Társoldalunk:

A Mercedes tehetsége ütközéssel segítette győzelemhez Hamiltont

2018.11.11., 17:50
rendezés

Hamilton nyerte a Brazil Nagydíjat, de a győzelem a féltáv után remek vezetéssel élre álló Verstappennek járt volna, akit kiforgatott az 1. helyről az egyik lekörözött pilóta. A Ferrari nem tudta kamatoztatni a verseny előtti gumielőnyét, Vettel a 2.-ról a 6. helyre esett vissza.

Lewis Hamilton életében először nyert versenyt egy szezonban azt követően, hogy bebiztosította világbajnoki címét, e rossz statisztikája Brazíliában szakadt meg. Valtteri Bottas 5. helyével karöltve ez egyben azt is jelentette, hogy a Mercedes megnyerte a konstruktőri világbajnokságot is, zsinórban ötödször.

A futamon sokáig lógott az eső lába, de nem eredt el, izgalmakból és látványos jelenetekből mégsem volt hiány, a győzelem sorsát is ilyenek döntötték el. De a Ferrarinak abba nem volt beleszólása, hiába várták előnyből a rajtot a gumik szempontjából a Mercedes bevallása szerint is.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Evaristo Sa

Ott csúnyán visszaütött a hosszabb távon előnyösnek tűnő gumiválasztásuk: a Mercedesek átvették az első két helyet, míg a lágy keveréken induló Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egyaránt pozíciót vesztett, mire elhagyta az első kanyarkombinációt, bár a finn átmenetileg visszaelőzte Max Verstappent. A holland DRS nélkül, másodjára ragadta meg a 4. helyet, amivel nem elégedett meg, és a 4. kör elején Vettel mellé is bevetődött a célegyenes végén, ez újabb pozíciót eredményezett neki. A hibázó németet Räikkönen szintén megelőzte.

Verstappen az élre masírozott, mielőtt kilökték

Verstappen Bottas után eredt, és a 10. körben kifékezte, a finn ezt már nem tudta levédekezni. Ekkor a 11. helyről rajtoló csapattársa, Daniel Ricciardo is 6. volt már, miután néhány kör alatt felfalta a középmezőny tagjait, és a Ferrarikkal együtt esett rá a 77-es Mercedesre, amelynek vezetője kínlódott, és 5 másodpercre leszakadt Hamiltontól.

A kerékcserével a Red Bull várt legtovább, először Bottas (18. kör), aztán Hamilton (19.) érkezett, majd Vettel (27.) és Räikkönen (31.). Utóbbi rövid időre visszaesett csapattársa mögé, de a német elengedte, hogy a frissebb abroncsokkal folytassa Bottas kergetését, az előzés később sikerült is neki. "Nehéz volt előzni, sokáig tartott" – mondta Räikkönen.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Mauro Pimentel

Verstappen a 35. körben érkezett a szerelőkhöz, s bár Hamilton mögé tért vissza, nem kellett sok idő, hogy a jobb állapotú abroncson átvegye a vezetést. Az is segítette, hogy ő a lágy keverékre váltott, miközben a Ferrarik és a Mercedesek a közepesre.

Az 1. hely aztán egy váratlan fordulattal ismét Hamilton kezébe került: a lekörözött Esteban Ocon ostoba módon megpróbálta visszaelőzni Verstappent a célegyenes végi kanyarkombinációban, amiből ütközés lett, oldalról eltrafálta a Red Bullt. A dühös holland a középső ujját mutatta ellenfelének és káromkodott, miután egyenesbe állította az autóját és folytatta a 2. helyen. Az nyilván nem vigasztalta, hogy Ocont keményen megbüntették az ütközésért 10 másodperces stop&go-val.

"Nem tudom, mit mondjak. Mindent jól csináltam, átmasíroztam a mezőnyön, nagyszerűen ment az autó, de egy lekörözött idióta kilökött" – mondta.Erre nincsenek szavaim.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Nelson Almeida

A leintést követően a bokszban is összeakaszkodott a két pilóta, de komolyabb incidens nem történt. Ocon egyébként a Mercedes tehetségkutató programjához tartozik, de az csak szerencsétlen véletlen, hogy a manőverével hozzásegítette a győzelemhez a kisebb motorhibával küszködő Hamiltont – a világbajnok ugyanis a leintésig az élen maradt, Verstappen csak újból felzárkózni tudott hozzá a sérült padlólemezű autóval, még egy előzésre nem maradt kapacitása.

Räikkönen képviselte a dobogón a Ferrarit

Räikkönen akkor ment el Bottas mellett, amikor Verstappen és Ocon ütközött, és a Mercedes pilótája Daniel Ricciardót sem tudta kordában tartani az 59. körnél tovább. Az ausztrál szintén jó tempót diktált a lágy gumin, s miután a 46. körben megelőzte Vettelt, úgy tűnt, talán ő is támadhat a győzelemért, de Bottas mögött túlságosan sok időt vesztett, és a dobogóra sem állhatott fel.

"Jól szórakoztam – ismerte el.

A célvonalon szomorú voltam, mert nem lettem dobogós, de most már nem bánok semmit, mindent megtettünk." Miután az élmezőny végére csúszott, Vettel minden mindegy alapon bejött még egyszer kerékcserére, de ezzel is maradt a 6. helyen.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Nelson Almeida

Romain Grosjean 8. és Kevin Magnussen 9. helyével a Haas néhány ponttal közelebb férkőzött a nullázó Renault-hoz a konstruktőri tabellán, de nem eléggé, a többi pontot pedig Charles Leclerc és Sergio Pérez markolta fel.

A futamot ketten adták fel, Nico Hülkenberg és Marcus Ericsson. Mindketten műszaki hibával parkoltak le a garázsban, utóbbi különösen peches volt, mert a kiváló rajthely után meredek lejtmenetbe került, a rajtrácsra menet leszakadt a diffúzoráról egy jókora darab, a startnál koccant, majd megpördült, és végül félre kellett állnia a vezethetetlen autóval.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
17:04

Kalandos időmérő után izgalmas futam jöhet

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brazil Nagydíj élő közvetítésében! Tegnap sok vitás esemény történt az időmérőn, de végül csak az alkatrészcserék miatt osztottak ki büntetéseket, így jó esély van arra, hogy izgalmas lesz a mai futam.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
17:07

Szurkolói videón Vettel szabálysértése

A tegnapi nap során a közvetítésben nem látszott, hogy mi is történt a mérleggel, amikor Vettel lehajtott róla, de egy szurkolói videón jól kivehető, hogy a szabályok szerint miért kell inkább letolni róla az F1-es autókat.

GPHírek
17:10

Hamilton megkövette Szirotkint

Az időmérő utáni sajtótájékoztatón még úgy érezte, hogy ellenfele nem tartotta tiszteletben, hogy a pilóták próbálnak teret hagyni maguk körül az időmérőn a mért köreik előtt, és Szirotkin előzési kísérlete miatt alakult ki veszélyes helyzet, de vasárnap reggelre meggondolta magát. Először az Instagramon beszólt az F1 hivatalos weboldalának, hogy pontatlanul idézték őt, majd Szirotkinnak üzent, és azt írta, nem "tiszteletlen" manőver volt, csupán félreértették egymást a pályán. 

GPHírek
17:29

A hőmérsékletek alaposan befolyásolhatják a taktikát

A Pirelli szerint a Ferrari taktikája a leggyorsabb, ha meleg lesz a versenyen. Lágy gumival 32-36 kört javasolnak, aztán közepes keverékkel végig mennének. A szuperlággyal rajtolók 25-30 kört bírhatnak majd, ekkor válthatnak közepes keverékű gumikra.

Majdnem ilyen gyorsnak tartják a két kiállást is, hiszen rövid a bokszutca: Egyenként 20-22 körös szuperlágy gumis etapokat javasolnak, majd lággyal fejeznék be. Ha a péntekihez hasonlóan hűvös lesz, akkor 27-33 kört mehetnek a szuperlágyakkal, aztán lággyal a célig.

Ebből gazdálkodhat a mezőny:

GPHírek
17:31

Räikkönen jubilál a Ferrarinál

Ez a finn pilóta 150. és egyben utolsó előtti futama a Scuderia színeiben.

GPHírek
17:33

Hamilton leszámolhat egy rossz sorozattal

Az ötszörös világbajnok eddig nem tudott futamot nyerni, sőt pole pozíciót sem szerzett az adott szezon során, miután megnyerte a bajnoki címet. Tegnap a pole már összejött neki, két lehetősége még van az idén, hogy nyerjen.

GPHírek
17:37

A Mercedes beállíthatja a Ferrari rekordját

Ha a Ferrari pilótái ma nem tudnak 13 ponttal többet szerezni az Ezüstnyilaknál, akkor a Mercedes bebiztosítja zsinórban az ötödik konstruktőri világbajnoki címét. Ez korábban csak a Ferrarinak sikerült 1999 és 2004 között.

GPHírek
17:40

Laudának üzentek a brazilok

A helyiek jobbulást kívántak az augusztusban tüdőtranszplantáción átesett korábbi háromszoros világbajnoknak. Lauda azóta elhagyta a kórházat, és a tervek szerint a 2019-es idénynyitón újra ott lesz a paddockban.

GPHírek
17:47

Nem fenyeget az eső, egyelőre

Egy kisebb cella kialakult Interlagostól nem messze, de el is oszlott, így a rajt környékén nem várható eső. A Météo France, az FIA hivatalos időjárás-jelentője szerint a futam során 60% az eső valószínűsége.

GPHírek
17:53

Ericsson autóján dolgoznak a szerelők

Sorfalat állnak a szerelők az autó hátuljánál, az egyikük a diffúzor alatt matat. Frédéric Vasseur csapatfőnök a Sky Sportsnak elmondta, az autó a kivezető körön sérült meg, és reméli, hogy időben meg tudják javítani. A tegnapi 7. hely Ericsson legjobb eredménye az időmérőkön, Ricciardo büntetése után a 6. helyről rajtolhat.

GPHírek
17:56

Nincs hazai pilóta, mégis nagy a tömeg

Tom Clarkson, az F1 hivatalos podcastjának műsorvezetője készítette a videófelvételt a már reggel kígyózó sorról a pálya mellett.

GPHírek
17:58

A környéken az F1 az utcakép része

Az alábbi Senna festményt az éjszaka készítették...

Ez pedig egy korábbi évben készült alkotás:

GPHírek
18:01

A mai napon ünnepelné születésnapját az F1 első női pilótája

Maria Teresa de Filippis 1926. november 11-én látta meg a napvilágot, 1958-ban a Monacói Nagydíjon mutatkozott be az F1-ben, összesen három futamon vett részt.

GPHírek
18:02

Olajszivárgást javítanak Hamilton autóján

Toto Wolff hozta ezt szóba a Sky Sports műsorában, de nem volt kifejezetten nyugtalan a probléma miatt. Max Verstappen közben azt mondta, nem számít arra, hogy a győzelemért küzdhet, mert négy autót kellene ehhez megelőznie.

GPHírek
18:07

Ezért küzdhet ma a mezőny

GPHírek
18:10

Aki teheti, lágy gumival rajtol

Magnussen, Hülkenberg, Szirotkin, Sainz, Alonso, Ocon, Stroll és Vandoorne lágy gumikat választott, Hartley közepeseket, Pérez lágyakat. 

GPHírek
18:11

Várjuk hozzászólásaikat a Facebookon!

Elindult a felvezető kör, hamarosan rajtol a futam! Várjuk hozzászólásaikat a Facebook-oldalunkon!

GPHírek
18:14

Rajt: A Mercedesek vezetnek a Ferrarik előtt

Bottas a szuperlágy gumival lerajtolta Vettelt, Verstappen átmenetileg megelőzte Räikkönent, de a finn pilóta visszaszerezte a 4. pozíciót. Ricciardo a 10. helyre jött fel.

GPHírek
18:16

1. kör: Ericsson a rajt vesztese, Leclerc a B liga elején

A Sauber pilótája a 6. helyről visszaesett az utolsó pontszerző, 10. helyre, csapattársa, Charles Leclerc vette át tőle a 6. pozíciót, ami most a legjobb az élcsapatok mögött.

GPHírek
18:17

2. kör: Verstappené a leggyorsabb kör, megelőzte Räikkönent

A holland pilóta 1:14.517-tel a leggyorsabb a pályán, majd a 3. kör elején, még DRS nélkül megelőzte Räikkönent és üldözőbe vette Vettelt. A két Renault összeakadt, de a 13-14. helyen haladnak.

GPHírek
18:18

3. kör: Ricciardóé a leggyorsabb kör, Leclerc-t üldözi

A másik Red Bullt vezető Ricciardo már a 7. helyen halad, 1:13.784-gyel a leggyorsabb kör az övé volt, és Leclerc-t vette célba. 

GPHírek
18:19

4. kör: Vettelt ketten is megelőzték

Verstappen megelőzte Vettelt a pályán, majd a német pilóta elfékezte magát, és Räikkönen is elé került. Egyelőre a szuperlágy gumi jobban működik. Ricciardo feljött a 6. helyre, 1,3 másodperccel van Vettel mögött.

GPHírek
18:21

6. kör: Verstappen már Bottas sarkában lohol

A holland pilóta tempója egyelőre abszolút egy szinten van a Mercedesekével, Bottasnak már védekeznie is kell ellene. Közben törmelék hever a 3-as kanyar kijáratánál. 

GPHírek
18:23

8. kör: Verstappen üldözi Bottast, de nem elég gyors

A Red Bull a középső szektorban hagyományosan gyorsabb az ellenfeleiknél, azonban ott nem lehet előzni. Az egyenesben még szélárnyékkal és DRS-sel sem tudja igazán támadni Bottast.

GPHírek
18:25

10. kör: Verstappen megelőzte Bottast!

Eddig a holland pilóta a verseny legjobbja, a gyengébb Renault motorral szerelt Red Bullt vezetve is kifékezte Bottast az 1-es kanyarban. Mehet Hamilton után!

GPHírek
18:27

11. kör: Räikkönen is keményen támadja Bottast

A Mercedes-pilóta hátránya megduplázódott Hamiltonhoz képest, 4,3 másodpercre van az élen álló mögött. Ricciardo is utolérte őket a 6. helyen.

GPHírek
18:29

13. kör: Bottas szenved vagy csak küldetése van?

Verstappen 1,3 másodpercre van Hamiltontól, Ricciardo mérnöke azt mondta, a "Mercedes most nem kifejezetten gyors". Lehetséges, hogy Bottas csak a Ferrarikat akarja feltartani a taktikájuk elrontása érdekében. 

GPHírek
18:30

14. kör: Verstappen benéz 1 másodperc alá

A Red Bull néhány századdal gyorsabb a Mercedesnél, 1-1,2 másodperc körül ingadozik a különbség Hamilton és Verstappen között.

GPHírek
18:32

15. kör: Ericssonnak nem hozott szerencsét a jó rajthely

A svéd pilóta egyre hátrébb csúszik, egyelőre nem tudni, hogy a rajt előtti diffúzor-sérülés vagy a rajtnál történt koccanása miatt.

GPHírek
18:34

16. kör: Verstappen szerint Hamilton jobban csúszkál

Mérnöke óvatosan bíztatta őt a támadásra. Alonso közben kint volt kereket cserélni, közepes keverékű gumikat kapott, de majdnem kiengedték őt úgy, hogy nem rögzítették rendesen a jobb hátsóját.

GPHírek
18:35

17. kör: A Ferrari megpróbálta átverni a Mercedest

Közepes keverékű gumikat pakoltak ki a garázs elé, mintha kerékcserére készülnének, de a Mercedes nem ugrott be nekik. 

