Az előszezoni tesztelés eddigi legnagyobb balesete vetett véget a Ferrari szerdai tesztnapjának, amely során lényegében csak a délelőtti órákat tudták hasznosítani. Sebastian Vettel nem sokkal dél előtt a 3-as kanyarban kicsúszott, majd az autójával a védősávnak ütközött. A baleset műszaki hiba miatt történt, Vettel szerencsére nem sérült meg.
A Ferrari az eredeti terveknek megfelelően Vettellel kezdte a napot, Charles Leclerc-nek délután kellett volna átvennie az autót, de erre lényegében nem került sor. A monacói pilóta mindössze az utolsó percek során tudott megtenni egy installációs kört, így a keddi hűtésprobléma és a mai baleset miatt két nap alatt kevesebb, mint fél versenytávot futott le.
Az autó bal eleje (valószínűleg itt történt a meghibásodás is) alaposan összetört, ami megnehezíti a hiba kivizsgálását, és egyelőre nem tudni, a Ferrari átírja-e a beosztását annak érdekében, hogy (szükségszerűen Vettel kárára) kompenzálják a Leclerc-nél elmaradt futásteljesítményt. Vettel a baleset ellenére a 2. helyen szállt ki az autóból, Sergio Pérez csak a nap végén előzte meg C5-ös gumikkal.
„Sokkal könnyebb dolgunk lenne, ha nagy bukótér lett volna, és az autó semminek sem ment volna neki – magyarázta Vettel. – Nagyon alaposan ki kell vizsgálnunk a problémát, de a pályán és Maranellóban is mindenki ezzel foglalkozik” – tette hozzá, és úgy vélte, bár a múlt héten sok kört megtettek, a mai 40-nél mindenképpen többre számítottak.
A 3. helyezett Pérez ma próbálta ki először a piros jelzésű, lágyabb gumikat, és elégedett volt a tapadásukkal. „Remélem, gyakran használjuk majd ezeket, mert a pályák nagy részén jól kellene működniük” – nyilatkozta a mexikói pilóta. Tom McCullough, a Racing Point vezető versenymérnöke elismerte, a nap elején küszködtek a balansszal, és csak délután tudták egyenesbe hozni a mai programjukat.
A nap leggyorsabb köre már az elején megszületett,
Carlos Sainz a tesztelés eddigi legjobbját érte el a McLarennel, még mielőtt a vízpumpa hibája miatt az autója lerobbant, és piros zászlókra volt szükség. Ez a szünet nem tartott sokáig, mert az autót gyorsan vissza lehetett tolni a garázsba, Vettel ütközése miatt azonban jó 40 percig állt az óra. A délután ennél simábban ment, ebéd után egyáltalán nem volt szükség megszakításra.
„Vannak még apróságok, amelyek bárcsak ne lennének, de mindig megbízhatóbbá válunk, amikor pályára lépünk, és a helyes irányba tartunk – mondta Sainz. – A köridőtáblázat még mindig nem fontos. Csak a saját tervünkre összpontosítunk, nem vesztegetjük az energiánkat azzal, hogy számolgatjuk, hol tartunk a többiekhez képest" – szögezte le.
A zavartalan pályaidő segített abban, hogy a balesetes Ferrarin és a Racing Pointon kívül minden autó 100 kör fölé jusson a mezőnyben, bár a Mercedes és a Renault ezúttal is váltott műszakban foglalkoztatta a pilótáikat. Az Ezüstnyíl a keddi betegeskedés után ma összesen 175 kört tett meg, ez már a három versenytáv futásteljesítményét közelíti.
A tesztelés végéhez közeledve előtérbe kerülnek a hosszabb etapok,
ez abból is látható, hogy délután még a szokásosnál is kevésbé változott meg a sorrend, lényegében mindössze a délutános pilóták, valamint Pérez, Romain Grosjean és Kimi Räikkönen javított az eredményén piros jelzésű gumiknak köszönhetően, miközben a többiek általában a C3-as vagy a még keményebb C1-2-es gumikkal gyűjtötték a kilométereket.
A Mercedes keddi, radikális aerodinamikai csomagja után szerdára is maradtak meghökkentő megoldások, a Renault két hatalmas „fogra” emlékeztető pillérre rögzített huzalokat, ezekkel kötötte össze az első szárny légterelőjét, az Alfa Romeo pedig a pilótafülke elé helyezett el apró szárnyacskákat. A Haas elárulta, hogy ők már csak Melbourne-be visznek majd újításokat.
Bár a 100 körös futásteljesítmény összejött, a Toro Rossónál nem ment minden simán, elsősorban a délelőtt során. Danyiil Kvjat a piros zászlókon túl a saját autójuk gondjai miatt is időt vesztett. Jody Egginton technikai igazgató-helyettes szerint „csak néhány kisebb probléma” merült fel, de Tanabe Tojoharu a Honda részéről elismerte, „a hat közül ez volt a legtrükkösebb tesztnap”.
„Különböző okokból nem tudtunk annyi időt a pályán tölteni, amennyit szerettünk volna, de így is mindkét autónk 100 körnél is többet teljesített [egyenként], és újabb napot teljesítettünk különösebb erőforrás-problémák nélkül. A fennmaradó két napot a tervezett programunk befejezésére fordítjuk” – mondta.
A Red Bullnál délelőtt ugyanazt a programot futották délelőtt, mint tegnap, rövid etapok során vizsgálták a beállításokat, délután pedig versenyszimuláció volt terítéken. Ezt Max Verstappen kicsúszása akadályozta, utána ellenőrizni kellett a sebességváltót, ezért időt vesztettek, és közben a pálya állapota is romlott, árulta el Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke.
A Mercedesnél is várták a szerdai napot, hogy a keddi műszaki hiba után újabb információhoz jussanak a továbbfejlesztett aerodinamikai csomagjuk működéséről.
„A délutáni versenyetapunk noha sokkal gyorsabb volt a korábbinál, beárnyékolta az első gumik szemcsésedése, de úgy gondoljuk, ez visszatérő elem lesz az idén – nyilatkozta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – A következő napok során haladnunk kell a szemcsésedés kivédése érdekében, hogy a szezon kezdetére már tudjuk ezt kezelni.”
A szintén Mercedes-motort használó Williams közben túlszárnyalta a keddi futásteljesítményét, azonban Robert Kubica így sem tűnt elégedettnek a nap végén.
„Az adatgyűjtés szempontjából jó napunk volt, de fogy az idő, és versenyzői szemszögből még nem sokat dolgoztunk, rengeteg dologra kell még rájönnünk az első verseny előtt – mondta. – Mérnöki szemszögből sem tartunk ott, ahol szeretnénk, de remélem, a következő pár nap során kicsit játszhatunk majd az autóval, hogy kiderüljön, miként reagál.”