Nagyrészt még világosban zajlott a Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzése, amely az utolsó lehetősége volt a csapatoknak felkészülni az időmérőre. A tréning első perceiben a Ferrarik voltak a legszorgalmasabbak, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egyaránt a hiperlágy abroncsokon hajtott a pályára, és futotta meg a 60 perc első mért körét, a finn pilóta mindössze 4 ezreddel maradt el csapattársától.
Hogy Vettelben milyen nyomokat hagyott pénteki hibája, amely során lekoccolta a falat a 21-es kanyar kijáratán, rögtön az első mért köréből megtudhattuk. A Ferrari négyszeres világbajnoka szó szerint milliméterekkel kerülte el az újabb találkozást, útban a leggyorsabb idő teljesítése felé.
Az FIA egyébként fontos változtatást eszközölt péntekről szombatra,
a 7-es kanyar kijáratánál sárga vonalat helyeztek el a kerékvető mögött, amelynek érintése az időmérőn automatikus köridőelvételt eredményez.
Pénteken a versenyzők előszeretettel ugrattak át a rázókövön, hogy minél hamarabb a gázra léphessenek a kanyarból kifelé, Charlie Whitingék ezt szerették volna elkerülni a folytatásban.
Ami a Mercedeseket illeti,
a címvédő istálló az első szabadedzésen bevetett taktikáját alkalmazta, és a lágy gumikon a köridők hajszolása helyett azonnal versenyszimulációba kezdett.
A tréning végére természetesen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójára is felkerültek a rózsaszín oldalfalú Pirellik, de egyikük sem tudta megjavítani a második fél órában Vettel által felállított 1:38.054-es etalont, ami természetesen újabb körrekord. Räikkönen 362 ezreddel maradt el csapattársától, Hamilton és Bottas hátránya azonban már 5 tizedre rúgott.
Érdekes volt megfigyelni, hogy míg Vettel az első hiperlágyas időmérős köre után már nem tudott javítani, csak egy lila első szektorra futotta második próbálkozásra, addig mind Hamilton, mind Bottas a második gyorskörén futotta meg legjobb idejét.
A Mercedesek mögött a két Red Bull zárt Daniel Ricciardo-Max Verstappen sorrendben. A teljes mezőnyből ők vártak ki a legtovább, a holland kevesebb, mint fél órával az edzés vége előtt jelent meg először a pályán, majd végig a motorjával szenvedett, összevissza működött a motorfékje. A tréning végére Verstappen teljesen kijönni látszott a béketűrésből, mérnöke megkérte, pontosabb visszajelzéseket adjon, mire ő annyit felelt:
a pontos visszajelzésem az, hogy a termék az autó hátuljában nem úgy működik, ahogyan akarom.”
A Red Bull hollandja kicsit szétesett, a végén majdnem ráhúzta a közeledő Marcus Ericssonra a kormányt.
Balesetek és megpördülések szempontjából nem volt valami eseménydús az utolsó szabadedzés, a versenyzők pénteken jóval többet hibáztak. A boxban viszont így is majdnem történt egy ütközés, Esteban Ocont engedték ki veszélyesen, a Force India versenyzője kis híján nekiment Kevin Magnussennek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |