A 2019-es előszezoni tesztelés harmadik napját nem a Scuderia Ferrari, hanem a Red Bull tékozló fiúja, a Toro Rossóhoz visszatérő Danyiil Kvjat zárta az élen. Az utolsó percekig úgy tűnt, hogy a Ferrari-motorok sikersorozata nem szakadt meg, hiszen délelőtt óta Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, de végül az orosz „torpedó” és Daniel Ricciardo is megelőzte őt.
Kvjat és Räikkönen a leglágyabb, C5-ös gumikat használta a leggyorsabb köréhez, Ricciardo délelőtti váltótársához, Nico Hülkenberghez hasonlóan „csak” C4-est kapott, a 4. helyezett Sebastian Vettel pedig a sárga C3-assal érte el a mai legjobb eredményét, ami a hűvös aszfalt miatt elmaradt a Ferrari korábbi legjobbjaitól.
Ahogy ez lenni szokott, a délután során a csapatok többsége sokáig nem a legjobb körök teljesítésére hajtott, így Nico Hülkenberg úgy is tartotta a helyét az élmezőnyben, hogy a Renault-n nem használta a DRS-t, mégis 1:18.8-as köridőt tudott elérni. E kompromisszumtól az ebédszünetben megszabadultak, Ricciardo már bevethette a légellenállást csökkentő eszközt.
A Mercedest továbbra sem érdeklik a köridők, az Ezüstnyíl mindkét pilótával látványosan lassú,
ez azonban aligha az autó vagy a versenyzők hibája, a világbajnoki címvédő istálló az „élmezőnytől” teljesen eltérő programokat bonyolít, hosszú etapokat futnak a C2-es abroncsokkal, és az Instagramon is megüzenték a rajongóiknak, hogy a melbourne-i időmérő előtt nem foglalkoztatják őket a köridők.
Valtteri Bottas délelőtt 88 kört tett meg, látványos aerodinamikai mérőkeretekkel kezdte a napot, a délelőtti műszak tagjai között az utolsó is lett, és Lewis Hamilton sem hajszolta a Mercedest. Szokatlan az Ezüstnyilat a köridőtáblázat alsóházában látni, de semmilyen jel nem utal arra, hogy a Mercedesnek aggódnia kellene.
„Az autó hasonló érzetet kelt, mint a tavalyi, ebből a szempontból nincs nagy különbség – nyilatkozta Hamilton a délutáni etapja előtt. – A leszorítóerő kicsit gyengébb a korábbiaknál, erre számítottunk, és van néhány új jellegzetesség az autó kapcsán, amiről idővel majd kiderül, hogy jobbak lettek-e vagy sem” – ködösített az ötszörös világbajnok.
Nehézkesen indult a Red Bull és a McLaren napja, Max Verstappen sokáig csak aerodinamikai méréseket végzett jelöletlen gumikon, Carlos Sainz pedig majd’ 2 és fél óráig a bokszban rostokolt.
A Honda motorral szerelt autók körszáma a nap során nem állt kifejezetten jól, de délután összekapták magukat, és a Red Bull-Toro Rosso duó végül ma is 200 kör fölött zárt.
„Csak magunkkal foglalkozunk, mindig amikor az ember fejleszt valamin, egyes dolgok működnek, mások nem, eddig eléggé boldog vagyok, majd meglátjuk, mi lesz Melbourne-ben" – összegzett Verstappen.
Sainz hivatalosan az autó éjszakai átállítása miatt volt kénytelen várakozni a sorára, majd az ebédszünet előtt látványosan kirepült a pályáról. A spanyol pilóta szerencséjére a kavicságyból vissza tudott evickélni, így miatta nem volt szükség a piros zászlókra, a Haas azonban hármat is okozott.
Először a délelőttös Pietro Fittipaldi, aztán röviddel az ebédszünet után, és a leintés előtt Romain Grosjean alatt is megállt az autó a pályán, részben ennek is betudható, hogy ketten együtt is alig mentek többet a szintén sokat várakozó Sergio Péreznél. A mexikói pilóta elárulta, kevés a tartalék alkatrészük, ezért spórolnak a kilométerekkel, Melbourne-re várnak komolyabb fejlesztéseket.
A Haas be is jelentette, hogy csütörtökön reggel a francia pilóta ülhet majd autóba, mert a gyújtás hibája miatt sok időt vesztett.
„Nagyon jó volt a délelőtt, sok kört tettünk meg, a teljes programon végigmentünk, kényelmesen éreztem magam az autóban, elég gyorsan alkalmazkodtam. Sajnos volt egy kis elektromos problémánk, de gyorsan megoldották, úgyhogy ki tudtam még menni a pályára. Manapság eléggé korlátozott a tesztelés, de biztosan fogok még vezetni a szezon során" – nyilatkozta az ifjú Fittipaldi.
A nap talán legjobban várt fejleménye a Williams sorsa volt, miután a grove-i istálló autója szerda hajnalban repülővel megérkezett Barcelonába, és az ebédszünet után pályára is lépett.
Az eredeti tervekkel ellentétben George Russell ülhetett először az autóba, a brit fiatal lényegében a többiek hétfő délelőtti teendőivel tudott foglalkozni, miközben a menedzsment kénytelen volt pironkodni a szokatlanul kínos helyzet miatt. Nem meglepő, hogy ma ők szerepelnek az utolsó helyen.
„Jó volt újra vezetni, a mai nap lényegében egy bejáratás volt, a rendes tesztelést holnap kezdjük. Láttam a gyárban, hogy mekkora erőfeszítést fektettek az új autóba, senki nem panaszkodott, éjt nappallá téve dolgoztak, már most úgy érzem, hogy ők a családom. Szerettem volna egyből padlóig nyomni a gázt, de mivel nem tudtuk bejáratni az autót, most kellett.”
Semmilyen teljesítménytesztet nem végeztünk, ezért nem is tudom megmondani, milyen érzés vezetni az autót.”
Claire Williams csapatfőnök-helyettes elismerte, még szerda este is várnak karosszériaelemeket, hogy csütörtökön belevághassanak az aerodinamika finomhangolásába, Paddy Lowe technikai igazgató jövőjére nem tért ki, szerinte a brit szakember azzal foglalkozik, hogy az autó minél hamarabb formába lendüljön, és nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy Lowe lemondta a sajtótájékoztatóját.