Az előszezoni tesztek első hetének utolsó napjához érkezett az F1-es mezőny Barcelonában, ahol kifejezetten hűvös időjárás fogadta a csapatokat, később azonban 25 fokban is körözhettek, értékes adatokat gyűjtve. Ez volt az első nap, amelyet teljes létszámban kezdett meg a mezőny, a Williams ugyanis csak szerdán délután állt munkába, csütörtökön azonban már a nap elejétől körözött.
Hogy mennyire hidegek voltak reggel a körülmények, azt Lando Norris korai kicsúszása bizonyította, aki nagyon lassú tempó mellett is elveszítette az uralmat az MCL34-es fölött az 5-ös kanyarban, majd beleásta magát a kavicságyba. A folytatásban először szokás szerint aerodinamikai mérésekkel kezdtek a csapatok, ami a Ferrarinak nem ment teljesen zavartalanul, Charles Leclerc autójáról ugyanis leszakadt egy mérőeszköz, szerencsére a pályabírók gyorsan összeszedték.
A délelőtt legfontosabb történése azonban nem ez volt, hanem az, hogy
a Mercedes először futott 1:19 alatti kört, Lewis Hamilton egészen 1:17.977-ig tornázta le a legjobb idejét a C4-es gumikon,
amellyel a nap végén az ötödik helyen zárt. Nála is jobb kört autózott a délután szolgálatba álló Valtteri Bottas 1:17.857-tel, ám ő ezt már a leglágyabb, C5-ös abroncsokon érte el. A címvédő nem volt olyan szorgalmas, mint szerdán, Hamilton és Bottas összesen 115 kört ment, utóbbi pedig azt állította délelőtti nyilatkozatában, hogy a Ferrari egy kicsit előttük jár mind az egykörös, mind a versenytempó tekintetében, mindegy, hogy nem ismerik a pontos üzemanyagmennyiségeket és motorüzemmódokat. Ezek után
az ebédszünetben Leclerc kijelentette, hogy a riválisaik nem nyomják tövig a gázt, ugyanakkor ők sem, így lehetetlen megállapítani az erőviszonyokat.
Amit ilyenkor érdemes figyelni, az a megtett körök száma, amiben a Mercedes és a Ferrari is jeleskedik, a Scuderia csütörtökön lenyomta a nagy ellenfelet ezen a téren, és egészen 138 körig jutott. „Nem szeretnék sokat mondani, mert ez még csak a tesztelés, de nagyon jól érzem magam az autóban – mondta Leclerc. – A megbízhatóság jó, minden nap el tudtuk végezni a tervezett programunkat.
Néhány dologhoz még hozzá kell szoknom, beleértve a csapat működését, de könnyednek érzem magam az autóban, nagyon könnyű vezetni, ahogyan Seb [Vettel] is mondta, nem olyan, mint egy új autót, hanem inkább mint amit nagyon jól fejlesztettek.
A vezethetőség nagyon jó.”
Annak ellenére, hogy nem lehet, azért a Red Bullnál is megkísérelték meghatározni az erősorrendet, Helmut Marko,
az energiaitalosok tanácsadója szerint is a Ferrari vezet jelenleg, utána jönnek ők és a Mercedes.
A bikásoknál az utolsó napon Pierre Gasly vezetett, és a két Mercedes-pilótához, valamint Leclerc-hez hasonlóan ő sem a köridőt hajszolta, a C3-as guminál nem is használt lágyabbat, 1:18.780-nal csak 11. lett, viszont több kört (146-ot) ment a négy nagynál. A testvércsapat Toro Rosso is remek napot zárt a megtett kilómétereket nézve, az újonc Alexander Albon 136 kört autózott, 1:17.634-es idővel ráadásul a tabellán is előkelő pozícióban, a második helyen végzett.
A középmezőny többi csapatát vizsgálva azt gondolhatnánk, hogy a Renault volt a legjobb, mivel a délután vezető Nico Hülkenberg futotta a legjobb időt.
