrarit előre. 

GPHírek
14:11

Elindult a felvezető kör

Gond nélkül el tudott indulni mindenki a felvezető körre. A bokszból rajtoló három pilóta közül ketten már a bokszutca végén várakoznak, Gasly még a garázsban van.

GPHírek
14:14

Rajt: Bottas megtartotta a vezetést

Hamilton keményen támadta, de a két Mercedes hagyott egymásnak helyet, Vettelnek esélye sem volt előrébb lépni. Egyben eljött a mezőny a rajttól.

GPHírek
14:15

1. kör: Leclerc két helyet veszített

Ha reménykedett gyors felzárkózásban, erről alighanem lemondhat, mert beragadt a 10. helyen Daniel Ricciardo mögé. Bottas 1,896 másodperces előnnyel vezet Hamilton és 3,1 másodperccel Vettel előtt.

GPHírek
14:17

2. kör: Bottas szakad el

A finn pilóta 2,4 másodperc fölé növelte az előnyét, Vettel már 5 másodpercre van tőle, Leclerc 11,8-ra a 10. helyen. Verstappent meglepte Pérez a rajtnál, a Racing Point feljött a 4. helyre. 

GPHírek
14:19

Visszajátszás: Leclerc autója nem tapadt

Ahogy ez várható volt, a közepes gumikkal Leclerc hiába reagált körülbelül ugyanúgy, mint a körülötte lévők, az autója nem tapadt annyira, mint a lágyakkal kezdő ellenfelek abroncsai. Közben visszaelőzte Ricciardót és feljött a 9. helyre, Bottas 1:47.592-vel a leggyorsabb kört futotta.

GPHírek
14:21

4. kör: Leclerc visszaszerezte a rajthelyét

Megelőzte Kvjatot, és flejött a 8. helyre, a hátránya már 15,1 másodperc. Lehet már használni a DRS-t, így várhatóan a két McLaren is hamarosan a horgára akad.

GPHírek
14:22

5. kör: Bottas tovább növeli az előnyét

A finn pilóta már csaknem 3 másodperccel vezet Hamilton és 7,6 másodperccel Vettel előtt, Verstappen közben támadja Pérezt, de nem tud előzni, Leclerc viszont elkapta Sainzot, és átvette a 7. helyet. 

GPHírek
14:24

6. kör: Verstappen legyűrte Pérezt

A Racing Point pilótája hiába védekezett, a DRS-sel támadó Red Bull ellen most nem volt ellenfél. Ugyanígy járt Norris is, aki kénytelen volt megadni magát Leclercnek, aki feljött a 6. helyre. Bottasé a leggyorsabb kör 1:47.550-nel. 

GPHírek
14:26

7. kör: Leclerc gyorsabban megszabadult Péreztől

A Ferrari pilótája feljött az 5. helyre, 2,4 másodpercre megy Verstappen mögött, viszont közepes keverékű gumikat használ. Räikkönen kiment a bokszba, és ő is közepesekre váltott, talán Safety Car-fázisban reménykednek, de a Sky Sports szerint panaszkodott az autójára.

GPHírek
14:28

8. kör: Visszavettek a tempóból a Mercedesek

Bottas továbbra is 3,8 másodperccel vezet Hamilton előtt, Vettel hátránya már 10 másodperc, de a tempó kezd konvergálni, a német pilóta, a mögötte érkező Verstappen és Leclerc is egyéni legjobb köröket fut.

GPHírek
14:30

9. kör: Leclerc közelít Verstappenhez

A monacói pilóta már bőven DRS-távolságon belül van, miközben Hülkenberg kiállt kereket cserélni, közepes gumikra váltva. A 19. helyen halad tovább.

GPHírek
14:31

10. kör: Leclerc simán megelőzte Verstappent

A holland pilóta panaszkodott a rádión, a motorféket hiányolja az 5-ös, 6-os kanyarban. Leclerc a célegyenesben simán elment mellette, és feljött a 4. helyre, 3,2 másodperccel Vettel mögött. Gasly közben a bokszutcából rajtolva már a 9. helyen halad, megelőzte Ricciardót és támadja Strollt.

