A Mercedes tehetsége ütközéssel segítette győzelemhez Hamiltont
2018. november 11. 17:50
Lewis Hamilton életében először nyert versenyt egy szezonban azt követően, hogy bebiztosította világbajnoki címét, e rossz statisztikája Brazíliában szakadt meg. Valtteri Bottas 5. helyével karöltve ez egyben azt is jelentette, hogy
a Mercedes megnyerte a konstruktőri világbajnokságot is, zsinórban ötödször.
A futamon sokáig lógott az eső lába, de nem eredt el, izgalmakból és látványos jelenetekből mégsem volt hiány, a győzelem sorsát is ilyenek döntötték el. De a Ferrarinak abba nem volt beleszólása, hiába várták előnyből a rajtot a gumik szempontjából a Mercedes bevallása szerint is.
Ott csúnyán visszaütött a hosszabb távon előnyösnek tűnő gumiválasztásuk: a Mercedesek átvették az első két helyet, míg a lágy keveréken induló Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egyaránt pozíciót vesztett, mire elhagyta az első kanyarkombinációt, bár a finn átmenetileg visszaelőzte Max Verstappent. A holland DRS nélkül, másodjára ragadta meg a 4. helyet, amivel nem elégedett meg, és a 4. kör elején Vettel mellé is bevetődött a célegyenes végén, ez újabb pozíciót eredményezett neki. A hibázó németet Räikkönen szintén megelőzte.
Verstappen Bottas után eredt, és a 10. körben kifékezte, a finn ezt már nem tudta levédekezni. Ekkor a 11. helyről rajtoló csapattársa, Daniel Ricciardo is 6. volt már, miután néhány kör alatt felfalta a középmezőny tagjait, és a Ferrarikkal együtt esett rá a 77-es Mercedesre, amelynek vezetője kínlódott, és 5 másodpercre leszakadt Hamiltontól.
A kerékcserével a Red Bull várt legtovább,
először Bottas (18. kör), aztán Hamilton (19.) érkezett, majd Vettel (27.) és Räikkönen (31.). Utóbbi rövid időre visszaesett csapattársa mögé, de a német elengedte, hogy a frissebb abroncsokkal folytassa Bottas kergetését, az előzés később sikerült is neki. "Nehéz volt előzni, sokáig tartott" – mondta Räikkönen.
Verstappen a 35. körben érkezett a szerelőkhöz, s bár Hamilton mögé tért vissza, nem kellett sok idő, hogy a jobb állapotú abroncson átvegye a vezetést. Az is segítette, hogy ő a lágy keverékre váltott, miközben a Ferrarik és a Mercedesek a közepesre.
Az 1. hely aztán egy váratlan fordulattal ismét Hamilton kezébe került:
a lekörözött Esteban Ocon ostoba módon megpróbálta visszaelőzni Verstappent a célegyenes végi kanyarkombinációban, amiből ütközés lett, oldalról eltrafálta a Red Bullt.
A dühös holland a középső ujját mutatta ellenfelének és káromkodott, miután egyenesbe állította az autóját és folytatta a 2. helyen. Az nyilván nem vigasztalta, hogy Ocont keményen megbüntették az ütközésért 10 másodperces stop&go-val.
"Nem tudom, mit mondjak. Mindent jól csináltam, átmasíroztam a mezőnyön, nagyszerűen ment az autó, de egy lekörözött idióta kilökött" – mondta.
Erre nincsenek szavaim.
A leintést követően a bokszban is összeakaszkodott a két pilóta, de komolyabb incidens nem történt. Ocon egyébként a Mercedes tehetségkutató programjához tartozik, de az csak szerencsétlen véletlen, hogy a manőverével hozzásegítette a győzelemhez a kisebb motorhibával küszködő Hamiltont – a világbajnok ugyanis a leintésig az élen maradt, Verstappen csak újból felzárkózni tudott hozzá a sérült padlólemezű autóval, még egy előzésre nem maradt kapacitása.
Räikkönen akkor ment el Bottas mellett, amikor Verstappen és Ocon ütközött, és a Mercedes pilótája Daniel Ricciardót sem tudta kordában tartani az 59. körnél tovább. Az ausztrál szintén jó tempót diktált a lágy gumin, s miután a 46. körben megelőzte Vettelt, úgy tűnt, talán ő is támadhat a győzelemért, de Bottas mögött túlságosan sok időt vesztett, és a dobogóra sem állhatott fel.
"Jól szórakoztam – ismerte el.
A célvonalon szomorú voltam, mert nem lettem dobogós,
de most már nem bánok semmit, mindent megtettünk." Miután az élmezőny végére csúszott, Vettel minden mindegy alapon bejött még egyszer kerékcserére, de ezzel is maradt a 6. helyen.
Romain Grosjean 8. és Kevin Magnussen 9. helyével a Haas néhány ponttal közelebb férkőzött a nullázó Renault-hoz a konstruktőri tabellán, de nem eléggé, a többi pontot pedig Charles Leclerc és Sergio Pérez markolta fel.
A futamot ketten adták fel, Nico Hülkenberg és Marcus Ericsson. Mindketten műszaki hibával parkoltak le a garázsban, utóbbi különösen peches volt, mert a kiváló rajthely után meredek lejtmenetbe került, a rajtrácsra menet leszakadt a diffúzoráról egy jókora darab, a startnál koccant, majd megpördült, és végül félre kellett állnia a vezethetetlen autóval.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |