Társoldalunk:

Vettel dominált, a Mercedes visszafogta magát az első tesztnapon

2019.02.18., 08:49
rendezés

Sebastian Vettel és a Ferrari végzett a tabella élén, ami pedig ennél jóval fontosabb, ők futották a legtöbb kört a Barcelonában zajló szezon előtti F1-es teszt nyitónapján. A Mercedesek csak utóbbi mutatóban tudták felvenni a versenyt a vörösökkel.

Véget ért a böjt, február 18-án Barcelonában az előszezoni tesztekkel hivatalosan is útjára indult a Forma-1 2019-es idénye. A csapatokat ragyogó napsütés fogadta a katalán pályán, és már azelőtt is volt mit nézni, hogy a bokszutca végén zöldre váltott volna a lámpa, az Alfa Romeo és a Haas ugyanis bemutatót tatott a garázsa előtt, mindkét istálló 2019-es autóját leplezte le. Miután ez megtörtént, nem tétlenkedtek sokat a csapatok, egyből nekiláttak a felkészülésnek. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a legtöbb autó sci-fibe illő szerkezetekkel felszerelkezve hajtott ki a bokszból, hogy a mérnökök aerodinamikai méréseket végezhessenek. Ezt sokáig nem tehették,

Kimi Räikkönen ugyanis rögtön az első körében az ötös kanyar kavicságyába parkolta a frissen bemutatott Alfát, amelyet trélerrel kellett visszaszállítani a garázsba.

A finn világbajnok és a csapat szerencséje, hogy nem sérült meg a kocsi, Räikkönen később egészen 114 körig jutott vele, és az 5. helyen zárt. A kockás zászló előtt közvetlenül ugyan még leparkolt a célegyenesben, újabb piros zászlót eredményezve, ezt azonban minden bizonnyal szándékosan tette, kifogyasztva a benzint a C38-ból.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Beached Kimi . #F1Testing #F1 #Formula1 @circuitdebcncat

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Räikkönen rögtön a kavicságyban kötött ki

Miután folytatódhatott a reggeli ismerkedés, Valtteri Bottas és a Mercedes ragadta magához a kezdeményezést, nem sokkal később azonban Sebastian Vettel és a Ferrari állt az élre, noha egy apró megpördülés a négyszeres világbajnoknál is becsúszott. Akárcsak a „fekete Ferrarit” vezető Haas-pilótánál, Romain Grosjeannál, aki a hármas kanyar bukóterét látogatta meg, később a rosszul működő gumimelegítőkre fogva a bakit. A franciának azonban nem ez volt a legnagyobb baja délelőtt, hanem egy műszaki hiba, egészen pontosan a benzinnyomás problémája, amely miatt csak 18 kört tett meg.

Grosjean alatt megállt a Haas délelőtt - GALÉRIAForrás: AFP/Lluis Gene

Ennél jóval nagyobb pácban volt a Williams, amely egyedüli csapatként nem vett részt az első szezon előtti tesztnapon, napközben pedig kiderült, hogy a másodikon sem fog, jó, ha szerdára elkészülnek az FW42-essel, amely helyett egész nap egy bemutatóautó pihent a barcelonai garázsukban, miközben az idei kocsi még az angliai gyárban van. Aligha ilyen kezdésről álmodtak.

Nem úgy a Ferrari, amely nem is kívánhatott volna produktívabb délelőttöt magának, Vettel mindenki másnál több, 72 kört tett meg, ráadásul 1:18.161-gyel az élen is végzett.

Ezzel megdőlni látszott az is, hogy az új aerodinamikai szabályokkal lassultak az autók, a tavalyi első teszthéten ugyanis senki nem futott ennél jobb kört, a tavalyi Spanyol Nagydíj rajtrácsán pedig ilyen körrel a 12. helyről rajtolt volna a német, aki szerint közel voltak ma a tökéleteshez, és még egy kicsit többet is elvégeztek, mint amit eredetileg terveztek. Craig Slater, a Sky Sports riportere nem átallotta emlékeztetni Vettelt, hogy ez az ötödik éve a Ferrarinál, Michael Schumacher ennyi idő elteltével nyert világbajnoki címet, miután Maranellóba szerződött.

„Nem érzem úgy, [mintha öt éve lennék a Ferrarinál]. Voltak jobb éveink és olyanok is, amikor jobban le voltunk maradva. Összességében a fejlődés látható, évről évre közelebb kerülünk egymáshoz, remélem az idén sokat fogunk szórakozni, ami azt jelenti, hogy sok versenyt nyerünk, mert végső soron a bajnokságot szeretnénk megnyerni, de ez jelenleg még nagyon-nagyon messze van – mondta Vettel. – Ha sikerül állandósítani azt az élvezeti szintet, amit ma átéltem a pályán és láttam az embereken az utolsó néhány hónapban, akkor van remény a jövőre nézve.”

Vettel helyét holnap Charles Leclerc veszi át az SF90-ben.

Vettel és a Ferrari a Mercedes előtt volt ma, de korai még ebből bármilyen következtetést levonni - GALÉRIAForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

A Scuderia a délelőtt után a délutánt is megnyomta, Vettel elsőként fogott bele versenyszimulációba a teljes mezőnyből, a nap végére pedig elképesztő módon 169 kört tett meg, amelynek senki még csak a közelébe sem ért. A második legtöbb kilométert a Mercedes futotta, délelőtt Valtteri Bottas, délután pedig a Danyiil Kvjattal szó szerint különmeccset vívó Lewis Hamilton ült a volánnál. A címvédő és csapattársa szemmel láthatóan nem a köridőket hajszolta, még csak 1:20 alá sem mentek be, a helyszíni jelentések szerint pedig a pálya szélén állva egyértelműen látszott a W10-es lomha, megtankolt állapotra utaló mozgása. Bottas és Hamilton ketten együtt 150 kört autózott.

Toto Wolff nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy nagy volt a Mercedes hátránya a Ferrarival szemnben.

„Mindig fegyelmezettnek kell lenni ilyenkor, mert mindannyian hajlamosak vagyunk a köridőket nézni és minden egyes edzésen a leggyorsabbak akarunk lenni, de nem ez a tesztelés célja – mondta a csapatfőnök. –  Minden részleten végig kell menni, ki kell elemezni az adatokat. Láttam a Ferrari idejét, két másodperccel gyorsabbak voltak, erősek voltak délelőtt.”

Hamilton ránézésre nem küzdött semmilyen problémával, a Mercedes valószínűleg – akárcsak tavaly ilyenkor – nem akarta felfedni a lapjait - GALÉRIAForrás: AFP/Lluis Gene

Álmoskásan kezdte a napot Max Verstappen és a Honda motorral első komoly erőpróbájára készülő Red Bull, sokáig mért kör sem szerepelt a nevük mellett, később azonban bepótolták a kiesett időt és 128 kört tettek meg, ami – nyugodtan kijelenthetjük – szenzációs kezdet. Ne felejtsük el azt sem, hogy a Toro Rosso 76 köre is az ő malmukra hajtja a vizet. Egyedüli negatívum az lehet, hogy a Red Bull visszaváltott hagyományos festésére a bejáratáson látott extravagáns dizájntól, ami sokaknak nem tetszett. Verstappen ennek ellenére óvatosan és szűkszavűan nyilatkozott, nem akart örömünnepbe kezdeni.

