Társoldalunk:

Leclerc vezetésével jelentős előnybe került a Ferrari Bakuban

2019.04.26., 14:46
rendezés

Az Azeri Nagydíj délutáni gyakorlásán sok volt a kicsúszás, Stroll és Kvjat össze is törte az autót. A Ferrari határozottan szerezte meg az első két helyet, Leclerc és Vettel több tizedmásodperccel végzett az utolsó percben necces szituációba keveredő Hamilton előtt, Bottast megelőzte Verstappen is.

Szokatlan eseményláncban alakult ki a végeredmény az Azeri Nagydíj második edzésén, ugyanis a gumikat érő enyhe terhelés lehetővé tette, hogy a versenyzők több gyors körrel is próbálkozzanak, nem fogytak ki a szuflából egy kísérlet alatt.

Az kezdettől fogva látszott, hogy a Ferrari előnyben van a Mercedesszel szemben, a különbség tizedmásodpercekben volt mérhető, és Charles Leclerc végül közel 7 tizedet vert a 3. helyezett Lewis Hamiltonra, saját márkatársára, Sebastian Vettelre pedig több mint 3-at. A maranellóiak nem az egyenesben autózták ki az előnyt, láthatóan nagyobb felületű hátsó szárnnyal köröztek, és a végsebességben nem is voltak fölényben. Valtteri Bottas elé Max Verstappen is beférkőzött a 4. helyre.

Hamiltonnak az edzés végén volt egy necces jelenete, amikor kis híján összeütközött Kevin Magnussennel az egyik padlógázos törésnél. A Haas pilótája vélhetően nem vette észre, és felé kormányzott, nem sokon múlt a csattanás.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Jól mentek a Toro Rossók, legalábbis, amíg mentek: a kormányszervó hibája miatt időt vesztő Danyiil Kvjat 6., Alexander Albon 8. lett, de előbbi nem tartotta egy darabban az autót, az edzés második felében egy megcsúszással falhoz vágta a 7-es kanyarnál, piros zászlót kiváltva.

Az egyébként már a második volt a tréningen, a nap folyamán pedig összességében a harmadik, mivel Lance Stroll szintén előidézett egyet. Ő a bal első kerekét borotválta le a palánkon a 3-as kanyarnál, miután túl későn próbált kihátrálni a kanyarodási manőverből és a bukótér felé venni az irányt, de már nem maradt helye kimenekülni.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Motorsport Images/Zak Mauger

A gondviselés sokakat megóvott attól, hogy úgy járjanak, mint Stroll és Kvjat, egy idő után szinte lehetetlen volt nyomon követni, ki hol csúszott ki, szinte alig volt olyan, akinek nem volt része benne. Ennek fő oka az lehetett, hogy ezen a pályán nehéz kellően melegen tartani a gumikat.

Különösen küszködött a féktávokkal Daniel Ricciardo, de a korai percekben a Mercedesek is megjárták néhányszor a bukótereket. Majdnem Leclerc is csúnyán pórul járt egy ütközéssel, ám szerencséjére megúszta, hogy érintőre vette a falat a 7-es kanyar kijáratánál.

A délelőtti balszerencse következtében a williamses George Russell nem vehetett részt az edzésen, mert egy pilóta nem használhat két kasztnit egy nap.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:46

A 2. edzés, ami lényegében az 1. lesz

Üdvözöljük kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj péntek délutáni edzéséről készített tudósításunkban! Írhatnánk, hogy a másodikról, de az nem teljesen lenne igaz, hiszen a délelőtti tréninget bő negyedóra után le kellett fújni egy meglazult csatornafedő miatt. Azóta át kellett vizsgálni az összeset (több mint 300-at), hogy rendesen rögzítették-e őket. A másfél órás edzés a tervezett időpontban, magyar idő szerint 15 órakor elindul, de az F2 időmérőjének kezdésébe becsúszott fél óra késés.

GPHírek
14:48

Russell kihagyja a gyakorlást

Ő volt az, aki szerencsétlenségére áthajtott azon a bizonyos meglazult csatornafedőn, ettől megsérült az autója. Szinte vakon fog nekivágni az időmérőnek, a holnapi edzésen lesz egy órája gyakorolni előtte. A Williams most építi fel a tartalék vázat Russellnek, de egy pilóta egy nap nem használhat kettőt, ez is kizárja a részvételét a második edzésen. Hogy utána se érezze magát jól, arról a sérült akkumulátor gondoskodhat, ami potenciálisan annyira károsodott, hogy használhatatlanná vált, és ez bizonyára büntetést fog okozni a jövőben.

GPHírek
14:52

Kulisszatitkok a vázról

Az Egyforma vlog legutóbbi témája pont az F1-es autók váza volt, ezt itt tekinthetik meg:

GPHírek
14:54

Perelhet is a Williams

"Független csapatként a balesetnek komoly anyagi következményei lesznek számunkra. A kasztni megrepedt, vissza kell állnunk a 3-as számúra" – mondta Claire Williams Russell balszerencséje után. Amikor arról kérdezték, a Haas 2017-es malajziai esetéhez hasonlóan indítanak-e kártérítést a pályával szemben, azt felelte, "úgy gondolom, erre sor kerül."

"Nagyon dühös vagyok – tette hozzá. – Amikor pályára küldünk egy autót, elvileg garantálni kellene, hogy nem sérül meg így a pályán."

GPHírek
14:55

Nyereményjátékunk folytatódik

Az F1-es esportsorozat magyar résztvevője, Bereznay Dani ezúttal is bemutatja a soron következő versenypályát, a bakui aszfaltcsíkot.

A videóban egy kérdést is elhelyeztünk, a helyesen válaszolók között a Hyp-R.ZONE szimulátor- és VR-terembe szóló kuponokat sorsolunk ki. 

GPHírek
14:57

A Ferrari is pórul járt

A csapatok többsége új hátsó szárnyat hozott a pályára, amelyen a 2,2 kilométeres padlógázos szakaszon sokat számít a kis légellenállás, ugyanakkor a leszorítóerőről sem szabad teljesen elfeledkezni a kanyargós részek miatt – az adatgyűjtést viszont csak most kezdhetik el. A Ferrari emellett módosította az orrkúp alatti terelőlapokat, valamint kipróbálta volna az új padlólemezt is Leclerc autóján, de az összehasonlításra csak most lesz lehetőségük, már amennyiben úgy döntenek, hogy mindenképp végre akarják hajtani, és ezzel esetleg hátrányba hozzák valamelyik pilótát a mindig fontos második edzésen.

GPHírek
14:58

Az újságíróknak sincs könnyű dolga

Dieter Rencken arról számolt be, hogy Bakuba utazva az átszállásnál elkeveredett a csomagja, és sok más újságíró is így járt. A veterán újságíró poggyásza még péntek reggelre sem érkezett meg.

GPHírek
15:01

Elindult az edzés

A Mercedesek vezetik a sort, a versenyzők szép sorban érkeznek az ellenőrző körre.

GPHírek
15:02

Kiderült, mi romlott el, de az nem, hogy mitől

Az új versenyigazgató, Michael Masi nyilatkozott a Sky Sportsnak, és elmondta, hogy a problémát okozó csatornafedő alatti rögzítés mondta fel a szolgálatot. "Egyelőre nincs magyarázat az okára" – közölte.

GPHírek
15:04

Bottas máris kicsúszott

Az egyik balosban nem tudott elfordulni, a menekülőútra kényszerült, ahol egy forgással irányba állította az autóját.

GPHírek
15:06

Új Honda motorok szolgálatban

A Red Bullnak az új Honda motor kalibrálása miatt fontos a minél több edzésidő. A 2-es számú verziót mindkét autójuk, valamint a Toro Rossók is megkapták, elsősorban a jobb megbízhatósággal profitálhatnak vele, a teljesítménynövelés ezúttal másodlagos volt.

GPHírek
15:07

Újabb hiba Bottastól

Ezúttal az első kanyart nem tudta bevenni. Bár kacérkodott a kísérlettel, elfordulás közben jobbnak látta, ha kiereszti a kocsit a bukótérbe. Az élen a Sauberek állnak néhány perc elteltével.

GPHírek
15:09

Leclerc az élre állt

1:46.1 a közepes gumin, Magnussent és Räikkönent veri. Csak Ricciardo (lágy) és Kvjat (kemény) használ más típusú gumikat.