GPHírek
18:37

18. kör: Bottas kiment kereket cserélni, Verstappen siet

Mégsem volt alaptalan a Ferrari ijesztése, Bottas a következő körben ki is ment kereket cserélni. Közepes keverékű gumikat kapott, Hamilton autóján a szuperlágyak már nagyon hólyagosodnak. Ebből sanszos, hogy két kerékcsere lesz. 

GPHírek
18:38

19. kör: Hamilton is a bokszban, Verstappen vezet!

A Red Bull pilótája a 4. helyről indulva az élen találja magát, az ő abroncsai egyelőre bírják, a Mercedesek biztos, hogy a tervezettnél korábban jöttek ki. Räikkönen hátránya 7,5 másodperc.

GPHírek
18:39

20. kör: Verstappen egymás után szórja a leggyorsabb köröket

A holland pilóta 1:13.429-et ért el, azonban Hamilton is tud már abszolút legjobb szektoridőt. Leclerc mögött a 6. helyen halad.

GPHírek
18:40

22. kör: Ericsson autója lelassult

Ez a svéd pilóta versenyének végét jelenti, előtte meg is pördült, valószínűleg a leszorítóerő csökkenése miatt. Visszaaraszol a bokszba. Közben Hamilton a leggyorsabb a pályán 1:13.025-tel.

GPHírek
18:44

24. kör: Verstappen még mindig elhúz a Ferrariktól

A holland pilótát nemrég figyelmeztették, hogy ne erőltesse túl a gumikat, de 8,1 másodpercre növelte az előnyét Räikkönen előtt. Hamilton némi időveszteséggel megelőzte Leclerc-t az 5. helyért, 17,8 másodperc a hátránya, így Verstappen egyelőre nem érne vissza elé.

GPHírek
18:47

27. kör: Közeledhet az eső

A Sky Sports kommentátorai szerint erősödik a szél, és sötét felhők érkeznek a pálya térségébe. A Mercedesnek rosszul jönne egy esős időszak.

GPHírek
18:48

27. kör: Vettelt is kihozták kereket cserélni, korán

A német pilótát valószínűleg ki akarták szabadítani Räikkönen mögül, de ez nem tűnik nagy húzásnak, mert a 9. helyre jött vissza Magnussen mögé, akit Bottas nem sokkal később meg is előzött. 

GPHírek
18:49

28. kör: Ricciardo megszabadult Vetteltől, és rögtön rákapcsolt

A Red Bull pilótája 1:12.919-et futott, ezzel 2,4 másodperccel megy Räikkönen mögött. Verstappen előnye 9,2 másodperc, Hamilton 19,8-ra van tőle.

GPHírek
18:52

30. kör: Vettel ismét feljött Bottas mögé

Utolérte a 7. helyezett Grosjeant és meg is előzte őt, így feljött Bottas mögé. Hamilton közben információt kért a verseny állásáról, mérnöke azt mondta, hogy egyelőre 0,7 másodperc az előnye Verstappenhez képest, aki azzal viccelődik, hogy egyre jobbak az abroncsai.

GPHírek
18:53

31. kör: Räikkönen is kereket cserélt, Vettel mögé ért vissza

Helyet cserélt a két Ferrari, de ez egyelőre sovány vigasz a számukra, mert mindketten Bottas mögött haladnak, ugyanúgy közepes keverékű gumikkal.

GPHírek
18:55

34. kör: Verstappen és Hamilton szinte azonos tempót fut

A Mercedes pilótája 2 ezredmásodperccel volt gyorsabb a Red Bullnál, a különbség 19,8 másodperc körül van. Nagyon szoros lesz a helyzet Verstappen kerékcseréje után.

GPHírek
18:57

35. kör: Kezdenek elfogyni Verstappen abroncsai?

A holland pilóta tempója visszacsúszott az 1:14-es tartományba, Hamilton 1:13.6-ot tud, így 19,1 másodpercre csökkent a különbség.