Eddig jó. Minden elég jól működött, sok kört tettünk meg, emiatt boldog vagyok, de ez csak az első nap, úgyhogy nem tudok sok mindent mondani.”

A helyszínre délutánra megérkező Christian Horner csapatfőnök sem akart elhamarkodott kijelentéseket tenni, de azért megdicsérte a Hondát, mondván

még soha egyetlen motort sem sikerült egyből ilyen jól a kasztnihoz igazítaniuk.

Az élmezőnyben sem lehet messzemenő következtetéseket levonni a látottakból, a középmezőnyben azonban még ennél is kuszább a kép, egy biztos, a 2018-as kasztnival, idei aerodinamikai elemekkel köröző Racing Point nem lehet boldog, ugyanis csak 30 kört tett meg Sergio Pérezzel a volánnál. Annál jobban örülhet a Sauber, amely a fentebb taglaltak szerint Räikkönennel 114 körig jutott, sokan pedig a mezőny egyik sötét lovának tartják a merész, a tesztre kicsit finomabbra vett fejlesztései miatt.

Verstappen elégedett volt, de még nem mert örülni - GALÉRIAForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A McLaren a tavalyi tesztelést alapul véve mindenképpen örülhet, Carlos Sainz 119 kört pakolt az idei autóba, egy nap alatt többet ment, mint 2018-ban Alonso az első négy tesztnapon összesen, egy apró műszaki hiba azonban kissé hátráltatta őt délután. Második helyét a délutáni időmérő szimulációnak köszönheti, amelyet a C4-es keveréken teljesített, ezt rajta kívül csak a 6. helyen záró Danyiil Kvjat próbálta ki. Romain Grosjean Haasszal elért harmadik helye is csalóka, habár ő ezt eggyel keményebb keveréken érte el, mint Sainz. Csak a köridőket nézve a Renault lehetne a legcsalódottabb, a franciák azonban szintén nem a gyorsaságot helyezték előtérbe, bemutatkozott a csapatban Daniel Ricciardo, aki délután vette át Nico Hülkenberg helyét, ketten együtt 109 kört teljesítettek.

Ricciardo első hivatalos fellépésén van túl a Renault-valForrás: NurPhoto/Andrea Diodato

„Nem emlékszem, [hogy milyen volt a tavalyi szezon kezdete], de úgy érzem, hogy most talán jobb volt – nyilatkozta Hülkenberg. – Az egész csapat, a minőség évről évre fejlődött, a mostani pedig a legjobb, amit a Renault-nál láttam, a fejlődés tehát látszik. Eléggé hasonló az érzés, az aerós srácok jó munkát végeztek, a leszorítóerő nagy részét visszanyerték. Sokkal nagyobb az autó légellenállása a nagyobb szárnyak miatt [ezért nehéz meghatározni, hogy milyen jó az új motor], valamint a motorerőt sem tekertük fel, ez még egy ideig nem is fog megtörténni, ezért kicsit korai összehasonlítani. Nem vagyok benne biztos, hogy könnyebb lesz előzni, de ezt megmondani is korán van még, ma reggel nagyon rövidnek tűntek a féktávok, nincs sok hely versenyezni egymással, de szerintem várnunk kell még ahhoz, hogy lássuk mi a helyzet.”

A tesztelés kedden reggel 9 órától folytatódik Barcelonában, a Ferrarinál bemutatkozik Charles Leclerc, a Mercedesnél ismét Hamilton és Bottas lesz szolgálatban, míg a Red Bullban Pierre Gasly érkezik Max Verstappen helyére.

Az első tesztnap eredményeiForrás: Pirelli
GPHírek
08:33

Indul újra az F1-es körforgás!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai F1-es tesztelés első etapjának első napján! Mától csütörtök estig ismét akcióban az F1 mezőnye az új autókkal és új pilótákkal, percről percre tudósításainkban igyekszünk minél többet megmutatni a felkészülésből!

GPHírek
08:34

Ezekre vagyunk ma kíváncsiak

Az év első tesztnapján rengeteg a megválaszolandó kérdés, ezek egy része még a nyolcnapos menet után is az marad, de akad néhány, amelyek már ma is körvonalazódni kezdenek.

Folytatódik-e a gyári istállók kiváló megbízhatósága, és várhatók-e napi 100 kör fölötti futásteljesítmények a Mercedestől, a Ferraritól, a Renault-tól?

Sikerült-e hosszabb távon is működőképes egységgé gyúrni a Red Bull-Hondát?

Melyik gyártó motorjai futnak majd többet? A két autóval kiálló Renault vagy a szintén kétcsapatos Honda?

Akad-e váratlan műszaki hiba valamelyik istállónál, és a Williamsen kívül lesz-e csapat, amelyik sok időt veszít javítás miatt?

Mennyire titkolóztak a csapatok a bejáratás és a bemutató során, mikor kezdenek extrém újításokat bevetni?

GPHírek
08:34

Mik ezek a hatalmas szárnyak az autókon?

Gyökeres szabályváltozások nincsenek az idén, de az aerodinamikába alaposan belenyúltak a szabályalkotók. Az új regulákat itt tekintettük át.

GPHírek
08:42

Visszaváltoztatták a Red Bullt a tesztelésre

Korai volt az örömünk, a bejáratásra készített, látványos külső már ismét a múlté - Galéria!Forrás: Thomas Butler / Red Bull Content Pool
GPHírek
08:44

Bemutatkozott az Alfa Romeo 2019-es autója is

A festés terén itt sincs nagy változás, az autón annál inkább. A Sauberből lett Alfa Romeo izgalmas 2019-es modellt mutatott be.

GPHírek
08:46

Csodás az idő Barcelonában

Tavaly a hó is esett, ma viszont az évszakhoz képest remek az időjárás, délután akár 14 fok is lehet a levegő hőmérséklete, a csapadékra pedig az első négy nap során elenyésző az esély.

GPHírek
08:53

Ők kezdik a tesztelést

Íme a csapatok hétfői névsora:

Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen
Renault: Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo
Haas: Romain Grosjean
Racing Point: Sergio Pérez
McLaren: Carlos Sainz
Alfa Romeo: Kimi Räikkönen
Toro Rosso: Danyiil Kvjat
Williams: Kihagyja a tesztnapot

GPHírek
08:55

A Haas is megmutatta idei F1-es autóját

Lehullt a lepel a Haas új autójáról isForrás: AFP/Lluis Gene

Angliában korábban csak egy tavalyi autó átfestett változatát állították ki, az interneten megjelentetett renderekből pedig nem sok derült ki. Ez az amerikai istálló idei autója!

GPHírek
09:01

Zöld zászló!

Szabad a pálya Barcelonában, elindult az idei F1-es tesztelés! Az első autó a pályán a Mercedes, Valtteri Bottasszal a volán mögött.

GPHírek
09:04

Vettel és Grosjean is a pályán

Többen is megkezdik az installációs köreiket, de nem olyan korán, mint Bottas: A Mercedes erődemonstráció gyanánt már a zöld zászló előtt kiküldte a finn pilótát a bokszutcába. A Ferrarin is megfigyelhető a különleges lyuk a szárnyon, mint az Alfán.

GPHírek
09:06

Az F1 TV szerencsére nem indul az idén

Ha csapat lenne, az F1 TV úgy járna, mint a Williams, ami nem készült el az F1-es autójával. Élő közvetítést ígértek, de az egyelőre nem működik, sőt, dacból azt mondja, hogy nincs internetkapcsolat. Ezt magabiztosan tudjuk cáfolni.