GPHírek
15:10

Ricciardo sincs jó passzban

Előbb az egyik kerékvetőre hajtott rá túlságosan, aztán a célegyenes végi féktáv fogott ki rajta. Ricciardo bevallottan küszködik a féktávokon az idei Renault-ban, bár azt mondta, javulást tapasztal. Ehhez a vezetési stílusán is változtatni kellett.

GPHírek
15:13

Hamilton 1., aztán hibázik

34 ezreddel volt gyorsabb Leclerc-nél, majd Bottashoz hasonlóan nem vette be az egyik balost és tett a bukótérben egy rövid látogatást a 8-as kanyarnál.

GPHírek
15:14

Bottas 3., Vettel 7.

Bottas 1 tizeddel követi élen álló csapattársát, míg Vettel a 8. helyet foglalja el – azt nem láttuk, hogy hibázott-e, vagy egyszerűen csak nehezebb a tankja.

GPHírek
15:15

Leclerc falat borotvált

Vajon megsérült a Ferrari? A 7-es kanyarból kijövet a bal hátsó kerekével nekiment a palánknak, és ha jól láttuk, a beriszálástól a bal elsővel is.

GPHírek
15:18

Piros zászló, most baleset miatt

Stroll a bal első kerekével nekiment a falnak a 3-as kanyarnál, emiatt átmenetileg leállítják az edzést. Hamiltonhoz és Bottashoz hasonlóan megpróbált kihátrálni a kanyarodási manőverből és a bukótér felé vette volna az irányt, de elkésett, nem maradt helye kimenekülni.

GPHírek
15:20

Leclerc visszavette az 1. helyet

Természetesen még a piros zászló előtt, 723 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál. Vettel feljött a 3. helyre, Bottas elé.

GPHírek
15:25

Galériánkat ajánljuk az újraindításig

Nem sokáig lehetett autókat látni Bakuban délelőtt, de már az első edzés után összeállítottuk pénteki galériánkat, melyet a nap folyamán bővíteni fogunk.

Kattintson ide a megtekintéshez!Forrás: AFP/Alexander Nemenov
GPHírek
15:26

Zöld zászló

65 perc maradt az edzésből, egyelőre senki sem jelent meg újra a pályán. Lehet, hogy ezután rögtön az időmérő szimulációk jönnek.

GPHírek
15:27

Kubica és Verstappen a pályán

A közepes gumit használják, érkezik Vettel is. Verstappen a 13. helyet foglalja el.

GPHírek
15:30

Kvjat autója meghibásodott

A Sky megtudta az okát: a kormányszervó romlott el a születésnapos pilóta Toro Rossójában.

GPHírek
15:31

Vettel megpördült

Már a piros gumikon ment, de lehet, hogy marad bennük szufla egy újabb próbálkozásra. A 3-as kanyarnál forgott meg a német.

GPHírek
15:34

A Ferrarik a Mercedesek előtt

Leclerc 1:43.598-mal első, Vettel több mint fél másodperc hátránnyal második, Bottas és Hamilton csak utánuk jön.

GPHírek
15:36

Szélárnyékoznak a Ferrarik

Leclerc 222 ezredet javított az idején, miután a célegyenesben Vettel húzta neki a szélárnyékot.

GPHírek
15:37

Hamilton: +444

444 ezreddel lassabb Leclercnél, feljött a 2. helyre. Közben Kvjat készülődik, úgy néz ki, nem ért véget az edzése a műszaki hibával.

GPHírek
15:38

Vettel az élen

1:43.196 az új etalon, 180 ezreddel volt gyorsabb csapattársánál. A Ferrarik előnye tetemes a Mercik előtt, bár Toto Wolff utalt rá, hogy péntekenként az olaszok keményebben hajtják a motort, mint ők.

GPHírek
15:40

Unortodox minta

A versenyzők folyamatosan javítanak az idejükön, ennek oka az, hogy gyors kanyarok híján a gumikat nem éri komoly terhelés, sőt, egy kör alatt szinte nem is lehet rendesen felmelegíteni őket. A csapatok láthatóan készültek erre, alaposan megtankolták az autókat.

GPHírek
15:45

Leclerc 1:42-t ment

Véget érhettek a rohamok, hamarosan jöhetnek a versenyszimulációk. Leclerc 1:42-es idővel áll az élen Vettel, Hamilton és Bottas előtt.