Vettel elengedte Räikkönent.

GPHírek
18:58

35. kör: Verstappen is kereket cserélt, lágy gumikat kapott

Ricciardo vezet, Verstappen valószínűleg 1-2 körrel tovább maradt a kelleténél, így 2,7 másodperc hátránnyal jött vissza Hamilton mögé, viszont sokkal újabbak és gyorsabbak az abroncsai. Räikkönené a leggyorsabb kör 1:12.532-vel.

GPHírek
19:01

38. kör: Verstappen ismét Hamilton nyomába eredt

A holland pilóta 1:12.143-mal bő 8 tizedet hozott a Mercedesen, és már szorosan Hamilton nyomában halad. Gyorsan kellene előznie ahhoz, hogy az abroncsaiból igazán hasznot húzhasson.

GPHírek
19:03

40. kör: Verstappen megelőzte Hamiltont!

A lágy gumikkal jobban kigyorsított a célegyenesre, és Hamilton hiába húzódott belülre, a DRS-sel Verstappen elhúzott mellette. 1,6 másodpercre már el is húzott.

GPHírek
19:06

41. kör: Ricciardo a leggyorsabb kört futotta, új gumikon

Miközben Verstappen előzésével voltunk elfoglalva, Ricciardo is kereket cserélt. Lágy gumikat kapott, a leggyorsabb kört futotta, és már Vettelt támadja. 

GPHírek
19:06

43. kör: Vettel leterelte a pályáról Ricciardót

A Red Bull az 1-es kanyarban kívülről támadott, nem volt Ricciardóé a kanyar, így Vettel leterelte őt a fűre. Nem volt kifejezetten szép megoldás, de bevált.

GPHírek
19:08

44. kör: Verstappen összeütközött Oconnal!

A lekörözött Ocon és az élen álló Verstappen összeütközött, a Red Bull alaposan megsérült, egyelőre a 2. helyen folytatja a versenyt, 5,9 másodperccel Hamilton mögött.

GPHírek
19:09

45. kör: Räikkönen hirtelen játékban a 2. helyért

Néhány pillanattal azelőtt, hogy Verstappen ütközött, Räikkönen kívülről körbeautózta Bottast a célegyenesben, és feljött a 3. helyre.

GPHírek
19:10

46. kör: Ricciardo most nem hagyta magát, körbeautózta Vettelt

Tanári megoldás volt, megint kívülre helyezte a Red Bullt, de most nem engedett Vettelnek, és a 3-as kanyar felé is megvédte az 5. helyet.

GPHírek
19:14

49. kör: Természetesen nincs egyetértés a balesetről

Verstappen k******* idiótának nevezte Ocont a rádión, Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke viszont azt mondta, hogy Verstappen nem hagyott helyet Oconnak. A Red Bull padlólemezéből kiszakadt egy darab, de Verstappen így is ledolgozott már másfél másodpercet Hamilton előnyéből. 

Az esetet vizsgálják a sportfelügyelők.

GPHírek
19:16

51. kör: Verstappen tartja Hamilton tempóját

Beállt a különbség az élen állók között 4,4 másodperc körüli távolságra, a Sky Sports szerint Hamiltonnak azt mondták, aggódnak az erőforrása miatt.

GPHírek
19:18

52. kör: Vettelnél érdeklődnek, hogy esetleg menne-e gyorsabban

A német pilóta 13 másodpercre van Hamilton mögött, az előtte haladó Ricciardo csak 10-re. Ma valami nem stimmel nála, mérnöke érdeklődött is, hogy tudna-e gyorsabban menni. "Sietek, ahogy csak tudok" - felelte. Ricciardo közben üldözőbe vette Bottast a 4. helyért. 

GPHírek
19:20

53. kör: Verstappen mérnöke még nem adta fel

Szólt pilótájának, hogy egyéni legjobb szektoridőt futott, a különbség közben 4,2 másodpercre csökkent. A kör végén Vettelt meglepetésre kihívták a bokszba, szuperlágy gumikat kapott, Leclerc mögé jött vissza a 6. helyre.