GPHírek
09:08

Räikkönen máris a kavicságyban!

A finn pilóta miatt piros zászló van érvényben, előtte Bottas két mért kört is futott, 1:28.515-tel és 1:27.163-mal, a többiek visszatértek a garázsba.

GPHírek
09:11

Räikkönen az 5-ös kanyarig jutott

Már zajlik az Alfa Romeo kiemelése, az autó látszólag egyben maradt.

GPHírek
09:14

Így indult útnak a Mercedes és a Renault

 

Räikkönen autója közben felkerült a trélerre, és már úton van a garázs felé, nemsokára ismét szabad lehet a pálya.

GPHírek
09:19

Hogyan dekódoljunk álcafestést?

A Red Bullhoz hasonlóan az Alfa Romeo is álcafestéssel szerepelt a bejáratáson, de a profik eszén és szemén nem tudtak túljárni. A versenyautók és csapatok arculatának tervezésére szakosodott Vanuf Art Design szakértői megfigyelték, hogy melyek a főbb motívumok, amelyeket a bejáratáson még leplezni próbáltak. Az autó egyébként – ahogy erre a kommentekben is rámutattak – erősen emlékeztet az N.Technology korábbi WTCC autóinak megjelenésére is, bár a fekete szín helyett maradt a Sauberre emlékeztető fehér.

Jobban járt volna a Williams is, ha őket bízza meg az idei autó dekorálásával, akkor nem egy tubus fogkrémre emlékeztetne az FW42-es, bár nekik most alighanem ez a legkisebb problémájuk.

GPHírek
09:20

Ismét szabad a pálya!

Még pakolnak az Alfánál, ezért a bokszban sárga zászló van érvényben, de a pálya már szabad. Bottas és Kvjat hajtott ki először, a Mercedesen aerodinamikai mérőkeret van.

GPHírek
09:22

Vettel neon sisakkal kezd

Kísérletet sem teszünk arra, hogy ezt a darabot elhelyezzük Sebastian Vettel sisakkollekciójában, mindössze megjegyezzük, hogy Vettel ezzel a rikító festéssel kezdte meg a szezont.

GPHírek
09:26

Bottas megint javított az eredményén

A Mercedes pilótája a sárga, C3-as keverékű gumival megy, 1:25.163-at, majd 1:24.381-et ért el. Sainz is megjelent a McLarennel, ő a piros C4-essel 1:26.455-tel kezdett.

GPHírek
09:28

Ön sem érti a gumikat?

Nem csodáljuk, próbálunk segíteni. Az idén a hét helyett öt keveréket használhatnak a pilóták, de ezeket csak háromféle színnel jelölik. A spektrum két végén a leglágyabb és a legkeményebb keverékű gumikon nincsenek csíkok az oldalfalon.

A gumiskála 2019-benForrás: Pirelli
GPHírek
09:30

Bottas máris 10 körnél jár

A finn pilóta nem hajtja szét a Mercedest, de egyelőre erre még nincs is szükség, hiszen méréseket végez a mérnökök számára. Az viszont jó jel, hogy a piros zászló ellenére már 10 körnél jár, míg a többiek jellemzően még csak installációs köröket futnak. Ismét előkerült Hülkenberg is a Renault-val.

GPHírek
09:32

Így fest egy kör Barcelonában

A Renault kiadott egy látványos fedélzeti kamerás videót, amelyen Daniel Ricciardo egy köre látható Barcelonában az új RS19-essel.

GPHírek
09:35

Vettel a pályán, Hülkenberg mért köröket fut

Ismét felbukkant a Ferrari a pályán, közben Nico Hülkenberg egy kezdeti, 1:28-as kör után 1:25.413-ra gyorsult, és a 6. körét futja. Bottas közben 11 körrel a háta mögött levonult a pályáról.

GPHírek
09:40

Vettel erős körrel az élre állt

Hülkenberg futott egy 1:24.365-öt a C3-as gumikkal, aztán jött Vettel és a tavalyi első napi legjobb kört másfél másodpercre megközelítve 1:21.748-ra módosította a mércét. 

GPHírek
09:44

Vettel alaposan elfékezte magát

Nem látni pontosan, de a Ferrari valószínűleg a C2-es gumival megy, biztosan az egyik fehér jelzésű keverékkel. Sainz közben a C3-as sárgát kapta. Az alábbi képek korábban készültek, jól láthatók a hátsó szárnyról leváló légáramlatok.

GPHírek
09:45

Megmutatta magát a Racing Point is

Bemutatót nem tartottak az új autónak, de a pályára lépés alkalmával már nekik is fel kell fedniük az új autójukat.

GPHírek
09:48

Vettel már a tavalyi legjobb kört ostromolja

Pontosabban, a tavalyi legjobb első napi eredményt. A német pilóta 1:20.920-nál jár, Bottashoz hasonlóan 11 kört megtéve. 

A Ferrari szerint másfél másodpercnyi veszteséget okoznak az új szabályok, ezt is ellensúlyozniuk kell, minél hamarabb. Érdekes lesz látni, hogy az idei első tesztnapon sikerül-e gyorsabb kört futni a tavalyi első napnál, akkor a Red Bull (Daniel Ricciardo) 1:20.179-es eredménye volt az etalon, még Renault-motorral. Az előszezoni tesztelés legjobb körét Sebastian Vettel futotta 1:17.182-vel, a tavalyi pole pozíciót Lewis Hamilton szerezte meg Mercedesszel, 1:16.173-mal.

GPHírek
09:49

Raikkönen újra pályán az Alfával

A korai rövidzárlata után a 2. helyen halad 1:21.566-tal Sainz és Hülkenberg előtt. Eddig összesen 5 pilóta futott mért kört.

GPHírek
09:53

Visszatért a Ferrarihoz az elgázolt szerelő

Francesco Cigarini a tavalyi Bahreini Nagydíjon szenvedett lábtörést, amikor Kimi Räikkönen vétlenül elütötte őt a kerékcsere után. Az olasz szerelőnek Fernando Alonso és a paddock több tagja is mielőbbi gyógyulást kívánt. A rehabilitáció tavaly decemberig tartott, a mosolygós munkatárs sok megpróbáltatás után ma dolgozik először újra a pályán.

GPHírek
09:55

Grosjean is megjárta a kavicságyat

A francia pilóta az idén sem marad adós a vezetői hibákkal, most a 3-as kanyarban vesztette el uralmát az autója fölött, a kavicságyba csúszott, de vissza tudott térni a garázsba.

GPHírek
09:58

Mondjunk valami jót is az F1 TV-ről

Noha az androidos applikációban nem akart elindulni a közvetítés, böngészőben remekül működik, és a rendező is résen van. Grosjean megcsúszása után rögtön bevágták a tavalyi Spanyol Nagydíjon történt rajtbalesetet, ami pont ugyanott történt, Grosjean részvételével.