GPHírek
14:33

11. kör: Leclerc sokkal gyorsabb Vettelnél

Most kezd működik a közepes keverékű gumi, 1,8 másodpercre csökkent a hátránya csapattársa mögött, Pérez, Ricciardo és Stroll rögtön ki is ment kereket cserélni. 

GPHírek
14:34

12. kör: Kihívták Vettelt Leclerc útjából

A német pilóta a 3. helyről a vártnál korábban vált közepes keverékű gumikra, de ez Leclerc tempóját látva indokoltnak tűnik. Ha viszont jön egy Safety Car, Vettel bajba kerülhet. 

GPHírek
14:35

12. kör: Leclerc a Mercedesek nyomába eredt

A monacói pilóta 1,8 másodpercet hozott Bottason az előző körben, a Mercedesnél is pakolják már a gumikat. 

GPHírek
14:36

13. kör: Bottas az első, aki új gumikat kap a Mercedesnél

Hamiltonnak mennie kell még egy kört, Leclerc már csak 4,68 másodpercre van tőle, és ez tovább csökkenhet, mivel a monacói pilóta 1:47.326-ot futott, ez új leggyorsabb kör, Hamilton viszont csak 1:50.377-et.

GPHírek
14:38

14. kör: Hamilton kerékcseréjével Leclerc vezet

Vettel 1:46.931-gyel új leggyorsabb kört futott, ez körülbelül fél másodperccel jobb annál, amit Leclerc tud, de a különbség 19,9 másodperc. Verstappen a 2. helyezett 8,1 másodperc hátránnyal.

GPHírek
14:40

14. kör: Kubica áthajtásos büntetést kap

A sportfelügyelők szerint a csapat túl korán állította ki Kubicát a bokszutca végére a rajtnál, ezért áthajtásos büntetést kapnak. Verstappen közben kereket cserélt, és Gasly mögé jön vissza a 6. helyre.

GPHírek
14:42

15. kör: Ha Leclerc kiállna a bokszba, még Hamilton lenne előrébb

A monacói pilóta várhatóan még sokáig kint lesz a pályán, de annyit hozott Hamiltonon, hogy ha most kiállna kereket cserélni, csak 0,5 másodperccel jönne vissza mögé. Ez azonban valószínűleg már most sem igaz, mert Hamilton 1:46.588-cal a leggyorsabb kört futotta, és Bottas autóján is kezdenek felmelegedni az abroncsok, így ismét gyorsulnak a Mercedesek.

GPHírek
14:44

16. kör: Az egész mezőny közepes gumikkal megy

A többség valószínűleg meg is tartja ezt (ha kiáll még egyszer, ha nem), de Leclerc-nek még mindenképpen lágyra kell váltania. Gasly közben egy kicsit feltartja Verstappent az 5. helyen, pedig ő még nem volt kint a pályán, de nem sokkal később észreveszi, hogy ki jön mögötte, és udvariasan utat enged a csapattársának.

GPHírek
14:46

18. kör: Bottas ismét közeledni kezdett Leclerchez

A finn pilóta 1:46.087-et futott, ez új leggyorsabb kör, Leclerc most 1:47.436-ot ért el, a különbség 10,8 másodperc. A Ferrari valószínűleg abban reménykedik, hogy jókor jön egy igazi vagy virtuális Safety Car, amikor kevesebb időveszteséggel tudnának kereket cserélni Leclerc autóján.

GPHírek
14:48

19. kör: Hamilton gyorsul, Bottast lassítják

A finn pilóta 1:46.694-et futott, Hamilton viszont 1:45.867-et. A különbség abból adódhat, hogy a Sky Sports szerint szóltak Bottasnak, hogy ne hajtson annyira, és óvja az abroncsait. Ezzel valószínűleg arra utaltak, hogy nem akarnak többször kereket cserélni.

GPHírek
14:50

20. kör: Kezd összerázódni az első ötös

Bottas 9,4 másodpercre közeledett Leclerchez, most megint azt mondták neki, hogy üldözze a monacói ellenfelét, ez valószínűleg reakció Hamilton folyamatos leggyorsabb köreire. A brit pilóta 2,2 másodpercre van csapattársától. Vettel is gyorsabb Leclercnél, ahogy Verstappen is.