A német pilóta 1:17.393-at ment, amely egyben a teljes teszthét legjobbja volt, ráadásul Daniel Ricciardo is a harmadik helyen zárt 1:17.785-tel.
A körszámra (58 megtett kör) pillantva azonban már közel sem ennyire rózsás a franciák helyzete, akiket kedden DRS-gondok hátráltattak, és az utolsó napjuk sem volt zökkenőmentes,
Hülkenberg nem sokkal azután, hogy az utolsó óra kezdete előtt az élre állt, lerobbant a pályán, többet pedig már nem is láthattuk.
„Nem tettünk meg ma annyi kört, mint amennyit szerettünk volna, de ez a tesztelés része, az ilyesmi megesik – mondta Hülkenberg. – Sajnálatos volt, hogy így zártuk a napot, ki kell vizsgálnunk, hogy mi történt. Volt néhány jó etapunk, jó volt ráérezni az autóra rövidebb etapokon is, és felmérni a viselkedését különböző beállításokkal.”
Egyre kényelmesebben érzem magam az autóban, ugyanakkor nem tudtunk elég kört megtenni, néhány kisebb probléma lépett fel, amelyek a garázsba kényszerítettek minket
– nyilatkozta Ricciardo. – Az időeredmények papíron jól festenek, de lehetetlen kontextusba helyezni őket a többiek programjának ismerete nélkül.”
A titkos favoritnak tartott Alfa Romeo ezúttal is produktív napon van túl, Antonio Giovinazzi 154 kört pakolt a C38-ba, ennél többet egyik csapat sem tett meg. Azért a nap végére őt is utolérte a balszerencse, pár perccel a kockás zászló előtt megállt alatta az autó a bokszkijáratban, majd pár perccel később a pályán ismét.
A szintén Ferrari-motorokat használó Haast ma elkerülte a balszerencse (szerdán háromszor robbantak le), Romain Grosjean és Kevin Magnussen összesen 130 kört tett az autóba. Előbbi 1:18.5-tel, utóbbi 1:18.7-tel zárt, de ők sem hajszolták az időket, a sárga gumikon futották a legjobbjukat. A nap csalódását egyértelműen a Williams jelentette, kérdés, az előzmények után egyáltalán lehetett-e többet várni a grove-iaktól? Délelőtt Robert Kubica tett meg 48 kört az FW42-vel, nagyrészt aerodinamikai méréseket végzett, majd
délutánra átadta a volánt George Russellnek, aki azonban az első két órában a pályára sem tudott hajtani, végül pedig csupán 17 körre volt képes.
Az újonc egyedül Kubica idejét tudta megjavítani, de ha van csapat, amelyik aztán egyáltalán nem a köridővel foglalkozik, akkor az a Williams. „Végre megjött az autó, a következő héten talán már koncentrálhatunk az első futamra való készülésre, mert bizony mindjárt itt van” – nyilatkozta Kubica.
Nem érzem úgy, hogy ez lenne a negyedik tesztnap, hanem inkább olyan, mint az első. Tizenkét köröm volt, hogy ráérezzek az autóra, múlt péntek óta itt vagyok, még soha nem vártam ennyit 12 körre, ennyit vezethettem a saját tempómban.
Még vannak alkatrészek, amelyek nincsenek az autón, így meg volt kötve a kezünk. Bizonyos szempontból előreléptünk tavaly óta, más téren nem feltétlenül.”
Közvetlenül a Williamsek előtt zárt Lance Stroll a Racing Pointtal, a kanadai 72 kört autózott, de mivel a csapat bevallottan a tavalyi kasztnit használta, az ő munkájukat sem lehet igazán értékelni. A tesztelés a jövő héten hétfőn folytatódik Barcelonában a második felvonással, 4 napjuk maradt a csapatoknak, hogy felkészüljenek az ausztráliai idénynyitóra.