GPHírek
10:03

Vettel vezet az első óra végén

Így állt a sorrend az első 60 perc után:

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:20.920, 12 kör
2. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:20.945, 10 kör
3. Carlos Sainz (McLaren), 1:22.348, 10 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:24.365, 9 kör
5. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:24.381, 12 kör
6. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), idő nélkül, 5 kör
7. Romain Grosjean (Haas), idő nélkül, 3 kör
8. Max Verstappen (Red Bull), idő nélkül, 1 kör
9. Sergio Pérez (Racing Point), idő nélkül, 1 kör

GPHírek
10:06

Vettel megpördült az utolsó kanyarban

A német pilóta a bokszbejárat mellett pördült meg a Ferrarival, de az autó nem sérült meg. Folytatni tudta az útját.

GPHírek
10:10

Furcsán alakul a csapatok eddigi programja

Bottas autóján lehetett látni a jellegzetes aerodinamikai mérőkereteket, és néhány istálló használt flow-vis festéket is, de egyelőre nagyjából mindenki úgy dolgozik, mintha egy átlagos szabadedzés lenne, gyűjtik a kilométereket az autókba. 

A tesztnapok során ettől függetlenül várhatóan gyakran fogjuk látni a jellegzetes, „kerítésnek" csúfolt aerodinamikai mérőkereteket és a szivárvány színeiben pompázó, ún. flow-vis festéket. A mérőkereteken pitotcsöveket helyeznek el, hogy az autó körül áramló levegő nyomását mérhessék, a flow-vis pedig fluoreszkáló por és paraffin keveréke, ami a légáramlatok mintázatát segít láthatóvá tenni.

GPHírek
10:13

Látványos jelenség a pályán az új Ferrari

GPHírek
10:17

Verstappen az apukájával beszélget

Nem ül az autóban, a sisakja sincs a fején, a garázs a jól ismert paravánokkal van eltakarva. A Red Bull ma eddig összesen egy kört tett meg.

GPHírek
10:22

Pérez elkezdett rendes köröket futni

A Racing Point autója a 3. helyre ugrott az időtáblázaton, miközben Vettel visszatért a bokszba (majd egy rövid megállás után ment is tovább), összesen 23 körrel a háta mögött. Pérez 1:21.850-et ért el, javított Hülkenberg is 1:24.365-re.

GPHírek
10:24

A Honda eddig 8 körnél jár

A japánok két csapatának autói, a Red Bull és a Toro Rosso eddig összesen 1+7 kört tett meg, ennél kevesebbet ma csak a Haas futott. Nem tudjuk, mi a tétovázás oka, de gyanús, hogy megint a hondás autók váratnak magukra.

GPHírek
10:28

Nincs fűtés a Mercedesnél

A világbajnoki címvédő Mercedes új motorhome-ot avat Barcelonában, Toto Wolff csapatfőnök nemrég elmondta, egyelőre a legnagyobb problémájuk, hogy elromlott a fűtés. Az autó teljesítményéről nem akart nyilatkozni.

GPHírek
10:30

Az első képeink Barcelonából

A nap során többször frissítjük galériánkat a legfrissebb fotókkal a barcelonai tesztről.

Räikkönen halad volt csapattársa, Vettel előtt - Galéria!Forrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
10:33

Megjelent Verstappen is a pályán

Még korán reggel ment egy installációs kört, most a sárga jelű abronccsal küldték ki a pályára. Rögtön a DRS-t nyitogatja, lehet, hogy odacsap a lovak közé. Elsőre az utolsó szektorban elmért egy féktávot, és a régi nyomvonalon tért vissza a pályára.

GPHírek
10:34

Kvjat is futott mért kört

Megvan a Honda idei első mért köre, a visszatérő Danyiil Kvjat 1:25.840-nel kezd, egyelőre csak a 8. helyre elég, a kör nélküli Verstappent megelőzve.

Bottas is jön vissza a pályára a sárga abronccsal, rajtgyakorlattal kezd.

GPHírek
10:37

Sainz és Kvjat is javított

Pedig utóbbit pont most előzte meg Bottas a pályán. Sainz feljött a 3. helyre Pérez elé 1:21.403-mal, Kvjat egyelőre a 6. helyezett 1:22.985-tel, megelőzve a korábbi listavezető Bottast.

GPHírek
10:41

Bottas visszaelőzte Kvjatot az időtáblázaton

A finn pilóta 1:22.637-re gyorsult, ez erősen középszerű idő, de valószínűleg nem siette el a körét. Sainz ismét kint van a csíkos, fehér gumival.

GPHírek
10:44

Megvan a Red Bull-Honda első mért köre

Max Verstappen 1:23.179-cel kezdett, majd 1:21.808-cal folytatta a felkészülést, ez most az ideiglenes 5. helyre elég. Ő 6 körnél jár, Kvjat 12-nél.

GPHírek
10:46

Elúszni látszik a Williams keddi napja is

Az Autosport szerint a Williams autója még mindig Angliában van, vagyis legkorábban kedd reggelre tudna Barcelonába érni. Kérdés, hogy az FW42 kedden képes lesz-e pályára lépni.

GPHírek
10:53

Sainz 25 kör fölött

Jó kezdés a McLarentől, tavaly ilyenkor már megjárták a kavicságyat, Sainz viszont arányosan jó úton jár a napi 100 körös futásteljesítmény felé. Közben a Red Bull kitett egy rövid videót Verstappen mai első métereiről.

GPHírek
10:56

Piros zászló!

Grosjean autója megállt a pályán az utolsó sikánban, ez szinte biztosan műszaki hiba lesz a Haasnál. Füst vagy olajfolt nem látható.

GPHírek
11:00

Az állás 2 óra után

Minden pilóta megtett már mért kört a délelőtt során, két piros zászló volt eddig, de Räikkönen a kicsúszása után vissza tudott térni, Grosjean autóját most takarják le, a Haasnál javításra kell számítani.

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:20.920, 26 kör
2. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:20.945, 21 kör
3. Carlos Sainz (McLaren), 1:21.403, 25 kör
4. Romain Grosjean (Haas), 1:21.500, 12 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:21.808, 9 kör
6. Sergio Pérez (Racing Point), 1:21.850, 6 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:22.637, 12 kör
8. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:22.985, 12 kör
9. Nico Hülkenberg (Renault), 1:23.665, 17 kör

GPHírek
11:06

Máris nagy szívás a szezon az ingázóknak

Sokan vágynak az F1 utazó életmódjára, ami kétségtelenül vonzó, de ez együtt jár a lehető legnagyobb szívás lehetőségével is, amikor a légitársaság elhagyja az ember poggyászát. A Vueling Airlines rögtön az év elején emelte a tétet, és egyáltalán nem pakolta be az utasok csomagjait a repülőgépbe, számolt be Jonathan Noble, a Motorsport Network tudósítója.

GPHírek
11:15

10 perc szünet után szabadult fel a pálya

Az elmúlt 4 perc során Vettel és Verstappen sajátította ki a pályát, de csatlakozott hozzájuk Hülkenberg is, mindhárman viszonylag közel haladnak egymáshoz. Fél pályával arrébb Pérez is rója a köröket.

GPHírek
11:16

Vettel már egy másodperccel gyorsabb a tavalyi legjobb körnél

A német pilóta fokozta a tempót, 1:19.137-tel növelte az előnyét az élen. A köridőknek nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, de ő az első, aki 1:20 alá jutott ma, ráadásul 1 másodperccel gyorsabb a tavalyi első tesztnap legjobb körénél.

GPHírek
11:19

Megvan a hiba a Haasnál

A benzinpumpa romolhatott el, az üzemanyag-nyomással akadt gond a Haasnál.