GPHírek
19:22

55. kör: Verstappen abszolút legjobb középső szektort futott

A holland pilóta autójában van még tartalék 3,2 másodpercre csökkent a különbség Hamilton mögött, a Mercedesen már hólyagosak a közepes keverékű gumik. 

GPHírek
19:24

56. kör: Vettelé a leggyorsabb kör

Ez azonban csak arra elég, hogy Leclerc-rel csatázzon a 6. helyért. A német pilóta eredménye 1:11.402, közben Bottastól azt kérdezték, fel tudja-e tartani Ricciardót.

GPHírek
19:26

58. kör: Vettel megelőzte Leclerc-t, Ocon büntetést kapott

A Ferrari pilótája feljött a 6. helyre, közben Esteban Ocon 10 másodperces stop & go büntetést kapott azért, mert a sportfelügyelők szerint ő okozta a balesetet Max Verstappennel. Otmar Szafnauer a Sky Sportsnak azt mondta, ez nagy büntetés, és egyáltalán nem ért egyet ezzel.

GPHírek
19:27

59. kör: Ricciardo keményen beszúrt Bottas mellé

A Red Bull pilótája ismét kérlelhetetlen volt, átvette a 4. helyet a Mercedestől, amit a kör végén ki is hívtak kereket cserélni. Bottas lágy gumikat kapott, és visszaért Vettel elé az 5. helyre.

GPHírek
19:28

60. kör: Vettelé ismét a leggyorsabb kör

Csak századokat javított 1:11.362-re, ráadásul Ricciardo a következő körben már gyorsabb volt nála, de csak a középső szektorban.

GPHírek
19:30

62. kör: Ricciardo használt gumikon is gyorsabb Vettelnél

A Red Bull pilótája még megpróbálja utolérni Räikkönent, a különbség 2,2 másodperc. 1:11.343-mal a leggyorsabb kört futotta, 6 tizedet adott a finn pilótának. 

GPHírek
19:33

64. kör: Alonso utolsó, és még büntethetik is

A McLaren pilótáját és a 14. helyen haladó csapattársát is vizsgálják a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt. Verstappen közben 2,5 másodpercre van Hamilton mögött, de már csak 6 kör van hátra. 

Bottas 1:10.845-tel a leggyorsabb kört futotta, ez új pályacsúcs.

GPHírek
19:34

65. kör: Bottas tovább faragja a körrekordot

A Mercedes pilótája 1:10.540-nel tovább gyorsul, de 22 másodpercre van Riccicardo mögött, így már csak szórakozásból siet.

GPHírek
19:35

67. kör: Verstappen már 2 másodpercen belül Hamilton mögött

A brit pilóta a kék zászlókat sürgeti a rádión, a mérnöke azt mondja, hogy a Bottasszal szerzett tapasztalatok alapján Hamilton gumija ki fogja bírni a végéig.

GPHírek
19:38

69. kör: Verstappen újra lekörözte Ocont

Ez most viszonylag zökkenőmentesen sikerült, Hamilton és Verstappen is körülbelül ugyanannyit veszített a lekörözésekkel. A különbség másfél másodperc.

GPHírek
19:39

70. kör: Verstappen nincs elég közel a támadáshoz

Ricciardónak is egy újabb vakmerő manőver kellene Räikkönen ellen, hogy a 3. helyen érhessen célba. 

GPHírek
19:42

71. kör: Hamilton nyert, a Mercedes is világbajnok

A brit pilótának szerencse is kellett Max Verstappen balesete kapcsán, de így is megtöri az eddigi rossz sorozatát, pole pozíciót és futamgyőzelmet szerez a világbajnoki győzelme után. Verstappen a 2. lett Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Vettel, Leclerc, Grosjean, Magnussen és Pérez előtt.

A Mercedes megnyerte a konstruktőri világbajnokságot is. 

Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és további hírekkel!

Még több bejegyzés