GPHírek
14:53

22. kör: Vettel ismét kezd lemaradni Hamilton mögött

A német versenyző már megint 4,3 másodpercre van brit ellenfele mögött, pedig a bokszkiállás alkalmával nyert némi időt a Mercedes ellen. Közben Verstappen 1:45.529-cel új leggyorsabb kört futott. Egy korábbi megingás Verstappentől:

GPHírek
14:55

23. kör: Hamilton jobb belátásra tért

A Sky Sports szerint a brit pilóta megkérdezte a csapatát, hogy küzdhet-e Bottas ellen, mire azt mondták neki, hogy gondoljon a verseny végére, ezért hirtelen 4 másodpercre nőtt a különbség. Bottas viszont már csak 4,5-re van Leclerc mögött, Vettel 11-re.

GPHírek
14:59

25. kör: Vettel rákapcsolt Hamilton rádióüzenete után

A Ferrari valószínűleg úgy dekódolta Hamilton lassítását, hogy a brit pilóta nem fog végig érni egy kerékcserével. Vettel hirtelen 2,2 másodpercre csökkentette a hátrányát, erre a Mercedes ismét gyorsulni kezdett, és 2,7-re emelkedett újra a különbség.

GPHírek
15:02

27. kör: Bottas nemsokára utoléri Leclerc-t

A Ferrari pilótája most gyorsítani tudott, egyéni legjobb kört futva 1:46.469-et ért el, ez körülbelül ugyanannyi volt, amit most Bottas is elért mögötte. A különbség 2,5 másodperc.

GPHírek
15:06

29. kör: Bottas már 2 másodpercen belül Leclerc mögött

A különbség 1,9 másodpercre csökkent, bőven látótávolságon belül vannak, de a DRS-távolsághoz még közeledniük kell. Egyre több az árnyék és csökkennek a hőmérsékletek. 

GPHírek
15:08

31. kör: Bottast ráküldték Leclercre

A különbség már DRS távolságon belülre csökkent, Bottasnak mondta is a mérnöke, hogy támadjon. Hamilton is csak 1 másodpercre van Bottastól, hármas csata alakult ki. 

GPHírek
15:10

32. kör: Bottas simán megelőzte Leclerct

DRS-sel a szélárnyékból kibújt mögüle, az 1-es szektorban már sárga zászló volt érvényben, de még nem értek oda a 8-as kanyarhoz, ahol Ricciardo kiterelte a pályáról Kvjatot. Majd a bukótérben beletolatott. 

GPHírek
15:12

33. kör: Leclerc elengedte Hamiltont is

A monacói pilóta már egyre jobban csúszkál, nem nehezítette meg Hamilton dolgát sem. Várhatóan hamarosan Vettel is elmegy mellette. Lassan kereket kellene cserélni.

GPHírek
15:15

34. kör: Leclercnek még várnia kell a kerékcserére

Vettel is elment Leclerc mellett, a mérnöke azt mondta neki, hogy még várnia kell a kerékcserére, mert nem hiszik, hogy kibírják a gumik. Vettel a 11. körben jött ki, most még 16 van hátra.

GPHírek
15:16

35. kör: A Ferrari mégis kihívta Leclerc-t

A monacói pilóta pont Pierre Gasly mögé ért vissza a 6. helyre, a francia versenyző fel is tartja őt a Red Bull-lal, de várhatóan a Ferrari később tud még előzni. Gasly még nem volt kint.

GPHírek
15:18

36. kör: Leclerc legyűrte Gaslyt, nehéz dolga lesz Verstappen ellen

Gasly jó szolgálatot tett a csapattársának, Verstappen 20,340 másodperccel megy Leclerc előtt. 14 kör alatt ezt nehéz lesz behozni.

GPHírek
15:19

37. kör: Egy lufi pattog a pályán

Egy elszabadult lufi pattog a pályán, felfújva nem képvisel nagy veszélyt az autókra, de ha valakinek rátapad az autójára, a hűtésnek nem tesz jó. 

GPHírek
15:22

38. kör: A lufik még mindig rossz helyen vannak

Az autók viszonylag közel haladnak el a köteg lufitól (3 db van összekötve), ráadásul a pálya jellegéből adódóan nehéz eltávolítani az aszfaltcsíkról. Egy VSC-t megérne, hogy felpezsdüljön a verseny.

GPHírek
15:24

39. kör: VSC - Gasly autója megadta magát, félreállt

A Red Bull lelassult, de tisztelettudóan félreállt egy megnyitásnál, mégis VSC-fázist léptettek életbe. Elveszett az erő az autóból, ami aggasztó, mert pont most kapott új Honda-motort, és sebességváltót is.

GPHírek
15:28

41. kör: Ismét szabad a pálya

Verstappen ráhajthat még a dobogóra, mindössze 2,4 másodpercre van Vetteltől. Leclerc 29,325 másodpercre van tőle. 

GPHírek
15:30

42. kör: Adnak-e még egy szett gumit Leclercnek?

A monacói pilóta a pálya gyors szakaszán értesült a VSC-ről, így több időt veszített, mint az előtte haladó Verstappen. Ezzel nem maradt sok esélye az előzésre, viszont 29 másodperc előnye van Pérezzel szemben. Beleférne még egy kerékcsere a leggyorsabb körért, bár lehet, hogy a Q2-es balesete után a Ferrari inkább nem kockáztat.

GPHírek
15:32

44. kör: Hamilton és Vettel talált valamit a gumikban

A 2-3. helyezett az újraindítás után egyéni legjobb körökkel kezdett, ezzel közelítettek Bottashoz és lerázták Verstappent. A különbség az élen 2 másodperc.

GPHírek
15:34

45. kör: Bottas új leggyorsabb kört futott

Az élen álló pilóta 1:44.488-cal új leggyorsabb kört futott, ezzel ideiglenesen az övé a bónuszpont, és őrzi az előnyét is. Igyekeznie kell, mert Hamilton is tudott 1:44.584-et.

GPHírek
15:36

46. kör: Bottast próbálják fegyelmezni

Mérnöke elmondta neki, hogy Verstappennek és Leclercnek van ideje egy "ingyen" kerékcserére, ezért a Mercedes nem hajt a leggyorsabb körért járó bónuszpontra. Ez most egyébként Bottasé.

GPHírek
15:39

47. kör: Nem látszik, de kemény a csata a Mercedesnél

Kívülről nézve azt is hihetnénk, hogy a két Mercedes csak kocsikázik egymás mögött, de 0,2 másodperc különbséggel üldözik egymást, Bottas előnye 1,3 másodperc.

GPHírek
15:41

48. kör: Leclerc kap új gumit a leggyorsabb körért

A szombati baleset nem szegte kedvét, gumija és ideje is van, megpróbálja megszereztni a leggyorsabb körért járó bónuszpontot. Hamilton 1:44.166-os körét kellene felülmúlnia, a brit pilóta ezzel most DRS-en belülre került Bottashoz képest. 

GPHírek
15:43

49. kör: Bottas előnye csekély, de egyelőre őrzi azt

A rajttól szinte végig vezető finn pilóta mögött már 1 másodpercen belül lohol Hamilton, de a célegyenes végén egyelőre nem tudott kilépni. Kemény kilométerek várnak rájuk.

GPHírek
15:44

50. kör: Hamilton megcsúszott, Bottas fellélegezhet

A címvédő kissé kiszélesítette a pályát a 16-os kanyarban, Bottas közben 1:44.024-gyel a leggyorsabb kört futotta, így a különbség ismét 1,4 másodpercre nőtt. Ezt Bottas az utolsó körben már be tudja osztani.

GPHírek
15:45

50. kör: Leclerc megfutotta a leggyorsabb kört

Új lágy gumik és szélárnyék Hülkenbergtől is segített neki, 1:43.009-cel új pályacsúcsot futott az 5. helyen.

GPHírek
15:47

51. kör: Bottas nyert, ez az idei negyedik Mercedes 1-2

Az élet igazságot szolgáltatott a finn pilótának, aki tavaly az élről esett ki pár körrel a verseny vége előtt, Bottas ezúttal megnyerte az Azeri Nagydíjat Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt.

A pontszerzők további sorrendje: Verstappen, Leclerc, Pérez, Sainz, Norris, Stroll, Räikkönen.

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!

Még több bejegyzés