GPHírek
11:23

Íme Räikkönen reggeli megpördülése

Ez még a legelső körben történt, a finn pilóta és az Alfa azóta gond nélkül üzemel Barcelonában.

GPHírek
11:26

Bottas komótos tempóban köröz

A Mercedes pilótája 1:22.500-val egyelőre a 8. helyezett, a pályán most láthatóan lassan megy. Nem úgy Sainz, aki nyomja a McLarennek, az autó bal első futóművén flow-vis festékkel. 

GPHírek
11:28

Már meg is javult a Haas

Grosjean a piros zászló óta volt már a pályán, jelenleg a bokszban tartózkodik, de remélhetőleg nem súlyos a Haas problémája.

GPHírek
11:35

Érkezett egy autó a Williamshez

Egy letakart autót toltak be a Williams garázsába, úgy, mintha az lenne az új, de már az első szárnyon látni, hogy a tavalyi modell átfestett változatáról van szó. A csapatnál tehát úgy döntöttek, hogy mivel van egy új főszponzoruk, de nincs autójuk, ezért elhozzák a régit, de azt letakarják, hogy úgy nézzen ki, mintha ez lenne az új, de így nem látszanak a szponzorok.

GPHírek
11:38

Láthatóan hatalmas lett a DRS

Az idei szezon során már a korábbiaknál nagyobbra lehet nyitni a DRS-t a hátsó szárnyon, ezzel is próbálják segíteni, hogy a támadó autók kikerüljék, megelőzzék az előttük haladó ellenfelüket. Vettel autóján már látható, milyen hatalmasra nyílik a hátsó szárny, amikor aktív a DRS.

GPHírek
11:46

Vettel már 1:19 alatt jár

A többiektől eltérő programot futhat a Ferrari, Vettel már 1:18.425-nél jár, ami bő másfél másodperccel, inkább 1,8-cal gyorsabb a tavalyi legjobb időnél, ráadásul keményebb gumikkal megy. Verstappen is kezd lendületbe jönni, 1:20.174-gyel feljött a 2. helyre, ami szinte azonos Daniel Ricciardo tavalyi legjobbjával, szintén a Red Bull színeiben.

GPHírek
11:47

Vettel etapja ráadásul nem volt rövid sem

A német pilóta hétkörös etap során érte el a mostani, 1:18.425-ös körét, tehát nem csupán egy mért kört teljesített egy időmérő-szimuláció alkalmával.

GPHírek
11:53

A Honda vezeti a traffipax-listát

Verstappen volt a leggyorsabb a célegyenes végén kijelölt mérési ponton.

GPHírek
11:57

Bottas kezd visszakapaszkodni

A finn pilóta az elmúlt percekben rákapcsolt, és 1:20.285-tel feljött a 3. helyre, de ez még mindig majdnem 2 másodperccel lassabb Vettel tempódiktáló eredményénél.

GPHírek
12:04

Az állás délidőben

Miközben az angolok már (az időeltolódás miatt) az ebédszünetet várják, még van egy óra a "délelőtti" etapból. Így állt a helyzet délben:

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.425, 46 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:20.174, 35 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.285, 39 kör
4. Sergio Pérez (Racing Point), 1:20.652, 12 kör
5. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:20.945, 24 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:21.230, 34 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:21.500, 12 kör
8. Nico Hülkenberg (Renault), 1:21.633, 39 kör
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:22.985, 12 kör

GPHírek
12:09

A kilométerekkel sokan jól állnak

Bár még nem jutottunk el az első tesztnap feléig sem, ha így marad a helyzet, akkor a Ferrari, a Mercedes és a lassú kezdés után a Red Bull-Honda is örülhet. Egyelőre 35-46 kört tettek meg, és várhatóan délután, a hosszabb etapok miatt még több összejön majd, így bő másfél versenytáv is összejöhet majd az első napon. A Racing Point, a Haas és a Toro Rosso egyenként 12 köre azonban kevés.

GPHírek
12:15

Vettel 1:20 alatti köröket fut

A német pilóta a sárga jelzésű gumikkal fut hosszabb etapot, a feliratok szerint tartósan az 1:19-es tartományban halad. Egy rövid bokszkiállás erejéig megszakította az etapját, állítottak az első szárnyán, aztán ment is tovább.

Sainz nemrég javított 1:20.430-ra, a McLaren bal elejét bekenték flow-vis festékkel.

GPHírek
12:23

Vettel és Räikkönen az élen

Ismerős, igaz? Nos, ezúttal már kicsit más a helyzet a német pilóta maradt a Ferrarinál, a finn pedig az Alfa Romeo versenyzője lett, de a mélyvörös-fehér autó is szoros rokonságot ápol a maranellói paripával. Räikkönen 1:20.160-nal a 2. helyezett.

GPHírek
12:24

Lerobbant a Red Bull?

Verstappen éppen kihajtott volna a bokszból, de megállt az autója, majd sárga zászló kíséretében visszatolták. Lehet, hogy műszaki hibát észleltek, de akár az is, hogy nem rögzítették rendesen a kerekét.

GPHírek
12:27

Egy képen az összes idei első szárny

Hozzá sem kell tenni, hogy a Williams nélkül. 

Az idén ez az alkatrész változott meg a leginkább, ráadásul szigorú szabályok vonatkoznak rá, így a tervezők keze eléggé meg volt kötve. Mégis előálltak különböző megoldásokkal.

GPHírek
12:29

Pérez is rákapcsolt, ő is bejutott 1:20 alá

A mexikói pilóta a Racing Point-Mercedesszel megy, 1:19.944-re gyorsult, 18 kör megtétele után. Pérez láthatóan szokja még, hogy a DRS mérete és hatékonysága megváltozott, a 3-as szektorban a kanyarlevágásnál gyakran elfékezi magát.

GPHírek
12:32

Elindult a Red Bull, megy a Toro Rosso is

Mindkét Honda-motoros autó elhagyta a bokszot, Max Verstappen autója némi dorgálás után indult el, majd a Toro Rossót hajtó Danyiil Kvjat udvariasan megvárta őt a rajtgyakorlattal. Kevesebb, mint fél órájuk van a délelőtt során.

GPHírek
12:37

Újra benépesült a paddock

Nem véletlenül igaz a közhelyes mondás, hogy a Forma-1 igazi száguldó cirkusz. Már a tesztelés első napján úgy fest a paddock, mint bármelyik versenyhétvégén.

GPHírek
12:39

Vettel, a 0.007-es ügynök

A Ferrari versenyzője 0,007 másodperccel javított a korábbi legjobbján, továbbra is vezet, most már 1:18.418-cal. 60 körnél jár, és még van 20 perc az ebédszünetig.

GPHírek
12:44

Vettel tovább faragja a legjobb köridőt

A négyszeres világbajnok kihasználja a szünet előtti utolsó köröket, 1:18.161-re gyorsult a Ferrarival. Már 64 körnél jár, mindjárt meglesz neki egy versenytáv, de előtte még visszatér a bokszba.

GPHírek
12:54

Egyszerre hét autó volt a pályán

Csak Vettel és Pérez várakozott a bokszban, mielőtt Verstappen is visszatért. Az istállók próblják kihasználni az utolsó "délelőtti" perceket.

GPHírek
13:06

Vettel zárta az élen a délelőttöt

A német pilóta bő egy versenytávot megtett, és a körülményekhez képest remek tempóval kezdte a délelőttöt. 