GPHírek
15:46

Albon fantasztikus

A Toro Rosso újonca az 5. helyet foglalta el, mindkét Red Bullt, a 6. Gaslyt és a 8. Verstappent egyaránt megelőzte. Igaz, Verstappen még nem kapta meg a lágy gumit.

GPHírek
15:48

Gasly bajban volt

Kicsúszott az egyik szűk bukótérbe, és eleinte úgy látszott, nem tud kikecmeregni onnan, de aztán megoldotta a feladatot.

GPHírek
15:50

Ricciardo elrontotta a gyorskört

Most vágtatott a piros színű lágy abroncson, de a kör vége felé túl nagy lendülettel érkezett meg az egyik balosba és kicsúszott.

GPHírek
15:54

Sainz 5.

A McLaren pilótája megelőzte Albont, a Red Bullok egyelőre nem állnak jól a tabellán.

GPHírek
15:55

Beszitált Kvjat autója

A monumentális célegyenes fordító kanyarnál csúszott meg, talán a széltől, de ügyesen megfogta az autót. Bottas kijött a bokszból, alighanem kezdődik a versenyszimulációja.

GPHírek
15:58

Verstappen bejött Bottas elé

A Red Bull pilótájának hátránya majdnem 1 másodperc Leclerctől, de ezzel megelőzte Bottas Mercedesét.

GPHírek
16:00

Kvjat is száguld a Toro Rossóval

A Red Bull fiókcsapatának versenyzői a 7-8. helyen állnak, jók a kilátásaik a versenyre. A Renault és a Haas például nem túl acélos, egyik autójuk sincs a legjobb tízben. Grosjean tett egy kitérőt a bukótérben.

GPHírek
16:04

Újabb hibák

Norris és Pérez a következők, akik elvétettek egy kanyart, utóbbi nagy füstfelhővel érkezett meg a célegyenes végére.

GPHírek
16:06

Újabb piros zászló

Kvjat száguldása eddig tartott: a 7-es kanyarnál egy megcsúszással nekiment a falnak és letörte a bal első kerekét, de a kocsi máshol is megsérült, kicsit lángol is. Másodjára van szükség piros zászlóra az edzés folyamán, ma összesen harmadjára.

GPHírek
16:07

Ez bekavar a szimulációkba

Fájhat a fejünk, hogyan értelmezzük a köridők adatait a holnap megjelenő esélylatolgatásunkban, mert a piros zászló előtt relatíve kis mintánk lesz az összevetéshez.

GPHírek
16:10

20 perc maradt

Most szállítják el Kvjat autóját, a csapatok további értékes időt veszítenek a felkészülésből. Az izgalmak szempontjából ez nem rossz, mert a kevesebb adattal könnyebben ronthatják el a beállításokat.

GPHírek
16:14

Folytatódik a gyakorlás

A Ferrarik álltak fel először a bokszutca végére, aztán nekilódulnak. Ricciardo autóját szerelik, számára véget érhetett a nap.

GPHírek
16:19

Megosztja erőit a Ferrari és a Mercedes

Leclerc és Bottas a lágy, Vettel és Hamilton a közepes keménységű gumit nyüstöli hosszú etapon.

GPHírek
16:23

Újabb kicsúszás

Giovinazzi pihent meg egy kicsit a bukótérben, nem győzzük számon tartani a kicsúszásokat.

GPHírek
16:26

Bottas kerékcserén járt

A lágyról a közepes abroncskeverékre váltott. Néhány perc van hátra az edzésből.

GPHírek
16:29

Grosjean hibázott

A 8-as kanyar bukóterébe csúszott, Hülkenberg autójának hátulján pedig úgy látszik, lifeg a lámpa.

GPHírek
16:34

Hamilton majdnem ütközött

Magnussen talán nem látta az egyik padlógázos törésnél, és majdnem felkente a belső oldali falra. Necces jelenet volt.

GPHírek
16:34

Leclerc vezetésével a Ferrari az élen

Nem változott az eredmény, Leclerc és Vettel végzett az első két helyen, a Mercedes hátránya egyelőre jelentős. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire, estig folyamatosan szállítjuk a versenyzők pénteki nyilatkozatait, szombat reggel pedig jelentkezünk szokásos esélylatolgatásunkkal!

Még több bejegyzés