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.161, 72 kör
2. Sergio Pérez (Racing Point), 1:19.944, 20 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.127, 69 kör
4. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:20.160, 46 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:20.174, 52 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:20.430, 56 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.980, 64 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:21.500, 18 kör
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:21.732, 35 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault), idő nélkül, 0 kör
11. Lewis Hamilton (Mercedes), idő nélkül, 0 kör

GPHírek
13:17

Így indult a reggel Barcelonában

Bottas és Sainz már szinte tűkön ült, hogy kihajthassanak a pályára. A délelőtt krónikáját percről percre tudósításunkban olvashatja!

GPHírek
13:23

Szerdáig nem láthatjuk a Williamst

Claire Williams csapatfőnök-helyettes közleményt adott ki, amiben megerősítette a gyanút, hogy tovább csúszik a Williams FW42-es építése, így az autó a leghamarabb szerdán léphet pályára Barcelonában.

"Most már az a valószínűbb, hogy szerdáig nem leszünk olyan helyzetben, hogy pályára lépjünk. Ez nyilvánvalóan hihetetlenül nagy csalódás, de sajnos ebben a helyzetben vagyunk. Amint képesek leszünk rá, pályára visszük az FW42-est." 

GPHírek
13:38

Újabb képeink a galériában

Sainz az új McLarenben - Galéria!Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
GPHírek
13:46

Hamilton is munkába áll

Két csapat változtat a pilótafelállásán a délutáni szakaszra, a Renault-nál Nico Hülkenberget Daniel Ricciardo váltja, míg a címvédőnél Valtteri Bottas adja át a helyét az ötszörös világbajnok Lewis Hamiltonnak.

GPHírek
13:50

10 perc és folytatják

Hamarosan véget ér a hivatalos ebédszünet Barcelonában, 14 órakor újra zöldre vált a lámpa a bokszutca végén, a csapatok pedig megkezdik második 4 órás etapjukat az első tesztnapon.

GPHírek
13:58

Hülkenberg meglepődött

Kötelezettségei végeztével a média rendelkezésére állt a Renault német versenyzője, de nem számított rá, hogy ennyi újságíró fogja várni. „Azt hiszem, jobb, ha hozzászokom ehhez” – mondta a Daniel Ricciardo érkezése miatt a csapat körül megnőtt felhajtásra utalva.

GPHírek
14:00

Zöld jelzés!

Kezdetét vette az első tesztnap második, 14 órától 18 óráig tartó etapja, a csapatok azonban a jelek szerint még nem végeztek az ebéddel, senki sem sietett ugyanis ki a pályára.

GPHírek
14:06

Magányosak a Williams pilótái

George Russell a bokszutca falának dőlve nyomkodja a telefonját, ma felváltva vezetett volna Kubicával, az autója azonban nem érkezett meg. Amennyiben a csapat szerdán meg tudja kezdeni a munkát (még ez sem biztos), kérdés, hogyan alakul a beosztása, esetleg változtat-e az előre eltervezett menetrenden, amely szerint a tesztpilóta Nicholas Latifi is lehetőséget kapott volna a héten.

GPHírek
14:10

Vettel az első fecske

Úgy tűnik, délután is a Ferrari szeretne a legszorgalmasabb lenni, nem elég, hogy délelőtt ők tették meg a legtöbb kört, délután is ők hajtottak először a pályára. Vettel a kör végén visszajött, áthajtott a bokszutcán, majd elvégzett egy próbarajtot. Lehet, hogy a vörösök most vágtak neki egy versenyszimulációnak?

GPHírek
14:14

A Ferrari már versenyt szimulál?

Vettel nem tért vissza a próbarajt után, és már zsinórban negyedik körét futja. Forgás közben nehéz megállapítani, hogy a C2-es, vagy a C1-es (legkeményebb) keverék van-e az autóján, mi utóbbira tippelünk.

GPHírek
14:18

Titkolózhat az Alfa Romeo

Az éles szemű helyszíni szakértők szerint az Alfa néhány helyen visszavett, és kevésbé extrém megoldással kezdte meg a tesztet, mint amilyenekkel a múlt heti fioranói bejáratást végezte. Ennek több oka is lehet, elképzelhető, hogy inkább biztosabb alapokkal akarnak kezdeni és csak fokozatosan pakolják fel az extrém elemeket, de az is előfordulhat, hogy pusztán nem szeretnék kijátszani minden lapjukat a riválisok előtt.

GPHírek
14:20

Vettel messze a legjobbjától

Most már szinte biztosan kijelenthetjük, hogy a szezon első versenyszimulációját futja a német, ami a tesztelés első napján mindig pozitívumnak számít. A délelőtti 1:18.1-es körétől messze elmarad, stabilan 1:22 fölötti időket autózik a sok üzemanyag miatt.

GPHírek
14:25

Hamilton a pályán

A Mercedes versenyzője ebben a pillanatban megkezdte a tesztelést és csatlakozott az eddig magányosan köröző Vettelhez, összesen 9 világbajnoki cím van tehát jelenleg a Circuit de Catalunya aszfaltján.

GPHírek
14:28

Hamilton óvatosan kezd

1:27-es kört futott elsőre a C2-es gumikon, Vettel nem sokkal mögötte van a pályán.

GPHírek
14:33

Megvolt Vettel és Hamilton első idei találkozása

A Mercedes britje elfékezte magát a hátsó egyenes végén, amitől Vettel utolérte, Hamilton azonban nem akadékoskodott, udvariasan félreállt a Ferrari elől.

Hamilton elengedi VetteltForrás: F1 TV
GPHírek
14:36

Vettel kijött a bokszba

15 mért kört tett meg egyhuzamban, utolsó körében 1:22.1-et ment, jelenleg a bokszban van, kérdés, hogy folytatja-e a versenyszimulációt.

GPHírek
14:37

Hamilton egyelőre utolsó

Legalábbis azok között, akik futottak mért kört, Ricciardo ugyanis még adós vele. A Mercedes pilótája 1:24-6-nál tart, ezzel még a tabellán közvetlenül előtte álló Kvjattól is közel 3 másodpercre van.

GPHírek
14:40

Újabb autó jelent meg

Egyelőre csak a Ferrari és a Mercedes adott életjelet magáról délután, most azonban a Racing Point is úgy döntött, hogy eleget ebédelt, és kiküldte Pérezt.

GPHírek
14:43

Mitől fénylenek így a gumik?

Szemfüles olvasóink akár már ki is szúrhatták egyes képeken a galériánkban, hogy új állapotukban feltűnően fényesek a Pirelli abroncsai. A választ egy új öntőforma jelenti, a gyártó egy vékony réteggel vonja be a gumikat, hogy ne ragadjanak bele az öntőformába. A Pirelli szerint mindez hamar lekopik, és nem befolyásolja a teljesítményt, vagy a gumik felmelegítését.

GPHírek
14:45

Räikkönen csatlakozott Pérezhez

Az Alfa Romeo és a Racing Point vette át a stafétát a Ferraritól és a Mercedestől, a finn a C2-es, a mexikói a C3-as keveréken köröz.

GPHírek
14:50

Vettelnek nyoma sincs

Versenyszimulációjának első etapja óta nem járt a pályán a Ferrari, 15 körös etapjának átlaga az egy lassabb kört nem számolva 1:22.291 volt. Räikkönen eközben 1:20 közepi időket fut a C2-es keveréken az Alfával.

GPHírek
14:52

Räikkönen javított

Alighogy leírtuk, hogy milyen köröket fut a finn, már oda is lépett a gázra és felülmúlta korábbi legjobbját, 1:20.047-tel Bottast megelőzve feljött a 3. helyre.

GPHírek
14:53

Vettel folytatja a versenyszimulációt

A C2-es, azaz a legkeményebbtől eggyel lágyabb keveréken köröz most a Ferrari négyszeres világbajnoka, ami megerősíteni látszik, hogy korábban a C1-es gumikat nyüstölte, forgás közben ugyanis azok egy kicsit kevésbé voltak fehérek.

GPHírek
14:56

Christian Horner is megjött

A Red Bull csapatfőnöke nem sokkal ezelőtt érkezett meg Barcelonába, azóta pedig már a garázsból figyeli civilben a történéseket. Pár perce Max Verstappen is megkezdte a délutáni munkát, jelentős mennyiségű aero festékkel az autója diffúzorán.

GPHírek
14:58

Piros zászló

Carlos Sainz alighogy elhagyta a bokszutcát, megállt a pályán. Tavaly télen rengeteg hasonló képet láttunk, akkor még Fernando Alonsóval... Természetesen félbeszakították a gyakorlást.

Carlos Sainz megállt a pályánForrás: F1 TV
GPHírek
15:04

Verstappen feljött másodiknak

Egy óra telt el az első tesztnap délutánjából, továbbra is Vettel vezet, de Verstappen közvetlenül a piros zászlós megszakítás előtt felzárkózott mögé. Három óra van hátra a leintésig.

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.161, 98 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:19.600, 57 kör
3 .Sergio Pérez (Racing Point), 1:19.944, 26 kör
4. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:20.047, 56 kör
5. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.127, 69 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:20.430, 57 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.980, 65 kör
8. Romain Grosjean (Haas), 1:21.500, 18 kör
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:21.732, 35 kör
10. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:24.634, 10 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault), idő nélkül

GPHírek
15:09

Hamilton és Vettel kint

Időközben újraindult a tesztelés, Sainz McLarenját sikeresen eltávolították a bokszkijáratból, jelenleg a Mercedes és a Ferrari világbajnoka van a pályán.

GPHírek
15:11

Hamilton javított

1:21.088-as köre már közelít ahhoz, amit a többiek futottak délelőtt, de még mindig csak a 8. helyre elég.

GPHírek
15:13

Ricciardo először Renault-ban

Noha egy filmforgatási napon már vezette új munkaeszközét, a tavaly még a Red Bullnál vezető ausztrálnak a mai az első hivatalos pályára lépése a franciák pilótájaként. Íme, ahogy kihajtott a garázsból.

GPHírek
15:15

Räikkönen a második

Verstappent hátrébb taszítva a finn bejött Vettel mögé egy 1:19.483-as körrel a C3-as keveréken. Hamilton 1:20.521-gyel már a hetedik.

GPHírek
15:23

Vettel már 100 fölött

Na nem a sebességet, hanem a körszámot tekintve, egészen pontosan 108-nál tart a Ferrari németje, aki továbbra is versenyt szimulál. Rajta kívül még senkinek sem sikerült átlépni a 100-as határt, sőt, még a 70 kört sem.

GPHírek
15:29

Lágyabb gumin a Ferrari

Vettel pár percre megszakította versenyszimulációját, amely minden bizonnyal utolsó etapjához érkezett, a német a C3-as keveréken jött ki a bokszból a korábban használt C2-es és C1-es helyett.

GPHírek
15:33

Már nem Kvjat az utolsó

Délelőtt nem villogott az orosz a Toro Rossóval, most azonban odatett egy 1:20.546-os kört, amivel egészen a 8. helyig jött előre. Ricciardo közben már 10 körnél tart a Renault-val, 1:21.659-cel egyelőre az utolsó helyen áll.

GPHírek
15:36

Tovább javított az orosz

1:19.901-gyel már a negyedik helyen áll a Toro Rossóval, rajta kívül Vettel, Verstappen, Pérez és Ricciardo van kint a pályán.

GPHírek
15:41

Megjavították a Haast

Romain Grosjeant a délelőtt óta nem láthattuk, úgy tűnik, a csapat kijavította az üzemanyagnyomással fellépő gondokat, és folytathatják a munkát. Csak Ricciardónak van kevesebb köre a franciánál, aki most érte el a 20 kört.

GPHírek
15:45

A McLaren is visszatért

Carlos Sainz bő háromnegyed órával azután, hogy lerobbant a bokszutca végén, ismét a pályán van. Egyelőre nem derült ki, hogy mi volt a baja.

GPHírek
15:48

Vettel 120 körön is túl

Eddig kifogástalan munkát végez a Ferrari, ennél jobb nyitónapjuk aligha lehetne. A Mercedes Bottas délelőtti és Hamilton eddigi délutáni köreit összeadva 97 körnél tart.

GPHírek
15:55

Vettel a bokszban

50 kört futott délután, a Spanyol Nagydíj 66 körös versenytávját figyelembe véve még 16 köre hátravan a versenyszimulációból, kérdés, azt teljesíti-e.

GPHírek
16:03

Két óra van hátra

Íme az állás két órával az első tesztnap leintése előtt. Noha a délután általában nem a köridők hajszolásáról szól, többen is javítottak az idejükön. Az egyértelműen látszik, hogy Bottas után Hamilton sem a minél gyorsabb körökre törekszik. A körszámláló Vettel neve mellett a legmegyőzőbb, a német 122-nél tart, miközben más továbbra sem ment még 100 fölé sem.

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.161, 122 kör
2. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.483, 75 kör
3. Max Verstappen (Red Bull), 1:19.600, 86 kör
4. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:19.901, 49 kör
5. Sergio Pérez (Racing Point), 1:19.944 30 kör
6. Romain Grosjean (Haas), 1:20.094, 30 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.127 69 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.135 37 kör
9. Carlos Sainz (McLaren), 1:20.430 66 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault) 1:20.980 65 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault), 1:21.659 15 kör

GPHírek
16:14

Horner: Gyorsak az új autók

A Red Bull csapatfőnöke nem akart messzemenő következtetéseket levonni az első napból, mindenesetre elégedett, hogy ennyi kört tettek meg, Vettel idejére pedig csak annyit mondott, hogy az új aerodinamikai szabályok láthatóan nem lassították le az autókat, ahogyan azt a Liberty szerette volna. Horner ezzel kicsit odaszúrt a jogtulajdonosnak, amely az előzések segítésére hozta az új szabályokat, amelyek a Red Bull szerint csak pénzkidobást jelentenek, egyébként nem lesz nagy hatásuk.

GPHírek
16:18

Vettel befejezheti a versenyszimulációt

A C3-as keveréken jelenleg 127 körnél tart, miközben utána Max Verstappen jön második legszorgalmasabbként 88 körrel. Ricciardo már közel 30 kört „pakolt” a Renault-ba, de továbbra is az utolsó helyen áll.

GPHírek
16:27

Grosjean is 1:20 alatt

A nehézkes kezdés után a nap vége felé kezd magára találni a Haas-Ferrari, Grosjean 1:19.940-et futott a C3-as keveréken, amivel feljött az 5. helyre. A sorrend Vettel, Räikkönen, Verstappen, Kvjat, Grosjean, Pérez, Bottas, Hamiltlon, Sainz, Hülkenberg, Ricciardo. 

GPHírek
16:30

Öten a pályán jelenleg

Vettel természetesen köztük van, 136 körnél tart, ha így folytatja, bőven 150 fölé mehet a nap végére. A Ferrari németje mellett Verstappen, Grosjean, Hamilton és Sainz vannak még kint.

GPHírek
16:31

Grosjean tovább javít

Már 1:19.802-nél jár a francia, mindössze 2 tizedre van már csak a 3. helyezett Verstappentől.

GPHírek
16:34

Még mindig gyorsul a Haas

Körről körre szorítja lejjebb a lécet a francia, legutóbb 1:19.651-et futott, de Verstappent még nem tudta megelőzni.

GPHírek
16:40

Jönnek a lágy gumik

Megszokott dolog az F1-es teszteken, hogy a nap utolsó előtti órájában azok, akik javítani akarnak a köridejükön, felpakolják az egyik lágyabb keveréket ehhez. A Toro Rosso Kvjattal most pontosan ezt játssza, az orosz a C4-es, piros oldalfaliú keveréken már előre is ugrott a 4. helyre 1:19.635-tel.

GPHírek
16:43

Verstappen is a százasok klubjában

A Red Bull is büszke lehet első Hondával töltött tesztnapjára, a Ferrari után ugyanis másodikként érte el egy versenyzővel a 100 kört. A csapatok között azért a harmadik, mert a Mercedes ezt már korábban megtette, Hamilton és Bottas külön-külön 57 és 69, együttesen 126 körnél tart.

GPHírek
16:50

Mi is lassan a százasok klubjába lépünk

A versenyzők mellett a GPhírek is lassan átlépi a százas határt, mi azonban nem a körök, hanem a galériánkba feltöltött képek tekintetében. Most 87-nél tartunk, de ígérjük, meglesz ma a 100! Az alábbi Lewis Hamilton-fotóra kattintva önök is megnézhetik mind a 87-et.

A képre kattintva GALÉRIA nyílik az első idei tesztnaprólForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
16:54

Nem nagyon feszegetik a határokat

Egyelőre senki nem akarja követni Danyiil Kvjat példáját, ami az időmérős köröket illeti, Vettel és Räikkönen is hosszabb etapon van éppen, rajtuk kívül még Sainz és Ricciardo van kint a pályán.

GPHírek
17:00

Jól megy a McLaren

A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull után a wokingiak a 4. csapat, amely átlépte a 100-as határt. Azok után, hogy a tavalyi tesztelés alatt kis túlzással többet álltak, mint amennyit mentek, ez mindenképpen biztató kezdet.

Carlos Sainz (McLaren)Forrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
17:04

Az utolsó órába léptünk

Már csak egy óra van hátra az első 2019-es tesztnapból, és nagyjából egyidőben azzal, ahogy az óra nagy mutatója átlépte a 12-t, Romain Grosjean feljött a második helyre a Haas-Ferrarival. Íme a sorrend az utolsó óra elején.

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.161, 149 kör
2. Romain Grosjean (Haas), 1:19.320 47 kör
3. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.462, 95 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:19.600, 101 kör
5. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:19.635, 58 kör
6. Sergio Pérez (Racing Point), 1:19.944 30 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.127 69 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.135 57 kör
9. Carlos Sainz (McLaren), 1:20.430 100 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault) 1:20.980 65 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault), 1:20.983 41 kör

GPHírek
17:14

Hamilton és Kvjat majdnem ütközött

Az ötszörös világbajnok volt kissé figyelmetlen, és nem állt félre időben a nyitott DRS-sel érkező orosz elől, aki a hátsó egyenesben bevetődött mellé. Szerencsére nem lett csattanás a dologból.

Forrás: F1 TV
GPHírek
17:16

Verstappen javított

1:19.426-ra javított, amivel lenyomta Räikkönent.

GPHírek
17:20

Hamilton és Kvjat megint egymásra talált

Ezúttal az ötszörös világbajnok szeretett volna elmenni a Toro Rosso mellett, de nem tudott. Mintha egy kicsit már Melbourne-ben éreznék magukat a srácok.

GPHírek
17:23

Sainz bejött Vettel mögé!

Az utolsó órára hagyta az időmérős kört a McLaren, amellyel Carlos Sainz 1:19.318-at repesztett a C4-es, piros oldalfalú keveréken, amit Kvjat után másodikként próbált ki. A második hely ugyan jól mutat, de ne felejtsük el, ez az idő 1,2 másodperccel lassabb Vettel délelőtti körénél.

GPHírek
17:28

Hamiltonék nem hagyják békén egymást

Remekül elvan Hamilton és Kvjat, előbbi megint megközelítette utóbbit, Hamilton azonban ezután elvette a gázt, mielőtt a Mercedes végignézhette volna, ahogyan miszlikbe aprítja a tartalék elemek hiányában aranyat érő alkatrészeket.

Forrás: F1 TV
GPHírek
17:38

Grosjean az új második

Az óra elején Carlos Sainz lépett fel Vettel mögé, de nem fog ott zárni, hacsak nem javít a hátralevő bő húsz percben, Romain Grosjean ugyanis egy 1:19.159-es körrel letaszította őt onnan. A Haason a C3-as keverék van fent.

GPHírek
17:43

Sainz megközelítette Vettelt

Csak biztatni kellett Carlos Sainzot, nem hagyta magát a spanyol, a C4-es keveréken visszavette a második pozíciót, ráadásul a második lett a mai napon, aki bement 1:19 alá, egészen pontosan 1:18.558-at autózott, amivel csak 4 tizedre van Vetteltől.

GPHírek
17:48

Más nem hajszolja az időket

Vettel valószínűleg egy kísérleti C3-as (jelöletlen oldalfalú) keveréken körözget, rajta kívül Räikkönen és Verstappen van csak a pályán, miközben lassan belépünk az utolsó 10 percbe.

GPHírek
17:56

Lassan csordogálnak az utolsó percek

Alighanem már marad így az állás, láthatóan senki nem tervez javítani az idején, hatan köröznek.

GPHírek
18:00

Piros zászló!

A nap végére Räikkönen még egyszer előcsalogatta a piros zászlót, a célegyenesben lehúzódva megállt a pályán. Elképzelhető, hogy az Alfa direkt fogyasztotta ki az autójából az üzemanyagot.

GPHírek
18:03

Ezzel vége is a napnak

Sebastian Vettel és a Ferrari zárt az élen, mögötte Sainz és Grosjean. Köszönjük a figyelmüket, hamarosan jelentkezünk a nyilatkozatokat is magában foglaló szöveges összefoglalóval, holnap reggel pedig folytatjuk élő közvetítésünket az előszezoni tesztelésről. Viszontlátásra!

1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.161, 169 kör
2. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.558, 119 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:19.159, 64 kör
4. Max Verstauen (Red Bull), 1:19.426, 128 kör
5. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.462, 113 kör
6. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:19.635, 76 kör
7. Sergio Pérez (Racing Point), 1:19.944, 30 kör
8. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:20.127, 69 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:20.135 81 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault) 1:20.980 65 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault), 1:20.983 44 kör

Még több bejegyzés